23 Juni 2018, 23:39:11
News: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Pagina's: [1] 2
Print
Auteur Topic: mijn ex Fazer8  (gelezen 18267 keer)
Hans R
Nieuweling
*
Berichten: 22



« Gepost op: 6 September 2011, 20:03:35 »

De Fazer8 nu z'n ruim 2 weken in mijm bezit en 1300 aan plezier kilometers rijker.
Het is een blauwe (kleur door mijn vrouw uitgekozen)
Accessoires die erop zitten zijn kentekenplaat houder en de Fz8 tankpad, bijna een middenbok (geen voorraad bij importeur)
op het verlanglijstje staan uitlaatdemper, radiator cover en misschien een verhoogt ruitje.
Voor de rest heb ik de koplampen doorverbonden,een kettingsmeersysteem erop gebouwt (McCoi) en de aansluitingen + beugel voor
de Garmin geplaatst.
Wat mij opvalt vergeleken met de Fz6 is het behoorlijk grotere koppel, en het gasrepons is ook een stuk beter.
Alleen ze moeten bij Yamaha die tankinhoud niet steeds kleiner maken,dit is toch lastig bij een hoger verbruik.
Fzs600 -21 liter /verbruik 1 op 22  
Fz6 - 19 liter / verbruik 1 op 20 krap  
Fz8 - 17 liter tot nu 1 op 18  

Dit is nog niet een foto van de mijne.


vr.gr. Hans
« Laatste verandering: 26 December 2014, 17:11:21 door Hans R » Gelogd
GotFazeD
Held
*****
Berichten: 686



« Antwoord #1 Gepost op: 7 September 2011, 18:23:11 »

Nice Bellypan
Gelogd


riding a Fz1 is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my Fz1.,Groetjes Berry
marc 63
Senior
****
Berichten: 291


« Antwoord #2 Gepost op: 7 September 2011, 20:35:49 »

Proficiat,en da blauwe kleurke vind ik persoonlijk heel mooi staan.  motorrijden
Gelogd
FZntje
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 8 September 2011, 03:00:08 »

Mooie kleur  Brede lach en een zeer mooi plaatje.
En door de kleinere  tank kan je vaker bij de pomp stoppen om je eigen motor te bewonderen.
Het heeft dus ook een groot voordeel  Rofl
De FZ1 heeft een veel lager verbruik 1 op 10/14 als er sportief mee gereden wordt
dus die staat nog vaker aan de pomp  :Clown

 Groeten van
Gelogd
GotFazeD
Held
*****
Berichten: 686



« Antwoord #4 Gepost op: 8 September 2011, 17:03:29 »

Ik zou willen dat ik me motor toch iets minder bewonderde want zoals het nu gaat krijg ik er een minderwaardigheidscomplex van bij de pomp   Knipoog
Gelogd


riding a Fz1 is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my Fz1.,Groetjes Berry
Hans R
Nieuweling
*
Berichten: 22



« Antwoord #5 Gepost op: 24 April 2013, 19:55:10 »

Van de week toch maar verwarmde handvatten gemonteerd, hopelijk voor dit jaar te laat.
Maar ja, dan heb ik ze alvast voor aankomende winter.
Gelogd
Richard--
Nieuweling
*
Berichten: 31



« Antwoord #6 Gepost op: 25 April 2013, 01:46:33 »

Heb je misschien een foto van hoe je het kettingsmeersysteem gemonteerd hebt ?
Ik heb nog een scottoiler liggen maar heb nog geen idee hoe ik em netjes kan inbouwen.
Gelogd
Hans R
Nieuweling
*
Berichten: 22



« Antwoord #7 Gepost op: 28 April 2013, 13:26:21 »

Het kettingsmeersysteem dat ik gebruik is een McCoi.
Dit is een soort zelfbouw, je besteld een bouwpakket.
Werkt uitstekend, deze geeft pas olie als het achterwiel een aantal omwentelingen gemaakt heeft.
Zit ook een regensensor bij (bij regen wordt het aantal omw. dat het wiel moet draaien gehalveerd)
« Laatste verandering: 28 April 2013, 13:28:52 door Hans R » Gelogd
Hans R
Nieuweling
*
Berichten: 22



« Antwoord #8 Gepost op: 28 April 2013, 13:43:52 »

Van de week ook maar mijn bevestigings beugels van de nummerplaathouder aangepast (nieuwe gemaakt).
Ik vond dat het nummerbord een centimeter of 4 naar achter kan (minder opspattend vuil).
Meteen maar een paar beugels eraan gemaakt voor bagage vast te kunnen zetten.

oja, dat blokje met gaas is de regensensor voor het kettingsmeersysteem.
Gelogd
Richard--
Nieuweling
*
Berichten: 31



« Antwoord #9 Gepost op: 28 April 2013, 13:57:02 »

Netjes gemaakt die beugels.
Die McCoi zit ook mooi weggewerkt.
Smeer je de ketting dan aan het voortandwiel of achter ?
Gelogd
Hans R
Nieuweling
*
Berichten: 22



« Antwoord #10 Gepost op: 29 April 2013, 19:09:54 »

Ik heb een vorkje gemaakt met twee injectienaalden zodat aan weerszijde van het voortandwiel
olie komt en deze slingert dan op de ketting.
Gelogd
Richard--
Nieuweling
*
Berichten: 31



« Antwoord #11 Gepost op: 2 Mei 2013, 20:40:07 »

Zal is kijken of de scottoiler daar kan inbouwen.
Thanks voor de foto's en antwoorden.
Gelogd
GotFazeD
Held
*****
Berichten: 686



« Antwoord #12 Gepost op: 3 Mei 2013, 12:15:26 »

Persoonlijk zou ik het eerder aan het achterwiel maken.
Bij het voortandwiel word de olie er eerder afgeslingerd dan bij het achtertandwiel.
Gelogd


riding a Fz1 is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my Fz1.,Groetjes Berry
Richard--
Nieuweling
*
Berichten: 31



« Antwoord #13 Gepost op: 3 Mei 2013, 13:03:16 »

Persoonlijk zou ik het eerder aan het achterwiel maken.
Bij het voortandwiel word de olie er eerder afgeslingerd dan bij het achtertandwiel.

Ik wil em ook bij het a.tandwiel monteren maar zoek een mooi manier om alles in te bouwen.
De naald op een nette manier bij het a.tandwiel monteren is vaak het lastigste klusje.
Gelogd
Hans R
Nieuweling
*
Berichten: 22



« Antwoord #14 Gepost op: 3 Mei 2013, 15:50:03 »

Persoonlijk zou ik het eerder aan het achterwiel maken.
Bij het voortandwiel word de olie er eerder afgeslingerd dan bij het achtertandwiel.


Mijn inziens berust deze stelling op onwaarheden, namelijk bij het achtertandwiel zal de olie er even snel afgeslingert worden.
Namelijk de omtreksnelheid is gelijk (het voortandwiel draait wel meer omwentelingen tov het achtertandwiel), dit kan ook niet anders
door de ketting die er overheen loopt.
En de olie moet ook van het tandwiel geslingert worden om op de ketting te komen.
Maar bij sommige druppelaars druppelt de olie direct op de ketting en bij andere op de zijkant van het tandwiel vlak boven (achtertandwiel)of onder de ketting (voortandwiel).
Het voordeel van het laatste is dat de olie door rijsnelheid niet wegwaait voor het de ketting bereikt, de naalden zitten praktisch tegen het tandwiel aan.
Gelogd
Pagina's: [1] 2
Print
Ga naar: