16 Oktober 2018, 17:04:27
News: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Pagina's: [1] 2 3
Print
Auteur Topic: De Fz1 van Vega  (gelezen 17233 keer)
Vega
Gast
« Gepost op: 15 Augustus 2009, 08:29:58 »

Hallo iedereen,

Ben al een 2-3 tal dagen op jullie forum aan het rondzwerven.

Sinds Donderdag heb ik een deal gedaan om mijn FZ6-n S2 in te ruilen met opleg voor een FZ1-n Groeten van

Het is een 2008 model met gouden vork vooraan. Nu het was de witte met de rode lijn over (retro look) waar ik niet zo dol op was maar dat was geen probleem en ze gingen hem in het zwart laten spuiten op hun kosten. Ik ging dus direct akkoord.

Mijn spiegels, xenon, pinkers en powercommander worden donderdag aanstaande overgezet en ik hoop dat de stukken tegen zaterdag 22/08 gespoten zijn. Heb er ook direct een achterlicht met geintegreerde pinkers voor besteld (smoked) en nummerplaathouder.

Iemand misschien die een full akra uitlaat heeft hier en wat de ervaring ermee is? Qua sound/performance en richt-prijs?

Van zodra ik meer nieuws heb of een foto, laat ik het weten voor diegene die het interseert.

« Laatste verandering: 1 November 2009, 16:16:02 door Bert » Gelogd
Vega
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 26 Augustus 2009, 19:37:22 »

Kleine update;

Het heeft wat langer geduurd dan verwacht, maar morgen kan ik ze gaan afhalen. Hij heeft nog een zwarte FZ1 gevonden, zodat die andere niet moest gespoten worden en dat hij van de prijs nog wat kon afdoen.
Ben net terug om mijn FZ6 achter te laten daar voor het overbouwen van pinkers, xenon, spiegels, powercommander. Heb er ook een akrapovic einddemper kunnen overnemen van een occazie FZ1 die daar stond.
De nummerplaathouder en achterlicht met pinkers geintegreerd in voor achteraan zullen later geplaatst worden.

Was toch wat pijnlijker dan verwacht om mijn FZ6 achter te laten, zelfs als het gaat over een "verbetering" van motor. Onbeslist

In het weekend volgen er waarschijnlijk pics.
Gelogd
asphaltD
Volwaardig lid
***
Berichten: 125


« Antwoord #2 Gepost op: 28 Augustus 2009, 22:02:58 »

Als je eenmaal zit op de FZ1 denk je met plezier terug aan de FZ6 maar weet je dat het beter is voor beide dat de wegen zijn gescheiden  Tong Brede lach

heel veel plezier en hou glimmende kant boven!

Arthur
Gelogd
Vega
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 30 Augustus 2009, 09:29:48 »

Hier een paar foto's. Achterlicht was nog niet binnen, hoop dat dat zo snel mogelijk binnen zal komen zodat die plastic allemaal wegkan Smiley

heb nu iets van een 650km, dus nog volop bezig met ze los te rijden
Gelogd
Vega
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 30 Augustus 2009, 09:30:22 »

Hier nog 2 foto'tjes
Gelogd
joe
Senior
****
Berichten: 345



« Antwoord #5 Gepost op: 30 Augustus 2009, 11:30:17 »

het wachten word beloond  Brede lach mooie bike  Brede lach
Gelogd

Vega
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 29 September 2009, 23:04:24 »

Weer wat geleden voor een update.

Hier 2 foto'tjes van uitlaat 's nachts

Ondertussen heb ik de airbox mod toegepast, Kn luchtfilter geplaatst, korte nummerplaathouder en achterlicht met pinkers in geintegreerd.
Zal nog foto's later posten van de nieuwe achterkant.
Gelogd
Plastic Power
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 30 September 2009, 23:24:25 »

Erg mooie motor, helemaal met die accesoires. Leuke foto's trouwens.
Gelogd
Triple-B
Senior
****
Berichten: 306


« Antwoord #8 Gepost op: 11 Oktober 2009, 19:54:28 »

mooie foto trouwens is kijken of die van mij dat nu nog doet want demper zit er al op maar nog geen K&N filter.
K&N filter geeft dat een verschil in vermogen,verbruik en/of geluid
Gelogd
Vega
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 14 December 2009, 22:22:16 »

Nog even een vraagje.

Heb een einddemper van akrapovic, K&N luchtfilter, cat verwijderd (ook in collector), airbox mod.

Na afstelling heb ik 144.5pk op wiel en 98.9Nm.

De motor rijd soepel, echt niet van te klagen maar dacht dat ik meer naar de 150pk zou gaan. Is dit normaal of denkt iemand dat de afstelling niet 100% is en dat het mogelijk is meer naar de 150pk te gaan niet echt een probleem zou zijn?
De afstelling is gebeurt bij Jos en Felix in Beringen, wat ik dacht toch een betrouwbare zaak is qua afstelling.

Iemand enige tips of commentaar?

Mvg,
Vega
Gelogd
vincefazer
Held
*****
Berichten: 741



« Antwoord #10 Gepost op: 14 December 2009, 23:07:49 »

Ik vind dat al een heel net vermogen, bedenkende dat een luchtfilter en de mod aan het luchtfilterhuis helemaal geen vermogen levert...
De cat eruit weet ik niet.
Maar om naar 150+ pk's te gaan zal je toch richting een rapidbike of ander soortige module moeten gaan.

Ik had helemaal standaard 137,1 pk @ 11.046 rpm en 104nm @ 8.705 uiteraard op het achterwiel gemeten. Nu met alleen een leo vince einddemper gaat ie binnenkort weer de bank op. Ik zal je op de hoogte houden, jeroen van der meer dynojet tuning in uithoorn (bij motoport uithoorn) is bezig met een nieuw soort managementsysteem wat anders is dan rapidbike en/of powercommander. Dit systeem is, net als de rapidbike ook mee te nemen naar een andere motor, alleen is het gemaakt om met de ecu mee te werken ipv ertegen, en kan je met een knopje op je stuur kiezen tussen verschillende mappings.
Gelogd

Leef vandaag, gisteren is voorbij en morgen is het weer vandaag...
Wallie
Held
*****
Berichten: 647


FZ1 for fun


« Antwoord #11 Gepost op: 15 December 2009, 10:38:36 »

Volgens mij heeft Vega er een PCIII op gezet. Dat staat tenminste in het eerste stukje tekst. Anders heeft hij nooit zoveel vermogen volgens mij.

Groetjes,

Patrick
Gelogd
Vega
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 15 December 2009, 13:23:17 »

Hallo iedereen,

Bedankt al voor de antwoorden.

Walie is correct, bij de laatste post had ik vergeten erbij te zetten dat er een pcIII opsteekt die afgesteld is bij Jos en Felix. Daarmee dat ik vermoedde dat het iets meer op het achterwiel zou presteren.
Gelogd
vincefazer
Held
*****
Berichten: 741



« Antwoord #13 Gepost op: 15 December 2009, 13:23:38 »

Dat kan ik me niet voorstellen, powercommander kan namelijk niet over gezet worden van motor op motor.
Misschien de nieuwste wel, dat weet ik niet.

Dan vind ik het vermogen nogal tegenvallen, met een dergelijk systeem zou je met een goede afstelling absoluut minimaal 150pk op het achterwiel moeten hebben.

Edit... zie nu de reactie van  Vega zelf...

Vega, dan is de motor niet goed afgesteld hoor, of ik ben malle pietje.
Kijk bijv. naar Fatopi, die haalt met een RBIII, K&N filter en een akra slip-on, veel meer vermogen, dan praat ik echt over 8pk meer op het achterwiel en ik geloof 113 NM op het achterwiel!!
« Laatste verandering: 15 December 2009, 13:25:33 door vincefazer » Gelogd

Leef vandaag, gisteren is voorbij en morgen is het weer vandaag...
Vega
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 15 December 2009, 18:42:25 »

Ga eens contact opnemen en zien wat ze zeggen bij felix en jos.

Voor alle duidelijkheid;

Eerst was mij gezegd dat de pcIII kon overgebouwd worden, maar gaat dus niet zoals vince zei. Heb dus een pcIII voor een fz1 nog mogen aanschaffen.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3
Print
Ga naar: