FZ8 (Naked) en FZ8(Fazer) alle modellen > Algemene vragen over je FZ8

Banden FZ8

(1/3) > >>

FZ8Fan:
Hoi allemaal,

Ik heb een FZ8 uit 2011 en de originele af-fabriek banden liggen er nog op.
Ik heb erg veel moeite met bochten nemen waarbij ik het gevoel heb dat ik niet genoeg grip heb. Dit in combinatie met mijn angst voor bochten (in 2009 ongeluk gehad: uit de bocht door stuurfout, volledig jaar revalidatie, etc) doet mij op een kruispunt belanden: andere banden proberen om gevoel terug te krijgen, andere motor, of helemaal stoppen.
De keuze (goedkoopste) vooralsnog om andere banden te proberen.

Welke banden gebruiken jullie? Voordelen / nadelen? Tips?

Alvast bedankt!

cees:
als ik jouw was nam ik een cursus bijvoorbeeld bij freebike, je moet op de een of andere manier je zelfvertrouwen weer terugkrijgen, met alleen andere banden zal dat waarschijnlijk niet lukken.  :99

FZ8Fan:
Hoi Cees,

Bedankt voor je reactive.

Ik heb weer lessen genomen en merk dat ik bijvoorbeeld op de R1 van mijn man zekerder ben, ik heb het gevoel dat de grip hier veel beter is. Niet dat ik deze motor graag wil rijden, maar puur voor het gevoel ;)
Ik ben van Fazer 600 naar FZ8 gegaan en wil deze motor eigenlijk blijven rijden.
Ik heb de tip gehad om eens naar andere banden te kijken, wellicht dat dit verschil maakt.
Als dat niet werkt ga ik naar een andere motor kijken, vandaar de vraag welke banden dan het meest geschikt zouden zijn.

Rush Fazer:
Voor een goede grip kun je het beste zachtere banden kiezen. Deze slijten wel sneller, doch geven je meer vertrouwen. Voor de FZ8 zou je Michelin Pilot Power kunnen gebruiken. Ik verwacht dat de R1 vergelijkbare banden heeft. Veel succes!

cees:
de banden van tegenwoordig van de betere bandenmerken zijn zo goed dat het verschil voor de normale weggebruikers te verwaarlozen is, het word een ander verhaal als je over circuit rijden gaat praten , het verschil zit meestal tussen de oortjes.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie