Yamaha Forum

FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen => Algemene vragen over je FZ1 => Topic gestart door: Triple-B op 3 december 2009, 22:36:24

Titel: mogelijk ???
Bericht door: Triple-B op 3 december 2009, 22:36:24
is het mogelijk om een FZ1 N om te zetten naar een GT versie en ja dat zal wel lukken maar iemand een idee over welk prijs kaartje het gaat dan :s
Titel: Re:mogelijk ???
Bericht door: tisnix op 3 december 2009, 23:08:03
pffft

koplampen en windscherm staan vastgelast op het frame.
Ik zou hem eerder verkopen en gt kopen.

Het is misschien leuk om aan te passen, maar waarde van je bike gaat de dieperik in.
Titel: Re:mogelijk ???
Bericht door: Triple-B op 4 december 2009, 23:00:04
is er een ander manier dan om iets meer windt bescherming te verkrijgen een kuip er rond ofzo iets
Titel: Re:mogelijk ???
Bericht door: FZ1-Bike op 5 december 2009, 08:20:14
is het mogelijk om een FZ1 N om te zetten naar een GT versie en ja dat zal wel lukken maar iemand een idee over welk prijs kaartje het gaat dan :s

Ik denk dat je al snel 2000 euro kwijt bent voor een FZ1 naar een FAZER te bouwen.
Ruben en ik zijn al een keer bezig geweest om een FAZER naar een FZ1 te bouwen en dat kwam al rond de 1500 euro.

Gr.Wouter  :]

Misschien kan je beter de FZ1 inruilen.....
Titel: Re:mogelijk ???
Bericht door: vincefazer op 15 december 2009, 12:29:05
Nadeel is dat momenteel de Yamaha's nogal snel in inruilwaarde dalen.
Tenminste dat heb ik me bij twee verschillende dealers laten vertellen.
Titel: Re:mogelijk ???
Bericht door: tisnix op 15 december 2009, 13:41:50
Dat klopt inderdaad.
een tijdje geleden heb ik op het punt gestaan om mijn fz1 te verkopen wegens noodzaak aan een tweede wagen.
Toen ik hoorde hoeveel ik maar kreeg voor de fazer in vergelijking met wat ik eraan gegeven had, heb ik maar besloten van hem te houden, en een tweedehandswagen te nemen ipv een nieuwe.
Veel kans dat ik later terug een bike zou willen, en dus meteen weer een pak geld kwijt.
(bij mij ging het dus eigenlijk niet om omruil)

Achteraf bekeken, heel blij dat ik hem niet verkocht heb  :]

Een nieuwe motor komt er bij mij nooit in, er zijn er zooooooooooo veel bikes die nog geen kilometers hebben en die eigenlijk spotgoedkoop zijn in vergelijking met nieuw.
Ik heb ook de indruk dat de prijs van tweedehandsmotoren eerder afhankelijk is van het bouwjaar, dan van het aantal kilometers. Nadeel is wel dat er altijd kans is dat er al iets mee gebeurd is.

Anyway, ik zou nooit dergelijke aanpassing doen aan een fzn. lijkt mij geen goed idee. Ooit verkoop je hem toch.
Ik denk ook dat het verkoopstechnieken zijn van de producenten. Elk jaar met een nieuw of (lichtjes) aangepast model aankomen.

Misschien eens zoeken naar iemand die liever een naked zou willen ipv naar handelaar te gaan? Weinig kans van slagen, maar je kan maar proberen.