16 Oktober 2018, 16:21:08
News: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Pagina's: [1]
Print
Auteur Topic: Leovince SBK GP-style  (gelezen 6344 keer)
AmsterdamRat
Junior
**

« Gepost op: 5 Maart 2011, 17:55:03 »

Heb dus sinds gisteren een Leovince op m' n FZ1, ontzettend bruut geluid zonder de DB-killer. Heb alleen wel bij gas los dat hij gaat knetteren, dit is niet storend, maar ik dacht dat deze demper zonder dynojet geinstalleerd kon worden. Zou het ook door het K&N filter kunnen komen?? Mensen hier ervaring mee? Bij voorbaat dank  Rollende ogen

2006 Yamaha FZ1(Fazer) with the following mods: LeoVince GP exhaust, K&N filter, carbon belly-pan, carbon heel pads, Puig bubble screen, LED blinkers (front and rear),black levers with gold adj., bullets bar end weights, License plate holder, golden rear-sprocket (Driven 47T) and 16T front sprocket.
GotFazeD
Held

« Antwoord #1 Gepost op: 5 Maart 2011, 18:20:45 »

Ik heb nog nooit fz1's met andere dempers gehoord die niet knetteren bij het dicht doen van het gas.hoort er gewoon bij  Knipoog
Op de bank is in combinatie met een dynojet de juiste afstelling wel te maken.

Het schijnt dat met een modificatie van de luchtfilter het ook op te lossen is.Iemand ervaring hiermee??

riding a Fz1 is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my Fz1.,Groetjes Berry
Wallie
Held

FZ1 for fun

« Antwoord #2 Gepost op: 5 Maart 2011, 18:34:16 »

Ik heb m'n luchtfilter gemodificeerd:
De aanzuig-opening groter gezaagd, en de AIS afgestopt. Het filter is vervangen voor een K&N. Ook heb ik gereden zonder de secundaire gaskleppen, maar dat is nauwelijks merkbaar, wel veel meer aanzuig-geluid. Daarnaast zijn ook beide katalysatoren bij mij eruit. Heb dus het een-en-ander veranderd maar knallen als een gek bij gas dicht!!!

Eerlijk gezegd vind ik het wel kikkuh dat knallen. Het is wel zo dat bij volledig gas dicht het knallen meevalt, maar wanneer je een klein beetje gas open houdt lijkt het wel een GP machine. Zeker zonder dB-killer.
vincefazer
Held

« Antwoord #3 Gepost op: 6 Maart 2011, 01:31:42 »

Dat geknal uit de uitlaat bij gas dicht komt omdat Yamaha (en vele andere merken) dit zo hebben gemaakt, is niets ergs en heeft dus niks met je uitlaat of het K&N filter te maken. Het is vaak nog leuker bij flink doorrijden willen er ook wel eens leuke vlammen uit komen.

Leef vandaag, gisteren is voorbij en morgen is het weer vandaag...
Yellowdriver
Volwaardig lid

Snel Sneller Snor Mio50

« Antwoord #4 Gepost op: 6 Maart 2011, 02:15:51 »

Mijn Leovince klapt ook als een gek wanneer ik het gas dichtdraai, ik vind het wel kikken motorrijden

GotFazeD
Held

« Antwoord #5 Gepost op: 6 Maart 2011, 14:01:18 »

Als je bij jou de wijk in rijd zie je deze bordjes overal:

Mijn Leovince klapt ook als een gek wanneer ik het gas dichtdraai, ik vind het wel kikken motorrijden
« Laatste verandering: 6 Maart 2011, 14:16:25 door GotFazeD » Gelogd

riding a Fz1 is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my Fz1.,Groetjes Berry
Yellowdriver
Volwaardig lid

Snel Sneller Snor Mio50

« Antwoord #6 Gepost op: 6 Maart 2011, 14:24:32 »

Als je bij jou de wijk in rijd zie je deze bordjes overal:

whahahahha kun je nagaan als wij samen naast elkaar rijden. Groeten van

AmsterdamRat
Junior
**

« Antwoord #7 Gepost op: 6 Maart 2011, 16:26:05 »

Er zijn dus daadwerkelijk mensen die zonder DB-killer durven te rijden?   Rollende ogen Rollende ogen
Nog geen problemen met de  police police gehad?

2006 Yamaha FZ1(Fazer) with the following mods: LeoVince GP exhaust, K&N filter, carbon belly-pan, carbon heel pads, Puig bubble screen, LED blinkers (front and rear),black levers with gold adj., bullets bar end weights, License plate holder, golden rear-sprocket (Driven 47T) and 16T front sprocket.
GotFazeD
Held

« Antwoord #8 Gepost op: 6 Maart 2011, 22:02:56 »

Die hebben ook van die oorbeschermers op, behalve hun diensthonden,maar daar hebben ze een oplossing voor gemaakt

Er zijn dus daadwerkelijk mensen die zonder DB-killer durven te rijden?   Rollende ogen Rollende ogen

Bert
Algemene moderator
Senior

« Antwoord #9 Gepost op: 6 Maart 2011, 22:28:15 »

Ik rij niet zonder DB killer te veel herrie
Maar het blijft leuk om te horen

http://fz1.nl/nieuws/fz1-tuning/

Pluk de dag rij lekker op een Fz1
vincefazer
Held

« Antwoord #10 Gepost op: 7 Maart 2011, 13:34:55 »

Ik reed NOOIT met db killer in de Leo Vince, alleen als ik naar de eiffel ging had ik de db killer erin.
Zelfs in de Franse Alpen reed ik zonder db killer, nooit ergens problemen gehad.

Ben een paar keer aangehouden aan het einde van de A4 bij Delft, spelen op de op- en afritten daar, ook al die keren nooit één woord gehoord over het geluid uit de uitlaat.

Leef vandaag, gisteren is voorbij en morgen is het weer vandaag...
Yellowdriver
Volwaardig lid

Snel Sneller Snor Mio50

« Antwoord #11 Gepost op: 7 Maart 2011, 15:32:32 »

Ik reed NOOIT met db killer in de Leo Vince, alleen als ik naar de eiffel ging had ik de db killer erin.
Zelfs in de Franse Alpen reed ik zonder db killer, nooit ergens problemen gehad.

Ben een paar keer aangehouden aan het einde van de A4 bij Delft, spelen op de op- en afritten daar, ook al die keren nooit één woord gehoord over het geluid uit de uitlaat.

Ik heb de DB killer er gewoon inzitten , vind het geluid mooi genoeg zo.
Wil ook geen gezeik in de buurt hebben

Redline Rider
Junior
**

« Antwoord #12 Gepost op: 23 Maart 2011, 22:36:07 »

Ik dacht laatst dat er een tik in mijn blok zat bij gas dicht. Heb de Fz1 net dus ik schrok al. Blijkt dat het gewoon een knal is dus er als een "tik" uit de standaard kachel pijp komt Tong

Snel een GPPRO aanschaffen  Grijns
FZ1GT
Volwaardig lid

« Antwoord #13 Gepost op: 29 Maart 2011, 23:56:33 »

Heb vandaag mijn Leo Vince GP Style Evo II Slip-On Exhaust besteld.

Foto's volgen.

Pagina's: [1]
Print
Ga naar: