14 November 2018, 21:30:27
News: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Pagina's: 1 [2]
Print
Auteur Topic: toerenbegrenzer  (gelezen 14342 keer)
Robbedoes
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 19 Juli 2010, 22:50:11 »

Leuk Berry! Grijns
Spritze
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 19 Juli 2010, 23:11:26 »

Maar wat is het algemene advies nu mbt een kleiner tandwiel?

Ik heb van het standaard tandwiel ÚÚn tandje afgeslepen maar dat werkt niet, ik denk dan heb ik ook 16 tands maar nu maakt ie wel veel meer herrie Huh?

Ik hoop toch niet dat je dat serieus meent he Huh?

Nee hoor ik heb hem wel afgeslepen maar op het achtertandwiel weer vastgelast, zo is die achter een tandje groter geworden Knipoog

Het spijt me, maar lassen dat is echt zo'n beginners fout, iedereen weet dat je zoiets moet solderen !!!  Tong
Ivo Smeets
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 19 Juli 2010, 23:46:19 »

Het gaat weer nergens over he Grijns
vincefazer
Held

« Antwoord #18 Gepost op: 20 Juli 2010, 00:02:52 »

Kun je wel stellen ja...
En dat terwijl ik vandaag dus besloten heb zo'n 16 tands voortandwiel te bestellen en deze metee woe. bij de 10.000km beurt te laten monteren.
Echter nu moet ik door al dit gedoe ook nog eens een speedohealer gaan aanschaffen...

Eerlijk gezegd was ik dat toch al van plan hoor, want met het 47 tands achterwiel wijkt de teller ook al dik 8% af tov de GPS.

Leef vandaag, gisteren is voorbij en morgen is het weer vandaag...
FZ1GT
Volwaardig lid

« Antwoord #19 Gepost op: 20 Juli 2010, 09:47:16 »

Huh? LOL
vincefazer
Held

« Antwoord #20 Gepost op: 25 Juli 2010, 22:12:55 »

Van het weekend in de eifel geweest en ook ff een stukje autobahn gedaan om eens te kijken hoe hard de FZ1 nu wil rijden.
Ik heb nog geen speedohealer en een tandwielverhouding 16/47, alleen een GP Pro (met db-killer erin, kost absoluut vermogen), toerenbegrenzer in zijn 6, de snelheid op de teller schomelde tussen 290 en 292 km/u. Op mijn GPS bleek dit 248 km/u te zijn.

Ivo Smeets
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 25 Juli 2010, 22:15:00 »

Dat is een gigantisch groot verschil Onbeslist
vincefazer
Held

« Antwoord #22 Gepost op: 26 Juli 2010, 16:40:05 »

Ik heb de motor ongeveer 3 sec tegen de toerenbegrenzer laten stuiteren alvorens het gas weer te minderen, dus de GPS heeft de tijd gehad om echt de werkelijke snelheid te meten.
Het is meteen ook de reden waarom ik toch wel snel een speedohealer ge´nstalleerd wil hebben, want ook je odo meter en je dagteller loopt nu veels te snel op.
Klopt echt geen bal meer van.

Qua rijden is het werkelijk ONGELOVELIJK, zo had de FZ1 uit de fabriek moeten komen, 16/47 is waanzinnig. Ik dacht dat 17/47 al snel was, maar dit is even andere koek hoor!

Sorry Spritze, maar ik kwam een tweetal GSXR 1000 tegen in de eifel, en dat ik ze in de bochten ging pakken had ik van mezelf wel verwacht (ahum dit klinkt anders dan ik het bedoel....), maar ook op de rechte stukken waren ze geen enkele partij. Pas dik boven de 200 km/u kwamen ze er langs, nou goed dat rij ik toch maar zelden dus dat vind ik geen punt.

Yellowdriver
Volwaardig lid

Snel Sneller Snor Mio50

« Antwoord #23 Gepost op: 26 Juli 2010, 17:00:33 »

Ik heb de motor ongeveer 3 sec tegen de toerenbegrenzer laten stuiteren alvorens het gas weer te minderen, dus de GPS heeft de tijd gehad om echt de werkelijke snelheid te meten.
Het is meteen ook de reden waarom ik toch wel snel een speedohealer ge´nstalleerd wil hebben, want ook je odo meter en je dagteller loopt nu veels te snel op.
Klopt echt geen bal meer van.

Qua rijden is het werkelijk ONGELOVELIJK, zo had de FZ1 uit de fabriek moeten komen, 16/47 is waanzinnig. Ik dacht dat 17/47 al snel was, maar dit is even andere koek hoor!

Sorry Spritze, maar ik kwam een tweetal GSXR 1000 tegen in de eifel, en dat ik ze in de bochten ging pakken had ik van mezelf wel verwacht (ahum dit klinkt anders dan ik het bedoel....), maar ook op de rechte stukken waren ze geen enkele partij. Pas dik boven de 200 km/u kwamen ze er langs, nou goed dat rij ik toch maar zelden dus dat vind ik geen punt.

Leuk verhaal man klinkt gaaf zo die verhouding 

johan
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 10 Augustus 2010, 19:38:32 »

ok ok leuke verhalen allemaal! Smiley maar vraagje wat is de standaard tandwiel verhouding?
vincefazer
Held

« Antwoord #25 Gepost op: 10 Augustus 2010, 19:48:05 »

17/45.

Wallie
Held

FZ1 for fun

« Antwoord #26 Gepost op: 10 Augustus 2010, 22:03:40 »

Ik vind het ook top rijden met 16/47. Heb nu de speedohealer gemonteerd, nog niet gecheckt met de gps, maar de afwijking is nagenoeg 0. De FZ1 rijdt gewoon super lekker met deze verhouding.
vincefazer
Held

« Antwoord #27 Gepost op: 11 Augustus 2010, 09:27:50 »

Ik wacht nog steeds op de speedohealer, hij staat al ruim 1,5 week in bestelling...

Gisteren in duitsland nog een keer de topsnelheid geprobeerd, wederom 292 km/u op de teller in de 6e versnelling tegen de toerenbegrenzer, nu wat langer vastgehouden om te kijken of de GPS dan beter de tijd had om de snelheid echt zeker vast te stellen.

En ja het was iets harder, de absolute topsnelheid met de tandwielverhouding en het standaard maximum toerental bleek 253 km/u op de GPS te zijn.

Wallie
Held

FZ1 for fun

« Antwoord #28 Gepost op: 11 Augustus 2010, 12:03:59 »

Gast..

Da's mooi dat je het weet want dan kun je gelijk met deze gegevens de speedohealer instellen. Je kunt nu bereken wat de afwijking in procenten is. Die komt uit op -13,4% dus deze waarde stel je straks op je speedohealer in.

Succes Vince
Redline Rider
Junior
**

« Antwoord #29 Gepost op: 23 Januari 2014, 11:16:50 »

Ik wacht nog steeds op de speedohealer, hij staat al ruim 1,5 week in bestelling...

Gisteren in duitsland nog een keer de topsnelheid geprobeerd, wederom 292 km/u op de teller in de 6e versnelling tegen de toerenbegrenzer, nu wat langer vastgehouden om te kijken of de GPS dan beter de tijd had om de snelheid echt zeker vast te stellen.

En ja het was iets harder, de absolute topsnelheid met de tandwielverhouding en het standaard maximum toerental bleek 253 km/u op de GPS te zijn.

Met 17/45 had ik 260km/u op de GPS, eigenlijk scheelt het dus amper iets.
Pagina's: 1 [2]
Print
Ga naar: