Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Heb je de
activerings-mail
niet ontvangen?
Index
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Yamaha Forum
»
FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen
»
Algemene vragen over je FZ1
(Moderators:
Fz1-Bert
,
FZ1-Bike
) »
Andere uitlaat en vermogen
Print
Pagina's: [
1
]
Topic: Andere uitlaat en vermogen (gelezen 5122 keer)
patrickfz1
Gast
Gelogd
Andere uitlaat en vermogen
«
Gepost op:
21 juni 2011, 21:35:05 »
Hallo, weet iemand of er vermogenswinst is als je een andere uitlaat monteert. Ik heb er een akra op zitten en vroeg me dit af.
Wallie
Held
Berichten: 647
FZ1 for fun
Gelogd
Re:Andere uitlaat en vermogen
«
Reactie #1 Gepost op:
21 juni 2011, 21:53:12 »
Volgens de fabrikanten is dit wel het geval. In de praktijk valt het wel mee. Op een testbank zou je het verschil echt goed kunnen waarnemen, en dat hebben verschillende al gedaan. Bij elke motor is het echter anders omdat ze standaard vanuit de fabriek onderling ook al verschillen in vermogen hebben. Sommige hebben standaard 132 op het achterwiel, een ander al 140pk.
Persoonlijk voelde ik weinig verschil met alleen een andere demper. Nadat het filter was vervangen en de airbox iets aangepast werd het minimaal voelbaar. (geluid uiteraard wel veel beter en daardoor lijkt het ook sneller) Ik heb beide katalysatoren verwijderd en rij ook zonder dB-killer en dat verschil voel je wel goed. De tandwielverhouding heb ik ook aangepast naar 16-47 omdat de 1e versnelling belachelijk lang is. Daardoor rijdt ie veel speelser, maar lever ik merkbaar in op topsnelheid. Die heb ik nog nooit gehaald, het hoogste wat m'n speedohealer tot nog toe aangeeft is 219. Het kan nog iets harder maar veel zal het niet zijn.
Eigenlijk zou ik nog wel een PC3 willen hebben, voor een iets vloeiender gasreactie.
patrickfz1
Gast
Gelogd
Re:Andere uitlaat en vermogen
«
Reactie #2 Gepost op:
21 juni 2011, 22:06:37 »
Hoi, ik dacht dat de standaard fz 1 al 150 pk heeft! Wat betreft de lange 1e versnelling, daar stond ik ook versteld van 137km/u in zijn 1. Als je de tandwielen gaat veranderen wordt de 1ste versnelling dan korter? En wat merk je nog meer, ik weet dat ik vroeger bij mijn brommer andere tandwielen erop zette om harder te gaan maar dan trok je ook minder hard op. Verder wat is een pc 3? Iets te maken met de gasresponse, welke ik overigens wel kan waarderen maar je moet er wel voorzichtig mee omgaan aangezien het voorwiel graag omhoog komt.
scrap
Junior
Berichten: 76
Gelogd
Re:Andere uitlaat en vermogen
«
Reactie #3 Gepost op:
21 juni 2011, 22:44:34 »
Fz 1 wordt opgegeven voor 150 krukas pk.Dit kan je alleen aan krukas meten,wat een beetje moeilijk is buiten de fabriek.
Op testbanken worden achterwiel pk's gemeten ,wat beduidend minder is door transmissie verlies(oa versnellingsbak,koppeling,ketting enz)Dit verlies wordt op 10 à 15% geschat en bij herberekenig wordt dikwijls 12% genomen als gemiddelde.Dus AWpk X 1,12= krukaspk (ruwweg).
Ik heb bij mijn FZ1 fazer 2007 aanpassing aan airbox(kan je makkelijk zelf),Akrapovic en Power Commander (laatste 2 laten doen)aangepast.Eerst 133.5 AWPK(149 KPK), na aanpassing 146.5 (164).Als je kleiner voor (van 17 naar 16,wordt zeer veel gedaan) of groter achter kettingwiel steekt maak je eindoverbrenging kleiner,dit natuurlijk in alle versnellingen.In het forum vind je hier uren leesgenot over
patrickfz1
Gast
Gelogd
Re:Andere uitlaat en vermogen
«
Reactie #4 Gepost op:
22 juni 2011, 21:30:04 »
Thanx ga ik me zeker even in verdiepen.
Print
Pagina's: [
1
]
Yamaha Forum
»
FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen
»
Algemene vragen over je FZ1
(Moderators:
Fz1-Bert
,
FZ1-Bike
) »
Andere uitlaat en vermogen