Yamaha Forum

FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen => Algemene vragen over je FZ1 => Topic gestart door: Pidi op 13 maart 2009, 15:43:25

Titel: Stug!
Bericht door: Pidi op 13 maart 2009, 15:43:25
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt op een BMW K1300S.
Bij de terugstap op m'n FZ1 viel me pas echt goed op hoe knetterhard dat ding staat afgesteld. Ik rij het 2006 model en weet dat Yamaha er later veranderingen in heeft aangebracht.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met zowel de 2006 FZ1 als latere modellen?
Titel: Re: Stug!
Bericht door: bluefz1s op 13 maart 2009, 16:36:36

bij 2007 en later is de achtervering aangepast en dat scheelt behoorlijk.
Onder een 2006 kun je de achterveer en demper laten vervangen
door ohlins, hyperpro, technoflex of iets dergelijks
Titel: Re: Stug!
Bericht door: VINO op 13 maart 2009, 20:56:33
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt op een BMW K1300S.
Bij de terugstap op m'n FZ1 viel me pas echt goed op hoe knetterhard dat ding staat afgesteld. Ik rij het 2006 model en weet dat Yamaha er later veranderingen in heeft aangebracht.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met zowel de 2006 FZ1 als latere modellen?


Ik heb model 2006 gehad maar precies een jaar geleden kort gereden :'(
Nu heb ik een 2008 gt en moet er nog aan wennen, en aan de vering schroeven.
Persoonlijk vond ik die van 2006 veel fijner, kom dan ook van een harde gsxr af. :99
Titel: Re: Stug!
Bericht door: Triple-B op 15 maart 2009, 21:44:03
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt op een BMW K1300S.
Bij de terugstap op m'n FZ1 viel me pas echt goed op hoe knetterhard dat ding staat afgesteld. Ik rij het 2006 model en weet dat Yamaha er later veranderingen in heeft aangebracht.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met zowel de 2006 FZ1 als latere modellen?


buiten die opmerking heb ik er nog eentje aan toe tevoegen K1300S is gewoon subliem vindt ik alleen de prijs houd me tegen   :-\
Titel: Re: Stug!
Bericht door: Pidi op 16 maart 2009, 19:40:25
buiten die opmerking heb ik er nog eentje aan toe tevoegen K1300S is gewoon subliem vindt ik

Kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Heb 'm vandaag besteld.  ;D

alleen de prijs houd me tegen   :-\

Hij is duur. Maar daar staat wel tegenover dat je fraaie techniek tot je beschikking krijgt. Dat ESA is echt super.
Plus 2 jaar garantie, 4 jaar gratis 24-uurs hulpdienst, weinig onderhoud.

Maar het mag wat kosten inderdaad.
Ach, we leven maar 1x.  ;)
Titel: Re: Stug!
Bericht door: Triple-B op 16 maart 2009, 21:29:57
ik was langs geweest hier bij een BMW dealer maar omdat mijn moto zo jong was viel het tegen de overname kreeg 8000€ met alle opties op mijn moto gaande van rizoma spiegels, LED pinkers voor en achter Rizoma (wit),fly screen, seat-cover,akrapovic demper, top block valblokken,klein nummerplaathouder, buikspoiler,pazzo hendels (korte uitvoering) tank sticker en 5000 km op de teller en met ABS was nieuwprijs 12600€.

Dus gaan we nog maar een beetje wachten in ieder geval hij ziet er beeldig uit kan je met vliegen en rustig toeren.
Veel plezier met je Beamer en wie weet zien we elkaar nog wel op een de voorjaarse meeting ofzo he  ;)

 :99
Titel: Re: Stug!
Bericht door: Pidi op 17 maart 2009, 12:27:43
kreeg 8000€ met alle opties op mijn moto

En die is van maart 2008?  ???
Da's niet veel.
Dan zou ik toch ook eens bij een andere dealer langsgaan, want ik heb voor die van mij (http://www.forum.fz1.nl/index.php/topic,370.0.html) hetzelfde gekregen en die is van april 2006. Zonder ABS.
Feitelijk nog meer want ik heb ook nog afgepingeld.

Titel: Re: Stug!
Bericht door: Triple-B op 17 maart 2009, 13:08:19
ik ga er nog een jaartje zeker bij doen en dan zullen we wel zien
Titel: Re: Stug!
Bericht door: Pidi op 17 maart 2009, 15:24:57
ik ga er nog een jaartje zeker bij doen en dan zullen we wel zien
;D
Dan kan ik m'n ervaringen delen.  ;)
Titel: Re: Stug!
Bericht door: Triple-B op 17 maart 2009, 22:41:46
ik ga er nog een jaartje zeker bij doen en dan zullen we wel zien
;D
Dan kan ik m'n ervaringen delen.  ;)

ik zie er naar uit :D niet dat mijn Fz 1 niet goed is maar het comfort damn dat is gewoon niet te kloppen van BMW