18 September 2018, 15:12:43
News: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Pagina's: 1 [2] 3
Print
Auteur Topic: Powercommander  (gelezen 16861 keer)
Fatopi
Senior
****
Berichten: 259


« Antwoord #15 Gepost op: 28 April 2013, 20:01:41 »

Plek zat maar wat ik zie is dat die onder de duozitting gemonteerd zit op die uitspanning
Daar ligt bij mijn motor de electronica van de ABS zoals te zien is op de foto.
Geen idee dus of er anders nog een plek is waar die zo mooi inpast  Huh?

 Groeten van

Moet passen. Bij mij zat het alarm daar ook al en de RB3 ging er gewoon bij;-)
Gelogd
FZntje
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 28 April 2013, 21:08:15 »

@Fatopi
ik ga het vanzelf meemaken waar die geplaatst gaat worden.
bij de module van het abs kan die echt niet meer bij die ligt klem onder de beugel  Bedroefd

jij hebt een RB3 zeg je is dat beter als de PCV?
en welke uitvoering heb je want er bestaan er 3 van?
de kosten zullen wel gelijk zijn zag wel dat je RB3 langere garantie heeft.

 Groeten van
Gelogd
FZntje
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 3 Mei 2013, 22:45:19 »

Inmiddels de info opgevraagd en de RB3 is vervangen door een RB evo.
De prijs en alle specs zijn nagenoeg gelijk alleen kan de RB overgezet worden op ieder ander type motor.
Dat is al een voordeel een ander voordeel is dar de RB een garantie termijn heeft van 3 jaar tegenover
1jaar voor de PCV.
Keus wordt dus ws een RB evo en denk dat het in juni gaat gebeuren

 Groeten van
Gelogd
Fatopi
Senior
****
Berichten: 259


« Antwoord #18 Gepost op: 3 Mei 2013, 22:57:40 »

Inmiddels de info opgevraagd en de RB3 is vervangen door een RB evo.
De prijs en alle specs zijn nagenoeg gelijk alleen kan de RB overgezet worden op ieder ander type motor.
Dat is al een voordeel een ander voordeel is dar de RB een garantie termijn heeft van 3 jaar tegenover
1jaar voor de PCV.
Keus wordt dus ws een RB evo en denk dat het in juni gaat gebeuren

 Groeten van


Bij mij is hij er al weer een kleine 2 jaar uit. En eerlijk gezegd mis ik hem niet ook.
Brommert heeft power zat
Gelogd
FZntje
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 3 Mei 2013, 23:04:28 »

@fatopi
Het is mij ook niet om de power te doen maar meer het geplof uit de uitlaat.
In het begin was het af en toe een plof maar nu knetterd hij zodra ik van het gas afga.
Verder gaat de motor er mooier van lopen en is de dip eruit.
Heb altijd gedacht nooit iets aan het vermogen te doen en is ook niet de insteek.
Als er een andere oplossing voor zou zijn zou ik die doen maar die is er niet  Verlegen
Heb jij hem nog liggen dan je RB?

 Groeten van
Gelogd
Wallie
Held
*****
Berichten: 647


FZ1 for fun


« Antwoord #20 Gepost op: 6 Mei 2013, 21:37:58 »

Ik heb geen geplof meer. Heb de secundaire gaskleppen verwijderd en een HPI module gemonteerd:

http://www.hpi.be/applist.htm

Gelogd
FZntje
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 6 Mei 2013, 22:38:53 »

Die gaskleppen zijn die plaatjes die die Amerikaan smaller maakt en
Wat zijn de kosten van die module?
 Ws kan ik een PC3 overnemen als de prijs goed is dat geeft ook de oplossing

 Groeten van
Gelogd
Fatopi
Senior
****
Berichten: 259


« Antwoord #22 Gepost op: 6 Mei 2013, 22:55:33 »

@fatopi
Het is mij ook niet om de power te doen maar meer het geplof uit de uitlaat.
In het begin was het af en toe een plof maar nu knetterd hij zodra ik van het gas afga.
Verder gaat de motor er mooier van lopen en is de dip eruit.
Heb altijd gedacht nooit iets aan het vermogen te doen en is ook niet de insteek.
Als er een andere oplossing voor zou zijn zou ik die doen maar die is er niet  Verlegen
Heb jij hem nog liggen dan je RB?

 Groeten van

RB3 is verkocht dus helaas.
Ploffen uit de uitlaat heb ik nagenoeg geen last van. Had jij nu een full system uitlaat erop of had je de kat eruit gehaald?
Gelogd
FZntje
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 6 Mei 2013, 23:00:31 »

@Fatopi
Heb alleen de einddemper vervangen door een LV GP pro kat zit er nog gewoon in.
Motor niet nieuw aangeschaft dus geen idee of er iets aan de luchtfilter is gebeurd
maar toen ik hem kocht stond er 1700 km op de teller dus denk het niet.

Jammer dat je hem niet meer heb maar met een beetje geluk een PC3  Smiley
Gelogd
Wallie
Held
*****
Berichten: 647


FZ1 for fun


« Antwoord #24 Gepost op: 10 Mei 2013, 16:41:10 »

Ja, dat zijn inderdaad die plaatjes van Copperdawg (http://www.copperdawg.com/SubThrottle.htm)
Die moduul is iets van 130,- geloof ik. Ik heb hem 2e hands gekocht.
Gelogd
Sw@tLorD
Nieuweling
*
Berichten: 14


« Antwoord #25 Gepost op: 13 Mei 2013, 09:34:23 »

Twee weken geleden een RB3 op mijn FZ1 fazer uit 2006 laten installeren en afstellen bij Ruud Frederiks (Tovami) in Goes. De motor pakt nu veel beter op in lagere toeren. Ik heb nu meer koppel in het middengebied en de motor is ook controleerbaarder geworden. De gasrespons is nu linear en niet meer zo bruut waardoord je in bochten schrik zou kunnen krijgen Smiley

Ben er zeer te vreden over.
Gelogd
FZntje
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 13 Mei 2013, 10:39:12 »

Thanks voor de info inmiddels ook al enige malen contact gehad met Ria
en na mijn vakantie komt er een RB evo op en dan moeten ook alle zaken
tot het verleden behoren. De bijkomende zaken zoals meer koppel zijn mooi meegenomen

 Groeten van
Gelogd
Sw@tLorD
Nieuweling
*
Berichten: 14


« Antwoord #27 Gepost op: 13 Mei 2013, 14:48:21 »

Ik wou vooral van het on/off karakter af zijn. En dat is gelukt Smiley Bijna een uur heeft hij op de testbank gestaan! Maar het resulaat mag er wezen.

De extra pk's en koppel neem ik er ook bij maar dat voel je niet: Van 144,4 pk naar 150,4 pk en van 111,2 NM naar 115,2 nm koppel. Ook is de FZ1 zuiniger geworden en dit met standaard uitlaat en luchtfilter. Enkel en alleen positieve ervaringen met de RB3 en Tovami.
Gelogd
Wallie
Held
*****
Berichten: 647


FZ1 for fun


« Antwoord #28 Gepost op: 13 Mei 2013, 21:23:56 »

Goed werk!
Gelogd
FZntje
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 13 Mei 2013, 22:32:51 »

Mijn motor is uit 09 dus het aan uit heb ik geen last van.
Wil van het geplof af van de uitlaat en ben benieuwd wat de vermogens en koppel winst
is die ik erbij win  Knipoog

 Groeten van
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3
Print
Ga naar: