Yamaha Forum

FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen => FZ1 Accessoires => Topic gestart door: Fz1-Bert op 10 mei 2009, 20:10:55

Titel: Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Fz1-Bert op 10 mei 2009, 20:10:55
Inmiddels een Leovince uitlaat  Gppro eronder zitten veel geluid zelfs met de dbkiller erin.
Vind hem echt geweldig.
met de originele uitlaatbeugel met voetstep past de uitlaat perfect.
moet namelijk nog wat aanpassen met de zwarte aluminium steun deze past namelijk niet perfect  maar dat komt deze week nog.
ook het filmpje met geluid komt nog.
nu eerst wat foto's
Titel: Re: Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: VINO op 10 mei 2009, 20:46:34
Super mooi :P Ben benieuwd naar het geluid.
Ben ook aan een andere demper toe.
Titel: Re: Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Triple-B op 11 mei 2009, 19:49:43
een sounds trackje van dit meesterwerkje zou ik wel eens willen horen is best netjes en zeker al 25 cm korter dan mijn ackra
Titel: Re: Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Dannypsv3821 op 12 mei 2009, 07:27:27
heb deze al gezien in de boekjes, en ik begon al te kwijlen en mijn handen te jeuken, ben benieuwd hoe die klinkt.
Titel: Re: Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Bronko op 14 mei 2009, 21:48:05
Ik heb hem gehoord onder een Honda, met db-killer. Dat klonk al fraai, laat staan onder de onze.
MOET geweldig zijn!
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Fz1-Bert op 30 mei 2009, 17:17:12
Heb net even het geluid opgenomen met een kleine camera.
Vind hem in het echt namelijk veel mooier klinken.
ook zit de andere uitlaat steun eraan deze paste niet gelijk moest er een kleine aanpassing aan doen.

[youtube]KQjVAD3qe5k[/youtube]
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Fz1-Bert op 31 mei 2009, 09:31:44
De foto met aluminium  uitlaat steun.

als met deze steun monteert moet men 2 busjes draaien plus 2 langere bouten monteren anders past de steun niet mooi
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Fz1-Bert op 15 juni 2009, 22:27:46
Heb vanavond de DB killer er even uitgehaald  wat een geluid............... oei  wel veel lawaai hoor wel mooi alleen kreeg al een middelvinger bij ons in het dorp.

Dus moet nog even kijken wat ik ga doen.

Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Triple-B op 16 juni 2009, 01:06:14
draaien aan die hendel  :]
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: oligschlager op 14 juli 2010, 15:36:43
Bert,

Heb ook interesse in deze demper, ziet er erg strak uit.
Heb alleen een vraagje over de montage.

Wat doe je met de EXUP klep, komt deze te vervallen ?
Kan dit kwaad als deze komt te vervallen ?

Gr. Pascal
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Robbedoes op 14 juli 2010, 15:44:46
Zoek even op dit forum met de zoekfunctie.
Er is al veel over geschreven.
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Redline Rider op 4 februari 2011, 19:35:25
Ik ben ook aan het rondkijken naar een andere pijp en vind deze erg mooi.
Zit hier ook E-keur in? Dit is namelijk wel een vereiste voor mij gezien de deutsche polizei  :police:
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZééntje op 4 februari 2011, 20:59:14
Ja die Leo vince heeft een E keur hij is in duitsland zelfs goedkoper als in NL

http://www.motorradteile-hamburg.de/

LeoVince SBK GP-Replica, Slip-On, *GP-Pro*
YAM-8147


Lieferumfang: Leovince Nr. 8147

1 Stk. Endschalldämpfer LeoVince (SBK GP-Replica, *Edelstahl*, GP-Pro), inkl. Verbindungsrohr u. Montagematerial.

passend und mit EG-ABE für: Yamaha FZ1 (alle Modelle !), Baujahr 2006-2010

GP-Pro:
LeoVince bietet mit der neuen GP-Pro Serie einen außergewöhnlichen Schalldämpfer der auch optisch seine Wurzeln in der MotoGP nicht verleugnen kann.

Slip-On:
Bei den Slip-On Schalldämpfern handelt es sich um einen Schalldämpfer mit Verbindungsrohr, der nur auf den originalen Krümmer/Sammler aufgesteckt wird.

Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZééntje op 13 februari 2011, 12:40:24
Ik was zelf ook op zoek naar een andere demper en heb de knoop
gisteren doorgehakt  :laugh:
Heb de GP Pro besteld bij kalfsbeek in NL.  :70
Geven een leuke korting en met de verzendkosten erbij is die maar net iets duurder
als dat die uit DE moet komen.

Als iemand het aandurft om hem verder weg te bestellen dan kan je naar
www.todoescape.es  daar wordt die aangeboden voor onder de 300 euro.
Echter levering en verzendkosten zijn mij onbekend daar mijn spaans niet echt top is  :73

mzzllllllll   :99
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Scallie op 13 februari 2011, 12:55:58
Daar heb ik die van mij ook gehaald ;D

 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wjU7kYSxGgQ[/youtube]  
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Big Jaap op 13 februari 2011, 18:30:06
Ik vind hem ook errug mooi maar helaas niet in zwart :'(
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZééntje op 13 februari 2011, 21:20:38
Dan heb je altijd nog de optie om hem te laten poedercoaten  ;D

zou je wel een unieke uitlaat hebben  :70

 :99  Nico
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Big Jaap op 14 februari 2011, 08:53:27
Dan heb je altijd nog de optie om hem te laten poedercoaten  ;D
zou je wel een unieke uitlaat hebben  :70
 :99  Nico
Kan dat wel met de warmte enzo?? Is eventueel wel een optie
En enig idee van een prijsje??
Maar ik ga denk ik ook eens snuffelen op de Motorbeurs
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZééntje op 14 februari 2011, 09:22:21
Poedercoaten gebeurd met hitte maar je zou er een bedrijf voor kunnen aanschrijven.
De kosten zouy je dan ook op kunnen vragen.

Maar je hebt de beurs nog wellicht vind je daar iets  ???

 :99 Nico
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZééntje op 15 februari 2011, 16:57:17
Wat een snelheid zaterdag een uitlaat besteld en nu al binnen. :70
Staaltje snelheid van Kalfsbeek.  :76

Kan ik helaas van Go parts niet zeggen daar zit ik al ruim 2 weken te wachten op een paar onderdelen
en verwacht ze niet voor eind volgende week. >:(
Niet echt een aanrader dus die Go parts

Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Redline Rider op 23 maart 2011, 21:46:06
Hij loopt een standaard FZ1-S met GPPRO uitlaat. Moet hij voor het mooie nog op de bank? Heeft het nog zin om bijv. een DNA luchtfilter te plaatsen.
Ben wel benieuwt of het al in vermogen uitmaakt als je alleen de GPPRO erop zet zonder aanpassingen.
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Yellowdriver op 24 maart 2011, 00:34:38
Hij loopt een standaard FZ1-S met GPPRO uitlaat. Moet hij voor het mooie nog op de bank? Heeft het nog zin om bijv. een DNA luchtfilter te plaatsen.
Ben wel benieuwt of het al in vermogen uitmaakt als je alleen de GPPRO erop zet zonder aanpassingen.

Ik heb de GPpro er gewoon opgezet zonder ander luchtfilter, en zonder aanpassingen.
Ik vind hem er lekker door rijden , de Exup werkt niet meer waardoor je ineens meer power hebt dan voorheen
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZééntje op 24 maart 2011, 09:19:55
ik sluit mij aan bij Yellow rider  :76
Ook ik heb alleen de GPPRO erop gezet en de kat
zit er ook nog in.
De motor pakt veel mooier op en met een blok wat standaard al 150 pk levert
ben ik meer dan tevreden met de prestaties van de FZ1  :70


 :99
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Redline Rider op 24 maart 2011, 20:53:54
Kalsbeek heeft nog GPPRO's op voorraad. Aankomende zaterdag ga ik mijn FZ1 dus voorzien van extra DB's, eindelijk die lelijke kachelpijp eraf.

Ik heb besloten de kat erin te laten. Heb niet zoveel zin om te moeten boren ed. Daarnaast denk ik dat de winst met kat eruit niet heel groot is omdat er ook nog een kat voor in de bochten zit toch?
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZ1GT op 10 april 2011, 23:21:48
Ik heb afgelopen weekend de GP pro gemonteerd. Krijg alleen de beugel waar de middenbok tegenaan moet komen niet passend. Iemand tips?
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: AmsterdamRat op 11 april 2011, 08:13:50
Wat bedoel je precies, met niet passend? Je weet wel waar je hem moet bevestigen?  ::)
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZ1GT op 11 april 2011, 08:22:47
Volgens mij moet je die 2 bouten van de middenbok losdraaien en vervangen door de langere. Rechts kan niet, dan kom ik tegen de bocht. Las dat hij links wel past. Maar ga ik vanavond even testen.
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: AmsterdamRat op 11 april 2011, 08:47:10
Weet niet of je hier iets aan hebt, maar heb wat fototjes geschoten waar de bouten zitten en bij mij komen ze niet eens in de buurt van mijn uitlaatbocht  ??? ???
(http://public.bay.livefilestore.com/y1p46_WvLuCv_NskpXFWD_rEKjw-5U65TnokEFoIhxUxtSFVz1k0x2ZU481zUIlN-Q6dgVpFi-eEd2tzlzunXxdVw/GEDC0234%20(Small).JPG?psid=1)
(http://ymwu4q.bay.livefilestore.com/y1pmGGv8jJgF2CjM9Q9ehqYVdzfP45GctuBh5y8GRvO1-NQadtPHFA6vJDl8E5CRQzss4apzVfFus-HZ0JD2WM15nVjHDFQYfoh/GEDC0235%20(Small).JPG?psid=1)
(http://ymwu4q.bay.livefilestore.com/y1pmGGv8jJgF2AHRjTDNFrJgOZhlYePtgt_HcOre3olZQ7aIURon8fhxLMa4-GvYS17tezAAdQAF4Wij4czIa7qh6XaCf5wh-sN/GEDC0236%20(Small).JPG?psid=1)









Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZ1GT op 11 april 2011, 09:46:11
Daar heb ik zeker wat aan. Ik zal vanavond eens rustig kijken. Bedankt voor de moeite. :99
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: vincefazer op 11 april 2011, 12:31:44
Officieel moet je die beugel om je middenbok mee op te vangen aan de linker kant van de motor monteren, dus waar je schakelpedaal zit.
Let hierop, op de foto hierboven zit de beugel aan de VERKEERDE kant!!!
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Redline Rider op 11 april 2011, 14:20:38
Inderdaad, ik heb hem ook aan de linkerkant gemonteerd.
Geweldig geluid uit de GPPRO trouwens! Dat geknetter bij gas los is geniaal  :P
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: AmsterdamRat op 11 april 2011, 14:52:02
Aan de verkeerde kant?? Dat meen je niet! Schaam me dood  ::) ::) Sorry voor het verkeerde advies  :76
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: AmsterdamRat op 11 april 2011, 15:45:53
Iemand nog tips om hem aan de juiste (linker) kant te monteren? Want het linkerboutje wil dus niet los omdat de andere (zij)standaard ervoor zit. Deze moet dus ook los.
Of kun je de motor op de middenbok plaatsen en vervolgens de bouten losdraaien? Niet dat dan de middenbok dan door de lucht schiet?   :76
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Scallie op 11 april 2011, 16:25:19
Ik heb de mijne met spanbanden aan het plafond van de garage bevestigd, zodat hij zonder middenbok ook recht bleef staan.
Als je hem op de zijstandaard zet kun je bijna niet bij de bouten.
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: AmsterdamRat op 11 april 2011, 16:34:12
Ik kom op zich wel bij de bouten, het vervelende is alleen dat de linker bout van de middenbok achter een gedeelte van de zijstandaard zit verscholen.
Oftewel de zijstandaard moet er eerst af. Wacht wel tot mijn vrouw thuis is, kan zij even op de motor gaan zitten, zodat ik de standaards kan loskoppelen  ::) ::)
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Ruben op 11 april 2011, 19:00:09
Officieel moet je die beugel om je middenbok mee op te vangen aan de linker kant van de motor monteren, dus waar je schakelpedaal zit.
Let hierop, op de foto hierboven zit de beugel aan de VERKEERDE kant!!!

heel toevallig heb ik hem ook aan de rechterzijde de linkerzijde vond ik maar niks
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZééntje op 22 april 2011, 22:21:33
Toch wel prettig een naked dan heb je deze problemen niet
als je de gppro monteerd  :73
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZ1GT op 22 april 2011, 22:56:45
Klopt,

ik heb de beugel ook links zitten. Mensen bedankt voor de tips.
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Yellowdriver op 24 april 2011, 17:22:20
Toch wel prettig een naked dan heb je deze problemen niet
als je de gppro monteerd  :73
:76
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Scallie op 25 mei 2011, 17:02:32
Zijn er hier mensen die met hun GP Pro wel eens Duitsland en/of Oostenrijk in geweest zijn.
Uitlaat heeft een e-keur, maar ben toch bang dat ik problemen ga krijgen aangezien het geluisniveau behoorlijk is  :70.
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Yellowdriver op 25 mei 2011, 20:20:01
Zijn er hier mensen die met hun GP Pro wel eens Duitsland en/of Oostenrijk in geweest zijn.
Uitlaat heeft een e-keur, maar ben toch bang dat ik problemen ga krijgen aangezien het geluisniveau behoorlijk is  :70.

He scallie oud collega NXP,
Gewoon de DBkiller erin laten , ik rijdt er ook gewoon mee door Dld met de killer erin, gewoon wat minder op
het gas en wat lager in de touren.
Klinkt lekker he die GPpro :98
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZ1GT op 26 mei 2011, 08:00:06
Ik rij ook door Duitsland met DB killer er in, nooit problemen.
Misschien een stomme vraag, maar als hij toch E-keur heeft, is er toch niks aan de hand? Misschien via artikel 5, maar verder volgens mij niet?

Of.....
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZééntje op 26 mei 2011, 12:55:28
Ik rij zelf ook met de GPPRO en aangezien hij in duitsland verkocht wordt
met een Ekeur en een TUV keurmerk zullen de oosterburen er geen problemen mee hebben.  :D
Ik zou wel de papieren meenemen waar opstaat dat hij een Ekeur heeft mocht je onverhoopt
toch aangehouden worden.  :76
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZ1GT op 26 mei 2011, 13:09:59
Doe ik ook, in de demper staat echter een "E" stempel, maar met papieren kun je mogelijk eerder overtuigen. :)
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Scallie op 26 mei 2011, 14:53:50
Papieren gaan sowieso mee.
Killer zit er altijd in, maakt anders teveel herrie.
In principe zou je geen problemen moeten krijgen met een e-keur, maar
ze doen vaak ook een geluidsniveau meting en ik vraag me af of hij dan binnen de
de grenzen blijft. Ik begrijp niet dat ze voor deze uitlaat ooit een e-keur gekregen hebben. :70
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: marc 63 op 27 mei 2011, 22:33:45
Het wil niet zeggen omdat je een demper met e keur hebt dat je geen probs kan krijgen met der polizei. Die dempers zijn gekeurd MET db killer. Als die er uit zijn heb je al prijs(of kan je prijs hebben) en eventueel met killer nog teveel geluid is ook prijs,want dan zeggen ze dat je der aan geprutst hebt. Een maat van mij heeft het voorgehad vorig jaar in het ijfelgebied. resultaat: boete direct te betalen en na een beetje onderhandelen kon hij terugkeren naar Belgie met de motor. Maar eerder zeiden ze dat hij hem moest laten staan en ofwel afslepen, ofwel met een originele demper afkomen om er alsnog mee naar huis te mogen rijden. Ze waren wel inschikkelijk nadat we ze konden overtuigen dat we op de terugweg waren(was ook zo) en dat we ons echt van geen kwaad bewust waren en dachten van volledig in regel te zijn met de duitse wetgeving omtrent uitlaten.
Wil je zeker zijn Scallie,zou ik hem even meten op db. ;)
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Quickey op 6 juni 2011, 19:12:07
Iemand nog tips om hem aan de juiste (linker) kant te monteren? Want het linkerboutje wil dus niet los omdat de andere (zij)standaard ervoor zit. Deze moet dus ook los.
Of kun je de motor op de middenbok plaatsen en vervolgens de bouten losdraaien? Niet dat dan de middenbok dan door de lucht schiet?   :76

ik heb hetzelfde probleem ik krijg zelfs de bouten langs geen kanten los? Normaal of moet je hier gewoon hard aan wringen? Er zit toch geen linkse draad op die boute kwestie van het verrassingseffect hoog te houden? Voor de rest is het toch gewoon de kabels van het motortje van de Exxupklep losmaken en uithalen, het motortje zelf moet blijven zitte zeker? 

Greetz Quickey
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZ1GT op 6 juni 2011, 19:38:15
De bouten zitten behoorlijk vast. Ik heb de motor met doeken aan het stuur en in versnelling tegen de muur aan gezet behoorlijk schuin, toen ging het makkelijk. Met een luchtsleutel gaat natuurlijk het beste. Draad is gewoon normale draad, en zit aan de achterkant wel een moer welke je tegen moet houden...
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Quickey op 7 juni 2011, 10:19:03
De bouten zitten behoorlijk vast. Ik heb de motor met doeken aan het stuur en in versnelling tegen de muur aan gezet behoorlijk schuin, toen ging het makkelijk. Met een luchtsleutel gaat natuurlijk het beste. Draad is gewoon normale draad, en zit aan de achterkant wel een moer welke je tegen moet houden...

zal ik deze week nog maar eens proberen dan. Hou jullie op de hoogte  ;)
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Quickey op 30 augustus 2011, 20:35:28
na een tijdje niet meer op het forum te zijn geweest staat de uitlaat er ondertussen onder. Wat ik mij afvraag is ofdat de knallen die hij maakt bij gas dicht normaal zijn. Volgens mijn dealer, waar ik hem tevens heb laten steken, wel. Heeft er nog iemand ervaring mee? Aan de ene kant vind ik het niet erg die knallen hoor. Het geeft een agressievere toets aan het geheel  ;D

 :99
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZééntje op 30 augustus 2011, 21:02:52
Als je elders op dit forum zou gaan zoeken zou je gelezen hebben dat we er allemaal
mee te maken hebben, dat geknal bij gas lossen. Op you tube staan zelfs filmpjes waarbij je het knallen hoort
en dan ook een vlam uit de uitlaat ziet komen.
Zeker als je het doet nadat je wat hoger in de toeren hebt gereden knalt die er vrolijk op los.
Persoonlijk vindt ik het wel een leuke bijkomstigheid en ik stoor mij er dan ook
in het geheel niet aan  :laugh:
Kwestie van wennen.

 :99
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Quickey op 31 augustus 2011, 15:26:11
storen doet het mij ook niet. Laat maar knallen en vlammen. En het is waar wat je zegt ik had eerst ff men research beter moeten doen, sorry hiervoor  :-[
toch bedankt  ;)

Greets Quickey
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZééntje op 31 augustus 2011, 19:14:23
Excuses zijn niet nodig we zijn er om elkaar te helpen daar waar het mogelijk is.
Althans dat is mijn gedachte  ;D
In ieder geval goed te lezen dat je er met volle teugen van geniet  :70

 :99
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: GotFazeD op 31 augustus 2011, 19:30:59
 :76
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: Quickey op 31 augustus 2011, 21:50:05
als we nu al die decibels eens samen zouden brengen  ;D
 :99
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: VINO op 3 september 2011, 00:08:24
als we nu al die decibels eens samen zouden brengen  ;D
 :99

Dan moeten jullie wel naar een meeting komen ;D de vorige keer waren er maar 4  :'(
Titel: Re:Leovince uitlaat Gppro (deel2)
Bericht door: FZééntje op 8 september 2011, 03:02:31
Is er alweer een nieuwe meeting in aantocht dan ???
En hopen dat het dan wel een beetje weer is  ;D

 :99