Yamaha Forum
FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen => FZ1 Accessoires => Topic gestart door: Roonfz1 op 18 maart 2007, 12:59:56
-
Ben je benieuwd hoe verschillende uitlaten klinken ?
Ga hier eens even kijken -> http://www.yamahafz1oa.com/forum/showthread.php?t=58826 (http://www.yamahafz1oa.com/forum/showthread.php?t=58826)
-
AKRAPOVIC
LINK (http://www.youtube.com/watch?v=c-ftDZiDysw)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c-ftDZiDysw[/youtube]
LEO VINCE:
LINK (http://youtube.com/watch?v=Dd_MNnqB_DM)
[youtube]http://youtube.com/watch?v=Dd_MNnqB_DM[/youtube]
LEO VINCE GP:
LINK (http://video.google.com/videoplay?docid=-309074603417721043&q=fz1&hl=en)
G&G GP:
LINK (http://youtube.com/watch?v=IvXO2m1_u74)
[youtube]http://youtube.com/watch?v=IvXO2m1_u74[/youtube]
LINK (http://youtube.com/watch?v=ReF07QMY7Do&mode=related&search=)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ReF07QMY7Do[/youtube]
LINK (http://www.myvideo.de/watch/664113) Bij deze het verschil tussen orgineel
TWO BROTHERS:
LINK (http://students.kennesaw.edu/~bkp7790/06FZ1Exhaust.wmv)
LINK (http://video.google.com/videoplay?docid=-305204370154729403)
YOSHIMURA:
LINK (http://www.youtube.com/watch?v=YkGrsWPU2Q8&eurl=)
[youtube]www.youtube.com/watch?v=YkGrsWPU2Q8&eurl[/youtube]
SHARK:
LINK (http://www.myvideo.de/watch/506449)
MICRON:
LINK (http://media.putfile.com/microngp)
LINK (http://video.google.com/videoplay?do...55844704092329)
GYTR:
LINK (http://video.google.com/videoplay?docid=-2183849321293668489)
MIVV :
LINK (http://video.google.fr/videoplay?docid=-4922378143629281665)
LINK (http://video.google.fr/videoplay?docid=3861711261330786236)
LINK (http://nl.youtube.com/watch?v=4Mv9Izo0klc)
[youtube]http://nl.youtube.com/watch?v=4Mv9Izo0klc[/youtube]
TELCO:
LINK (http://video.google.fr/videoplay?docid=5339293309406816323&q=fz1)
SCORPION:
LINK (http://video.google.com/videoplay?docid=5135213225139461727)
LINK (http://www.youtube.com/watch?v=sHk-hzyk0Aw)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sHk-hzyk0Aw[/youtube]
Remus
Remus Powercone short
LINK (http://nl.youtube.com/watch?v=eDRhGyV9k48)
[youtube]http://nl.youtube.com/watch?v=eDRhGyV9k48[/youtube]
STANDAARD
LINK (http://www.youtube.com/watch?v=OyY5NoPh38w&mode=related&search=)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OyY5NoPh38w[/youtube]
Leovince Gppro Fz1
[youtube]KQjVAD3qe5k[/youtube]
Leovince Gppro Fz1 Testbank run
[youtube]ztrIfeqNans[/youtube]
Leuk idee alleen we missen nog wel een paar merken van uitlaten
als je zelf nog een filmpje van je eigen Fz1 hebt met een speciaal geluid
plaats het dan in dit topic ;)
ook als een link naar het filmpje niet meer werkt laat het even weten.
-
Zo klinkt een Akropovic met DB-killer :
http://www.preisroboter.de/files/fz1/mit_Eater.divx
En zo klinkt een Akropovic zonder DB-killer:
http://www.preisroboter.de/files/fz1/ohne_Eater.divx
Gr.Wouter :]
-
Zo klinkt een Laser demper op de dynojet bank:
[youtube]http://nl.youtube.com/watch?v=4cIg1OrGTZA[/youtube]
Gr.Wouter :]
Ja , die is de FZ1 van Ad.
-
Zo klinkt de G&G demper die ik onder de FZ1 heb zitten.
[youtube]http://nl.youtube.com/watch?v=pp5COid4Yp8[/youtube]
Gr.Wouter :]
-
Deze week een Laser Hotcam DS besteld, ben benieuwd hoe deze in het echt klinkt. Zal wel een filmpje op youtube plaatsen als ie er op zit.
-
Hoi die staat er al op....
[youtube]http://nl.youtube.com/watch?v=4cIg1OrGTZA[/youtube]
Dit is de mijne met een hotcam.
Met dank aan Wouter voor het maken van het filmpje
Maar goeie keus
kan niets anders zeggen
-
Wie weet wat dit voor merk / type uitlaatdemper is ???
[youtube]http://nl.youtube.com/watch?v=o1CdxffClZU[/youtube]
Gr.Wouter :]
-
Home made, gehaald bij een of andere autoshop.
Hij rijdt er niet mee....te veel herrie.
-
Laser HotCam DS Carbon op mijn fiets :)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jBjVkf8lMG8[/youtube]
-
Heb deze er op laten zetten!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=InyrDvsuW6Y[/youtube]
Krijg hem 14 juni. foto's + vid volgen
-
Nifty Campbell Custom Exhausts Sidewinder ;D
http://www.youtube.com/watch?v=bTrglPo530A&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=bTrglPo530A&feature=related)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bTrglPo530A[/youtube]
-
AJKO demper nog nooit van gehoord en je hoord hem ook bijna niet :o
http://nl.youtube.com/watch?v=aJeM0zTBy84&NR=1
[youtube]http://nl.youtube.com/watch?v=aJeM0zTBy84&NR[/youtube]
Gr.Wouter :]
-
Hier een filmpje van mijn motor toen ik hem voor het eerst ophaalde, en een paar dagen later ging spelen op het industrieterrein.
;D En uiteraard trek ik ook nog even lekker het gas open om jullie van mijn fijne uitlaat te laten genieten: de Akrapovic!! ;D
http://video.google.nl/videosearch?q=fz1n+akrapovic&hl=nl&emb=0&aq=f#
-
Zo klinkt een Laser demper op de dynojet bank:
http://nl.youtube.com/watch?v=4cIg1OrGTZA
Gr.Wouter :]
Ja , die is de FZ1 van Ad.
Wazig, volgens mij de zelfde demper als de mijne maar klinkt toch wat anders.
Hier de mijne op de testbank (wel even de kop scheef houden. ;D ) (http://s50.photobucket.com/albums/f322/SjeurIezer/?action=view¤t=VermogensbankSpuit11.flv)
-
Hier een filmpje met een mooie compacte uitlaat van Racefit (type Growler)
[youtube]CEzzb5GFXow[/youtube]
-
Dan moet ik toch echt even deze posten:
Gister ook eens de uitlaat vervangen, had al die carbon kapjes erop maar toch gekozen voor een volledig systeem van Yoshimura (TRC Carbon):
(http://www.showoffimports.nl/gallery/albums/album94/1_G.jpg)
(http://www.showoffimports.nl/gallery/albums/album94/5_G.jpg)
(http://www.showoffimports.nl/gallery/albums/album94/3_G.jpg)
(http://www.showoffimports.nl/gallery/albums/album94/4_G.jpg)
FILMPIE OP YOUTUBE:
http://www.youtube.com/watch?v=dcoz5mjmm-I
Geluid is helaas slecht te horen maar ik kan je verzekeren dat het vrij indrukwekkend is ;)
-
Brute uitlaat, maar staat hij wel goed afgesteld?
Ding heeft behoorlijk wat backfire.
-
Afstelling: Ja en Nee, afstelling is gewoon stock zoals yamaha het bedoeld heeft. Backfire komt door het AIS systeem van yamaha. In het kort (quote google):
"The air induction system burns unburned exhaust
gases by injecting fresh air (secondary air)
into the exhaust port, reducing the emission of
hydrocarbons. When there is negative pressure
at the exhaust port, the reed valve opens, allowing
secondary air to flow into the exhaust port.
The required temperature for burning the unburned
exhaust gases is approximately 600 to
700 °C (1112 to 1292 °F)."
In jip en janneke taal komt het ongeveer hier op neer: Tegendruk opent een ventiel dat lucht (zuurstof) in de uitlaat loslaat om onverbrande gassen te verbranden en zo ons mileu te sparen. Bij een open uitlaat hoor en zie je dit alleen nogal goed.
Met een Power Commander is dit overigens wel ver te verhelpen door air/fuel verhouding anders in te regelen rond de 7000 RPM, maar ach... het kan geen kwaad en kan soms best leuk zijn, en is best doseerbaar ook nog door te weten bij welke toerental dit gebeurt.
-
ik ben vandaag gestart om een korte uitlaat voor mijn fz1 te zoeken heb nu een ackra cardbon look maar ik wil een kleintje in de plaats krijgen iemand een idee ( met het mooie geluid als een Ackra ??
-
Afstelling: Ja en Nee, afstelling is gewoon stock zoals yamaha het bedoeld heeft. Backfire komt door het AIS systeem van yamaha. In het kort (quote google):
"The air induction system burns unburned exhaust
gases by injecting fresh air (secondary air)
into the exhaust port, reducing the emission of
hydrocarbons. When there is negative pressure
at the exhaust port, the reed valve opens, allowing
secondary air to flow into the exhaust port.
The required temperature for burning the unburned
exhaust gases is approximately 600 to
700 °C (1112 to 1292 °F)."
In jip en janneke taal komt het ongeveer hier op neer: Tegendruk opent een ventiel dat lucht (zuurstof) in de uitlaat loslaat om onverbrande gassen te verbranden en zo ons mileu te sparen. Bij een open uitlaat hoor en zie je dit alleen nogal goed.
Met een Power Commander is dit overigens wel ver te verhelpen door air/fuel verhouding anders in te regelen rond de 7000 RPM, maar ach... het kan geen kwaad en kan soms best leuk zijn, en is best doseerbaar ook nog door te weten bij welke toerental dit gebeurt.
Zoek eens op naverbrandingsklappen met de zoekfunctie voor meer info
-
Afstelling: Ja en Nee, afstelling is gewoon stock zoals yamaha het bedoeld heeft. Backfire komt door het AIS systeem van yamaha. In het kort (quote google):
"The air induction system burns unburned exhaust
gases by injecting fresh air (secondary air)
into the exhaust port, reducing the emission of
hydrocarbons. When there is negative pressure
at the exhaust port, the reed valve opens, allowing
secondary air to flow into the exhaust port.
The required temperature for burning the unburned
exhaust gases is approximately 600 to
700 °C (1112 to 1292 °F)."
In jip en janneke taal komt het ongeveer hier op neer: Tegendruk opent een ventiel dat lucht (zuurstof) in de uitlaat loslaat om onverbrande gassen te verbranden en zo ons mileu te sparen. Bij een open uitlaat hoor en zie je dit alleen nogal goed.
Met een Power Commander is dit overigens wel ver te verhelpen door air/fuel verhouding anders in te regelen rond de 7000 RPM, maar ach... het kan geen kwaad en kan soms best leuk zijn, en is best doseerbaar ook nog door te weten bij welke toerental dit gebeurt.
Zoek eens op naverbrandingsklappen met de zoekfunctie voor meer info
Idem als hier boven ;D
Die klappen heb ik ook, maar stoort me niet.
Maar die Yoshi doet even een partij naverbranden.
Lijkt wel op een afterburner die uiteindelijk alle dempingwol er uit vlamt ;D
-
Afstelling: Ja en Nee, afstelling is gewoon stock zoals yamaha het bedoeld heeft. Backfire komt door het AIS systeem van yamaha. In het kort (quote google):
"The air induction system burns unburned exhaust
gases by injecting fresh air (secondary air)
into the exhaust port, reducing the emission of
hydrocarbons. When there is negative pressure
at the exhaust port, the reed valve opens, allowing
secondary air to flow into the exhaust port.
The required temperature for burning the unburned
exhaust gases is approximately 600 to
700 °C (1112 to 1292 °F)."
In jip en janneke taal komt het ongeveer hier op neer: Tegendruk opent een ventiel dat lucht (zuurstof) in de uitlaat loslaat om onverbrande gassen te verbranden en zo ons mileu te sparen. Bij een open uitlaat hoor en zie je dit alleen nogal goed.
Met een Power Commander is dit overigens wel ver te verhelpen door air/fuel verhouding anders in te regelen rond de 7000 RPM, maar ach... het kan geen kwaad en kan soms best leuk zijn, en is best doseerbaar ook nog door te weten bij welke toerental dit gebeurt.
Zoek eens op naverbrandingsklappen met de zoekfunctie voor meer info
Idem als hier boven ;D
Die klappen heb ik ook, maar stoort me niet.
Maar die Yoshi doet even een partij naverbranden.
Lijkt wel op een afterburner die uiteindelijk alle dempingwol er uit vlamt ;D
Altijd handig als je last van een bumperklever hebt....