23 April 2018, 11:25:57
News: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8
Print
Auteur Topic: De Fz1 Fazer Sa van Quickey  (gelezen 39912 keer)
GotFazeD
Held

« Antwoord #90 Gepost op: 22 November 2011, 23:16:59 »

Ik heb m'n tt houder ook rechtstreeks op de accu maar levert geen problemen Huh? Huh? Huh?

riding a Fz1 is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my Fz1.,Groetjes Berry
vincefazer
Held

« Antwoord #91 Gepost op: 23 November 2011, 09:41:45 »

Kan me niet voorstellen dat het rechtstreeks aansluiten van de gps houder op de accu het probleem is geweest. Heb dit ook zo gehad bij mijn FZ1, daarna ook op de Tuono en nu ook op mijn FZS1000. Nooit zulke problemen gehad. Als je accu om wat voor reden dan ook een keer te leeg is geweest kan die ook kapot zijn gegaan h.

Leef vandaag, gisteren is voorbij en morgen is het weer vandaag...
FZntje
Gast
« Antwoord #92 Gepost op: 23 November 2011, 09:53:53 »

Ik heb geen carmin of iets dergelijks op mijn motor maar wellicht heb je ergens in
de bedrading ervan een lekstroom zitten Huh?
Zeker als ik lees dat anderen er geen problemen mee hebben.
marc 63
Senior

« Antwoord #93 Gepost op: 23 November 2011, 19:30:45 »

Dat lijkt me zeer sterk hoor. Ik heb ook een kabel rechtstreeks op de accu zitten voor mn gps. Nog nooit problemen gehad met de accu .
Quickey
Volwaardig lid

« Antwoord #94 Gepost op: 27 November 2011, 15:42:33 »

voor de winterperiode ga ik ze toch gewoon nog op men accu laten hangen, accu gaat er toch uit met vriesweer en dergelijke. ik wilde de kabels "even" ergens anders aan hangen maar ik weet niet goed waar. Gemakkelijkste leek mij aan men achterlicht maar ik heb bang dat men ABS dan lastig gaat doen?  Huh? die kabels hebben ook zoveel verschillende kleurtjes en zijn zo netjes weggewerkt dat het voor iemand als ik (die niet dagelijks aan motoren sleutelt) meer weg heeft van een gevorderde scoobiedoo. Zal eens opzoeken of ik het juiste kleurtje vind op internet zoniet blijven ze nog maar even hangen en zien we het wel. Hopelijk heb ik dit niet voorvolgend jaar ergens in oostenrijk of weet ik veel waar. Thanks guys  Grijns

4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
FZntje
Gast
« Antwoord #95 Gepost op: 28 November 2011, 01:25:04 »

Ik laat de accu altijd ingebouwd zitten en hang hem aan de druppel lader.
Doe dit al jaren en moet zeggen nog geen problemen mee ondervonden  Knipoog
Handigste lijkt mij om hem op je contact draad te zetten dan heeft die alleen
spanning als je je contact aan heb.

Groeten van
Quickey
Volwaardig lid

« Antwoord #96 Gepost op: 28 November 2011, 18:09:04 »

Ik laat de accu altijd ingebouwd zitten en hang hem aan de druppel lader.
Doe dit al jaren en moet zeggen nog geen problemen mee ondervonden  Knipoog
Handigste lijkt mij om hem op je contact draad te zetten dan heeft die alleen
spanning als je je contact aan heb.

Groeten van

men gpshouder is voorlopig even niet aangesloten, twordt winter dus echte toeren op gps zitten er toch niet in. Ik bekijk het volgend seizoen wel eens. De contactdraad had ik al wel gevonden, denk ik  Huh? Rollende ogen, maar alle kabels en draden zijn standaard zo netjes weggewerkt dat ik er bijna niet durf aan beginnen.

Quickey
Volwaardig lid

« Antwoord #97 Gepost op: 28 November 2011, 18:21:39 »

https://picasaweb.google.com/111781869638869015671/MijnFazer#

Quickey
Volwaardig lid

« Antwoord #98 Gepost op: 1 Februari 2012, 22:19:48 »

Vandaag men led-achterlicht geinstalleerd. Veel meer lichtopbrengst en veel mooier uiteraard. Foto's staan op men picasapagina. Nu nog de ledpinkers en we zen content  Grijns

bye the way, moet er op u achterlicht ook een soort transfotje gezet worden zoals bij ledpinkers of maakt dit niet uit?

groeten aan allen

Groeten van

FZntje
Gast
« Antwoord #99 Gepost op: 2 Februari 2012, 12:34:57 »

Hoi voor een FZ1 weet ik het niet maar op mijn vorige motor had ik een led achterlicht
met ingebouwde pinkers en die werkte gewoon zonder iets er tussen.
Alleen toen er voor ook led pinkers op gingen moest er een weerstandje geplaatst worden
om de snelheid van de pinkers normaal te houden en niet zo snel te laten knipperen.

Groeten van
VINO
Senior

« Antwoord #100 Gepost op: 3 Februari 2012, 19:28:09 »

Je hebt wel weerstandjes nodig, zitten normaal gesproken bij je achterlicht in het doosje.
Als je niet wil solderen gewoon een ander relaitje plaatsen kost maar 2 tientjes heb ik
ook gedaan motorrijden
marc 63
Senior

« Antwoord #101 Gepost op: 3 Februari 2012, 20:52:49 »

withStupid PLaats een ledrelais. Nooit problemen mee, en gegarandeerd dat ze op de juiste timing pinken.
Quickey
Volwaardig lid

« Antwoord #102 Gepost op: 6 Februari 2012, 21:12:02 »

Even ter info, er zitten geen pinkers in het achterlicht, heb een ABS model en dit geeft storingen blijkbaar. vroeg me gewoon af of er op het achterlicht ook een relaistje tussen moet, heb het licht al uitvoerig getest, en alles blijkt netjes te verlopen dus laat ik het zo.
Wat ik dacht (maarja ik en elentrik  Rollende ogen) was dat de hoeveelheid stroom die naar het led achterlicht gaat evenveel is als het originele licht maar omdat de ledlampjes minder stroom nodig hebben dat deze kunnen kapotgaan? Of zit ik hier verkeerd?

marc 63
Senior

« Antwoord #103 Gepost op: 6 Februari 2012, 21:16:50 »

Ow. als dat een led achterlicht is zonder pinkers dan hoef je helemaal niks meer aan te passen. Ook geen relais plaatsen of iets dergelijks. die dingen werken gewoon op de 12 volt van je fz1. Dus gewoon  motorrijden  Brede lach
Quickey
Volwaardig lid

« Antwoord #104 Gepost op: 7 Februari 2012, 18:20:02 »

bedankt Marc  Grijns
 Groeten van

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8
Print
Ga naar: