FZ8 (Naked) en FZ8(Fazer) alle modellen > Algemene vragen over je FZ8

Hitte frame

(1/3) > >>

groenejan:
vorige week een rit naar Frankrijk gemaakt heen en terug totaal 1500 kilometer
Wat mij erg stoort is dat er z0'n ongelofelijke hitte van de motor af komt het frame wordt echt gloeiend heet ook zie ik bij rijden de temperatuur meter op 106 graden staan .De vin slaat dan aan maar dan komt er ook gelijk een hoop warmte naar boven .
Ik had hiervoor een Kawa Z750 en daar had ik dit probleem niet mee .Maatje van me waar ik mee weg was met Z750 geen enkel probleem ook het frame niet en zijn motor is volledig zwart. Mijn motor is blauw met een zwart frame mijn vader dacht dat dit de oorzaak van de hitte kon zijn .
Herkend iemand dit probleem ??????
Het gebruik is bij pittig rijden 1:15  met rustig toeren 1:18 ??? ???

GotFazeD:
Als je langzaam rijdt en veel moet stoppen(stilstaan) is het normaal dat de temperatuur oploopt.
Als je lekker kunt doorrijden dan hoort de temperatuur geen 106 graden te blijven.
Dat de warme lucht naar boven gaat (merkbaar) en bij een z750 niet, komt doordat de fz8 een topkuip(neem aan dat je een fazer hebt) heeft en een z750 niet.

Kijk even of er voldoende koelvloeistof in je systeem zit.
Eventueel ontluchten, er kan wat lucht in je systeem zitten.

groenejan:
Bedankt voor je reactie nee ik heb een naked bike dus geen Faser
De motor is 2 maanden oud en er is de eerste keer bij de eerste beurt naar gekeken
Ik wil er toch nog een keer naar laten kijken misschien is het mengsel te arm dat kan volgens mijn vader ook te maken hebben van de hitte die van het frame en blok af komt (iemand ervaring hiermee misschien heeft dit met emissie eisen te maken )
Versnellings bak schakeld ook erg rauw had gehoopt dat het na de eerste beurt olie verversen over zou zijn .De FZ8 was een over jarig model dus heeft lang in de showroom gestaan.

groenejan:
Bedankt voor je reactie nee ik heb een naked bike dus geen Faser
De motor is 2 maanden oud en er is de eerste keer bij de eerste beurt naar gekeken
Ik wil er toch nog een keer naar laten kijken misschien is het mengsel te arm dat kan volgens mijn vader ook te maken hebben van de hitte die van het frame en blok af komt (iemand ervaring hiermee misschien heeft dit met emissie eisen te maken )
Versnellings bak schakeld ook erg rauw had gehoopt dat het na de eerste beurt olie verversen over zou zijn .De FZ8 was een over jarig model dus heeft lang in de showroom gestaan.

FZed1:
Met de R6 heb ik ook heel veel last van warmte gehad toen ik door het hete Spanje en Italiƫ aan het rijden was. Maar dit was vooral in de stad waar je veel moest remmen en optrekken. Met de FZ1(Fazer)niet veel last. De temperatuur komt niet hoger dan 102 graden. Het rauwe schakelen is wel normaal bij Yamaha. Soms schakelt de Fazer als een heet mes door de warme boter en de andere keer moet ik er flink aan trekken. Het is nog een vrij nieuwe, dus ik verwacht in de loop der tijd verbetering. Dat zal ik, als ik jou was, ook maar doen. ;) Ik weet niet of er voor motoren ook een Slick50 bestaat om de motor en versnellingsbak wat soepeler te laten draaien?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie