20 September 2018, 08:28:13
News: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Pagina's: 1 [2]
Print
Auteur Topic: Achterlichten met ge´ntegreerde knipperlichten  (gelezen 13768 keer)
Wallie
Held

FZ1 for fun

« Antwoord #15 Gepost op: 10 Mei 2010, 16:38:11 »

Tot nog toe gaat het goed, maar zal best een keer een prent krijgen. Hopelijk heeft het me dan al een heleboel geld 'bespaard' want hij is op flitskasten niet te lezen. Hihihi Grijns Grijns Grijns
marcvanacker
Nieuweling
*

« Antwoord #16 Gepost op: 20 Juni 2013, 11:43:34 »

Heren,

Ik heb hetzelfde achterlicht als op de Yfz1 op mijn Z1, vanmorgen aangehouden na 2 jaar sturen, ik moet het aanpassen, dus kleine richtingaanwijzers monteren  Onbeslist gelukkig bleef het dit keer bij een waarschuweing, maarde kans dat ik die agent weer tegenkom is groot dus maar doen....
Wallie
Held

FZ1 for fun

« Antwoord #17 Gepost op: 20 Juni 2013, 19:24:24 »

Bedankt voor de mededeling. Hopelijk blijft het mij bespaard.
 Groeten van
Fatopi
Senior

« Antwoord #18 Gepost op: 20 Juni 2013, 21:19:10 »

Heel toevallig reed ik gisteren op de A58 achter een FZ1 die ook met die geintergreerde knippers reed in het achterlicht. Ik moet toegeven dat je op afstand ( zeg 100 meter) niet goed kan zien of hij richting aangeeft.
Dus ik kan me wel iets indenken bij die waarschuwing.
FZÚÚntje
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 20 Juni 2013, 21:32:35 »

Wettelijk gezien moeten de knippers 18 cm uit elkaar zitten
Ze morgen ook niet te snel knipperen en dus geen onderdeel uitmaken van je achterlicht.
Het wordt oogluikend toegelaten maar een dienstklopper zal je ervoor bekeuren en is die
in een goede bui dan kom je er van af met een waarschuwing.
Dit geld ook voor het rijden zonder kentekenplaat verlichting.
Ben met mijn vorige motor aangehouden door een zeer goed gemutste agent maar heb een
week later de FZ1 aangeschaft

Het is een mooie accessoire maar illegaal dus je neemt een risico als je hem monteerd
 Groeten van
Wallie
Held

FZ1 for fun

« Antwoord #20 Gepost op: 21 Juni 2013, 15:27:34 »

Das lekker. Kentekenverlichting heb ik ook al niet.
Gelukkig rijd ik nooit in het donker dus valt dat niet zo erg op.
FZÚÚntje
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 21 Juni 2013, 16:51:23 »

LOL  Rofl
Laurenzo
Nieuweling
*

« Antwoord #22 Gepost op: 2 Oktober 2014, 06:16:52 »

Ten eerste vind ik die dingen gevaarlijk, je kan gewoon niet goed zien of het knipperlicht aan staat en dan als je het ziet is de vraag nog voor links of rechts. Maargoed dat is voor iedereen voor zich.
Daarnaast schijnen deze achterlichten problemen te geven met modellen met ABS, foutmeldingen etc.

Ik heb het model met ABS en dit klopt wat je zegt.
De vorige eigenaar had ook een LED achterlicht gestoken met pinkers in en hij gaf dikwijls foutmelding( ABS lampje ging pinken).
Dit is te resetten door de motor eens af te leggen maar bij het rijden viel wel de ABS functie weg.

Natuurlijk begin maar eens te zoeken wat het eventueel kan zijn, op internet verschillende dingen te lezen:
-Led achterlicht, slecht werken van de ABS computer, algemene storing, Remolie aan vervanging toe,...

Ale goed het zekere voor het onzeker genomen:
Originele achterlicht setup en de remvloeistof vervangen door de meer aangewezen ABS remvloeistof nl. dot 5.1.
Bij het plaatsen van de wielen de abs sensoren eens te goei gereinigd en voorlopig zonder foutmelding.
Het blijft een model dat er gevoelig aan blijft.

Pagina's: 1 [2]
Print
Ga naar: