20 November 2018, 15:18:16
News: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Pagina's: [1]
Print
Auteur Topic: Fz8-n full power  (gelezen 6568 keer)
Koeke
Gast
« Gepost op: 28 April 2011, 22:43:59 »

Hey, was vandaag bij mijn yamaha dealer en die had ergens gehoord dat de fz8 nog niet full power staat bij levering. Volgens wat hij heeft gehoord zou deze 120 pk hebben ipv 106 pk. Hij heeft iets in het service menu gedaan en nu zou mijn fz8 dus 120 pk hebben. Persoonlijk merk ik niets, ik ben nog wel aan het roderen en heb dus nog niet snel opgetrokken en hoog in toeren geweest, ofwel werkt het gewoon niet want mijn dealer was er niet zeker van. Op het internet vind ik er niets van, heeft er hier soms iemand al iets van gehoord en/of meer info?
Groetjes
Een zeer tevrede fz8-n rijder
Gelogd
Big Jaap
Volwaardig lid
***
Berichten: 173



« Antwoord #1 Gepost op: 29 April 2011, 15:27:35 »

Raar verhaal en volgens mij uit sprookjesland (of het moet Belgie zijn Knipoog)
Die dealer heeft wat gehoord, iets veranderd en hij weet het niet zeker Huh? Huh?

Pssst en stel je even voor misschien Smiley
Gelogd
ronald
Junior
**
Berichten: 65



« Antwoord #2 Gepost op: 27 Juni 2013, 11:15:42 »

Is niet echt een fabeltje.
Sla er het juni-nummer van Motorrijder MR maar eens op na.
Zij hebben nu een FZ8 als duurtestmotor, en een Oostvlaamse dealer heeft via het dashboard,zonder gebruik van computer, de FZ8 zijn volle vermogen gegeven. Het verschil is op papier miniem, maar in de praktijk hangt dit af van motor tot motor en rijstijl.
Hoe dit werkt is vooralsnog een raadsel, enkele tips natuurlijk welkom. 106pk is voldoende, maar wat poeier meer,mag natuurlijk.
Gelogd
FZééntje
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 27 Juni 2013, 11:22:45 »

Of het voor een FZ8 geld weet ik niet maar begreep dat de FZ1 in België ook in 2 vermogens gekocht kan worden.
Dit schijnt ook via het dashboard geregeld te kunnen worden van 100 naar 150 pk geloof ik?
Dus wellicht is het geen fabel maar je zou het eens op een vermogens bank moeten testen. Grijns

 Groeten van
Gelogd
joe
Senior
****
Berichten: 345



« Antwoord #4 Gepost op: 27 Juni 2013, 12:07:43 »

Bij een FZ8 weet ik niet of die in Belgie afgeleverd worden op niet het vol vermogen, maar bij de FZ1 is dit wel zo, die worden op papier afgeleverd op 78Kw om de inschrijving laag te houden  Smiley( was bij mijn FZS 1000 ook al zo ) maar hij word dan op Full power gezet bij de eerste beurt bij de dealer wat voor de dealer een eenvoudige zaak is, hoe het precies in zijn werk gaat weet ik niet maar je merkt het verschil echt wel als hij ineens van 100 naar 150 pk gaat hoor !!
Dit gebeurd trouwens bij meerdere modellen en merken met veel vermogen in Belgie( boven de 100 pk )

joe  Groeten van
Gelogd

ronald
Junior
**
Berichten: 65



« Antwoord #5 Gepost op: 12 Juli 2013, 11:38:47 »

sorry collega's, even niet op het forum geraakt.

Het zou niet gaan zoals bij een R6 of R1, die in ons land begrensd zijn wegens fiscale normen, maar om een upgrade die 'slechts' enkele pk's en koppel zou opleveren. Dit werd door Yamaha begrensd om te voldoen aan de 106pk en de EuroNorm te behalen voor homologatie. Dus als er toch nog iemand een tipje van de sluier kan op lichten hoe dit makkelijk zelf te doen is via de het dashboard/boordcomputer, alle tips altijd welkom.
Ik heb sinds kort een MIVV Suono op mijn Fazer8 staan. Staat inderdaad prachtig en maakt de motorfiets merkelijk smaller, en klinkt bangelijk. Alleen bij gasminderen of dichtdraaien begint hij te knallen in de uitlaat. Op zich niks mis mee, maar dit kan misschien opgelost worden door de upgrade?Huh?Huh?
Gelogd
FZééntje
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 12 Juli 2013, 14:58:03 »

Dat knallen is op te lossen door het laten plaatsen van een PC5 of een RB
Ook kan je in je luchtfilterkast mits die gelijk is aan de FZ1 de opening  dichtmaken
Dit stopt de luchttoevoer naar je uitlaat waardoor de knallen ontstaan.
Die gaatje zit bij de FZ1 vanaf het stuur gezien rechts.
Ik heb het er weer uitgehaald daar het er standaard niet in zit en ook de optie met een PC5 is bij mij
niet gelukt   Knipoog

 Groeten van
Gelogd
VINO
Senior
****
Berichten: 393



« Antwoord #7 Gepost op: 13 Juli 2013, 16:13:05 »

sorry collega's, even niet op het forum geraakt.

Het zou niet gaan zoals bij een R6 of R1, die in ons land begrensd zijn wegens fiscale normen, maar om een upgrade die 'slechts' enkele pk's en koppel zou opleveren. Dit werd door Yamaha begrensd om te voldoen aan de 106pk en de EuroNorm te behalen voor homologatie. Dus als er toch nog iemand een tipje van de sluier kan op lichten hoe dit makkelijk zelf te doen is via de het dashboard/boordcomputer, alle tips altijd welkom.
Ik heb sinds kort een MIVV Suono op mijn Fazer8 staan. Staat inderdaad prachtig en maakt de motorfiets merkelijk smaller, en klinkt bangelijk. Alleen bij gasminderen of dichtdraaien begint hij te knallen in de uitlaat. Op zich niks mis mee, maar dit kan misschien opgelost worden door de upgrade?Huh?Huh?

in het blad motorrijder hebben ze voor dit jaar een Fz8 Smiley scheelde volgens mij een halve pk Geschokt
via dashboard, ze gaan hem ook weer lekker pimpen.
Gelogd
Pagina's: [1]
Print
Ga naar: