Yamaha Forum
FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen => De FZ1/Fazer van... => Topic gestart door: vincefazer op 2 november 2009, 21:37:45
-
Ook hier eens even voorstellen.
Mijn naam is Vincent en sinds dit weekend ben ik in het bezit van een FZ1 S Fazer ABS.
De motor is nieuw verkocht op 08.07.2009, het is een overjarig model.
Ik wilde persee een blauwe met het zwarte blok en de gouden voorvork.
Bij aankoop afgelopen weekend had de motor precies 760 km op de teller staan, de nippels zaten nog op de banden en de motor was gewoon nog helemaal nieuw.
De motor is helemaal origineel met de volgende extra's.
Extra's al gemonteerd :
- Origineel Yamaha sub cowling in Ocean Depth
- MDI darksmoke origineel kuipruitje met gouden schroefjes
- Rizoma kentekenplaathouder
- Rizoma ledknippers
- Rizoma conical handlebar zwart
- Rizoma 42mm rizers
- Rizoma handlebar caps goud
- Rizoma valblokken
- Pazzo gouden levers met zwarte verstellers
- Leo Vince GP-Pro slip-on
- Hyperpro progessieve vering voor en achter
- 30mm tailriser van MDI
- Extended fenda
- Tailpak van Vanucci + Louis.de 30ltr bagagerol
- Bags Connection quicklock Vina tanktas (+ grotere quiclock Engage sport tanktas voor ritjes met duo)
- Garmin Zumo 660
- Givi topkofferrek en monolock E470 SimplyIII topkoffer (alleen erop voor de tripjes)
- Michelin Pilot Road 2ct achter en Pilot Power 2ct voor
Gr, Vincent
-
Nog een foto.
edit : niet meer relevant, weggehaald.
-
Blijft de mooiste kleurencombi ;D
-
mooie motor, ik heb precies dezelfde, ook een overjarige 2007 die dit jaar ingevoerd is.
-
Laat ik nu ook dezelfde hebben, alleen in de GT versie . :99
-
Inmiddels staat de FZ1 er zo bij.
Eerste Rizoma spulletjes zijn erop gezet.
Edit : foto's weggehaald, forum beetje schoon houden.
-
Ziet er mooi uit vooral door wat er al vaker gezegt is de kleur combinatie.
Peter
-
Dank je wel!
Ben ook erg blij met deze uitvoering.
Afgelopen weekend meteen maar even tijdens het poetsen de lelijke witte stickers van de tank verwijderd, even een föhne erbij en ze waren er zo af...
Van de week, ik kon het toch niet laten, een Leo Vince GP Pro besteld. Meteen voor een heel aantrekkelijk prijsje, en zodoende behoorlijk geld alvast kunnen besparen voor de Hyperpro vering. Die ga ik begin volgend jaar erop laten zetten.
Standaard vering al aardig aan het afstellen geweest, geeft absoluut een beter sturende fiets, maar nog steeds veels te weinog grondspeling op het moment dat je de motor de bocht in en vooral door drukt.
-
Inderdaad de stickers zijn nou niet echt het mooiste aan gezicht op de tank (moet die van mij ook nog verwijderen).
Voorwat betreft de vering ik ben tevreden met de standaard vering, alles wat ik er mee doe dat doet de motor goed dus ik ben er tevreden over.
Peter
-
Van de week mijn nieuwe uitlaat gemonteerd.
Het is de Leo Vince EVOII Titanium met carbon endcap en (mits db-killer geplaatst is...ahum niet dus..) met e-keur.
Na de eerste kleine 100km vanmiddag kan ik zeggen, WAT EEN SOUND!!! Echt waanzinnig wat een bak herrie uit deze uitlaat komt, is wel harder dan ik en de dealer verwacht hadden, maar goed ik vind het eigenlijk wel leuk. Zonder oordoppen is het er tegenaan dat het geluid eigenlijk TE hard is, met oordoppen daarintegen is het geluid precies lekker. En inderdaad bij gas los, vooral in het toerengebied van 5.000 - 7.500 rpm, behoorijk harde klappen eruit.
Qua vermogen is het nog even gokken natuurlijk, hij gaat binnenkort nogmaals op de bank, dan zien we wat er gebeurd is met de 137,2pk op het achterwiel die de eerste keer gemeten is. Gevoelsmatig loopt de motor in ieder geval makkelijker in toeren omhoog, in 1 en 2 kiest het voorwiel in ieder geval het luchtruim bij voluit accelereren. Dat deed ie eerst in ieder geval minder.
Edit : foto's ook hier maar verwijderd.
-
Na een tip van Fatopi, adapters van rizoma voor mijn rizoma handlebar endcaps besteld, dan kunnen die gouden jongens toch mooi op het standaard stuur, een ander stuur zie ik namelijk nog niet zitten.
Meteen ook Pazzo's besteld, gouden levers met zwarte verstellers.
-
Hi Vincent,
oh oh wat is die blauwe met goudgele poten toch mooi!! :] :]
Veel plezier en veilige km!
-
Hoi Vince,
Als je toch zou besluiten om het stuur van Rizoma te nemen moet je het maar even laten weten het is niet moeilijk ofzo maar daar komt toch wel iets bij kijken. gaatje boren, raisers en kabels.
Persoonlijk vond ik dat toen op dat moment de beste verandering.
Jij bent ook goed bezig moter ziet er mooi uit vooral die uitlaat net als bij de motogp. ;)
m.vr.gr.
Franklin.
-
Dank je wel allemaal voor complimenten.
Rizoma stuur twijfel ik nog aan, puur vanwege of de zithouding echt wel beter wordt.
Verder verheug ik me erg op de hyperpro vering met tailriser, meer grondspeling en strakker weggedrag en daarna ook zsm mpp 2ct voor en achter erop.
De standalone vind ik eigenlijk nog het minst belangrijk, ding gaat al knalhard en qua vermogen verveeld het nog lang niet, zeker met de leo vince eronder. De beleving door het geluid is echt waanzinnig en in 1 en 2 kiest het voorwiel nu ook al het luchtruim.
-
Gisteren de knoop doorgehakt en een nieuwe tanktas besteld.
Het wordt een Bags Connection Vina, lekker handzaam klein en zit totaal niet in de weg tijdens het rijden.
Ook meteen de valdoppen van Rizoma besteld, wilde eerst de originele van Yamaha hebben, maar die waren een kleine 150 euro en dat vond ik een beetje te gek voor een paar valdoppen.
-
Hoi Vince,
Goeie koop, die valdoppen hebben bij mijn motor echt goed geholpen en zien er toch ook best mooi uit.
m.vr.gr.
Franklin.
-
(http://i49.tinypic.com/2je5veg.jpg)
Ik heb er deze valdoppen van topblock opzitten ,en vind deze ook een stuk mooier dan de originele yamaha doppen :)
-
Dat zijn ook nette valdoppen.
Voor mij worden het dus deze...
http://www.rizoma.com/Prodotti/zoom.cfm?IMG=http://www.rizoma.com/IMG/Prodotti/Big/PM208B.jpg
-
Hi,
Die valdoppen, of skateplate, van de foto zien er mooi uit. Ze gaan echter niet doen waar ze voor dienen namelijk je blok en frame beschermen. Sterker nog: bij een crash zal de plate naar binnen gedrukt worden en in het ergste geval dwars door je cilinder heen gaan. Aan de andere zijde zal het je frame beschadigen.
Ik ben met je eens dat ze mooier zijn dan die van Yamaha....totdat je apparaat op de grond ligt.
Groeten
Fred
-
das wel niet de bedoeling maar ik heb dezelfde en dat plaat gedoe neem het van me aan dat gaat voor geen mm he een gecrashte FZ1 Naked gezien
jmmr genoeg geen foto's kunnen nemen maar tank en frame zagen er nog goed uit
-
Hi,
Die valdoppen, of skateplate, van de foto zien er mooi uit. Ze gaan echter niet doen waar ze voor dienen namelijk je blok en frame beschermen. Sterker nog: bij een crash zal de plate naar binnen gedrukt worden en in het ergste geval dwars door je cilinder heen gaan. Aan de andere zijde zal het je frame beschadigen.
Ik ben met je eens dat ze mooier zijn dan die van Yamaha....totdat je apparaat op de grond ligt.
Groeten
Fred
Mijn ervaring is dat elke valdop zo zijn voor en tegens heeft.
Bij een lichte glijpartij zijn valblokken geweldig en houden behoorlijk wat schade tegen.
Echter zodra een valblok onderweg iets kan raken of ergens achter kan blijven hangen is de schade vaak groter als wanneer je geen valblokken gebruikt.
Het frame krijgt dan namelijk via de valblok een impact te verwerken waarbij er een behoorlijke schade aan het frame kan ontstaan.
Ik heb destijds bij mijn circuitmotor de valblokken er ook afgehaald, nadat een Gix zijn hele frame om zeep had geholpen door de valblokken.
-
Ik denk als je goed hard onderuit gaat dat die blokken ook niks meer helpen, misschien zelfs wel meer schade opleveren.
Maar goed, bij hard vallen is het toch totaal afwachten hoe jezelf en je motor eraf komt.
Gaat mij erom dat de motor enigzins beschermd is tegen lullige dingetjes en dan niet direct een pak schade heeft.
-
Hoi Vince,
Bij mij was de motor total loss en was aardig beschadigd maar het frame door de valblokken dus helemaal niet.
Maar ja daar zijn ze ook voor he, ga ze er ook echt niet afhalen op het circuit ofzo dan zijn ze juist handig als je wegglijd uit de bocht.
gr,
Franklin.
-
Hoi Vince,
Bij mij was de motor total loss en was aardig beschadigd maar het frame door de valblokken dus helemaal niet.
Maar ja daar zijn ze ook voor he, ga ze er ook echt niet afhalen op het circuit ofzo dan zijn ze juist handig als je wegglijd uit de bocht.
gr,
Franklin.
Raak maar eens met je valblok een curb, dan is het vaak heel anders.
De meeste circuitmotoren hebben daarom juist geen valblokken ;)
-
Ben heel blij vandaag!
Alle goodies zijn binnen voor voorlopig.
- Gouden Pazzo's
- Adapters voor de gouden Rizoma stuureindjes
- Bags Connection tanktas Vina
- Zwarte kuipruit
- Extended fenda
- Valblokken Rizoma
- Garmin Zumo 660
Pfff ben wel arm eventjes maar dan heb je ook wat!
Nu alleen nog Michelin Pilot Power 2ct erop en de Hyperpro vering en dan ben ik klaar voor 2010!
-
Vandaag eens lekker aan het knutselen geweest.
Alles gemonteerd behalve de donkere ruit en de extended fenda, deze bleken nog niet binnen te zijn, ach zo heb ik volgend weekend weer wat te doen.
Edit : foto's weer weg.
-
Oja en de Rizoma valdoppen nog...
-
Mooie hendels.
-
Yep, hendels zijn er cool zeker met die stuureinden in dezelfde kleur.
-
En nu het laatste show werk...
Qua uiterlijk is mijn FZ1 nu helemaal klaar. Ben heel erg tevreden met het resultaat al zeg ik het zelf.
De donkere kuipruit is nu ook gemonteerd, gewoon het standaard model, niet groter of iets, alleen nu darksmoke.
Extended fenda heb ik er ook opgezet, methode van Ted, echter heb ik hier geen foto's van en is ook niet zo spannend...
-
wat heb je die origenele sub cowling betaald, heb net dezelfde kleur nodig.
greetz
-
Die zat bij aanschaf al onder de motor.
Maar de sub cowling staat in de Yamaha accesoireslijst voor € 347,14
-
Die zat bij aanschaf al onder de motor.
Maar de sub cowling staat in de Yamaha accesoireslijst voor € 347,14
Op Ebay staan ze vaker voor ongeveer 280 Euro.
-
Zumo 660 is binnen, al even aan het klooien ermee geweest en zeker ook met mapsource, maar dat gaat allemaal wel goed komen.
En de knoop doorgehakt, er komt een zwart rizoma stuur met zwarte lage rizers op. Dit geeft als het goed is precies de zithouding die ik zoek, ietsjes breder en net ff meer voorover, net genoeg om voor mijn gevoel in de lekkere "aanvalshouding" te komen.
-
Heb toevallig zaterdag bij de yamaha dealer een subcowling besteld voor mijn motor aangezien de mijnes kapot is gegaan door een van van de motor.
prijs hiervoor was 287 EUR
-
Heren toch... hou mijn topic is een beetje netjes... heeft allemaal niks met mijn motor te maken.
-
Zo vandaag met het zonnetje erbij de FZ1 weer eens een klein stukje uitgelaten, uiteraard starten en lopen maar.
Bandjes even op spanning gecontroleerd, klein beetje bij moeten pompen.
Meteen maar even in het zonnetje een paar fototjes gemaakt van hoe de FZ1 er nu bij staat.
-
Nog een paar foto's dan omdat ik nu echt zeer tevreden ben met het resultaat!
-
Nou vooruit, mooi blauw titanium is niet lelijk.
-
Netjes, vind dat donkere ruitje ook heel goed staan.
Ga daar zelf ook maar eens naar kijken. :99
-
Dank je wel!
Ruitje is standaard verangingsruit in darksmoke van MDI, heel goede pasvorm.
-
Alvast een vervroegd verjaardagscadeau van vriendinlief gekregen, nou ja, besteld en in afwachting van levering (in backorder dus...)
Een Rizoma zwarte conical handlebar met de 42mm rizers van Rizoma en zwarte Rizoma handvatten.
-
Ook nog even een paar plaatjes van hoe de Zumo 660 nu op mijn motor zit.
De rammount bevestiging is echt ideaal, kan de Zumo plaatsen waar je hem zelf hebben wil.
Ik heb hem nu zo geplaatst dat ik vol zicht blijf houden op de tellerpartij van mijn motor en toch niet te ver naar beneden hoef te kijken als ik een blik op het navi scherm wil werpen. Rijdt erg prettig op deze manier.
-
Vandaag mijn vervroegde verjaardagscadeau van vriendinlief gemonteerd.
Rizoma zwart conical handlebar met 42mm rizers en zwarte rizoma handvatten.
Hoewel het verschil in zithouding absoluut niet heel groot is, is het wel precies zoals ik het graag wilde hebben.
Je zit net iets breder en een tikkie meer voorover, echt in een heerlijke aanvalshouding en toch ontspannen als je lekker wilt toeren.
Zal binnenkort even een paar foto's maken.
-
Zal binnenkort even een paar foto's maken.
benieuwd, benieuwd ;D
-
Ik ook :)
-
Einde van de middag vandaag, na een heerlijk ritje door de omgeving, nog een beetje zon buiten en dus even een paar foto's gemaakt.
Qua uiterlijk is mijn motor nu echt helemaal klaar!
-
En klaar voor het rijden....
Als laatste nog eentje rijdend, bij ons achter, maar geeft toch een aardig beeld.
-
Van het weekend met mijn motor bij Hyperpro geweest.
Bas heeft progressieve veren in de voorvork met andere olie, en een progressieve achterveer om de standaard schokbreker gezet.
Helaas kwamen we er daar achter dat Hyperpro voor de FZ1 geen tailriser heeft, deze heb ik dus bij MDI besteld inmiddels.
En dan het rijden met de nieuwe vering...
Ik vond drie dingen heel belangrijk :
1. meer rust in de voorkant bij hard remmen, vond mijn motor nogal stuiterig worden aan de voorkant, zeker op wat minder goed asfalt. Dit is voor 95% weg nu, hoop dat het overige deel van de onrust verdwijnt met de nieuwe voorband komend weekend.
2. meer gevoel van wat er onder de motor gebeurd, voelt absoluut beter nu, omdat het eerste deel van de veerweg nu zachter is dan origineel en daarna snel harder wordt, is het gevoel veel duidelijker. Extra bonus hierbij is dat de motor nu al lichter stuurt.
3. meer grondspeling, dat is met alleen de vering veranderen dus niet gelukt, hier was ik al op voorbereid en juist hierom wil ik ook een tailriser erop.
De tailriser, die 30mm meer hoogte gaat geven, die komt in de loop van volgende week binnen, ben heel benieuwd of die in combinatie met de nieuwe vering echt de gewenste verbetering gaat geven.
-
Zo'n tailriser heb ik er ook onder gemonteerd.
Lichter sturen en de motor zoekt minder snel de buitenkant van de bocht op.
Wel is de motor op hoge snelheid wat instabieler, vind ik.
-
Op mijn vorige motor had ik ook zo'n tailriser, en ja hij wordt er iets zenuwachtiger door op hogere snelheid.
Maar volgens Bas van Hyperpro, compenseerd de betere progressieve vering het overgrote deel van de negatieve invloed op de stabiliteit van de tailriser.
Ik hoop vooral op een behoorlijke verbetering in sturen en grondspeling.
-
Vorig weekend is mijn motor dus bij Bas van Hyperpro in Alphen a/d Rijn geweest.
Helaas had Hyperpro geen tailriser voor de FZ1 beschikbaar, deze heb ik dus besteld bij MDI, die zet Bas er dan alsnog op.
Vandaag bij Frans van AFS motorparts geweest, Pilot Power 2CT voorband en een Pilot Road 2CT achterband erop nu, gewoon in de standaard maten.
En nu na zo'n 150 km zijn de bandjes al aardig ingereden, en wat een grip!
Je kan echt gooien en smijten met deze banden, heerlijk!
Na de Hyperpro vering stuurde de motor al lichter en stabieler, nu met deze banden is hier weer een flinke schep bovenop gekomen.
Paar plaatjes van de werkzaamheden bij Hyperpro.
-
En nog een paar...
-
+werkelijk een PRACHRTIGE motor geworden en heel mooi die kleustelling idd.... maaar die spiegels dan? vind je dat geen ontzettende flaporen?
-
Dank je wel, ben ook heel trots hoe die tot nu toe is geworden!
Tja die spiegels, een noodzakelijk kwaad hè...
Ik vind het wel heel prettig om wat te zien in de spiegels, en dat lukt aardig met de standaard spiegels.
Ben bang als je aftermarket spiegels gaat monteren het zicht er niet bepaald beter op gaat worden.
Als ik dat zou doen, dan moeten het eigenlijk Rizoma's worden, al het andere opsmuk gebeuren in ten slotte ook daarvan...
Laats heb ik gereden met een Tuono van een vriend en daar zaten barendspiegels op.
Naast dat ik dit niet prettig vond kijken, denk ik ook niet dat het mooi staat op een FZ1 Fazer, op een Naked misschien juist weer wel.
-
Nou Vince ik vind het een puike Fazer,
Veel veranderd maar niet te, gewoon chique!
Gr Ivo
-
ik was afgelopen week ook wat aan het testen geweest met verschillende standen van men voor en achter veringen, heb ze voor alle zekerheid maar terug standaard gezet. ik ga gewoon eens bij men dealer langs zodat hij de motor daar kan afstellen op mijn gewicht, rijstijl, enz... zo'n andere veercomponenten lijk me een eerder dure oplossing, en is het dat wel waard vraag ik mezelf dan af.
Wat heb je die tailriser betaald btw? voel je dat ook aan je zithouding dat je 3cm hoger zit? ik heb namelijk het probleempje ondervonden dat ik na 300km in het zadel (canstant dan) beetje last krijg van men knie omdat ik, denk ik, iets té veel gebogen zit met men benen. Ben 1m90 groot trouwens. ik dacht dan ook aan zo'n riser. Heb je dit al kunnen ondervinden dat je makkelijker zit of...?
in elk geval, good job.
:99
-
Ik heb nog nooit 300km constant in zadel kunnen zitten,ik moet rond de 200 altijd tanken
-
ik was afgelopen week ook wat aan het testen geweest met verschillende standen van men voor en achter veringen, heb ze voor alle zekerheid maar terug standaard gezet. ik ga gewoon eens bij men dealer langs zodat hij de motor daar kan afstellen op mijn gewicht, rijstijl, enz... zo'n andere veercomponenten lijk me een eerder dure oplossing, en is het dat wel waard vraag ik mezelf dan af.
Wat heb je die tailriser betaald btw? voel je dat ook aan je zithouding dat je 3cm hoger zit? ik heb namelijk het probleempje ondervonden dat ik na 300km in het zadel (canstant dan) beetje last krijg van men knie omdat ik, denk ik, iets té veel gebogen zit met men benen. Ben 1m90 groot trouwens. ik dacht dan ook aan zo'n riser. Heb je dit al kunnen ondervinden dat je makkelijker zit of...?
in elk geval, good job.
:99
Dank je wel!
Qua zithouding veranderd er niks voor je benen bij het gebruik van een tailriser.
Als het ware maak je de wielbasis iets korter waardoor je motor meer omhoog komt, en dan vooral aan de achterkant. Maar de afstand tussen je zadel en de steppies veranderd niks aan. De afstand tussen het zadel en de grond wordt wel meer en evenredig wordt de afstand tussen de steppies en de grond meer. Ook kom je iets meer voorover te zitten omdat de hele motor aan de achtekant omhoog komt. De motor komt dus meer op het voorwiel te staan en de bestuurder komt iets meer voorover op het stuur te zitten.
Bekende voordelen :
- Motor gaat flitsender en lichter sturen
- Je hebt meer grond speling omdat de motor vanuit het midden naar achteren toe meer omhoog is gekomen
Bekende nadelen :
- Motor wordt zenuwachtiger op hogere snelheid
Volgens Bas van Hyperpro compenseer ik de zo meteen de zenuwachtigheid dankzij de veel betere progressieve vering die erop zit nu.
Het is allemaal afwachten, want de tailriser komt als het goed is van de week pas binnen, deze moest nog besteld worden. Kosten voor de tailriser via MDI online, € 75,-
-
Je bent goed bezig Vince.
Die banden schelen echt he vooral als het regent het maakt echt een groot verschil.
Jammer dat we nooit een meeting hebben he om eens over de motor bij te praten.
Groetjes,
Franklin.
-
Ik heb nog nooit 300km constant in zadel kunnen zitten,ik moet rond de 200 altijd tanken
tanken en dan direct terug vertrekken natuurlijk ;)
-
Je bent goed bezig Vince.
Die banden schelen echt he vooral als het regent het maakt echt een groot verschil.
Jammer dat we nooit een meeting hebben he om eens over de motor bij te praten.
Groetjes,
Franklin.
Franklin, ik heb je hierover een PB gestuurd!
-
Afgelopen zondag lekker wezen spelen in "de speeltuin".
Stond er op een gegeven moment een fotograaf langs de weg, in eerste instantie schrok ik nogal, je weet tenslotte nooit wat de functie is van zo een persoon...
Later bleek dit een enthousiaste fotograaf te zijn die de motoren gewoon heel mooi vind en het leuk leek om actiefoto's te maken.
Zodoende heb ik nu dus een leuke foto, helaas niet in de bekende bocht zelf, maar goed toch wel geinig om jezelf zo terug te zien.
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MFSDHF3V.jpg)
-
Mooie foto !
-
Wat ben jij lang zeg, die motor lijkt wel een pocket-bike. ;) ;)
Cool plaatje, en een mooi pak!!
-
Dank voor de leuke reacties.
Ik ben inderdaad niet klein...
Pak is te koop, http://www.forum.fz1.nl/index.php/topic,823.0.html
Ik heb afgelopen weekend een maatpak (overall) laten aanmeten bij MJK Leathers.
-
Kan het kloppen dat ik jou aan het kneedownen gezien heb gister bij afslag Nieuw-Vennep Leimuiden?
-
Ja ik had bij het stoplicht al zo'n vermoede dat jij het wel eens kon zijn!
Ik was inderdaad even lekker een halfuurtje aan het spelen daar, heerlijke bocht om kd's te maken...
-
Ja is zeker een mooi bochtje,ik moest me maar ff inhouden aangezien me vriendin achterop zat! ;D
Knappe fiets trouwens in reallife!
-
Ik ben mijn vriendin achterop langzaam maar zeker aan het trainen om bochten steeds pittiger te nemen.
Gaat tot nu toe goed, oppasssen is vooral het moment waarop ze bang wordt, dat moet je echt vermijden want dan gebeuren er rare dingen als je duo ineens verstijft...
Wat betreft die bocht, ik ben daar regelmatig aan het "spelen", veel overzicht, geen bekendheid bij de meeste motorrijders, dus eigenlijk nooit druk en dus ook weinig tot geen aandacht van de blauwhelmen. De bocht bij het einde van de A4 bij Delft, dat zijn er eigenlijk 2, die zijn ook super, alleen vaak erg druk in het weekend en veels te veel aandacht van kijkers.
-
Vanavond mijn tailriser opgehaald.
Het zijn de twee driehoek dingen bij de schokbreker geworden, en ze moeten een verhoging geven van 30mm.
Ik ga ze van het weekend maar eens monteren.
-
laat het ff wete of het makkelijk al dan niet moeilijk verliep de montage. en foto's!!!!! ;D
-
Ha wat Vince in de lengte is ben ik wat meer in de breedte!
Mooi plaatje trouwens! 8)
-
Foto's heb ik nog niet gemaakt, maar vanmiddag wel de tailriser gemonteerd en lekker het hele gedoe rond koninginnendag langs me heen laten gaan...
Was al met al zo'n 20 min werk en klaar.
Kont staat een stuk hoger! Vind het er veel mooier uit zien, maar goed daar was het mij in eerste instantie niet om te doen.
Maar eens een eindje gaan rijden om te testen.
Tot nu toe, stuurt een stuk aggressiever, is veel speelser te rijden en lijkt gevoelsmatig nog meer op een 600-tje, alleen bij grote hellingshoeken vergt de motor nog steeds wel een stevige hand qua tegensturen.
Het was icm de hyperpro vering en de nieuwe banden al een motor geworden waarbij je alleen maar aan sturen hoeft te denken of hij ging al, dat is nu nog meer.
Hij valt wel iets in de bocht maar ik vind dat juist heerlijk rijden, je kunt de motor heel lekker "zetten" bij het insturen.
Zenuwachtigheid nog niks van te merken, wel dat het voorwiel iets meer omhoog wil bij hard optrekken.
Ik heb max. iets van 180 km/u gereden en de motor was nog steeds even stabiel als voor de tailriser.
Qua grondspeling, ja die is duidelijk meer geworden, of dit ook voldoende is, dat zal blijken als het weer het toelaat om weer even een paar op- en afritten lekker stevig te pakken.
Samenvattend, tot nu toe heel blij met deze keuze!
-
Vanavond mijn tailriser opgehaald.
Het zijn de twee driehoek dingen bij de schokbreker geworden, en ze moeten een verhoging geven van 30mm.
Ik ga ze van het weekend maar eens monteren.
Lijkt me ook wel wat, maar ben bang dat ik niet meer met m'n tenen op de grond kan zetten >:(
Heb korte benen, de grondspeling met mijn rijstijl is niet optimaal.
-
Vanavond mijn tailriser opgehaald.
Het zijn de twee driehoek dingen bij de schokbreker geworden, en ze moeten een verhoging geven van 30mm.
Ik ga ze van het weekend maar eens monteren.
Lijkt me ook wel wat, maar ben bang dat ik niet meer met m'n tenen op de grond kan zetten >:(
Heb korte benen, de grondspeling met mijn rijstijl is niet optimaal.
Kijk, zo hoort men te rijden ;D
-
Foto's heb ik nog niet gemaakt, maar vanmiddag wel de tailriser gemonteerd en lekker het hele gedoe rond koninginnendag langs me heen laten gaan...
Was al met al zo'n 20 min werk en klaar.
Kont staat een stuk hoger! Vind het er veel mooier uit zien, maar goed daar was het mij in eerste instantie niet om te doen.
Maar eens een eindje gaan rijden om te testen.
Tot nu toe, stuurt een stuk aggressiever, is veel speelser te rijden en lijkt gevoelsmatig nog meer op een 600-tje, alleen bij grote hellingshoeken vergt de motor nog steeds wel een stevige hand qua tegensturen.
Het was icm de hyperpro vering en de nieuwe banden al een motor geworden waarbij je alleen maar aan sturen hoeft te denken of hij ging al, dat is nu nog meer.
Hij valt wel iets in de bocht maar ik vind dat juist heerlijk rijden, je kunt de motor heel lekker "zetten" bij het insturen.
Zenuwachtigheid nog niks van te merken, wel dat het voorwiel iets meer omhoog wil bij hard optrekken.
Ik heb max. iets van 180 km/u gereden en de motor was nog steeds even stabiel als voor de tailriser.
Qua grondspeling, ja die is duidelijk meer geworden, of dit ook voldoende is, dat zal blijken als het weer het toelaat om weer even een paar op- en afritten lekker stevig te pakken.
Samenvattend, tot nu toe heel blij met deze keuze!
Ik heb dit eens een keer bij mijn oude YZF750 gedaan , voor wat laten zakken en achter ook 3cm omhoog , wat een lekkere rijstijl
krijg je dan, hij valt zo de bocht in, Mijn FZ1 is ook lager als origineel , voor 1cm laten zakken en achter is die ook lager.
Vorige eigenaar was wat kleiner, wil hem dus achter ook gaan ophogen.
Ben benieuwd naar de foto's.
-
Vanavond mijn tailriser opgehaald.
Het zijn de twee driehoek dingen bij de schokbreker geworden, en ze moeten een verhoging geven van 30mm.
Ik ga ze van het weekend maar eens monteren.
Lijkt me ook wel wat, maar ben bang dat ik niet meer met m'n tenen op de grond kan zetten >:(
Heb korte benen, de grondspeling met mijn rijstijl is niet optimaal.
Heb je dan ook niet al je rempedaal aan de grond gehad?
Dat probleem begon bij mij laatst, en dat vond ik toch wel eng, heb liever niet dat bij een 100+ km/u bocht de achterrem ineens begint te werken.
-
Hierbij een paar foto's met de tailriser gemonteerd.
Edit : niet meer actueel.
-
En nog een.
Het zijn de driekhoekige dingen onder bij je schokbreker en je achterbrug.
-
was de montage ervan makkelijk of eerder moeilijk. Ziet er wel vet uit zeker als je langs achter kijkt, die vette achterslof komt er nu eens zo mooi uit.
Goe bezig ;D
-
Zier er goed uit , staat er weer mooi bij met zo'n kont. ;D
-
Vanavond mijn tailriser opgehaald.
Het zijn de twee driehoek dingen bij de schokbreker geworden, en ze moeten een verhoging geven van 30mm.
Ik ga ze van het weekend maar eens monteren.
Lijkt me ook wel wat, maar ben bang dat ik niet meer met m'n tenen op de grond kan zetten >:(
Heb korte benen, de grondspeling met mijn rijstijl is niet optimaal.
Heb je dan ook niet al je rempedaal aan de grond gehad?
Dat probleem begon bij mij laatst, en dat vond ik toch wel eng, heb liever niet dat bij een 100+ km/u bocht de achterrem ineens begint te werken.
Niet dat ik weet heb er niet naar gekeken. Ziet er goed uit die kont iets meer omhoog 8)
-
was de montage ervan makkelijk of eerder moeilijk. Ziet er wel vet uit zeker als je langs achter kijkt, die vette achterslof komt er nu eens zo mooi uit.
Goe bezig ;D
Dank dank!
Montage viel echt 100% mee, was in no time voor elkaar, motor even op een verhoging gezet met de middenbok, plankje van 5 cm dik.
Ik ben echt een monteur van lik me versie, en ik was in 20 minuutjes klaar.
-
Ik wil de slijtpennetjes onder de steppies gaan vervangen door boutjes met een ronde kop erop.
Heeft iemand tips of ideeën hierbij?
-
Ik wil de slijtpennetjes onder de steppies gaan vervangen door boutjes met een ronde kop erop.
Heeft iemand tips of ideeën hierbij?
Ja, doe maar niet. ;D
Gewoon er onderuit laten die prullen.
Beter gewoon de steps aan de grond rijden ipv je slijtbouten.
Die worden na verloop van tijd scherp en snijden dan in het asfalt. (er is een topic waar ik het persoonlijke bewijs lever ;D )
Die ronde kop blijft niet lang rond.
-
Mede dankzij jouw foto's daarover en je begeleidende verhaal, kwam ik op dit idee.
Maar jij vind het dus beter om helemaal niks onder je steps te doen, veiligheid gaat voor, is alleen zo zonde van de steps.
Een steppie kost zo 80 euro.
Maarja, een valpartij is nog veel duurder...
-
Mede dankzij jouw foto's daarover en je begeleidende verhaal, kwam ik op dit idee.
Maar jij vind het dus beter om helemaal niks onder je steps te doen, veiligheid gaat voor, is alleen zo zonde van de steps.
Een steppie kost zo 80 euro.
Maarja, een valpartij is nog veel duurder...
Ach troost je, je bent niet de enige met geschaafde steps. ;)
Ik koop liever 1 keer per jaar een setje 2de hands steps, als dat ik schade rij.
-
ge kunt die slijtpenne eraf vijze ofwa? weer iets bijgeleerd.
:D
-
Ja de slijtpennen kun je gewoon eruit draaien, zitten met schroefdraad vast in de step.
Nu icm de 30mm verhoging van de tailriser en de slijtpennen weg is de grondspeling echt perfect!
Kan de voorband nu echt van links naar rechts van rand tot rand gebruiken!
-
Er wordt toch nog een kleine investering gedaan, namelijk een extra tanktas.
Voor ristjes alleen heb ik de kleinste Quick Lock tanktas, de Vina, maar als vriendinlief mee is dan is deze eigenlijk een beetje te klein.
Zeker als we van de zomer door de Dolomieten aan het toeren zijn, is het toch wel lekker als je wat spulletjes mee kunt nemen, en aangezien ik er niet van hou om zelf of haar met een rugtas op de motor te laten rijden, is dus een grotere tanktas de beste oplossing.
Via marktplaats heb ik deze van Quick Lock gevonden, niet te duur en ideaal voor de ritjes samen, de Engage Sport is 15 tot 22 liter.
(http://shop.sw-motech.com/cosmoshop/pix/a/g/bc_trs_00_001_100001274175456-31302.jpg)
-
Hey Vince,
Ik heb een vraagje,ik heb bijna dezelfde demper als jou gekocht maar dan full carbon....
Zit er een beetje geluid in en scheelt het veel met of zonder db-killer aangezien ik de zomer naar de eiffel ga voor een week?
Ik hoor het graag van je ;D
-
Dat is een goeie vraag, punt 1 het geluid..
Lijkt mij dat een full carbonnen of zoals ik heb titanium / carbon, qua geluid niet heel veel uit zal maken, misschien is de carbonnen iets donkerder, maar verschil zal minimaal zijn. Het geluid is gewoon echt hard, maar wel heel mooi hard, iedereen die het geluid hoort geeft er complimenten op. Maar zonder oordoppen is rijden dan niet fijn meer. Nu rij ik toch altijd met oordoppen dus maakt mij niet uit, sterker nog, met oordoppen is het geluid echt heerlijk, gewoon aanwezig maar niet storend.
Alleen met DB-killer, geen idee, ik heb de DB-killer er nog nooit in gehad eerlijk gezegd. Maar hij heeft e-keur en dan met db-killer erin zou ik me geen zorgen maken in de eifel. Ik zou eigenlijk komend weekend naar de eifel gaan, maar dat heb ik geannuleerd vanwege de slechte weersvoorspellingen, heb wienig zin om twee dagen in de regen te rijden daar. Dus nu komt het er nog niet van dat ik met db-killer zou gaan rijden, nogmaals ik maak me daar geen zorgen om. Met e-keur en db-killer erin lijkt het mij dat die duitsers niks kunnen doen.
Ik wilde eigenlijk de GP-Pro van Leo Vince kopen, maar mijn dealer zij toen dat die echt extreem hard geluid gaf onder een FZ1, dus ik koos toen voor mijn huidige uitlaat. Naar nu blijkt is deze minsten even lawaaiïg, zoniet maakt hij nog meer herrie dan de GP-Pro. Ik ben er achteraf heel blij mee, geluid is echt zo onzettend mooi!!
-
ik heb een akrapovic carbon en als ik eiffel in ga demper er in en nog geen last gehad van blauwe vrienden ;D
-
Daar zijn ze niet blauw, maar groen :P
Maar idd met de DB-killer in de uitlaat kun je makkelijk de Eifel in, maakt echt niet te veel geluid!
-
Dat is een goeie vraag, punt 1 het geluid..
Lijkt mij dat een full carbonnen of zoals ik heb titanium / carbon, qua geluid niet heel veel uit zal maken, misschien is de carbonnen iets donkerder, maar verschil zal minimaal zijn. Het geluid is gewoon echt hard, maar wel heel mooi hard, iedereen die het geluid hoort geeft er complimenten op. Maar zonder oordoppen is rijden dan niet fijn meer. Nu rij ik toch altijd met oordoppen dus maakt mij niet uit, sterker nog, met oordoppen is het geluid echt heerlijk, gewoon aanwezig maar niet storend.
Alleen met DB-killer, geen idee, ik heb de DB-killer er nog nooit in gehad eerlijk gezegd. Maar hij heeft e-keur en dan met db-killer erin zou ik me geen zorgen maken in de eifel. Ik zou eigenlijk komend weekend naar de eifel gaan, maar dat heb ik geannuleerd vanwege de slechte weersvoorspellingen, heb wienig zin om twee dagen in de regen te rijden daar. Dus nu komt het er nog niet van dat ik met db-killer zou gaan rijden, nogmaals ik maak me daar geen zorgen om. Met e-keur en db-killer erin lijkt het mij dat die duitsers niks kunnen doen.
Ik wilde eigenlijk de GP-Pro van Leo Vince kopen, maar mijn dealer zij toen dat die echt extreem hard geluid gaf onder een FZ1, dus ik koos toen voor mijn huidige uitlaat. Naar nu blijkt is deze minsten even lawaaiïg, zoniet maakt hij nog meer herrie dan de GP-Pro. Ik ben er achteraf heel blij mee, geluid is echt zo onzettend mooi!!
Okay,nou klinkt goed!
Ik ben benieuwd...
Alleen ik begin hem een beetje te knijpen nou,ik heb gisterochtend het geld overgemaakt(advertentie via marktplaats)maar heb nog niks geen reactie gehad van die kerel of die het geld binnen heefte'/of die de demper al verstuurd heeft :-\
-
Vandaag weer eens niet kunnen laten en toch maar besloten om voor een kleiner voortandwiel te gaan.
Binnenkort een afspraak maken voor montage.
Ben heel benieuwd in hoeverre dit echt een verbetering gaat worden...
-
Vincefazer,
heb je achter ook al een ander tandwiel?
Ik heb zelf nog de standaard T45 maar onlangs aan voorzijde T16 gemonteerd. Het rijdt inderdaad lekkerder maar nog niet optimaal. Daarom wil ik achter toch nog T47 proberen.
ben benieuwd wat jij vindt.
Laters
-
Vandaag weer eens niet kunnen laten en toch maar besloten om voor een kleiner voortandwiel te gaan.
Binnenkort een afspraak maken voor montage.
Ben heel benieuwd in hoeverre dit echt een verbetering gaat worden...
Doe je alleen het kettingwiel of vervang je gelijk de hele set?
-
Eigenlijk moet je gelijk de hele set vervangen toch...
Maar goed, motor heeft nu ruim 6.000 km gereden, dus ik waag het gokje wel met alleen het tandwieltje.
-
Hoi Vince,
ik heb nog een groter valter moto achtertandwiel liggen voor je. Niet veel gebruikt.
m.vr.gr.
Franklin.
-
Hoi Vince,
ik heb nog een groter valter moto achtertandwiel liggen voor je. Niet veel gebruikt.
m.vr.gr.
Franklin.
Ik heb je een pb gestuurd hierover.
Helaas heb ik gisteren de tailriser weer van mijn motor moeten halen, het past niet met de achterbrug en de gemonteerd Leo Vince demper. Enorm balen, tailriser staat te koop, maar tegelijker tijd ben ik aan het kijken naar een alternatieve mogelijkheid om toch de tailriser te kunnen hebben icm de Leo Vince demper.
-
Hoi Vince,
ik heb nog een groter valter moto achtertandwiel liggen voor je. Niet veel gebruikt.
m.vr.gr.
Franklin.
Ik heb je een pb gestuurd hierover.
Helaas heb ik gisteren de tailriser weer van mijn motor moeten halen, het past niet met de achterbrug en de gemonteerd Leo Vince demper. Enorm balen, tailriser staat te koop, maar tegelijker tijd ben ik aan het kijken naar een alternatieve mogelijkheid om toch de tailriser te kunnen hebben icm de Leo Vince demper.
hoe bedoel je dat het niet past? ms een fotootje kan er mij zo niks bij voorstellen eigelijk ???
:)
-
Hoi Vince,
ik heb nog een groter valter moto achtertandwiel liggen voor je. Niet veel gebruikt.
m.vr.gr.
Franklin.
Vanochtend bij Franklin langs geweest en samen het 47 tands valter moto achtertandwiel gemonteerd.
Nogmaals bedankt Franklin!
Het rijdt echt stukken beter, motor loopt veel makkelijker door z'n toeren heen en dit zonder dat de motor ontzettend zenuwachtig is geworden, of dat het voorwiel constant het luchtruim wil kiezen.
Daarna met zijn zwager en zijn nieuwe Ducati Streetfighter nog een tijdje gaan rijden en gaan spelen in een paar hele leuke bochtencombinaties!
-
Ik kan op de site van Valter Moto die tandwielen niet vinden. Is het stalen of een alu? Wat kost zo'n ding daar? Zelf zat ik te denken aan een Vortex tandwiel.
-
Ik zou niet weten of het een stalen of alu tandwiel is, heb hem zoals gezegd van Franklin overgenomen.
Volgens Franklin kostte dit tandwiel iets van 100 euro nieuw.
-
Ha Die Vince,
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is ie van staal maar het zou ook zomaar alu kunnen zijn. Ik het toen gewoon de mooiste uitgezocht bij Arie Molenaar.
Moet ook nog even zeggen dat je motor er echt perfect rijdt en er zo mooi uitziet bijna nieuw nog en knietje aan de grond dat heb ik ook al gezien dat is voor jou appeltje eitje.
Ik wacht zelf ook nog op de foto's volgende keer gaan we filmen misschien hebben ze dan weer een leuk house feestje daar met eh .... hihihihi.
Gr,
Franklin.
-
wat heb je die Leovince betaald, als ik zo onbeleefd mag zijn? En de speling tussen demper en (passagiers)voetsteun is die hetzelfde als bij originele demper? Rare vraag denk je ms maar ik zit daar met een aanhechting voor men bagerek en als ik dus een andere demper wil steken moet ik zien dat ik genoeg ruimte vrijhoud. Naar mijn mening zit dat met de Evo II wel snor. Als je er nu geen reet van begrijpt wat ik allemaal uit men nek aant lulle ben ::) kijk dan maar even op onderstaande link ;).
http://picasaweb.google.be/111781869638869015671/MijnFazer#5457097191292788994 (http://picasaweb.google.be/111781869638869015671/MijnFazer#5457097191292788994)
-
Onder de duo step is genoeg ruimte voor de bevestiging van je kofferrek.
BTW mijn uitlaat is te koop...
Omdat ik persee met tailriser wil rijden heb ik besloten om een andere uitlaat onder mijn motor te gaan hangen, want dat gaat dus niet icm mijn huidige uitlaat.
Het moet voor mij een Leo Vince GP Pro worden.
De keus was of met mijn FZ1 blijven rijden maar dan wel met de tailriser of bijv. een R1 met superbike stuur.
Ik vind de FZ1 zonder de tailriser gewoon niet flitsend genoeg sturen.
-
Onder de duo step is genoeg ruimte voor de bevestiging van je kofferrek.
BTW mijn uitlaat is te koop...
Omdat ik persee met tailriser wil rijden heb ik besloten om een andere uitlaat onder mijn motor te gaan hangen, want dat gaat dus niet icm mijn huidige uitlaat.
Het moet voor mij een Leo Vince GP Pro worden.
De keus was of met mijn FZ1 blijven rijden maar dan wel met de tailriser of bijv. een R1 met superbike stuur.
Ik vind de FZ1 zonder de tailriser gewoon niet flitsend genoeg sturen.
eens een fazer fz 1 rijder altijd fazer fz 1 rijder ;D
wat is de prijs van de uitlaat?
greetz Quickey
-
Staat in mijn te koop topic.
Ik heb er vorig jaar december 589 euro voor betaalt, wil er nu echt minimaal 425 euro voor hebben.
-
Mogguh Vince,
Ik heb geen zin om te zoeken. Wat was ook weer de reden dat het niet goed past met die tailriser? Moet toch iets op te verzinnen zijn? Zonde om de uitlaat weg te doen.
-
We zijn er al weken mee bezig om er wat proberen op te verzinnen...
Echt een kansloze missie.
Euhhmm hoe leg ik dat nu uit...
Dit model Leo Vince loopt vanaf het einde van het spruitstuk, waar de linkpijp naar de slip on demper begint, behoorlijk schuin onder de motor door en dan met een redelijk krappe bocht langs de achter brug. In standaard configuratie heb je ongeveer 2 cm vrije ruimte over.
Geen probleem dus.
Tot dat een tailriser wordt gemonteerd, dan wordt de achterbrug meer naar beneden gehouden en komt iets naar voren, het is allemaal marginaal, maar daardoor komt de uitlaat precies op het punt waar de slip on demper begint, tegen de achterbrug aan.
We zijn al meerdere malen aan het sleutelen geweest, maar wat je ook doet, de uitlaat hangt niet goed of komt tegen de achterbrug aan.
Ik heb geen zin om de boel te gaan forceren.
Omdat ik nu weer een tijdje zonder tailriser rij, mis ik dat echt, het rijdt bij mijn rijstijl zo veel fijner als je die tailriser erop hebt.
De motor is absoluut veel zenuwachtiger en agieler, maar ik vind dat juist leuk en lekker rijden. En de onrust op hoge snelheid valt alles mee, en trouwens hou vaak rij je nu 200 km/u +....
De beste oplossing die we kunnen vinden is om te gaan voor een Leo Vince GP Pro demper, die geeft wel genoeg ruimte tussen uitlaat en achterbrug.
Vind het ook echt jammer want mijn huidige uitlaat was erg duur en is gewoon supergaaf, maar de tailriser is mij toch meer waard dan dat.
-
Jaja,volgens mij is het gewoon een smoes om weer een andere uitlaat te kopen ;D
Zulk soort smoezen verzin ik ook altijd tegen me vriendin als ik weer wat anders wil kopen waar zij de logica niet van inziet!
Ik zeg maar zo,in ons hart blijven we allemaal kleine jongens,en ja kleine jongens hebben om de zoveel tijd nieuw speelgoed nodig ;) ;D :P :99
-
Nou dat is bij mij meestal wel zo ja, maar in dit geval echt niet!
Kost me gewoon een kleine 200 euro... maar het moet maar...
-
Vince,
Is er niet iemand op dit forum die zo'n uitlaat op z'n fiets heeft? Misschien mag je hem dan eens passen. Weet je zeker dat het goed zit.
In ieder geval zou ik het niet bezwaarlijk vinden om iemand eens mijn demper te laten passen. Je praat toch over veel geld, dan kun je beter eerst ff passen en kijken hoe het werkelijk op jou fiets staat voordat je gaat kopen.
Goed idee wellicht???
Laters........ ;D
-
Op zich een goed idee, maar ik heb me wel echt goed ingelezen en heel veel plaatjes gekeken en weet nu absoluut zeker dat het allemaal wel gaat passen met een GP Pro.
-
Gisteren mijn motor weer eens gewassen en gepoetst, wat is dat WD40 toch een handig goedje...
Paar foto's.
-
Nog een paar detail foto's.
-
Hi,
Die valdoppen, of skateplate, van de foto zien er mooi uit. Ze gaan echter niet doen waar ze voor dienen namelijk je blok en frame beschermen. Sterker nog: bij een crash zal de plate naar binnen gedrukt worden en in het ergste geval dwars door je cilinder heen gaan. Aan de andere zijde zal het je frame beschadigen.
Ik ben met je eens dat ze mooier zijn dan die van Yamaha....totdat je apparaat op de grond ligt.
Groeten
Fred
Valdoppen hebben echt wel gedaan waarvoor ze gemaakt zijn de dop weggeschuurd maar de plaat totaal niet geplooid of naar binnen gedrukt ;D
Deze blokken komen op mijn nieuwe ook weer ;D mijn nieuwe motor is vandaag bij de dealer aangekomen ;D
En Vince je motor ziet er goed uit mooie pics 8)
greetz ......... :99
-
Kan het kloppen dat ik geen foto's zie?
-
Ik zie ze wel, volgens mij anderen ook.
Gisteravond de nieuwe uitlaat, Leo Vince GP Pro gemonteerd en meteen de tailriser er weer op.
Qua looks natuurlijk niet verkeerd en qua geluid, het is iets minder luid, maar nog steeds absoluut genieten!
De stuureigenschappen zijn weer veel meer zoals ik het graag heb, gewoon lekker scherp en heel licht insturen.
Foto's volgen vanavond.
-
Ligt aan de pc thuis. Hier op het werk zie ik ze wel. Zal vanavond ff kijken.
Uitlaat ziet er nice uit. Zit zelf ook aan andere te denken, maar dat "klepverhaal" zit me niet lekker. Moet me er een keer in verdiepen. I know. :]
-
Zo nu weer even wat foto's van mijn motor zoals ie geworden is.
De tailriser zit er weer op (onder) en de nieuwe Leo Vince GP Pro zit er ook onder.
Ik hoor eerlijk gezegd geen verschil, misschien iets minder schel geluid maar dat is echt minimaal.
-
En nog een paar...
Bij de onderste foto zie je duidelijk de ruimte tussen achterbrug en uitlaat die er met de andere uitlaat dus niet is.
-
He Vince,
Fijn dat alles er weer op zit. Maar eerlijk is eerlijk: ik vond die andere demper mooier.
Greetz
-
Ik hou van eerlijk, en ik vond dat ook, maarja rijden met de tailriser erop geeft me zo veel meer stuurplezier dat het mij wel waard is om iets minder "looks" te hebben.
-
ik vind het niet mis, meer zelfs ik vind het mooi. good job mate!!!
:99
-
Ben ik vandaag in Zevenhoven bij me zwager,hoor ik in 1 keer een gedonder van de busbaan aankomen,ik denk ff kijken....
Klinkt als........jahoor een FZ1!
FF kijken of het een bekende is van het Forum...jahoor Vince.
Moet zeggen dat er lekkere klappen uit die GP Pro komen ;D
Heb je een nieuw pak by the way???
-
Ja dat klopt heb een nieuw pak.
Was ff lekker door de polder aan het rijden, je kunt daar heerlijk op hele rustige wegen lekker je eigen gang gaan.
-
Rustig?? ;D :D ;)
-
Ja de wegen daar zijn behoorlijk rustig...
-
Rustig?? ;D :D ;)
Dat is wat anders als het Heuvelland op zaterdag :o >:(
-
ik doelde op "rustig" bij 'rustig mijn gang gaan' en dat op een FZ1 ECHT NIET ;D
-
Jongens!!!! Gedraag je op de openbare weg. Er zit ook een smeris op dit forum!! ;D ;D (sorry BeR, ik zal ff zwaaien morgen..)
-
Hoi Vincent,
De Leo Vince EvoII factory zit eronder. Wat zaten die inbusboutjes om de kabels los te maken moervast. Het is allemaal gelukt en het resultaat mag er zijn.
Geen woord gelogen het geluid wat deze uitlaat produceert is echt bizar. Je krijgt gewoon kippevel bij het loslaten van de gashendel, donders wat een geroffel.
Buiten dat je hiermee de aandacht trekt loopt de machine een stuk soepeler. Geen spijt van de aankoop. :D
edit (FZ1 N Menke) 19/07/2010: post aangepast: Foto's staan in in het topic 'FZ1 N van Jacques'
-
Hoi Jaques, super om te zien en te horen!
Ziet er goed uit, blij dat je er blij mee bent!
-
Ziet er heel mooi uit 8)
-
Ziet er goed uit!
-
Nice and sexy... :P
De nakeds blijven het mooist ;D
-
De nakeds blijven het mooist ;D
(http://www.limburgracingteam.nl/smf/Smileys/lrt/31.gif)(http://www.limburgracingteam.nl/smf/Smileys/lrt/clown.gif) ;D
-
Zo nu is het weer mooi geweest...
Nu alleen weer zaken in dit topic over mijn motor stelletje spammers...
-
Idd met Vincefazer eens.
Back on topic ladies ;)
-
Zo nu is het weer mooi geweest...
Nu alleen weer zaken in dit topic over mijn motor stelletje spammers...
Post ge-edit: ik lette weer eens niet op ::)
Excuseer
-
Idd met Vincefazer eens.
Back on topic Ladies ;)
Jow Ubermod, knip en plak zijn post anders ff in een nieuw topic.
Is Vince zijn topic meteen proper. ;)
-
Laat ie maar ff zeggen waar ze staan. Kan mogelijk geld schelen :P :]
-
Zo gisteren via MP voor weinig een Givi topkoffer rek kunnen kopen, zat nog nieuw in de doos, nooit gebruikt.
Vandaag ook maar een Givi topkoffer erbij gekocht, want ja wat is een rek zonder koffer...
Het is de Monolock E470 SimplyIII geworden, 47 liter inhoud en mat zwart van kleur. (showroom model met een leuke korting erop)
Ideaal voor weekendtripjes, rest van de tijd zal het rek in de schuur liggen en zie je er dus niets van.
En zojuist even getest, er passen makkelijk 2 Shoei XR1000 helmen in.
Zie hier het proces en het resultaat.
-
En nog een paar...
-
Nee toch........
-
Moet je daar altijd mee rijden of heb je die beugels er ook zo weer vanaf?
-
Tja praktisch is het wel, het een (uiterlijk) lijdt een beetje onder het ander (comfort) ;)
Anyway mooi afgewerkt, moet gezegd worden!
-
Handig is het wel.
alleen jammer dat je nu de hele tijd met dat rack rond moet rijden.
Daarom heeft mijn vrouw een eigen motor met koffer :D
-
Moet je daar altijd mee rijden of heb je die beugels er ook zo weer vanaf?
Nee zeg, zo min mogelijk op de motor, beugels heb je met 6 boutjes losmaken er weer af.
Dan zie je absoluut niet dat er ooit een beugel heeft gezeten.
Zondagavond als ik terug ben uit de eifel, gaat ie er direct weer af.
Het is gewoon puur praktisch en straks met zijkoffers is het de ideale set om met mijn vriendin lekker op pad te kunnen.
In deze gevallen gaat praktisch nut boven looks, rest van de tijd rij ik natuurlijk zonder al deze poespas op mijn motor.
-
Jammer dat ik moet werken komend weekend, anders hadden we wat kunnen afspreken!
Oh ja probeer de L166 te nemen richting de Rursee, das een lekkere weg!!
-
En nog een paar...
Bij de onderste foto zie je duidelijk de ruimte tussen achterbrug en uitlaat die er met de andere uitlaat dus niet is.
Hoi Vincent
Ben ook in voor de GPPRO dempert, mag ik vragen wat jij er voor betaald hebt hier in hollandaisie, wat ik ook nog
ga doen is de tailraisers erop zetten, dus dat kan wel met deze uitlaat. ;)
Je motor staat er wel weer mooi bij zo compleet, verder vindt ik deze uitlaat persoonlijk mooier omdat deze iets meer
omhoog staat dan die ander. :]
-
Jammer dat ik moet werken komend weekend, anders hadden we wat kunnen afspreken!
Oh ja probeer de L166 te nemen richting de Rursee, das een lekkere weg!!
Dat was zeker een lekkere en vooral heel leuke weg om te rijden, ik kende hem al, en dat was 1 van de wegen die absoluut in onze route moesten zitten.
-
Jammer dat ik moet werken komend weekend, anders hadden we wat kunnen afspreken!
Oh ja probeer de L166 te nemen richting de Rursee, das een lekkere weg!!
Dat was zeker een lekkere en vooral heel leuke weg om te rijden, ik kende hem al, en dat was 1 van de wegen die absoluut in onze route moesten zitten.
En vriend van mij is er vorig jaar gecrashed bovenaan de weg waar de bocht van flauw links naar scherplinks overgaat.
Kawa naar de filistijnen.
-
Ja dat is link die knijpende bochten, echt een enorm voordeel van het rijden met mijn Garmin Zumo 660, je kunt heel behoorlijk inschatten hoe een bocht gaat lopen.
-
Hoe bevalt de Zumo 660, niet te groot?
Luister je naar de route of kijk je?
Zou in de toekomst eens willen kijken voor een 550 of een 660, maar het komt op een naked.
Vandaar de vraag van hierboven.
Gr Ivo
-
Ik vind het super, mooi en duidelijk goed formaat breed beeld scherm.
Ik luister en kijk op lastige punten ook altijd, maar dus ook als je in de heuvels rijdt en blinde bochten hebt, je kunt echt behoorlijk goed inschatten hoe de bochten lopen. Dit weekend echt enorm veel voordeel van gehad.
-
Dat lijkt me zeker, vrouwtje een lief aankijken ;D ;D
Komt goed!
Thnx for your quick reply
Gr Ivo
-
Van de week is ook het 16 tands voortandwiel geïnstalleerd, ben voor het originele yamaha tandwiel van de FZS1000 gegaan, dit zit netjes in rubber en scheelt een hoop geluid uit de aandrijflijn.
Nu rij ik dus met de tandwielverhouding 16/47 ipv 17/45, in één woord, WAUW!!
Echt niet normaal hoe hard de FZ1 er nu aan trekt, in werkelijk elke versnelling is de acceleratie zeer indrukwekkend.
Enige nadeel is dat je op de snelweg zo'n 1.000 toeren meer draait dan standaard bij dezelfde snelheid, een zevende versnelling of langere 6 zou ideaal zijn.
Maar goed ik heb het er graag voor over, enige nadeel tov veel meer voordelen.
-
Van het weekend weer het topkofferrek van mijn motor afgehaald.
Als mijn vriendin het rek even vasthoud, zodat het niet beweegt tijdens losmaken en de lak of iets kan beschadigen, is het amper 5 min. werk.
Nu rijdt mijn motor dus weer met normale kont, klusje van niks en ik ben helemaal verkocht aan dit systeem.
-
Ik heb een sw-motech rek gekocht. Wil proberen een soort snel klick systeem te maken voor de knippers. Zodat dit allemaal netjes is. Hoef dan alleen maar beugel erop en kenteken omzetten. 5 min :P. Morgen gelijk even verlichting halen voor de gele plaat.
-
Ik heb een sw-motech rek gekocht. Wil proberen een soort snel klick systeem te maken voor de knippers. Zodat dit allemaal netjes is. Hoef dan alleen maar beugel erop en kenteken omzetten. 5 min :P. Morgen gelijk even verlichting halen voor de gele plaat.
Is dit overdreven??
(http://verhuur.obennv.be/website/oben-renting-and-service/assets/images/productimages/tn_lichtbalk_aanhangwagen.jpg)
-
Iets te breed :P
-
Ik wil niet de vervelende mod uithangen, maar dit is wel Vince zijn topic he! :70
Hier (http://www.forum.fz1.nl/index.php/topic,967.0.html) kun je jou items van je bike posten!
Grtz Ivo
-
Sorry ???
-
Gisteren met mijn motor bij de dealer geweest en een speedohealer van healtech laten installeren.
Dus als het goed is klopt mijn snelheidsmeter weer, als ik de goede instellingen geef uiteraard.
Tevens bleek, wat ik al vermoede, dat mijn voorband het beste wel gehad had. Hij zou nog 500 km kunnen, maar aangezien wij op vakantie gaan naar de Franse Alpen om daar twee weken lekker te rijden, moest er ook meteen een nieuwe Michelin Pilot Power 2ct voorband op. Dus dat was weer een fikse rekening...
Maar goed veiligheid voorop natuurlijk.
-
waar heb je de speedohealer van healtech gekocht en mogen we weten wat die kost ?
-
Ik heb de speedohealer gekocht bij motoport, ook daar laten inbouwen, wat overigens keurig gedaan is.
Inmiddels heel goed kunnen afstellen, snelheidsmeter klopt nu op de km nauwkeurig met de gps.
Leuk foefje erbij is, er is een knopje bij het stuur gekomen en daarmee kun je de 5 laatste hoogst gereden snelheden oproepen op je snelheidsmeter.
-
Leuk foefje erbij is, er is een knopje bij het stuur gekomen en daarmee kun je de 5 laatste hoogst gereden snelheden oproepen op je snelheidsmeter.
Leuk voor jezelf, maar niet voor die gasten met de blauwe petten. Maar van de andere kant kunnen zij jouw alleen staande houden wanneer je een overtreding begaat!
-
Das dan wel weer makkelijk voor de police,een druk op de knop en ze weten hoe hard je gereden hebt :o
groet,
Hans l
-
Das dan wel weer makkelijk voor de police,een druk op de knop en ze weten hoe hard je gereden hebt :o
groet,
Hans l
Staat toch geen tijd en plaats bij? Want je bent onlangs in Duitsland geweest en daar mag het. :P
-
Das dan wel weer makkelijk voor de police,een druk op de knop en ze weten hoe hard je gereden hebt :o
groet,
Hans l
Staat toch geen tijd en plaats bij? Want je bent onlangs in Duitsland geweest en daar mag het. :P
Inderdaad men kan nooit aantonen waar je een bepaalde snelheid hebt gereden, en als ze een beetje handig zijn kunnen ze het ook in je GPS terug lezen.
-
De :police: kan dan mooi zien dat we ons altijd aan de snelheid houden ;D :P :73
-
Nog ff terugkomend op het voordeel van een kleiner voor tandwiel.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2b0Ua3Fq6dg&feature=related[/youtube]
-
Gisteravond weer terug in NL na twee heerlijke weken in La France.
We hebben de eerste week ruim 2.200 km gereden door de Franse Alpen.
Ben er nu wel achter dat met mijn rijstijl en verwachtingspatroon van de handling van de FZ1, de achterschokbreker icm Hyperpro progressieve veer absoluut niet voldoet als je met duo en het e.e.a. bepakking rijdt.
Toch maar gaan sparen voor een volledig instelbare nieuwe achterschoksysteem.
Hebben jullie nog suggesties?
-
Weekje(of twee) minder vakantie en dan dees eronder?
(http://www.trackdaystore.com/assets/images/TTX36_YA888_03.jpg)
S46HR1C1S
-
Ik vraag me af of je een lineaire veer achter kan combineren met progressieve veren voor?
Volgens mij zijn die Öhlins schokbrekers namelijk allemaal voorzien van lineaire veren.
-
Het schokbrekerverhaal gaat zowiezo wachten tot minstens volgend jaar, in mijn eentje voldoet de hyperpro veer prima voor wat ik van de motor vraag.
Met zijn tweeën is het wat minder, maar ik ga eerst eens babbelen met Bas van Hyperpro om te kijken wat hij adviseert, zien we dan wel verder.
Iets is dat mijn vriendin en ik het wel super vinden om samen te toeren door mooie gebieden als de Alpen en de Eifel, maar dat het dit jaar, onze eerste motortrip in de Alpen, een beetje is tegengevallen om alles vanuit één locatie te rijden. Als je veel van de Alpen wilt zien zul je toch behoorlijk afstanden moeten rijden als je elke keer weer terug moet naar hetzelfde hotel. We willen wel met de auto en motor op trailer erachter zulke lange reizen maken, je kunt veel meer bagage meenemen en het geeft toch meer comfort en rust tijdens de reis naar bestemming. Echter om dan elke drie dagen de motor weer op de trailer te laden en met de auto je te verplaatsen door de Alpen heen, en zo iedere keer een dag motorrijden te missen, dat is ook geen echte optie.
Nu heeft het hotel waar we zaten deze vakantie, Le Marronnier in Rencurel (heel goed, verzorgt en leuk hotel!), een oplossing. We kunnen met de auto en trailer etc daarheen komen, dan een paar dagen rijden vanuit daar, vervolgens de auto (met bagage erin die je de komende week niet nodig hebt) en trailer daar achter laten en met de motor door de Alpen trekken via andere hotels etc en aan het einde van de vakantie nog een paar dagen daar en dan klaar. Zo heb je toch het comfort van de auto, en je kunt lekker met de motor door de Alpen trekken. Dan heb je alleen niet genoeg aan alleen een topkoffer, dus er moeten ook zijkoffers komen om tijdens het rondtrekken ook genoeg bagage mee te kunnen nemen.
Daarnaast is een complete kofferset ook erg handig om samen een paar dagen door de eifel of zwarte woud te rijden.
Ik ben al een behoorlijk tijd bezig om te kijken naar de verschillende mogelijkheden.
Na veel uitzoeken en nadenken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de Givi V35 zijkoffers en het Givi rek wil hebben.
De Givi koffers hebben in mijn ogen als voordeel tov bijv de Kappa's dat ze reflectoren hebben op de uiterste hoeken.
Het Givi rek pas het beste bij het Givi topkofferrek wat ik al heb, alleen lang getijfelt tussen het PLX rek het snel verwijderbare PLXR rek, nu hebben beide rekken voor- en nadelen en maakt het wel of niet snel verwijderen mij niet zo veel uit. Het is hoe dan ook niet heel veel werk.
En wie goed zoekt en geduld heeft loopt vanzelf tegen een leuke deal aan, en die heb ik nu dus gevonden, kan een mooie 2e hands set kopen.
Deze ga ik a.s. zaterdag ophalen, welliswaar enigzins na het seizoen en ik zal er dit jaar niet veel meer aan hebben, maar het scheelt bijna de helft tov nieuw (met korting), dus dan ligt het setje vast klaar voor hopelijk nog heel veel mooie trips de komende jaren.
-
De kofferset opgehaald met het plx 359 rek, koffers zijn echt zo goed als nieuw, rek overigens ook.
Dus ben helemaal blij hiermee.
Nu nog een manier bedenken om het rek vast te zetten zonder taartschep onder de kont van mijn motor.
De stang die overdwars achter de motor langs gaat, om het linker rek met het rechter rek te verbinden, loopt precies ter hoogte van 1/3 van de onderkant van mijn kentekenplaat. Dus als ik hem zou verbinden met een verbindingsstangetje, om zo dus zonder taartschep het rek te monteren, loopt die stang precies voor het kenteken langs ter hoogte van de onderste letters en cijfers van het kenteken.
Ik moet dus iets gaan bedenken om het kenteken voor die stang langs te laten gaan, zonder het ketenken ontzettend schuin te moeten zetten, want dan krijg ik daar weer gedonder mee dat de plaat TE horizontaal staat.
Iemand ideeën??
-
Dat probleem heeft sw motech ook, echter daar kun je een kenteken en de knippers op de verbinder plaatsen. Ik wil de originele knippers op de verbinder zetten, en heb alleen nog kentekenplaat verlichting nodig. De bedrading van de knippers, heb ik met stekkertjes onder de buddy losneembaar je gemaakt.
http://www.onderdelenbalie.nl/uitlaten-toebehoren-uitlaatklem-c-1_944_4328_4331.html.
Misschien is dat iets voor je, van beide 1 draadstang 1 cm inkorten zodat je het moertje kwijt kunt achter de kentekenplaat, de andere schiet dan door de plaat heen, en daar zet je een moertje op. Alleen de verlichting is dan nog even een puntje. Maar dat moet ook wel lukken.
Succes er mee.
-
Inmiddels via een kennis een heel goed idee gekregen, enige wat ik nodig heb zijn twee beugeltjes welke waarschijnlijk gewoon bij de Praxis ofzo te koop zijn.
Enige waar ik nu nog op moet wachten om de kofferset een keer als test te kunnen monteren, zijn twee busjes die ik helaas niet bij de set heb gekregen en dus bij Motoport heb moeten bestellen.
-
Als een deze dagen mijn motor weer terug komt, zijn er meteen wat extra dingen gebeurd.
- 20.000 km beurt
- stalen remleidingen
- steppies (eigenlijk de steppiehouders, niet het steppie zelf waar je voeten op staan) voor en achter zwart gepoodercoat
- nieuwe rvs boutjes in de quicklock tankring
- Voor de langere toerriten met vrouwlief achterop een originele Yamaha toerruit
Als mijn motor echt weer thuis is komen er goudkleurige steppies op de zwarte houders, ik zit hieraan te denken.
(http://www.mdi-online.nl/webshop/foto.aspx?id=9cbee5ca-94b6-4a04-95ab-394d585d2699&s=l&mime=image/jpeg)
-
Je hebt van de nood maar gelijk een deugd gemaakt en gelijk heb je want het is een uitgelezen kans
om alles te laten doen als hij toch helemaal gedemonteerd en gemonteerd niet worden.
Hoop dat je nog een keer kan rijden voor het echt slecht wordt mrt pekel e.d
op vaderlands wegen. :99
-
Als een deze dagen mijn motor weer terug komt, zijn er meteen wat extra dingen gebeurd.
- 20.000 km beurt
- stalen remleidingen
- steppies (eigenlijk de steppiehouders, niet het steppie zelf waar je voeten op staan) voor en achter zwart gepoodercoat
- nieuwe rvs boutjes in de quicklock tankring
- Voor de langere toerriten met vrouwlief achterop een originele Yamaha toerruit
Als mijn motor echt weer thuis is komen er goudkleurige steppies op de zwarte houders, ik zit hieraan te denken.
(http://www.mdi-online.nl/webshop/foto.aspx?id=9cbee5ca-94b6-4a04-95ab-394d585d2699&s=l&mime=image/jpeg)
goede keus mooie kleurcombinatie gewoon doen. ;)
-
Als een deze dagen mijn motor weer terug komt, zijn er meteen wat extra dingen gebeurd.
- 20.000 km beurt
- stalen remleidingen
- steppies (eigenlijk de steppiehouders, niet het steppie zelf waar je voeten op staan) voor en achter zwart gepoodercoat
- nieuwe rvs boutjes in de quicklock tankring
- Voor de langere toerriten met vrouwlief achterop een originele Yamaha toerruit
Als mijn motor echt weer thuis is komen er goudkleurige steppies op de zwarte houders, ik zit hieraan te denken.
(http://www.mdi-online.nl/webshop/foto.aspx?id=9cbee5ca-94b6-4a04-95ab-394d585d2699&s=l&mime=image/jpeg)
Goud accenten zijn mooi op de brommert. Mits de kleur een beetje overeenkomt met de kleur van de voorvork anders is het geen gezicht.
Maar volgens mij komt dit aardig in de buurt
-
De kofferset opgehaald met het plx 359 rek, koffers zijn echt zo goed als nieuw, rek overigens ook.
Dus ben helemaal blij hiermee.
Nu nog een manier bedenken om het rek vast te zetten zonder taartschep onder de kont van mijn motor.
De stang die overdwars achter de motor langs gaat, om het linker rek met het rechter rek te verbinden, loopt precies ter hoogte van 1/3 van de onderkant van mijn kentekenplaat. Dus als ik hem zou verbinden met een verbindingsstangetje, om zo dus zonder taartschep het rek te monteren, loopt die stang precies voor het kenteken langs ter hoogte van de onderste letters en cijfers van het kenteken.
Ik moet dus iets gaan bedenken om het kenteken voor die stang langs te laten gaan, zonder het ketenken ontzettend schuin te moeten zetten, want dan krijg ik daar weer gedonder mee dat de plaat TE horizontaal staat.
Iemand ideeën??
heb men plaat hiervoor ook wat moeten omplooien. Al bij politie geweest op behendigheidscursus enzo en zei zeide er niets van. Ze vonden zelf dat de achterband er zo beter uitspringt. ;D
Kijk maar is ff op men Picasapagina dan kan je zien wat ik bedoel.
http://picasaweb.google.com/111781869638869015671/MijnFazer# (http://picasaweb.google.com/111781869638869015671/MijnFazer#)
-
Zoals jij de kentekenplaat hebt staan krijg je er hier in NL gegarandeerd gedonder mee.
Maargoed, de busjes die ik nog nodig had voor complete montage zijn inmiddels binnen.
Dus als mijn motor terug is dan ga ik eens rustig rommelen en kijken hoe en wat met het kenteken.
-
Zoals jij de kentekenplaat hebt staan krijg je er hier in NL gegarandeerd gedonder mee.
Maargoed, de busjes die ik nog nodig had voor complete montage zijn inmiddels binnen.
Dus als mijn motor terug is dan ga ik eens rustig rommelen en kijken hoe en wat met het kenteken.
Ook in Belgie, zie een stukje Europese regelgeving.
2. ALGEMENE PLAATSING
2.1. De plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat moet zich aan de
achterzijde van het voertuig bevinden, zodanig dat:
2.1.1. de plaat geplaatst kan worden tussen de langsvlakken die gaan door de punten
waar het voertuig het breedst is.
3. HELLING
3.1. De achterste kentekenplaat:
3.1.1. moet loodrecht staan op het middenlangsvlak van het voertuig;
3.1.2. mag een helling van ten hoogste 30º ten opzichte van de verticaal hebben
wanneer het voertuig niet beladen is, indien de van het kenteken voorziene zijde
naar boven gekeerd is;
3.1.3. mag een helling van ten hoogste 15º ten opzichte van de verticaal hebben
wanneer het voertuig niet beladen is, indien de van het kenteken voorziene zijde
naar beneden gekeerd is.
4. MAXIMUMHOOGTE
4.1. Geen enkel punt van de plaats voor de montage van de kentekenplaat mag zich
op een hoogte van meer dan 1,50 m boven het wegdek bevinden wanneer het
voertuig niet beladen is.
5. MINIMUMHOOGTE
5.1. Geen enkel punt van de plaats voor de montage van de kentekenplaat mag zich
op een hoogte van minder dan 0,20 m of de straal van het wiel, indien deze
minder bedraagt dan 0,20 m, boven het wegdek bevinden wanneer het voertuig
niet beladen is.
6. GEOMETRISCHE ZICHTBAARHEID
6.1. De plaats voor de montage van de kentekenplaat moet zichtbaar zijn binnen een
ruimte die wordt begrensd door twee tweevlakshoeken: één met een horizontale
ribbe en bepaald door twee vlakken die door de boven- en onderrand van de
plaats voor de montage van de plaat gaan en onder de in figuur 1 aangegeven
hoeken ten opzichte van de horizontaal staan; de andere met een vrijwel
verticale ribbe en bepaald door twee vlakken die door de zijranden van de plaat
gaan en die onder de in figuur 2 aangegeven hoeken ten opzichte van het
middenlangsvlak staan.
Veel succes.
-
Ze is weer thuis!!
Gisteren wel even kunnen rijden, en het goede gevoel was er vanaf de eerste meter weer!
Ze rijdt werkelijk super en ziet eruit alsof ze zo uit de showroom is komen rijden.
Dus meteen foto's gemaakt, tot in het kleinste detail is alles brandschoon, ingevet en glimmend, echt waanzinnig mooi om te zien, hoop dat het enigzins overkomt op de foto's.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-KO8XSKMP.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HP8ZTQUX.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BNVTP7AX.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8NHSDFSR.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-CJ3DCRCH.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MZWZNOHG.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-FETAGSON.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-FXC3L8FL.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LM4T4JYI.jpg)
-
Toch veel mooier als een M3 ;)
-
Ja hoor komt helemaal over, Man dat is best snel gegaan en hij/zij ziet er weer waanzinnig uit. :70
Nu moet jij het over je hart verkrijgen om daar afscheid van te nemen ???
Veel veilige kilometers gewenst indien het weer een beetje meewerkt :98
-
Geloof er niets van dat ie verkocht gaat worden. Dusss: heel veel plezier met je nieuwe bike want die ziet er te gek uit
-
He Vincent
Als eerste WAT een mooie Uitlaat ;D
Ziet er goed uit hoor die zwart gepoeder coaten steunen, die van mij laat ik ook zwart maken , staat beter bij dat geel.
Verder staat je motor er weer heel mooi strak bij, de complimenten voor jou dealer. :72
-
Zo dan, daar staat dan weer een frisse ultra :71se FZ1.
Die ga je toch niet wegdoen voor zo'n Boere Mest Wagen :73
-
BMW Z3 ??? FZ1 ??? ik zou het wel weten ;) een bmw kan niet tippen aan een Yamaha ;)
-
Ik moet zeggen dat ik wel weer helemaal verliefd geworden ben op mijn eigenste FZ1.
Helaas niet echt meer rijden natuurlijk, vind het echt te zonde om nu op onze o zo vieze wegen meteen weer overal viezigheid tussen te krijgen.
Ze staat dus weer lekker warm in de gehuurde garagebox.
Volgend seizoen in ieder geval nog één jaar ermee rijden en dan zien we daarna wel verder.
-
Hallo Vincent,
Ik zag dat jij ook een rizoma stuur op je FZ1 hebt en een zumo.
De bol waar je de rammount op gemonteerd hebt, is dat de losse bol met de M8 bout?
Zo ja, gaat deze niet draaien. Ik moet niet hebben dat onder het rijden mijn zumo weg draait.
-
Die bol is één geheel met de M8 bout, zo geleverd door Gebben Motoren.
Zumo draait zeker niet weg tijdens het rijden, ook niet bij topsnelheid op de autobahn, 253 km/u op de GPS en gaf geen krimp.
-
Ok bedankt dan is dat niet diegene die ik gezien heb.
-
Welkom thuis zeggen we dan maar.
Maar heb je nu ook een nieuw framenummer gekregen?
-
Nee het frame heeft mijn originele framenummer gekregen.
-
Hé Vince,
Hebben ze misschien ook in je ECU wat software ge-update?? Kan me voorstellen dat wanneer alles van je fiets af moet ook de computer er ff aan moet. We hebben in dit forum wel eens een topic gehad over software-updates inzake de gasreactie. Is dat misschien nu ook bij jou gebeurd???
Latersssss...
-
Ik neem aan van niet aangezien mijn motor al de software update heeft, overigens alle FZ1's vanaf modeljaar 2007 hebben dat.
Motor rijdt ook niks anders dan hiervoor, alles voelt exact hetzelfde aan, ding gaat gewoon erg hard!
-
Goh, ik zie exact dezelfde motor op marktplaats staan ;D
:99 Peter
-
Dat kan wel kloppen ja...
Als ik mijn motor kan verkopen voor het bedrag wat ik er voor hebben wil, is ie weg.
Zo niet, rij ik volgende seizoen weer lekker op mijn FZ1.
-
He vince mooie motor maar ik zie jou volgend jaar gewoon op je FZ1 rijden
gezien de prijs die je ervoor vraagt. ???
Stond vanmiddag bij motorport rotterdam en daar kon ik een nieuwe model 2010 kopen voor 10.500.
Ok niet met alle optie's die jij erop heb zitten maar daar moet een toekomstige eigenaar ook maar
oren naar hebben.
Dus vandaar dat ik denk dat jij volgend jaar nog op je motor rij evengoed suc6 met de verkoop
al is het seizoen er ook niet naar.
mzzllllllll
-
Je weet het nooit, er zitten dusdanig veel opties op en leuke goodies, daar moet je een liefhebber voor hebben die het naar waarde weet te schatten.
En krijg ik er niet voor wat ik in mijn hoofd heb, dan rij ik zeker nog een jaar op mijn FZ1 hoor, is absoluut geen straf natuurlijk!
-
Je weet het nooit, er zitten dusdanig veel opties op en leuke goodies, daar moet je een liefhebber voor hebben die het naar waarde weet te schatten.
En krijg ik er niet voor wat ik in mijn hoofd heb, dan rij ik zeker nog een jaar op mijn FZ1 hoor, is absoluut geen straf natuurlijk!
He vince
Ik dacht dat jij hier vertelde dat je een Dikke M3 wilde kopen van de centjes die je voor de FZ kunt beuren,
Maar ik lees op MP dat je aan het kijken bent naar een andere motor ???, daarom ga je de Fazer toch niet wegdoen.
Er bestaat bijna niks beters en al helemaal niet met de opties die jij erop hebt zitten ;)
Toch succes met de verkoop van je Dikke Fazer. :]
-
Als ie weg zou gaan, komt er een M3, maar ik kan niet stoppen met motorrijden, dus dan iets van een leuke supermotard voor erbij komt er zoiezo voor in de plaats dan.
Maar goed genoeg daarover, voorlopig is ze echt nog niet verkocht hoor, zie het niet 1,2,3 gebeuren.
-
Als ie weg zou gaan, komt er een M3, maar ik kan niet stoppen met motorrijden, dus dan iets van een leuke supermotard voor erbij komt er zoiezo voor in de plaats dan.
Maar goed genoeg daarover, voorlopig is ze echt nog niet verkocht hoor, zie het niet 1,2,3 gebeuren.
Je hebt helemaal gelijk, maar ben benieuwd of je al reacties hebt gehad?
En kijk uit he , op MP kom allemaal van die mafkezen op af, dus houdt je bike goed in de gaten, en zet hem goed op slot.
-
Al precies 0,0 reacties...
Als ik het voor elkaar krijg genoeg te sparen het komende jaar dan hoeft mijn FZ1 überhaupt niet weg, dus daar doe ik alles aan wat mogelijk is.
Mijn meisje en ik gaan echter ook trouwen en dat kost ook een flinke duit, dus het is gewoon kijken het komende jaar wat wel en niet lukt.
-
Mijn meisje en ik gaan echter ook trouwen
ow ow ow, weet waar je aan begint ;D
Voor je het weet komen er ook van die little Vincejes, hetgeen niet betekend dat het rijden dan gedaan is, het wordt wel minder.
Komt goed!!
-
Daar maak ik me geen zorgen om hoor, kids komen er voorlopig echt nog niet!
-
FZ1 staat nog wel te koop, want als er iemand komt die echt een leuk bedrag betaalt...
Maar voor de M3 is het niet meer nodig, ik heb een 316i Touring M Sport Edition uit 1999 gekocht, ergens eind oktober dit jaar want mijn oude 318i wilde ik echt de winter niet mee in. Ik zocht al heel lang naar een goede 328i of M3, maar die zijn gewoon niet te vinden uit de bouwjaren 95-99.
Echter zal je altijd zien als je dan uiteindelijk kiest voor een hele nette 316i (want qua sensatie komt niks bij de FZ1 in de buurt natuurlijk), loop je ineens tegen een hele nette 328i Touring M Sport Edition uit 1997 aan. Een duitse import met alle documentatie erbij etc etc.
Dus die van het weekend gekocht en de 316i staat na amper 2 maanden weer te koop...ahum...
Houdt wel in dat het hele M3 idee van de baan is en de FZ1 dus qua financiën gewoon lekker kan blijven!!
Omdat ik nu toch off topic ben in mijn eigen FZ1 topic, maar ff een paar gegevens en plaatjes van de 328i. (het is toch mijn grote andere hobby en passie)
2792cc 6 cilinder lijnmotor met 193pk bij 5.300 tpm en 280Nm bij 3.950 tpm.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MYXTRDQP.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-IQQKEJAF.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-PTEGEFBX.jpg)
Ik realiseer me dat we hier een motorforum hebben, ik ben notabene moderator, daarom doe ik dit ook in mijn eigen topic.
Maar ik wilde jullie toch mijn andere enthousiasme laten zien en waarom ik dus overwogen heb om de FZ1 weg te doen.
-
Maar ik wilde jullie toch mijn andere enthousiasme laten zien en waarom ik dus overwogen heb om de FZ1 weg te doen.
Iedereen maakt fouten ;D
-
Ach een beamer is leuk maar hij haalt het niet bij de snelheid en de acceleratie
van je motor. en een Bij Mooi Weer is er eigenlijk alleen voor het slehte weer :73
-
Leuk voor de boodschappen, lekker veel ruimte.
Maar ik mis wel een trekhaak... ;D
-
Leuk bakkie, kinderwagentje achterin , kinderstoeltje op de achterbank en boerderijstikkertjes op de achterruiten en je bent de 'bink' ;D
-
Het wordt leuk als dagelijkse auto, en straks de duinrel sticker achterop, kinderstoel van mijn ouders (voor hun kleinkinderen van mijn broer en zus) op de achterbank en dan de compressor op het blok richting 300 à 350 pk en dan lekker zo af en toe porsches ect pesten met de "boodschappen auto"...
Beetje het sleeper effect creëeren.
-
Mooioe auto Vince.
Ziet er goed uit, en een BMW maakt niet uit wat voor bj die zijn altijd goed. :70
-
leuk kenteken zeg :-X
61-tevredenbak- vince zwijgt
Edit: Vind het zo netter Jan Gr Bert
-
Als jij zo'n opmerking nodig vind over mijn andere passie, kan ik daar niks aan veranderen...
-
Vince,
neem het met een lach,......
Ik had mij als porsche rijder natuurlijk ook kunnen storen aan jou opmerking een paar post terug.....
maar ja, ...puh..., wij porsche rijder verplaatsen ons op stand, in ons dynamische society leven is de
Porsche een gepast onderdeel van ons zorgvuldig gekozen en gekoesterd imago. Op weg van de Golfbaan
naar een glaasje champagne zijn wij geenszins onder de indruk van een petje in een gepimpte bestelauto.
Puh.... de gedachte alleen al doet afbreuk aan onze society beschaving...puh...
.... :) :) :) ;D ;D ;D ;D
-
Wat nu.... er komt zondag 2 januari een serieuse eventuele koper kijken naar mijn FZ1.
En eerlijk gezegd begin ik nu wel zenuwachtig te worden, aan de ene kant als ik hem kan verkopen voor een nette prijs heb ik geen enorme afschrijving en het financiëel gezien niet slecht gedaan.
Maar aan de andere kant, ze is wel helemaal zoals ik haar voor ogen had ten tijde van de aanschaf en ben bang dat ik echt mega veel spijt ga krijgen van een eventuele verkoop...
Pfff valt niet mee nu...
-
Keus lijkt mij makkelijk niet verkopen je motor.
Ik spreek uit ervaring met mijn FZS1000
heb het heel even zonder geprobeerd toen een 600 aangeschaft en
die na net een jaar weer ingeruild voor mijn huidige FZ1
je mist het koppel het vermogen het rijgemak
het luie rijden enz
maar het blijft jou persoonlijke keuze.
sterkte het nieuwe jaar :70
-
Moto houden!
-
nooit wegdoen!!!!!!!!
-
Ik ken het gevoel. Langs de ene kant wil je hem wegdoen,de andere kant denkt van "nee ik houd hem". Ik heb dat destijds gehad met de bordeaux bandit1250. Toch verkocht en na juistgeteld 1 week ging ik kijken bij de dealer waar ik hem had overgelaten,om hem weer te halen,maar hij was reeds verkocht. Ik heb daar nu nog steeds spijt van. Je steekt tijd,geld en passie in die motor,dan is je project af en begin je te zoeken naar nieuwe dingen om aan te passen, en die zijn er niet zo heel veel meer. Verkopen dan maar en pas achteraf besef je wat je gedaan hebt. T'is maar mijn eigen ervaring ik hier neerpen hoor. ;)
-
A.s. zondag komt er een serieuse kijker, lijkt dus toch wel spannend te worden....
-
gewoon afbellen.........
-
A.s. zondag komt er een serieuse kijker, lijkt dus toch wel spannend te worden....
Bij je thuis of op ""neutraal terrein" ::)
Let wel op met serieuze kopers
-
Succes. Je hebt ook veel werk van de advertentie gemaakt.
-
Degene die komt kijken is in ieder geval een fazer liefhebber, reed hiervoor een Fazer 1ooo, oude type.
-
De FZ1 gaat binnenkort naar een nieuw baasje!
Nog even een paar weken geduld en dan gaat ze definitief naar de nieuwe eigenaar.
-
De FZ1 gaat binnenkort naar een nieuw baasje!
Nog even een paar weken geduld en dan gaat ze definitief naar de nieuwe eigenaar.
Netjes gefeliciteerd bij deze, dus de kijkert heeft de Fazer gezien en aanbetaald, als ik jou bericht mag geloven :D
-
Misschien heb ik het gemist. Maar waarom verkocht?
Ik vind het alleszinds spijtig voor jouw
Mvg,
-
Ben nog aan het bedenken of ik je moet feliciteren of condoleren ???
Ik ga voor beiden, gefeliciteerd met de verkoop en gecondoleerd met
je verlies van een trouwe makker.
mzzllllllllllllllllllllllll :99
-
Het is ook wel tweeledig gevoel, blij omdat ze nu naar een andere liefhebber gaat en wij financiële middelen krijgen voor onze trouwerij, jammer omdat de FZ1 helemaal door mijzelf is gestyled zoals ze nu is en dat is exact zoals ik altijd wilde.
-
Als het goed is krijg je van trouwen nooit spijt. daarom: fazers komen fazers gaan maar de liefde voor elkaar blijft bestaan ;)
-
Trouwen bestaat uit 3 ringen
1 verlovings ring
2 trouw ring
3 vernede ring
hahahahahaha
suc6
-
Hier mag ze er zeker van zijn dat de moto nooit weggaat voor een trouwpartij... Ze kan maar wachten!
Wordt alles meeverkocht?
-
Hopelijk krijg je der geen spijt van nadien. Nu, het blijft een vervangbaar iets,maar ik weet ook dat als je er zoveel zelf aan gedaan hebt dat het dan soms wel is zuur opbreekt. In alle geval komt er nog een moeilijk momentje voor je als ze hem daadwerkelijk komen halen. :'(
Dan best maar even denken aan je trouw op dat moment. ;)
-
Ik ben er niet heel rauwig om hoor, het doel heiligt de middelen in dit geval.
Er komt wel een motor voor terug, maar dan even een klap minder duur, het is niet dat ik helemaal ga stoppen met motorrijden hoor!
-
Het is maar een motor heren, laten we er wel reëel onder blijven :99
Het is blik en dat is vervangbaar, straks twijfelt Vince nog over zijn voorgenomen huwelijk ;)
Nee als er geld nodig is gaat de motor er bij mij ook uit en mijn vrouw erachteraan die kost zo mogelijk nog meer :P
Groeten en succes bij de verder verkoop
Arthur
-
Er komt wel een motor voor terug, maar dan even een klap minder duur, het is niet dat ik helemaal ga stoppen met motorrijden hoor!
Ja een FZ8 wordt het denk ik dan ;)
Maar trouwen is ook een mooi avontuur en je geeft het rijden in ieder geval niet op :]
-
De betaling is inmiddels volledig gedaan en mijn FZ1 wordt a.s. zaterdag opgehaald door de nieuwe eigenaar.
Het is dus nu echt helemaal zo ver, ik ben vanaf a.s. zaterdag FZ1 loos, ik hoop dat ik nog wel deel mag blijven uitmaken van ons ontzettend leuke forum!!!
-
Goed voor jou dan. :) Proficiat,en ook al proficiat met je komende huwelijk.
-
Nouja ??? ???
Vince weet ook niet wat ie wil.
Eerst moet de FZ1 weg omdat er een M3 moet komen. Die komt er niet maar wel een oude family-car. Dan wil ie 'm weer houden en nu gaat ie toch weer wel naar een nieuw baasje. Omdat er zo nodig getrouwd moet worden.
Misschien komt er wel een goedkopere motor voor terug???? Zet lekker veel zoden aan de dijk die paar duizend euro die je overhoud aan je FZ1. Als een bruiloft daarvan af moet hangen dan is de keuze voor mij persoonlijk snel gemaakt.
Je weet gewoon niet wat je wilt, of je wilt juist tevéél. Een BMW, een FZ1, dure bruiloft....of zit dat nieuwe frame je niet lekker??
Jammer dat de FZ1 verkocht is, maar de nieuwe eigenaar is er vast WEL erg blij mee.
Veel geluk in de liefde, en met het zoeken naar een goedkopere motort.
:99
-
Hoor ik daar Supermoto??? ;) :70
-
De FZ1 is vandaag opgehaald, dus het afscheid is definitief.
Bij deze doe ik dus een slotje op dit topic.