2 September 2014, 13:30:07
News: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Pagina's: [1]
Print
Auteur Topic: Hel remleidingen  (gelezen 2139 keer)
Wallie
Held
*****
Berichten: 623


FZ1 for fun


« Gepost op: 19 Mei 2010, 22:11:25 »

Vanochtend alvast de achterremleiding vervangen voor een mooie rooie Hel leiding.



De voorzijde volgt snel maar had geen tijd meer.

Groeten,

(Spritze bedankt!!)
« Laatste verandering: 19 Mei 2010, 22:14:03 door Wallie » Gelogd
Spritze
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 19 Mei 2010, 23:20:47 »

Ziet er goed uit.

Graag gedaan  Knipoog
Gelogd
GotFazeD
Held
*****
Berichten: 648



« Antwoord #2 Gepost op: 20 Mei 2010, 19:29:38 »

 Brede lach Nice. Kan je verschil merken met de orginelen?
Gelogd


riding a Fz1 is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my Fz1.,Groetjes Berry
BeR_FZ1
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 20 Mei 2010, 21:06:45 »

Brede lach Nice. Kan je verschil merken met de orginelen?

Nee, maar je kan wel goed het verschil ZIEN
Gelogd
Wallie
Held
*****
Berichten: 623


FZ1 for fun


« Antwoord #4 Gepost op: 20 Mei 2010, 23:15:26 »

Je merkt het verschil op zeker wel. Veel minder sponzig aan de handle. Minder fading omdat de staal omvlochten leidingen minder uitzetten bij drukopbouw als de originele rubberen. Uiteraard is de remvertraging identiek. Maar ik heb het voornamelijk gedaan voor het fraai uiterlijk. Rood is misschien niet ieders keuze, maar vond het wel lekker 'racy' staan  Smiley

Heb vanochtend de voorzijde gedaan:




« Laatste verandering: 20 Mei 2010, 23:19:15 door Wallie » Gelogd
vincefazer
Held
*****
Berichten: 741



« Antwoord #5 Gepost op: 21 Mei 2010, 09:36:35 »

Uiteindelijk is je remvertraging identiek omdat je met dezelfde tempompem, klauwen, blokken en schijven blijft werken.
Wel kun je nu beter doseren en sneller druk opbouwen, dus je kunt beter en sneller optimaal gebruik maken van de maximale remdruk in je systeem.
Al met al dus weldegelijk een manier om je motor beter en veiliger te laten remmen en ik denk zelfs je remweg iets korter te maken, ondanks dat je dus niks veranderd aan de maximale remkracht van het systeem.

Daarnaast zijn stalen remleidingen natuurlijk altijd mooi, of rood dan je kleur is, de mijne zou het niet zijn maar over smaak valt niet te twisten hè...

Ga je nu als volgende stap werken met schijven die van een iets andere metaalsoort zijn, icm remblokken van een iets zachter materiaal, dan ga je wel echt je maximale remkracht enorm verbeteren en dan weet je niet wat je meemaakt icm stalen remleidingen!
Gelogd

Leef vandaag, gisteren is voorbij en morgen is het weer vandaag...
Yellowdriver
Volwaardig lid
***
Berichten: 221


Snel Sneller Snor Mio50


« Antwoord #6 Gepost op: 21 Mei 2010, 17:29:33 »

ubergeil Groeten van
Gelogd

Pagina's: [1]
Print
Ga naar: