20 Januari 2018, 16:57:53
News: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Pagina's: 1 [2] 3
Print
Auteur Topic: De Fz1 van Vega  (gelezen 13636 keer)
Vega
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 15 December 2009, 18:52:25 »

update:

Heb net gebeld, en hij zei me dat dat een normale goede afstelling is voor die stukken met die motor. Hij wist me ook te vertellen dat er verschil opzit van testbank to testbank wat er wordt weergegeven van kracht. denk dat ik het hierbij moet houden dan maar  Onbeslist

edit:

Is het mogelijk dat er zo'n groot verschil opzit tussen pcIII en RB?  Huh?
« Laatste verandering: 15 December 2009, 18:59:21 door Vega » Gelogd
vincefazer
Held
*****
Berichten: 741



« Antwoord #16 Gepost op: 15 December 2009, 19:44:24 »

Ik vind het vermogen ook niet verkeerd, maar vooral het koppel erg laag.
Ja er is verschil tussen banken, hangt er ook vanaf of de bank is voorzien van een interne weerstand om echte rijomstandigheden te simuleren.
Maar dat zal die waar jij op geweest bent niet hebben, want daar zijn er nog niet veel van.

Je kan eens een belletje doen naar Jeroen in Uithoorn, hij staat in Nederland echt aangeschreven als 1 van de allerbeste tuners op het gebied van afstellingen.
Zijn zakelijk nr is 0297-520918
Hij stelt motoren af uit het hele land, in alle vormen, voor meer topvermogen, betere driveability, zuiniger brandstofverbruik en toch meer vermogen enz. enz.
Gelogd

Leef vandaag, gisteren is voorbij en morgen is het weer vandaag...
Vega
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 15 December 2009, 22:19:48 »

Hey Vince.

Bedankt voor de post. Denk wel dat ik eens een belletje geef aan Jeroen. Bedankt voor de hulpvolle replies aan allen. TOP-forum gewoon!  Groeten van
Gelogd
BeR_FZ1
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 6 Mei 2010, 22:48:58 »

Mooie brommert,

was op zoek naar een setje spiegels, waar komen die van jou vandaan?

gr,
Berry
Gelogd
Vega
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 11 Mei 2010, 16:06:39 »

zijn te vinden op bike design. Weet naam niet vanbuiten, maar je zult ze zeker daar vinden Smiley
Gelogd
Vega
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 3 Augustus 2011, 21:14:04 »

Nog eens even mijn topic nieuw leven in blazen met nieuwe pics.
Eerste foto van vorig weekend. Eerste maal op circuit gereden (vrij rijden, minder snel) samen met mijn maat (duc-rijder)

Echt wel fun gehad daar, de banden iets minder  Rollende ogen

Nieuwe dingen sinds laatste foto's;

Onderkuip, spiegels eraf gelaten, quickshift, andere rem/schakelhendels.

Zoals ik al zei, circuit was echt fun, maar toch blij dat ik mijn beestje terug op de remorque kon zetten zonder kleerscheuren... Verschillende zien onderuit gaan, ambulance meerdere keren moeten komen ook...

Maar ben echt blij dat ik dat heb mogen ervaren.
« Laatste verandering: 4 Augustus 2011, 12:28:24 door Vega » Gelogd
GotFazeD
Held
*****
Berichten: 686



« Antwoord #21 Gepost op: 4 Augustus 2011, 17:23:38 »

Toch kompleet anders he zo'n circuit Grijns, krijg je nooit genoeg van Tong
Zo te zien heb je genoeg rubber opgepakt 

Welk merk quickshift heb je, en hoe bevalt het??
Gelogd


riding a Fz1 is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my Fz1.,Groetjes Berry
Vega
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 4 Augustus 2011, 17:45:52 »

Quickshift is van HM.

Bevalt me erg goed! Raak je echt snel gewend aan. Is ook betrouwbaar in regen maar minder tegen bv. een waterslang. Dus wanneer je je motor wast met een waterslang, kan het zijn dat het contact niet vlekkeloos verloopt. Dit telt alleen maar voor de eerste 10min. ofzo wanneer je rijdt.

voor de rest heb ik er nooit problemen mee ondervonden. Is op mijn pcIII aangesloten en werkt goed.

Circuit is echt wel iets helemaal anders. Opgemerkt dat de FZ1 zich daar qua krachtbron echt wel laat gelden ook. Enige wat ik ondervond is dat de voetsteunen echt laag staan dan en wanneer je je wat thuis begint te voelen bij bepaalde bochten deze continu de bocht doorschuren.

greetz...
Gelogd
GotFazeD
Held
*****
Berichten: 686



« Antwoord #23 Gepost op: 4 Augustus 2011, 19:48:10 »

Hm gebruiken ze bij Moto2 ook dus is denk ik wel de beste.
Vraagje: waar heb je die van jou gekocht??
Heb je toevallig een opname gemaakt van je circuitdag. ben namelijk benieuwd naar het shiften Tong
Gelogd


riding a Fz1 is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my Fz1.,Groetjes Berry
Vega
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 4 Augustus 2011, 22:08:01 »

Heb kleine opname (met fotocamera door vriendin) maar ik schakel daar niet echt op. Net op het einde schakel ik nog ff door maar door herrie van alle andere hoor je dit bijna niet.
Heb wel geen webspace om het filmpje online te zetten.

Het plaatsen heb ik bij Felix en Jos gedaan in Beringen. Daar ook mijn pcIII laten afstellen (ook van vorige moto) en echt tevreden van die zaak.

Als je echt wilt, kan je je emailadres pm-en, kan ik het misschient doormailen  Huh?

Greetz...
Gelogd
Quickey
Volwaardig lid
***
Berichten: 217


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 30 Augustus 2011, 20:51:16 »

Quickshift is van HM.

Bevalt me erg goed! Raak je echt snel gewend aan. Is ook betrouwbaar in regen maar minder tegen bv. een waterslang. Dus wanneer je je motor wast met een waterslang, kan het zijn dat het contact niet vlekkeloos verloopt. Dit telt alleen maar voor de eerste 10min. ofzo wanneer je rijdt.

voor de rest heb ik er nooit problemen mee ondervonden. Is op mijn pcIII aangesloten en werkt goed.

Circuit is echt wel iets helemaal anders. Opgemerkt dat de FZ1 zich daar qua krachtbron echt wel laat gelden ook. Enige wat ik ondervond is dat de voetsteunen echt laag staan dan en wanneer je je wat thuis begint te voelen bij bepaalde bochten deze continu de bocht doorschuren.

greetz...

het schuren dan enkel aan de linker kant want de rechter slijtpen is nog intakt  Grijns o vergis ik me  Verlegen
ik ken dat gevoel ik heb dit in Oostenrijk constant mogen ervaren in de haarspeldbochten en andere. Niet leuk maar het geeft mij wel een gevoel dat ik goed bezig ben, misschien nog een beetje ruimte over heb maar niet veel dieper hoef te gaan. Daarom laat ik ze er maar ophangen. Ze slijten toch elke rit weer een beetje verder af dus op den duur zijn ze vanzelf weg  Grijns

Zo'n quickshifter, mag ik dat aannemen zoals het heet. Gewoon een toestelletje om sneller te schakelen of... zie ik dit verkeerd. Iemand wat technische uitleg hierover?  Huh?

Mooie bike en ben jaloers op jou circuitrondjes, welke banden heb je erop liggen trouwens?

Greetz Quickey
Gelogd

4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
GotFazeD
Held
*****
Berichten: 686



« Antwoord #26 Gepost op: 30 Augustus 2011, 21:27:19 »

Misschien heb je hier wat aan.

www.hmshifter.be/downloads/Gebruikershandleiding.doc

D.m.v. de quickshifter hoef je bij het op schakelen je koppeling niet te gebruiken en je hoeft niet je gas terug te nemen.
Daardoor ben je bij het uitaccelereren van een bocht zelf beter in balans dus blijft de bike rustiger.
Natuurlijk bij het accelereren op het rechte stuk wordt je ook een fractie sneller.
Vette shizzle dus  :Clown
Gelogd


riding a Fz1 is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my Fz1.,Groetjes Berry
Vega
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 30 Augustus 2011, 21:30:05 »

Hallo Quickey,

Langs de rechterkant is deze laat ons zeggen 1/2 af geschuurd, linker kant 1/3. Was ook niet bedoeld om op te scheppen, er zijn er die veel dieper in de bochten gaan. Was gewoon iets wat me opviel terwijl ik  het gevoel had dat ik nog meer kon gaan hangen dat deze begonnen te schuren.

Banden zijn de pirelli diablo supercorsa sp. Lekkere bandjes moet ik zeggen.

Quickshift: wanneer je schakelt moet je niet meer ontkoppelen. Wanneer je schakelt met je voet geeft dit een elektrisch signaal door een sensor dat tussen je schakelstang zit en dat je ontsteking annuleert waardoor je gewoon naar volgende versnelling kunt gaan zonder gas te lossen met je hand. Dus infeite gewoon gas geven en schakelen hoef je te doen. Misschien zijn er die dit beter kunnen uitleggen nog maar ik veronderstel dat je +/- begrijpt wat ik bedoel Smiley

edit: thnx GotFazeD voor de info Knipoog
Gelogd
Quickey
Volwaardig lid
***
Berichten: 217


WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 31 Augustus 2011, 15:23:20 »

nu snap ik het. Quanta kosta? klinkt niet goeiekoop in elk geval.
Pirelli's zijn over het algemeen wel goeie bandjes, op men vorige (Soes GSX600f) had ik de Diablo's opstaan, wel aanzienlijk sneller versleten dan pakweg een Michelin of Bridgestone. Of is dit een veralgemening?

Thanx voor de uitleg guys  Grijns
Gelogd

4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
Vega
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 31 Augustus 2011, 18:30:42 »

Ze slijten wel sneller dan de doorsnee band ja. Voor wat, hoort wat he. Smiley

Quickshifter is dacht ik een +/-350 als ik het me goed herinner met plaatsing merk is HM
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3
Print
Ga naar: