Yamaha Forum

FZ8 (Naked) en FZ8(Fazer) alle modellen => De FZ8/Fazer van... => Topic gestart door: Hans R op 6 september 2011, 20:03:35

Titel: mijn ex Fazer8
Bericht door: Hans R op 6 september 2011, 20:03:35
De Fazer8 nu z'n ruim 2 weken in mijm bezit en 1300 aan plezier kilometers rijker.
Het is een blauwe (kleur door mijn vrouw uitgekozen)
Accessoires die erop zitten zijn kentekenplaat houder en de Fz8 tankpad, bijna een middenbok (geen voorraad bij importeur)
op het verlanglijstje staan uitlaatdemper, radiator cover en misschien een verhoogt ruitje.
Voor de rest heb ik de koplampen doorverbonden,een kettingsmeersysteem erop gebouwt (McCoi) en de aansluitingen + beugel voor
de Garmin geplaatst.
Wat mij opvalt vergeleken met de Fz6 is het behoorlijk grotere koppel, en het gasrepons is ook een stuk beter.
Alleen ze moeten bij Yamaha die tankinhoud niet steeds kleiner maken,dit is toch lastig bij een hoger verbruik.
Fzs600 -21 liter /verbruik 1 op 22  
Fz6 - 19 liter / verbruik 1 op 20 krap  
Fz8 - 17 liter tot nu 1 op 18  

Dit is nog niet een foto van de mijne.


vr.gr. Hans
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: GotFazeD op 7 september 2011, 18:23:11
Nice Bellypan
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: marc 63 op 7 september 2011, 20:35:49
Proficiat,en da blauwe kleurke vind ik persoonlijk heel mooi staan.  :]
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: FZééntje op 8 september 2011, 03:00:08
Mooie kleur  :D en een zeer mooi plaatje.
En door de kleinere  tank kan je vaker bij de pomp stoppen om je eigen motor te bewonderen.
Het heeft dus ook een groot voordeel  :73
De FZ1 heeft een veel lager verbruik 1 op 10/14 als er sportief mee gereden wordt
dus die staat nog vaker aan de pomp  :70

 :99
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: GotFazeD op 8 september 2011, 17:03:29
Ik zou willen dat ik me motor toch iets minder bewonderde want zoals het nu gaat krijg ik er een minderwaardigheidscomplex van bij de pomp   ;)
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: Hans R op 24 april 2013, 19:55:10
Van de week toch maar verwarmde handvatten gemonteerd, hopelijk voor dit jaar te laat.
Maar ja, dan heb ik ze alvast voor aankomende winter.
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: Richard-- op 25 april 2013, 01:46:33
Heb je misschien een foto van hoe je het kettingsmeersysteem gemonteerd hebt ?
Ik heb nog een scottoiler liggen maar heb nog geen idee hoe ik em netjes kan inbouwen.
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: Hans R op 28 april 2013, 13:26:21
Het kettingsmeersysteem dat ik gebruik is een McCoi.
Dit is een soort zelfbouw, je besteld een bouwpakket.
Werkt uitstekend, deze geeft pas olie als het achterwiel een aantal omwentelingen gemaakt heeft.
Zit ook een regensensor bij (bij regen wordt het aantal omw. dat het wiel moet draaien gehalveerd)
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: Hans R op 28 april 2013, 13:43:52
Van de week ook maar mijn bevestigings beugels van de nummerplaathouder aangepast (nieuwe gemaakt).
Ik vond dat het nummerbord een centimeter of 4 naar achter kan (minder opspattend vuil).
Meteen maar een paar beugels eraan gemaakt voor bagage vast te kunnen zetten.

oja, dat blokje met gaas is de regensensor voor het kettingsmeersysteem.
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: Richard-- op 28 april 2013, 13:57:02
Netjes gemaakt die beugels.
Die McCoi zit ook mooi weggewerkt.
Smeer je de ketting dan aan het voortandwiel of achter ?
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: Hans R op 29 april 2013, 19:09:54
Ik heb een vorkje gemaakt met twee injectienaalden zodat aan weerszijde van het voortandwiel
olie komt en deze slingert dan op de ketting.
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: Richard-- op 2 mei 2013, 20:40:07
Zal is kijken of de scottoiler daar kan inbouwen.
Thanks voor de foto's en antwoorden.
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: GotFazeD op 3 mei 2013, 12:15:26
Persoonlijk zou ik het eerder aan het achterwiel maken.
Bij het voortandwiel word de olie er eerder afgeslingerd dan bij het achtertandwiel.
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: Richard-- op 3 mei 2013, 13:03:16
Persoonlijk zou ik het eerder aan het achterwiel maken.
Bij het voortandwiel word de olie er eerder afgeslingerd dan bij het achtertandwiel.

Ik wil em ook bij het a.tandwiel monteren maar zoek een mooi manier om alles in te bouwen.
De naald op een nette manier bij het a.tandwiel monteren is vaak het lastigste klusje.
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: Hans R op 3 mei 2013, 15:50:03
Persoonlijk zou ik het eerder aan het achterwiel maken.
Bij het voortandwiel word de olie er eerder afgeslingerd dan bij het achtertandwiel.


Mijn inziens berust deze stelling op onwaarheden, namelijk bij het achtertandwiel zal de olie er even snel afgeslingert worden.
Namelijk de omtreksnelheid is gelijk (het voortandwiel draait wel meer omwentelingen tov het achtertandwiel), dit kan ook niet anders
door de ketting die er overheen loopt.
En de olie moet ook van het tandwiel geslingert worden om op de ketting te komen.
Maar bij sommige druppelaars druppelt de olie direct op de ketting en bij andere op de zijkant van het tandwiel vlak boven (achtertandwiel)of onder de ketting (voortandwiel).
Het voordeel van het laatste is dat de olie door rijsnelheid niet wegwaait voor het de ketting bereikt, de naalden zitten praktisch tegen het tandwiel aan.
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: MarkFZ8 op 4 mei 2013, 14:47:04
Van de week ook maar mijn bevestigings beugels van de nummerplaathouder aangepast (nieuwe gemaakt).
Ik vond dat het nummerbord een centimeter of 4 naar achter kan (minder opspattend vuil).
Meteen maar een paar beugels eraan gemaakt voor bagage vast te kunnen zetten.


Ziet er netjes uit! Heb je er ook produktietekeningen van? Om nu zelf weer het wiel te gaan uitvinden is ook zo wat....  ;)
Groeten, Mark
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: Hans R op 4 mei 2013, 17:34:05
Sorry, een tekening heb ik niet.
Maar als je bestaande beugels iets langer wil maken, kan je een tekening maken van de bestaande beugel (overtrekken).
Deze tekening knip je door en schuif deze delen zover uitelkaar dat je de beugel wil verlengen, dan de delen vloeiend aaneentekenen.
En walla je heb een tekening.

Vr.gr. Hans
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: Hans R op 23 mei 2013, 19:48:01
Na lang twijfelen toch de knoop doorgehakt en een andere uitlaat demper besteld.
Er zat een aangepaste standaard demper op (aangepast binnenwerk).
Nu een GP pro van Leovince gemonteerd, staat wel een stuk beter vind ik.
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: Hans R op 7 augustus 2013, 21:59:35
Vandaag een nieuw setje banden erom gelegd, de oude ( pilot road 3 ) waren na 15 000 km nu toch bijna op.
Probeer nu de Metzeler Z8. M/O. Kijken hoe lang deze meegaan en hoe ze rijden.

Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: Hans R op 7 augustus 2013, 22:05:30
O,ja. Heb ook nieuwe veren gemonteerd voor en achter. ( Hyperpro )
Kijken of dit een verbetering geeft, of dat ik toch een andere schokdemper nodig heb.
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: Richard-- op 7 augustus 2013, 22:37:59
Na lang twijfelen toch de knoop doorgehakt en een andere uitlaat demper besteld.
Er zat een aangepaste standaard demper op (aangepast binnenwerk).
Nu een GP pro van Leovince gemonteerd, staat wel een stuk beter vind ik.

En het klinkt ook een stuk beter  ;D

(http://i1083.photobucket.com/albums/j389/Thunder---/FZ8%20Fazer/th_FZ8Fazer1.jpg)
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: Hans R op 26 juli 2014, 19:43:15
weekje terug een Garmin 590 aangeschaft.
Wat mij bij deze opvalt is dat er totaal geen belemmering opzit om snel afnemen te beletten.
Er is van Touratech wel een houder die op slot kan (€ 120), toch wel een hoop geld.
Dus zelf maar wat in elkaar geknutseld, zodat de knop geblokkeerd en de bovenkant van de houder niet omhoog kan.
De blokkeer schuif wordt door een veiligheid schroef geborgd, waardoor het verwijderen behoorlijk lastiger wordt.
Dit ga ik van de winter nog veranderen in een slotje.
Dus tijdens tankstops hoef ik nu de Garmin er niet steeds af te halen.




Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: GotFazeD op 27 juli 2014, 10:08:10
Goede oplossing  ;D
Titel: Re:mijn Fazer8
Bericht door: Hans R op 26 december 2014, 16:00:10
Ga toch afscheid nemen van mijn Fazer8, heeft me nooit in de steek gelaten maar toch.
Tijd voor wat nieuws nl. De MT 09 tracer.