23 Juni 2018, 23:38:14
News: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Pagina's: [1] 2
Print
Auteur Topic: toerenbegrenzer  (gelezen 12671 keer)
cees
Junior
**
Berichten: 92


A Yamaha drives always faster!


« Gepost op: 18 Juli 2010, 11:04:22 »

voor het eerst de motor in zijn 6 in de toerenbegrenzer gereden wel met de tandwielverhouding 16-47 snelheid met speedohealer 252km,geijkt met navigatiesysteem, voorheen met de orginele tandwielverhouding kreeg ik hem maar net in de 10000 toeren in zijn 6,de afwijking van de kilometerteller met  andere tandwielen ipv orginele bedraagt maar liefst 13,8 procent dus een speedohealer monteren heeft wel degelijk nut ,voorheen liep de moter op de kilometerteller 265 gemeten zonder speedohealer, de motor word bij deze snelheid voor wel instabiel, ik denk dat de moter met deze tandwielverhouding harder loopt als met de orginele gezien het 2000 toeren scheelt de trekkracht die hij nu heeft is fenominabel alleen maar fun,kost me wel wat meer achterbanden vrees ik maar ja fun mag wat kosten. motorrijden
Gelogd
vincefazer
Held
*****
Berichten: 741



« Antwoord #1 Gepost op: 18 Juli 2010, 22:32:41 »

Hoe bevalt de 16/47 verhouding?
Ik heb nu 17/47 en zit ook aan 16/47 te denken.
Maar wordt hij in zijn 1 niet heel erg alleen maar voorwiel omhoog willen gooien?
Gelogd

Leef vandaag, gisteren is voorbij en morgen is het weer vandaag...
Wallie
Held
*****
Berichten: 647


FZ1 for fun


« Antwoord #2 Gepost op: 18 Juli 2010, 22:35:17 »

Heb ook de 16-47 tandwieln en vind het ook super kikkuh! Dat ding blijft steigeren. Vandaag ff de 220 op de teller gezien, maar da's nog zonder speedohealer. Die komt er deze week op. Wel goed vasthouden op de naked, en inderdaad; een stuurdemper is geen overbodige luxe met die snelheid.
 Grijns
Gelogd
Wallie
Held
*****
Berichten: 647


FZ1 for fun


« Antwoord #3 Gepost op: 18 Juli 2010, 22:37:06 »

Hoe bevalt de 16/47 verhouding?
Ik heb nu 17/47 en zit ook aan 16/47 te denken.
Maar wordt hij in zijn 1 niet heel erg alleen maar voorwiel omhoog willen gooien?

Valt wel mee, als je wilt wel, maar als je 'normaal' doet gaat het top. Ik geef de Z1000 van de buurman nu écht het nakijken. Brede lach Brede lach
Gelogd
vincefazer
Held
*****
Berichten: 741



« Antwoord #4 Gepost op: 18 Juli 2010, 22:38:34 »

Daarom twijfel ik dus nog, met mijn huidige 17/47 verhouding kan ik gewoon volgas weg in 1, zonder dat het voorwiel te hoog komt.
Denk niet dat je veel sneller weg kunt trekken want dan zou door de krachten alleen maar het voorwiel verder omhoog gaan komen.
Gelogd

Leef vandaag, gisteren is voorbij en morgen is het weer vandaag...
Wallie
Held
*****
Berichten: 647


FZ1 for fun


« Antwoord #5 Gepost op: 18 Juli 2010, 22:42:48 »

Het wordt wat pittiger onderin, wat speelser. Die 1 is zo lang. Nu moet je wel wat meer schakelen maar is best gaaf. Wanneer je het niks vind, zet je die 17 weer terug. Is 10 min. werk toch? Kost ook maar een euro of 8.
Gewoon ff doen, gaaf Brede lach Knipoog
Gelogd
cees
Junior
**
Berichten: 92


A Yamaha drives always faster!


« Antwoord #6 Gepost op: 19 Juli 2010, 11:39:32 »

als je je gewicht naar voren verplaatst moet het wel gek gaan wil je het voorwiel niet aan de grond kunnen houden en een lichte wheelie is toch geen probleem, een ander voordeel met 16 tands voor en 47 achter is als je rustig wilt toeren de motor in zijn zes kunt laten staan,bij 35 km in zijn zes trekt hij nog verrassend snel,vanuit stilstand en de versnelling in zijn zes een beetje spelen met de koppeling  en je rijd zo weg, een ander voordeel is zo als ik al eerder heb geschreven de motor in zijn hogere toerengebied veel harder doortrekt, met de orginele tandwielen trekt hij boven de 220 niet zo hard meer door en duurt het best lang voor je aan zijn top zit, verassend hoe hij nu doortrekt naar de 245. van de 245 ot de toerenbegrenzer aanspreekt duurt wel wat langer maar deze snelheden rij je toch bijna nooit, gewoon ander tandwieltje monteren aan de ketting hoeft niets te gebeuren en je hebt veel plezier als je van een beetje fun houd motorrijden
Gelogd
Wallie
Held
*****
Berichten: 647


FZ1 for fun


« Antwoord #7 Gepost op: 19 Juli 2010, 15:16:49 »

als je je gewicht naar voren verplaatst moet het wel gek gaan wil je het voorwiel niet aan de grond kunnen houden en een lichte wheelie is toch geen probleem, een ander voordeel met 16 tands voor en 47 achter is als je rustig wilt toeren de motor in zijn zes kunt laten staan,bij 35 km in zijn zes trekt hij nog verrassend snel,vanuit stilstand en de versnelling in zijn zes een beetje spelen met de koppeling  en je rijd zo weg, een ander voordeel is zo als ik al eerder heb geschreven de motor in zijn hogere toerengebied veel harder doortrekt, met de orginele tandwielen trekt hij boven de 220 niet zo hard meer door en duurt het best lang voor je aan zijn top zit, verassend hoe hij nu doortrekt naar de 245. van de 245 ot de toerenbegrenzer aanspreekt duurt wel wat langer maar deze snelheden rij je toch bijna nooit, gewoon ander tandwieltje monteren aan de ketting hoeft niets te gebeuren en je hebt veel plezier als je van een beetje fun houd motorrijden

Sluit ik me bij aan... Groeten van
Gelogd
vincefazer
Held
*****
Berichten: 741



« Antwoord #8 Gepost op: 19 Juli 2010, 16:03:33 »

Ok ok, ik heb met laten overtuigen.
Als alles goed gaat komt er a.s. woe. een 16t voortandwiel op van een FZS1000.
(het oude model had standaard een 16t voortandwiel wat zo 1 op 1 past op onze FZ1, hangt dan meteen mooi in rubber)
Gelogd

Leef vandaag, gisteren is voorbij en morgen is het weer vandaag...
Wallie
Held
*****
Berichten: 647


FZ1 for fun


« Antwoord #9 Gepost op: 19 Juli 2010, 20:32:05 »

Dat rubber is inderdaad wel fijn. Het dat op mijn tandwiel niet en je hoort wel ietsje meer rolgeluid.
Gelogd
BeR_FZ1
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 19 Juli 2010, 21:13:18 »

Maar wat is het algemene advies nu mbt een kleiner tandwiel?

Ik heb van het standaard tandwiel één tandje afgeslepen maar dat werkt niet, ik denk dan heb ik ook 16 tands maar nu maakt ie wel veel meer herrie Huh?
Gelogd
Spritze
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 19 Juli 2010, 21:19:56 »

Maar wat is het algemene advies nu mbt een kleiner tandwiel?

Ik heb van het standaard tandwiel één tandje afgeslepen maar dat werkt niet, ik denk dan heb ik ook 16 tands maar nu maakt ie wel veel meer herrie Huh?

.................... Geschokt .....................

 KIX, budget tuning  Grijns  Tong
Gelogd
Ivo Smeets
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 19 Juli 2010, 22:02:52 »

Maar wat is het algemene advies nu mbt een kleiner tandwiel?

Ik heb van het standaard tandwiel één tandje afgeslepen maar dat werkt niet, ik denk dan heb ik ook 16 tands maar nu maakt ie wel veel meer herrie Huh?

Ik hoop toch niet dat je dat serieus meent he Huh?
Gelogd
VINO
Senior
****
Berichten: 393



« Antwoord #13 Gepost op: 19 Juli 2010, 22:38:22 »

Maar wat is het algemene advies nu mbt een kleiner tandwiel?

Ik heb van het standaard tandwiel één tandje afgeslepen maar dat werkt niet, ik denk dan heb ik ook 16 tands maar nu maakt ie wel veel meer herrie Huh?

Zit allemaal tussen de oren Grijns
Gelogd
BeR_FZ1
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 19 Juli 2010, 22:46:19 »

Maar wat is het algemene advies nu mbt een kleiner tandwiel?

Ik heb van het standaard tandwiel één tandje afgeslepen maar dat werkt niet, ik denk dan heb ik ook 16 tands maar nu maakt ie wel veel meer herrie Huh?

Ik hoop toch niet dat je dat serieus meent he Huh?

Nee hoor ik heb hem wel afgeslepen maar op het achtertandwiel weer vastgelast, zo is die achter een tandje groter geworden Knipoog
Gelogd
Pagina's: [1] 2
Print
Ga naar: