14 December 2018, 17:49:37
News: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Pagina's: 1 [2]
Print
Auteur Topic: Geluiden van diverse uitlaten voor FZ1  (gelezen 26720 keer)
peterdrums
Volwaardig lid
***
Berichten: 144

Zelfs mijn drums zijn Yamaha!!


« Antwoord #15 Gepost op: 13 Juli 2009, 14:24:55 »

Hier een filmpje met een mooie compacte uitlaat van Racefit (type Growler)

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=CEzzb5GFXow" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=CEzzb5GFXow</a>
« Laatste verandering: 13 Juli 2009, 19:51:27 door Bert » Gelogd
rolo
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 29 Augustus 2009, 11:21:27 »

Dan moet ik toch echt even deze posten:

Gister ook eens de uitlaat vervangen, had al die carbon kapjes erop maar toch gekozen voor een volledig systeem van Yoshimura (TRC Carbon):










FILMPIE OP YOUTUBE:
http://www.youtube.com/watch?v=dcoz5mjmm-I


Geluid is helaas slecht te horen maar ik kan je verzekeren dat het vrij indrukwekkend is Knipoog
Gelogd
Spritze
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 29 Augustus 2009, 18:19:23 »

Brute uitlaat, maar staat hij wel goed afgesteld?
Ding heeft behoorlijk wat backfire.
Gelogd
rolo
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 30 Augustus 2009, 00:14:55 »

Afstelling: Ja en Nee, afstelling is gewoon stock zoals yamaha het bedoeld heeft. Backfire komt door het AIS systeem van yamaha. In het kort (quote google):

"The air induction system burns unburned exhaust
gases by injecting fresh air (secondary air)
into the exhaust port, reducing the emission of
hydrocarbons. When there is negative pressure
at the exhaust port, the reed valve opens, allowing
secondary air to flow into the exhaust port.
The required temperature for burning the unburned
exhaust gases is approximately 600 to
700 C (1112 to 1292 F)."

In jip en janneke taal komt het ongeveer hier op neer: Tegendruk opent een ventiel dat lucht (zuurstof) in de uitlaat loslaat om onverbrande gassen te verbranden en zo ons mileu te sparen. Bij een open uitlaat hoor en zie je dit alleen nogal goed.

Met een Power Commander is dit overigens wel ver te verhelpen door air/fuel verhouding anders in te regelen rond de 7000 RPM, maar ach... het kan geen kwaad en kan soms best leuk zijn, en is best doseerbaar ook nog door te weten bij welke toerental dit gebeurt.
« Laatste verandering: 30 Augustus 2009, 00:17:42 door rolo » Gelogd
Triple-B
Senior
****
Berichten: 306


« Antwoord #19 Gepost op: 30 Augustus 2009, 20:00:36 »

ik ben vandaag gestart om een korte uitlaat voor mijn fz1 te zoeken heb nu een ackra cardbon look maar ik wil een kleintje in de plaats krijgen iemand een idee ( met het mooie geluid als een Ackra ??
Gelogd
Robbedoes
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 31 Augustus 2009, 09:24:37 »

Afstelling: Ja en Nee, afstelling is gewoon stock zoals yamaha het bedoeld heeft. Backfire komt door het AIS systeem van yamaha. In het kort (quote google):

"The air induction system burns unburned exhaust
gases by injecting fresh air (secondary air)
into the exhaust port, reducing the emission of
hydrocarbons. When there is negative pressure
at the exhaust port, the reed valve opens, allowing
secondary air to flow into the exhaust port.
The required temperature for burning the unburned
exhaust gases is approximately 600 to
700 C (1112 to 1292 F)."

In jip en janneke taal komt het ongeveer hier op neer: Tegendruk opent een ventiel dat lucht (zuurstof) in de uitlaat loslaat om onverbrande gassen te verbranden en zo ons mileu te sparen. Bij een open uitlaat hoor en zie je dit alleen nogal goed.

Met een Power Commander is dit overigens wel ver te verhelpen door air/fuel verhouding anders in te regelen rond de 7000 RPM, maar ach... het kan geen kwaad en kan soms best leuk zijn, en is best doseerbaar ook nog door te weten bij welke toerental dit gebeurt.


Zoek eens op naverbrandingsklappen met de zoekfunctie voor meer info
Gelogd
Spritze
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 31 Augustus 2009, 14:52:13 »

Afstelling: Ja en Nee, afstelling is gewoon stock zoals yamaha het bedoeld heeft. Backfire komt door het AIS systeem van yamaha. In het kort (quote google):

"The air induction system burns unburned exhaust
gases by injecting fresh air (secondary air)
into the exhaust port, reducing the emission of
hydrocarbons. When there is negative pressure
at the exhaust port, the reed valve opens, allowing
secondary air to flow into the exhaust port.
The required temperature for burning the unburned
exhaust gases is approximately 600 to
700 C (1112 to 1292 F)."

In jip en janneke taal komt het ongeveer hier op neer: Tegendruk opent een ventiel dat lucht (zuurstof) in de uitlaat loslaat om onverbrande gassen te verbranden en zo ons mileu te sparen. Bij een open uitlaat hoor en zie je dit alleen nogal goed.

Met een Power Commander is dit overigens wel ver te verhelpen door air/fuel verhouding anders in te regelen rond de 7000 RPM, maar ach... het kan geen kwaad en kan soms best leuk zijn, en is best doseerbaar ook nog door te weten bij welke toerental dit gebeurt.


Zoek eens op naverbrandingsklappen met de zoekfunctie voor meer info

Idem als hier boven  Grijns
Die klappen heb ik ook, maar stoort me niet.
Maar die Yoshi doet even een partij naverbranden.
Lijkt wel op een afterburner die uiteindelijk alle dempingwol er uit vlamt  Grijns
Gelogd
Geert2009
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 26 September 2009, 00:07:08 »

Afstelling: Ja en Nee, afstelling is gewoon stock zoals yamaha het bedoeld heeft. Backfire komt door het AIS systeem van yamaha. In het kort (quote google):

"The air induction system burns unburned exhaust
gases by injecting fresh air (secondary air)
into the exhaust port, reducing the emission of
hydrocarbons. When there is negative pressure
at the exhaust port, the reed valve opens, allowing
secondary air to flow into the exhaust port.
The required temperature for burning the unburned
exhaust gases is approximately 600 to
700 C (1112 to 1292 F)."

In jip en janneke taal komt het ongeveer hier op neer: Tegendruk opent een ventiel dat lucht (zuurstof) in de uitlaat loslaat om onverbrande gassen te verbranden en zo ons mileu te sparen. Bij een open uitlaat hoor en zie je dit alleen nogal goed.

Met een Power Commander is dit overigens wel ver te verhelpen door air/fuel verhouding anders in te regelen rond de 7000 RPM, maar ach... het kan geen kwaad en kan soms best leuk zijn, en is best doseerbaar ook nog door te weten bij welke toerental dit gebeurt.


Zoek eens op naverbrandingsklappen met de zoekfunctie voor meer info

Idem als hier boven  Grijns
Die klappen heb ik ook, maar stoort me niet.
Maar die Yoshi doet even een partij naverbranden.
Lijkt wel op een afterburner die uiteindelijk alle dempingwol er uit vlamt  Grijns


Altijd handig als je last van een bumperklever hebt....

Gelogd
Pagina's: 1 [2]
Print
Ga naar: