22 September 2018, 10:58:45
News: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Pagina's: 1 [2] 3
Print
Auteur Topic: marc zijn cafe racer (in wording ;-) )  (gelezen 21779 keer)
marc 63
Senior

« Antwoord #15 Gepost op: 24 Maart 2013, 17:29:05 »

Hey Jongens . lang geleden dat ik hier nog eens was   Smiley . Inmiddels zeker niet stilgezeten en heb echt wel werk gemaakt van mn caferacer. ik heb trouwens nog steeds geen spijt dat ik de fz1 omgeruild heb voor de bonneville. Ik ben nu bezig met het gat in vermogen iets kleiner te maken tussen beide motoren  Knipoog . toerijden lukt me nooit,maar ik ben nu toch aan de fase waar in ik eerst de remmen moet verbeteren wil ik hem heel houden en zelf niet in problemen te komen   motorrijden . Ik heb er ondertussen een kompleet zelfbouw kontje opgezet. dat eerste was me teveel origineel thruxton, en zo rijden er wel meer rond. Ook ander achterlichtje, Keihin fcr 39 mm flatslide carbs. Predator uitlaten , bitubo schokdempers en nog meer mooie veranderingen. Hier enkele pics.
Groeten Marc

Hier net na de ombouw van het kontje.let er ook op dat alle chroom ondertussen gespoten is
in zwarte krimplak. En ook de predator uitlaten zitten er hier al op.

Eentje waar je het retro achterlichtje mooi ziet zitten.

Op een bekende plaats  Brede lach zo staan der hier nog wel enkele van mn fz1 ook.

met de fcr carbs, en de bitubo schokdempers die trouwens 2 cm langer zijn . Binnen 14 dagen gaat hij bij ruud fredriks in goed binnen.

FZntje
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 24 Maart 2013, 22:18:17 »

Ziet er netjes uit Marc
Had idd de gedachte dat je het forum gedag had gezegd daar je lange tijd niet online was geweest  Knipoog

Heb een vraagje aan je toen jij je Seat cover van ermax monteerde was de pasvorm toen ook zo dat
Hij er scheef op zat.
Kon het op je foto's niet goed zien?

Groeten van
joe
Senior

« Antwoord #17 Gepost op: 24 Maart 2013, 22:34:31 »

Hey marc heb je bike onlangs live gezien in Wieze,jou ben ik helaas niet tegen gekomen
Je motor ziet er goed uit en had in wieze ook veel bewonderaars   Cool

Groeten van joe

marc 63
Senior

« Antwoord #18 Gepost op: 25 Maart 2013, 12:01:02 »

Citaat
Heb een vraagje aan je toen jij je Seat cover van ermax monteerde was de pasvorm toen ook zo dat
Hij er scheef op zat.
Kon het op je foto's niet goed zien?

Ja, dat was bij mij inderdaad ook zo. passte echt niet zo goed als zou moeten vind ik . je kan het wel simpel oplossen hoor. Ik heb onderaan/achteraan de ermax cover langs beide kanten van die dikke zelfklevende mousse gekleefd. Iets zoals op bijgaande foto. Wel iets dikker, en ik had het liggen op het werk. Ik weet niet juist waar je het kan kopen,maar dan moet je maar even googlen  Brede lach .
Toen met de mousse het cover weer gemonteerd en de mousse bijsnijden tot het recht zat. Knipoog

Over dat online komen. Ik volg wel eens zo nu en dan,maar het is niet echt het gepaste forum om hier wat over een bonneville te komen leuteren he  Grijns .

@ joe: Ja, ik heb er bekijks mee hoor.Overal waar hij staat moet ik telkens zeggen dat het geen echte oldtimer is.  Brede lach

grtz Marc
FZntje
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 25 Maart 2013, 14:31:43 »

Ok Marc Thnx voor de info
Ga ermee aan de slag krijg hem uiteindelijk wel mooi passend denk ik.
Mocht ik de weg naar Doel weer eens nemen mail ik je het wel kan ik de bonneville eens live zien  Smiley

Groeten van
marc 63
Senior

« Antwoord #20 Gepost op: 25 Maart 2013, 15:33:44 »

Ok , je laat het maar eens weten dan .  motorrijden

grtz Marc
ronald
Junior
**

« Antwoord #21 Gepost op: 29 Maart 2013, 20:32:17 »

inderdaad lang geleden Marc, De Bonnie ziet er prachtig uit, toch nog eens overwegen om hier toch niet je job van te maken,als je dit als hobbyist al kan, wat kan er dan nog beter.
hou ons vooral op de hoogte van verdere(zou niet weten welke) ontwikkelingen, kan zeker nog eens van pas komen.

Ronald
Wallie
Held

FZ1 for fun

« Antwoord #22 Gepost op: 29 Maart 2013, 22:32:31 »

Super gave machine geworden!!
GotFazeD
Held

« Antwoord #23 Gepost op: 30 Maart 2013, 09:11:24 »

Netjes gedaan marc .
Hier krijg je bij de terrasjes veel bekijks mee  motorrijden

riding a Fz1 is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my Fz1.,Groetjes Berry
marc 63
Senior

« Antwoord #24 Gepost op: 6 Januari 2014, 18:39:02 »

Aan alle FZ1 laagvliegers ... Mijn beste wensen voor 2014 met zeer veel motorplezier  motorrijden .

Met deze nog maar eens een update van mn caferacer . Ik blijf er steeds aan bezig en ben nog lang niet inspiratieloos .
Ik had laatst gepost dat de bonneville op de bank zou gaan en dat is ondertussen gebeurt ook . Nog lang geen fz1(zelfs niet in de buurt  Knipoog) maar ik heb nu net zeventig achterwiel pk's en geloof me , op deze motor met een enkele remschijf vooraan is dat ruim voldoende  Brede lach .

Ondertussen zijn ook de velgen eindelijk in het satijnzwart gepoederlakt .en zijn de bitubo dempers ook zwart gelakt .
Hier enkele pics van de motor . Hij staat half maart trouwens op een caferacer meeting te Ninove op een podium .

Remschijven in de wrinkle paint gezet

De velgen. Gedaan in Nederland bij Haan wheels

En mn brommer hoe hij er op dit ogenblijk bij staat.
Maar niets is permanent natuurlijk  Grijns

Zo, tot de volgende  Knipoog

grtz Marc

« Laatste verandering: 6 Januari 2014, 18:41:22 door marc 63 » Gelogd
cees
Junior
**

A Yamaha drives always faster!

« Antwoord #25 Gepost op: 6 Januari 2014, 21:56:11 »

prachtig machiene. motorrijden
FZed1
Junior
**

« Antwoord #26 Gepost op: 6 Januari 2014, 22:33:53 »

Hoi Marc,
ziet er weer gelikt uit. Het blijft een hele inspiratie zo een motor. Ben benieuwd welke motor je onderhanden gaat nemen als deze helemaal klaar is. Brede lach

Jullie ook allemaal de allerbeste wenen en wellicht in 2014 wel een heuse FZ meeting motorrijden
marc 63
Senior

« Antwoord #27 Gepost op: 3 Februari 2014, 21:20:15 »

Ondertussen nog een hele rits veranderd aan mn bonneville (kan het echt niet laten  Knipoog )

Hier weer wat foto's

grtz Marc

GotFazeD
Held

« Antwoord #28 Gepost op: 4 Februari 2014, 15:27:12 »

Word keer op keer mooier Marc.

Wat ik mezelf de hele tijd afvraag: Waar heb je die accu toch gelaten Huh?

riding a Fz1 is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my Fz1.,Groetjes Berry
marc 63
Senior

« Antwoord #29 Gepost op: 4 Februari 2014, 18:15:35 »

Die zit onder het bolle gedeelte van het zadel  Grijns . Kon net, had echt geen cm speling over . En alle relais , cdi , en andere electra zit op een zelfgemaakte alu plaat die helemaal onder het zadel doorloopt van vooraan tot achteraan . Alles zit daar mooi droog . Ik heb zelfs een pvc zeildoekje gemaakt voor als ik in slecht (nat) weer terecht kom . Dat kan ik eenvoudig met vier elastieken vastmaken aan het frame zodat het een soort spatbord vormt tussen achterwiel en luchtfilters . Zal er een van deze dagen ook eens een foto van doorsturen . Ben nu bezig met zoeken naar een linker 3 zuiger remklauw van een honda cbf1000 vanaf bouwjaar 2007 . Die remmen merkelijk beter dan de originele triumph rommel die er standaard opzit . Er bestaan er ook andere van beringer en pretech, maar als je daar de prijzen van bekijkt denk ik dat ze van goud gemaakt zijn .  Knipoog

Ook heb ik een set matris cardridges besteld om de voorvork te pimpen , die is me te slap. De Bonneville gaat nu echt te snel voor deze standaard vering en voorrem  . Ik stel veiligheid nog altijd op nummer 1  Knipoog
Pagina's: 1 [2] 3
Print
Ga naar: