FZ8 (Naked) en FZ8(Fazer) alle modellen > Algemene vragen over je FZ8

Zadelpijn

(1/4) > >>

Richard--:
Als ik zo'n 45 min gereden heb dan heb ik echt een houten kont >:( en moet dan stoppen om ff bij te komen.
Hebben meer mensen hier last van?
Wat is hier aan te doen want het plezier van motorrijden ontgaat me zo een beetje.

FZééntje:
Ja persoonlijk kan ik zonder probleem 2 uur sturen  ;D
maar je bent niet de enige en je hebt diverse oplossingen
-je zou je rit kunnen beperken tot een minuut of 40 maar is niet optioneel
-er zijn diverse vervanings zadels in omloop bv een corbin welke je zitgenot verhogen
-je kan je zadel opnieuw laten bekleden en er een dikkere vulling in laten plaatsen om je comfort te verhogen

weet niet  hoelang je de motor al rijd maar in het begin had ik hetzelfde na ong een uur en
is toch gewoon een kwestie van doorzitten. Komt uiteindelijk goed  ;)

 :99

Richard--:

--- Citaat van: FZééntje op 11 augustus 2012, 15:15:19 ---Ja persoonlijk kan ik zonder probleem 2 uur sturen  ;D
maar je bent niet de enige en je hebt diverse oplossingen
-je zou je rit kunnen beperken tot een minuut of 40 maar is niet optioneel
-er zijn diverse vervanings zadels in omloop bv een corbin welke je zitgenot verhogen
-je kan je zadel opnieuw laten bekleden en er een dikkere vulling in laten plaatsen om je comfort te verhogen

weet niet  hoelang je de motor al rijd maar in het begin had ik hetzelfde na ong een uur en
is toch gewoon een kwestie van doorzitten. Komt uiteindelijk goed  ;)

 :99

--- Einde van citaat ---

Corbin zadels zijn nogal prijzig en de meningen zijn daarover verdeeld.
Zag dit ook nog http://www.youtube.com/watch?v=OLiLlzr1eWk maar dan zit je weer met een los kussen OP je zadel en is volgens mij ook niet waterdicht.
Opnieuw bekleden kan ja maar moet het dan zachter of juist harder ??? ook die meningen zijn weer verdeeld
Misschien is er iemand hier die iets aan het zadel gedaan heeft dan hoor ik graag de ervaring.
Ik heb hiervoor een Thundercat gehad en daar had ik veel minder last van zadelpijn en kon dus langer sturen wat wel zo prettig is.
ik heb ook gedacht dat het misschien aan de motorbroek ligt,heb een textiel pak, blijft lastig om erachter te komen waardoor het precies komt.

FZééntje:

--- Citaat ---Corbin zadels zijn nogal prijzig en de meningen zijn daarover verdeeld.
Zag dit ook nog http://www.youtube.com/watch?v=OLiLlzr1eWk maar dan zit je weer met een los kussen OP je zadel en is volgens mij ook niet waterdicht.
Opnieuw bekleden kan ja maar moet het dan zachter of juist harder  ook die meningen zijn weer verdeeld
Misschien is er iemand hier die iets aan het zadel gedaan heeft dan hoor ik graag de ervaring.
Ik heb hiervoor een Thundercat gehad en daar had ik veel minder last van zadelpijn en kon dus langer sturen wat wel zo prettig is.
ik heb ook gedacht dat het misschien aan de motorbroek ligt,heb een textiel pak, blijft lastig om erachter te komen waardoor het precies komt.

--- Einde van citaat ---

Mijn gedachte voor herbekleden zou zijn een zelfde vulling maar een dikkere laag erin.
vervaningszadels zijn idd prijzig dus de gebruikte markt in de gaten houden  :P
Ik heb hiervoor een cbr 600 gereden en daarvoor een FZS100 beide met een meer comfortabeler
zadel. Dus toen ik op de FZ1 stapte vanaf de dealer tot thuis was ik blij dat ik er was na een uurtje rijden.
inmiddels zijn die problemen al lang verleden tijd is gewoon een kwestie van wennen. ;)
Ik rij meestal in het leer en soms in een textiel pak en met beide heb ik totaal geen last meer.
Mijn zadel is opnieuw bekleed maar alleen een andere laag erop zodat die minder glijd.
Wellicht kan je hier een idee opdoen http://yamaha-forum.nl/index.php/topic,1373.0.html

 :99


Richard--:

--- Citaat ---vervaningszadels zijn idd prijzig dus de gebruikte markt in de gaten houden  :P
--- Einde van citaat ---

Ik zoek al een tijdje op E-bay marktplaats enz voor een ander zadel maar ben nog niks tegen gekomen.



--- Citaat ---Wellicht kan je hier een idee opdoen http://yamaha-forum.nl/index.php/topic,1373.0.html
--- Einde van citaat ---

Dat ziet er niet verkeerd uit en de prijs ook niet vraag me dan wel weer af of je geen last heb van die 2 naden op het zadel want daar zit je wel op denk ik.
Zie dat ze niks voor de FZ8 verkopen maar kan er altijd een mailtje tegen aan gooien.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie