FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen > Algemene vragen over je FZ1

Hete achterremklauw

(1/3) > >>

Wallie:
Hoi allemaal,

Ik heb sinds afgelopen weekend een fz1. Fantastische machine!! Heb alleen even een vraagje: de achterremklauw en schijf worden bijzonder heet na een ritje. Veel warmer als aan de voorzijde. De achterklauw zit behoorlijk dicht naast de (originle) demper dus dat zou een verklaring kunnen zijn. Ook blijven de blokjes niet aanlopen, het geheel loopt mooi vrij. Voorzijde krijgt waarschijnlijk ook meer rijwindkoeling maar achter gebruik ik echt niet extreem veel en toch zo heet???
Kunne jullie eens kijken of dat bij jullie fz1-en ook zo is.

Groetjes,

Patrick

Getlost:
Klinkt me bekend in de oren, afgelopen motortrip in de Pyreneeën zelfs een kokende achterrem gehad. Waren toen wel behoorlijk aan het gassen en voornamelijk bergafwaarts dus veel moeten bij remmen.  :]

bluefz1s:

Als de klauw gangbaar is (die van de achterrem moet kunnen schuiven) dan is er niets aan de hand.

Controleer even: blokjes iets terug duwen zodat je ruimte krijgt. De klauw moet nu heen en weer geduwd kunnen worden
( om en om een blokje tegen schijf). Als dat niet soepel gaat loshalen en smeren.

Heet worden is niet vreemd verder.

Wallie:
Ik heb de achterrem gangbaar gemaakt en nieuwe remblokken gemonteerd. De oude waren echt super heet geworden. Je kon de stukjes voering eraf breken. Hopelijk gaat het nu wel goed want het achterwiel ging zelf lichtjes blokkeren door de hitte.
De voorzijde heb ik ook gelijk maar effe gereinigd en soepel gemaakt. Ik heb het vermoeden dat de vorige eigenaar erg fanatiek met de hoge druk reiniger te keer is gegaan en dan spuit je al het kopervet weg. Daarbij zat er al behoorlijk oxidatie op.

Jullie horen hoe het afloopt,

mazzel,

Patrick

Spritze:
Gebruik je die achterrem dan zo vaak??
Ik geloof niet dat ik echt een gematigde rijder ben, maar ik gebruik bijna nooit de achterrem.
Als ik op toevallig op het achterwiel rij gebruik ik hem voor stabiliteit en noodgeval, maar onder het rijden praktisch nooit.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie