Yamaha Forum

Algemeen => kletspraat/Algemeen => Topic gestart door: Quickey op 4 maart 2010, 17:34:22

Titel: Knee down
Bericht door: Quickey op 4 maart 2010, 17:34:22
Vandaag even gaan toeren met de Fazer. Na even gereden te hebben en de banden ietwat opgewarmd waren (met dit koudere weer geen makkelijke klus  :D) enkel mooie bochtjes genomen lekker cruisen, ...
Op de rondepunten en sommige bochten (die het toelaten) krijg ik met redelijk gemak de voetsteuntjes op de grond. Ik dacht laat ons de knie er even mee tegenaan gooien maar deze krijg ik dus niet tegen de grond. Heb alles geprobeerd en krijg er maar geen kneedown uit. Als ik dan na de rit naar men banden keek zag ik dat ik op elke band aan elke kant nog maar een half centimetertje ("speelruimte") over heb. Als ik men kneedown probeer lijkt het wel of ik helemaal niet in de buurt van het asfalt kom. Ik snap het niet meer. Is er iemand met een gouden tip of iets dergelijks...

 :99
Titel: Re:Knee down
Bericht door: joe op 4 maart 2010, 19:29:54
Kan het zelf ook niet en heb er ook geen behoefte aan dus gewoon knietje binnen houden  :) want sneller of platter ga je er niet mee door de bocht , ziet er natuurlijk wel stoer en Cool uit als je een Knee douwn maakt  8)


greetz.... :99
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Spritze op 4 maart 2010, 20:28:13
Je geeft aan dat je steps al aan de grond rijd, dan hoef je echt niet platter te gaan om een verantwoorde KD te maken.
Ik denk dat je zithouding wat verder naar buiten moet om tot een KD te komen.
Probeer eens om stabiel op 1 bil te gaan zitten, klem je buitenbeen/knie goed tegen de tank om stabiliteit in je lijf(massa) te houden. Dit kan je wellicht wat helpen.
Meestal ligt het gewoon aan de zithouding.

Poser plaatjes uit mijn oude doos

(http://www.limburgracingteam.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=458.0;attach=17921;image)
(http://www.limburgracingteam.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=458.0;attach=37356;image)
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 4 maart 2010, 23:31:46
zal eens een poging wagen, misschien dit weekend als de verwachte winterse buien wat uit blijven. Denk dat we met zen allen motards een schietgebedje moeten opzegge om het weer en de temperaturen wat positiever te krijgen.
Heer onze god bla bla bla bla ..... zon, zon, zon!!!!!!
en geen putten in de weg  ;)

peace out

 :]
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Robbedoes op 5 maart 2010, 13:23:36
Doe maar niet al te sportief met dit frisse weer. ;)
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 5 maart 2010, 17:23:50
Doe maar niet al te sportief met dit frisse weer. ;)

inderdaad, nog even wachten op het betere weer. Maar waar blijft da, het was hier vandaag weer aant sneeuwe.  ???

 :99
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 6 maart 2010, 22:35:21
Doe maar niet al te sportief met dit frisse weer. ;)

inderdaad, nog even wachten op het betere weer. Maar waar blijft da, het was hier vandaag weer aant sneeuwe.  ???

 :99

Ik zou uberhaupt niet te gek doen met dit koude weer...
Maar ik heb ook moeite gehad met KD-en met mijn FZ1, en mijn inziens komt het puur door een tekort aan grondspeling. Zonder middenbok kun je de gok wagen met hoger geplaatste steppies, met middenbok zou ik het risisco niet nemen dat je de middenbok aan de grond rijdt. Mijn motor gaat een dezer weken naar Hyperpro voor andere voor en achter vering inclusief tailriser, dit moet meer dan genoeg grondspeling geven voor veel KD plezier.


Het is mij uiteindelijk wel gelukt met de standaard vering, na deze flink afgesteld te hebben overigens, maar moest wel extreem ver naast de motor gaan hangen, dus kan me goed voorstellen dat het niet zo maar even lukt.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: FZ1-Bike op 7 maart 2010, 08:58:13
Hallo vincefazer, vraag eens aan Plastic Power wat zij vondt van de tailriser onder haar FZ1.

En misschien zijn er wel ander mogelijkheden.

Bij welke Hyperpro laat je het monteren ??
Alphen a/d Rijn?

Gr.Wouter  :]
Titel: Re:Knee down
Bericht door: VINO op 7 maart 2010, 15:49:04
Doe maar niet al te sportief met dit frisse weer. ;)

inderdaad, nog even wachten op het betere weer. Maar waar blijft da, het was hier vandaag weer aant sneeuwe.  ???

 :99

Ik zou uberhaupt niet te gek doen met dit koude weer...
Maar ik heb ook moeite gehad met KD-en met mijn FZ1, en mijn inziens komt het puur door een tekort aan grondspeling. Zonder middenbok kun je de gok wagen met hoger geplaatste steppies, met middenbok zou ik het risisco niet nemen dat je de middenbok aan de grond rijdt. Mijn motor gaat een dezer weken naar Hyperpro voor andere voor en achter vering inclusief tailriser, dit moet meer dan genoeg grondspeling geven voor veel KD plezier.


Het is mij uiteindelijk wel gelukt met de standaard vering, na deze flink afgesteld te hebben overigens, maar moest wel extreem ver naast de motor gaan hangen, dus kan me goed voorstellen dat het niet zo maar even lukt.



Je hebt het steeds over grondspeling maar zie bij recent geposte foto's van jou dat je de stengels  nog  aan je steppies hebt zitten.
al zonder geprobeert :-\







Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 7 maart 2010, 16:17:30
Even op beide antwoorden...:

1. De motor gaat naar Alphen idd, ik heb al uitgebreid contact met Bas daar gehad, en ook het verhaal van Plastic Power voorgelegd, Bas is van mening dat met een tailriser en vering van hen, en natuurlijk ook afstelwerk van hen, dat er qua rijeigenschappen voor 99% niks veranderd, dus daar maak ik me geen zorgen om.

btw, bij mijn FZs600 had ik ook een tailriser voor dezelfde reden, verders niks laten afstellen, en ja toen was de motor wel iets onrustiger bij hard optrekken, maar viel allemaal reuze mee.
Dus als ik alles door Hyperpro laat doen, maak ik me helemaal geen zorgen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

2. Dat klopt, ben al aan de tweede set slijtpennetjes bezig in 2.200 km, dus ja die slijten wel. Heeft geen zin om ze eraf te halen, want als je een beetje doorstuurd in een bocht, dan druk je zo het hele steppie omhoog. Daarnaast vind ik dat ook niet onbelangrijk, want dat is een mooi signaal moment dat de middenbok bijna aan de grond zit en je dus niet veel platter kunt gaan op een in mijn ogen veilige manier.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: fsumter op 16 maart 2010, 14:42:35
Knee down is niet zo moeilijk hoor tenminste op de fz1 daar zit geen bok onder.
Denk ook dat je zithouding niet genoeg is je moet verder buiten je motor gaan hangen en snel genoeg gaan.
Met je elleboog de grond raken dat is me nog niet gelukt maar moet volgens mij ook wel kunnen  :99
gr,
Franklin.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 16 maart 2010, 16:53:10
Ik weet niet of verschil is in grondspeling tussen een FZ1N en een FZ1 Fazer, wat zeker mee zal spelen is het ontbreken van een middenbok idd.
En ik weet niet of jij andere steppies hebt, hoger en meer naar achteren geplaatst.

1 ding weet ik wel zeker, bij mijn FZ1 Fazer, is het met de huidige vering en grondspeling onmogelijk om de banden tot aan de absolute randjes te rijden, zonder de hele boel, steppies, middenbok etc, over de grond te schrapen.
Daarnaast Kneedown lukt bij mij ook wel, maar voor het fijne rijden tijdens een KD heb ik liever wat meer grondspeling, geeft meer bewegingsruimte en je hoeft niet zo belachelijk ver naast de motor te gaan hangen.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 16 maart 2010, 20:49:21
heb nog de orignele stepjes erop staan en een middenbok saat er ook op. Deze laat ik er wel ophange ik vind het gewoon handig: ketting smeren, vering afstellen, goed stalle op slechtere ondergrond, ....
vind het zonder kd ook superfun rijden maar het ziet er altij wel wat stoerder uit natuurlijk als je je knie op het asfalt krijgt, misschien iets voor later.

joehoe
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 26 maart 2010, 22:36:08
Voor enkele praktische aanwijzigen betreffende een KD zie link:

http://www.youtube.com/watch?v=QCg3BMGe52M

Moet nog kennis maken met de FZ1, maar met de blade was een KD goed te doen! :]
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 27 maart 2010, 09:26:42
o.a. dat filmpje van MCN heb ik gebruikt toen ik begon met oefenen.

Dit filmpje van MCN is ook leerzaam.

http://www.youtube.com/watch?v=UjXZC2B4y8g

Dit flimpje is een leuke test van de FZ1, en dan zie je ook meteen dat een KD met een standaard FZ1 niet meevalt, ook niet voor de testrijders.

http://www.youtube.com/watch?v=nhCPgVxdzLU

Titel: Re:Knee down
Bericht door: Fatopi op 27 maart 2010, 11:56:42
o.a. dat filmpje van MCN heb ik gebruikt toen ik begon met oefenen.

Dit filmpje van MCN is ook leerzaam.

http://www.youtube.com/watch?v=UjXZC2B4y8g

Dit flimpje is een leuke test van de FZ1, en dan zie je ook meteen dat een KD met een standaard FZ1 niet meevalt, ook niet voor de testrijders.

http://www.youtube.com/watch?v=nhCPgVxdzLU

Tja, Op die zandbak    dat circuit zou ik ook niets doen


Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 27 maart 2010, 17:06:40
Heb die filmpjes ook gezien.

Maar ach een KD is niet alles he, je kunt zonder ook lekker los gaan!
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 28 maart 2010, 19:56:32
Heb die filmpjes ook gezien.

Maar ach een KD is niet alles he, je kunt zonder ook lekker los gaan!

absoluut, maar zo'n knietje leggen ziet er zoveel mooier uit  :]
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 28 maart 2010, 22:55:49
Ik vind het vooral heel erg leuk om te doen en geeft iedere keer weer een kick als het goed lukt!
Vind dat eerlijk gezegd vele malen mooier en leuker dan hard bij een stoplicht wegknallen.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 29 maart 2010, 18:16:08
Ik vind het vooral heel erg leuk om te doen en geeft iedere keer weer een kick als het goed lukt!
Vind dat eerlijk gezegd vele malen mooier en leuker dan hard bij een stoplicht wegknallen.

inderdaad! geef mij ook maar een leuke bochtenrit. Daar komt pas wat techniek en kunnen bij kijken, snel recht doorvlammen kan iedereen. Niet te min dat een Ferrari of Porsche laten zien wie nu eigelijk wél de snelste is ook héél erg kicke blijft. Zeker aan het stoplicht daarna, dan zijn plots alle raampjes van de wagen dicht, muziek zacht gezet en de streken zitten tegen dan al terug in de kofferbak  ;D

Titel: Re:Knee down
Bericht door: Wallie op 29 maart 2010, 20:41:05
Ieder z'n eigen voorkeuren. Het hangt er ook een beetje van af met wie je aan het rijden bent. Als ik samen met m'n meisje rij, vind ik het een beetje raar als ik als een dolle ga knallen en bochten terwijl zij normaal rijdt.
Daarnaast is dan ook mijn koffie al op en die van haar koud als ze kan gaan drinken. Hahahahaa ;D :D

Groet........
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 31 maart 2010, 18:08:52
Zal wennen en effe duren voordat ik lekker los ga op mijn fiets,
wil er eerst aan wennen, is heel anders dan supersport,
dit is super leuk en een KD komt wel weer.

Gr 8)
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Spritze op 31 maart 2010, 20:13:08
Zal wennen en effe duren voordat ik lekker los ga op mijn fiets,
wil er eerst aan wennen, is heel anders dan supersport,
dit is super leuk en een KD komt wel weer.

Gr 8)

KD's zijn leuk, wheelie's zijn nog leuker op een FZ1  ;D
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 31 maart 2010, 20:32:59
Zal wennen en effe duren voordat ik lekker los ga op mijn fiets,
wil er eerst aan wennen, is heel anders dan supersport,
dit is super leuk en een KD komt wel weer.

Gr 8)

KD's zijn leuk, wheelie's zijn nog leuker op een FZ1  ;D

Wheelies is mijn ding niet zo, wiel komt wel eens van de grond 5 cm, 10 cm ??, maar vindt het maar niks.

Heb te veel angst dat ik op mijn plaat ga, motor naar de haaien en een deuk in het wegdek door mij  ;D

Ben nml niet de kleinste :99
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Spritze op 31 maart 2010, 20:47:00
Zal wennen en effe duren voordat ik lekker los ga op mijn fiets,
wil er eerst aan wennen, is heel anders dan supersport,
dit is super leuk en een KD komt wel weer.

Gr 8)

KD's zijn leuk, wheelie's zijn nog leuker op een FZ1  ;D

Wheelies is mijn ding niet zo, wiel komt wel eens van de grond 5 cm, 10 cm ??, maar vindt het maar niks.

Heb te veel angst dat ik op mijn plaat ga, motor naar de haaien en een deuk in het wegdek door mij  ;D

Ben nml niet de kleinste :99


Dat is alleen maar een voordeel  ;D ;)
Titel: Re:Knee down
Bericht door: VINO op 2 april 2010, 20:17:04
Zal wennen en effe duren voordat ik lekker los ga op mijn fiets,
wil er eerst aan wennen, is heel anders dan supersport,
dit is super leuk en een KD komt wel weer.

Gr 8)

KD's zijn leuk, wheelie's zijn nog leuker op een FZ1  ;D

En op een Fazer ;D
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 6 april 2010, 23:40:40
Vanavond even heerlijk gereden en de eerste kneedowns van 2010 gemaakt, wat voelt dat weer lekker.
Eerst naar een heerlijke afrit van een snelweg hier in de buurt gereden, bocht een keer of 5 gedaan, maar moest voor me gevoel nog ff te hard gaan rijden om daar de knie ontspannen aan de grond te krijgen. Het scheelde vanaf de 3e keer niet veel, maar ik wacht daar nog even mee tot de vering en banden hier beter op berekend zijn en niet te vergeten, het nog wat warmer is buiten en met name het asfalt wat warmer is.

Dus mijn weg vervolgt naar een heerlijke weg vlak achter mijn huis, een lekker kronkelweggetje langs een riviertje hier in de buurt.
Deze weg heeft een paar heerlijke bochten waar ik veel rij om te oefenen, veel overzicht en 's avonds bijna geen overig verkeer.
En daar met een wat lagere snelheid had ik wel het vertrouwen om net wat platter door de bochten te gaan, en wat een gaaf gevoel is dat iedere keer weer!!
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 30 april 2010, 09:39:23
Kneedown nog niet gelukt,

de voetsteunen zijn daarentegen wel tegen het wegdek geweest, misschien nog dieper gaan ?!?!
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 1 mei 2010, 01:36:31
Iets verder naast de motor gaan hangen, vooral je bovenlijf echt ver, met je hoofd naast je spiegels.
Ik had het eerst ook met mijn motor, maar omdat de grondspeling niet alla supersport motor is, moet je de techniek wat anders aanpakken.
Gemiddeld heb ik nog een halve bil op het zadel en dan mijn hele bovenlichaam echt serieus naast de motor.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 1 mei 2010, 08:46:34
Heb de moed nog niet opgegeven, gaat gegarandeerd lukken,

Wat is het toch fijn om een FZ1 rijder te zijn!
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 1 mei 2010, 09:56:05
Absoluut!
Vergeet niet dat je totale zithouding heel anders is dan op een ss, ook je benen staan in een heel andere houding dan op een ss.
Ik heb wel een foto, geleend van iemand van MF, kun je heel duidelijk het verschil in houding zien.
FZ1 vs R1.

Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 1 mei 2010, 17:01:05
Dat is inderdaad duidelijk te zien.

Heb wel met de steuntjes aan de grond gezeten, ga dus diep genoeg, maar de durf om er zover naast te hangen??

Zal daar echt aan moeten wennen.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 2 mei 2010, 07:31:12
Ik moest daar ook enorm aan wennen, maar wees gerust, het went heus wel.

Als je goed kijkt zie je ook het verschil in houding van de benen, omdat bij een FZ1 de benen nogal recht naar beneden staan, zeg maar in een behoorlijke toerfiets houding, is het veel moeilijker om je knieën in een punt naar beneden te laten wijzen. Zoals de rijder op de R1 dit duidelijk wel makkelijk voor elkaar krijgt.

Ik ben er van overtuigd, dat met steppies die meer naar achteren en meer omhoog staan, je benen dus in een sportievere houding terecht komen, je makkelijker je knieën in die punt naar beneden kunt brengen. Tegelijk krijg je meer grondspeling met de steppies en hoef je dus ook minder naast de motor te hangen en kan je, welliswaar onder iets grotere hellingshoeken, makkelijker die kd maken.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: VINO op 2 mei 2010, 20:03:43
Nog een filmpje gevonden hoe je moet hangen op een Fz1
http://www.youtube.com/watch?v=Yz1RSVVzXW0&feature=related
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 2 mei 2010, 20:19:38
Gaaf filmpje, die had ik nog nooit gezien.
Je kunt heel mooi zien hierop hoe "rechtop" je een FZ1 moet houden en dus ver naast de motor moet gaan hangen.

Blijft zonde, want het rijwielgedeelte is zo ontzettend goed met heel veel feeling en stabiliteit!
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 2 mei 2010, 20:35:10
Dat is idd goed te zien,
anders maar eens oefen op een dichtbij gelegen industrieterrein,
daar is in de avonduren geen verkeer, ideaal toch!

Titel: Re:Knee down
Bericht door: Spritze op 2 mei 2010, 21:02:40
Dat is idd goed te zien,
anders maar eens oefen op een dichtbij gelegen industrieterrein,
daar is in de avonduren geen verkeer, ideaal toch!



Deze omgeving/bocht moet jou toch bekend voorkomen  ;)



 
Titel: Re:Knee down
Bericht door: VINO op 2 mei 2010, 21:46:41
Dat is idd goed te zien,
anders maar eens oefen op een dichtbij gelegen industrieterrein,
daar is in de avonduren geen verkeer, ideaal toch!



Of rondjes rijden :D

http://www.youtube.com/watch?v=O_nLUoLs-3c&feature=related
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 3 mei 2010, 16:53:06
wel een goede manier om goedkoop zat te worde. Nu ik zou dit filmpje niet letterlijk gaan nadoen, gezien het land waar dit filmpje is opgenomen zou de rijrichting wel eens dik kunnen tegenvallen  ;D
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 3 mei 2010, 18:35:57
Dat is idd goed te zien,
anders maar eens oefen op een dichtbij gelegen industrieterrein,
daar is in de avonduren geen verkeer, ideaal toch!



Deze omgeving/bocht moet jou toch bekend voorkomen  ;)

Jazeker komt me dat bekend voor!


 
Titel: Re:Knee down
Bericht door: joe op 4 mei 2010, 16:05:14
Foto van een Duits forum geplukt  8)

(http://i44.tinypic.com/2ytyc5x.jpg)
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 4 mei 2010, 20:26:17
dat naast de moto gaan hangen valt hier precies nog mee, of kijk ik verkeerd  ??? zou dit ook met het merk van banden kunnen te maken hebben die erop liggen. Ik ben namelijk niet zo suuuuper tevreden van de Michelins die er standaard op liggen. Heb altij met Pirelli (Diablo Strada) gereden en vind dit tot nu toe de band die het beste bij mij past.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 4 mei 2010, 20:41:28
vandaag tussen de regenbuien van de laatste dagen door nog eens op trot geweest met de Fazer. Heb zo ongeveer elke techniek hier verteld wel eens probere toepassen en zeker op bepaalde ronden punten hier in de buurt krijg ik zo heel eventjes het pootje tege de grond maar toen ik men knee down probeerde had ik het gevoel dat de motor vooraan begon weg te slippen  ??? denk dat dit vooral aan men techniek (of non-techniek) ligt. Hoewel als men vriendin het eens heeft opgenomen leek het erop dat ik gewoon nog meer moest gaan hangen toen zat ik met men knie een kleine 20cm zoiets van de grond af. En net op dat punt voel ik hem vooraan dan precies wegslippen.  Dan denk ik dat het wel goed zit en de rest volgt wel, kwestie van tijd en gewoonwording van de motor. Of niet?

 :]
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 4 mei 2010, 22:24:18
Ik ben ook driftig aan het proberen,

schijnt dat je echt goed naast je motor moet hangen.

Ben er nog terughoudend in, maar heb de motor pas een goede week 8)
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 4 mei 2010, 22:31:25
heb hem nu een klein half jaar waarvan ik 4 maanden door vooral de koude temperaturen mij niet volledig liet gaan. Zo nu en dan als ik men bande goed opgewarmd krijg probeer ik wel maar met mate, wat moet kome dat komt wel denk.
Heb altij gehoord dat een KD een gevolg moet zijn en geen direct doel.  Want dan ga je fouten maken. Denk dat het nog wel even zal duren voor ik men Fazer volledig onder de knie heb. Zit nu op 5089km.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 4 mei 2010, 22:51:32
Gewoon geduld hebben, de rest komt vanzelf!
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Triple-B op 5 mei 2010, 23:54:39
ik heb er 20000 op zitten en heb nog altijd geen KD gehad
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 6 mei 2010, 16:24:57
Gewoon geduld hebben, de rest komt vanzelf!

inderdaad, het is een pracht van een motor die Fazer en het zou zonde zijn om hem door ongeduld en onkunde even tegen het asfalt te gooien.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 6 mei 2010, 16:56:38
Vergeet niet dat je banden ook een grote rol spelen.
Ik heb met mijn fazer met de af fabriek Michelin Pilot Road 1 banden, alleen met heel warm weer en na erg lang warm rijden van de banden, mij eraan gewaagd om kd's te maken.
Nu met de MPP2ct voor en MPR2ct achter, gaat dit vele malen makkelijker, en niet in het minst omdat het vertrouwen in de grip van de banden er veel meer is, zit gewoon tussen je oren.

Daarnaast doe ik bijna nooit kd's de eerste keer dat ik weer bij een bocht kom, ook al ken ik die bocht door en door, eerst even een rondje rijden om te kijken hoe het asfalt erbij ligt. Even kijken of er geen olie, diesel of ander vuil op de rijbaan ligt, want dat wil je niet lijkt mij als je toch redelijk op de grens rijdt met je knie aan de grond.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 6 mei 2010, 20:25:12
Dat klopt idd Vince,

zeker nu het weer kouder is waag ik me daar zeker niet aan.

Temp van de banden moet goed zijn voor grip!
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Wallie op 6 mei 2010, 21:46:28
Brrr, inderdaad koud klote weer.

Waar blijft die zomer nou...... >:( >:( >:( >:(
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 6 mei 2010, 22:56:31
Vanavond weer even naar een van mijn favoriete speelbochten geweest, is 16 km bij mij thuis vandaan, dus dan zijn de banden wel warm als ik daar aankom.
Eerste rondje beetje rustig aan, daarna weer heerlijk 5 rondjes op tempo en kd's.

Moet zeggen dit was de eerste keer met tailriser erop, en dat scheelt zeker, je hoeft minder extreem naast de motor te hangen, maar ook nu schrapen de steppies nog wel eens over de grond. Inmiddels laat ik me daardoor niet meer afschrikken, ook al schrapen de steppies mee gewoon lekker de gekozen lijn vasthouden en mijn motor geeft geen krimp.
Enige nadeel is dat de teensliders van mijn laarzen wel snel slijten zo, maarja setje teensliders is 7 euro dus dat valt ook wel weer mee.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 7 mei 2010, 19:44:05
Hier een heel informatief filmpje voor het maken van een KD;

http://www.youtube.com/watch?v=uxhIca8XbRY

Just watch and learn!
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Wallie op 8 mei 2010, 00:14:53
DIT FILMPJE IS FANTAAAAAAAAAAAAASTISCH.

Heb in een deuk gelegen.

Yhanks :D :D :D :D :D :D :D

Trouwens ook leuk:  http://www.youtube.com/watch?v=jbsfvkIALKQ
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 8 mei 2010, 11:55:16
Het kan ook met duo...

http://www.youtube.com/watch?v=dbAFwQ4fqQU&feature=PlayList&p=CF71CF07B93E322D&playnext_from=PL&playnext=1&index=52
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 8 mei 2010, 12:00:23
Volgende stap is "elbow down"....

http://www.youtube.com/watch?v=-TjR5uQoKNQ
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Spritze op 8 mei 2010, 15:06:14
Volgende stap is "elbow down"....

http://www.youtube.com/watch?v=-TjR5uQoKNQ

Volgende stap, de totall down's  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=AD2rScEvpMw
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 8 mei 2010, 16:16:49
Volgende stap is "elbow down"....

http://www.youtube.com/watch?v=-TjR5uQoKNQ

Volgende stap, de totall down's  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=AD2rScEvpMw

Die filmpjes ken ik inderdaad, schijnt een bekend stukje weg te zijn in USA.
Goed om te kijken, in die zin dat ik het wel goed vind om te zien wat er allemaal mis kan gaan en zo jezelf ook regelmatig eraan te herinneren dat het in no time fout kan zijn.

Blijkbaar is het wel glad daar, ze glijden wel heel makkelijk onderuit, en de meeste rijden ook niet met volledig pak....
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Spritze op 8 mei 2010, 16:56:01
Volgende stap is "elbow down"....

http://www.youtube.com/watch?v=-TjR5uQoKNQ

Volgende stap, de totall down's  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=AD2rScEvpMw


Die filmpjes ken ik inderdaad, schijnt een bekend stukje weg te zijn in USA.
Goed om te kijken, in die zin dat ik het wel goed vind om te zien wat er allemaal mis kan gaan en zo jezelf ook regelmatig eraan te herinneren dat het in no time fout kan zijn.

Blijkbaar is het wel glad daar, ze glijden wel heel makkelijk onderuit, en de meeste rijden ook niet met volledig pak....

De weg in het filmpje is Mulholland Drive in LA en ze glijden idd alsof ze op de boter uitglijden.

Titel: Re:Knee down
Bericht door: fsumter op 8 mei 2010, 21:39:42
dat filmpje met die invalidekar is echt geweldig, echt compleet in een deuk gelegen.
Hoe verzint iemand zoiets om dan ook nog met je motorpak en helm op te gaan zitten.

Groetjes,

Franklin
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 8 mei 2010, 22:44:06
 
dat filmpje met die invalidekar is echt geweldig, echt compleet in een deuk gelegen.
Hoe verzint iemand zoiets om dan ook nog met je motorpak en helm op te gaan zitten.

Groetjes,

Franklin
;D ;D ;D ;D :99 ;D ;D ;D ;D
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 27 mei 2010, 12:37:40
Wie, zoals ik, niet dichtbij de Eifel woont en dus daar ook niet regelmatig kan rijden, gaat op zoek naar andere leuke en zo veilig mogelijke plekken om lekker kneedowns te kunnen maken. (Als je überhaupt KD's wilt (leren) maken natuurlijk!)
Dan kom je vaak bij op- en afritten van snelwegen uit of dijkweggetjes. Ik heb inmiddels in het afgelopen jaar aardig wat leuke bochten gevonden om de KD's te maken / oefenen.
Leek mij wel leuk om deze bochten eens op een rijtje te zetten voor jullie, met de voor- en nadelen van de bochten erbij.

- A44, vanuit richting Leiden naar Amsterdam, precies het punt waar de A44 zich voegt bij de A4, afslag Leimuiden / Nieuw Vennep. Is een 100+ km/u KD bocht, tegen de 100 km/u erin en rond 115 à 120 km/u eruit. Staat geen vangrail, asfalt is mooi en schoon en de bocht is erg goed overzichtelijk, loopt 180 graden door en licht omhoog. Alleen een vangrail aan het eind van de bocht, maar dan ben je de motor alweer rechtop aan het zetten. Je kunt hier een rondje rijden van ongeveer 5 km en dan iedere keer weer bij deze bocht uitkomen.

- A4, het einde van de A4 vanuit Amsterdam richting Delft, de allerlaatste afrit van de A4 af, nog voorbij afrit Den Hoorn, deze draait ook heel mooi omhoog helemaal door, geen vangrail en je kunt er ook met 100+ km/u KD’s heerlijk maken. Dan direct aan de over kant in de andere richting de A4 weer op, ook een mooie doordraaier naar beneden nu, rond de 100 km/u. Het viaduct daar staat altijd helemaal vol met kijkers in de zomer, dus ook blauwpetten die je in de gaten houden. Hier dus erg voor oppassen! Je kunt dan de eerst volgende afrit weer nemen en dan weer de snelweg op om het rondje te herhalen.
Wat je ook kunt doen is twee afslagen verder eraf, en dan de andere kant er weer op, vervolgens neem je de eerste afslag en nog voor de stoplichten rechtsaf naar een transferium. Deze bocht is goed scherp en draait zo’n 280 graden door, hier kan je ook de hele bocht heerlijk plat gaan, wel opletten aan het eind van de bocht moet je door een tunneltje onder de afrit door. Dus niet al te hard op het gas anders haal je dat niet. Hierna kun je via het transferium de A4 weer op en het rondje vervolgen. Nadeel hier is vooral dat er erg veel controles zijn en de leuke bochten allemaal rechtsom zijn.


- A4, oprit vanaf de N201 bij Schiphol, de oprit nemen die richting Amsterdam en de A5 gaat. Deze bocht is 3 banen breed en kan ook met boven de 100 km/u genomen worden. Is een gave bocht waar je ook heel mooi heel hard kan uitacceleren. Nadelen, er staat een vangrail zonder motorvanger, bij Schiphol dus oppassen op diesel en olie op het wegdek. Is een mooie bocht maar zeker niet zonder gevaar, dus altijd enige marge houden.

- A10, afrit S108 richting de VU, komende vanuit de richting Schiphol. Alweer zo’n mooie doordraaier, nu naar beneden. Mooi asfalt, schoon ook, en drie of vier banen breed, daar moet ik nog eens goed naar kijken eerlijk gezegd. Nadeel weer een vangrail, maar volgens mij wel met motorvanger eronder, ook dit weet ik niet zeker. Deze bocht kom ik nog op terug binnenkort.

- N206, vanaf de oprit bij Noordwijk ZH, vanaf de N444 de N206 op richting Katwijk ZH, tot aan het kruispunt van de N206 met de Molentuinweg  / Sandtlaan bij Katwijk a/d Rijn, kom je in een stuk van een kilometer of 6 heen en 6 terug, 5 opritten en 3 afritten tegen welke allemaal KD bochten zijn met snelheden tussen 70 en 140 km/u. Op bijna het hele stuk N206 daar geldt een maximum snelheid van 100 km/u. Alleen het laatste stukje is 70 km/u MET vaste flitspaal, maar daar rij je alleen maar om te keren bij het eerste kruispunt. Dus daar gewoon rustig aan, kun je mooi ff bijkomen van al het stuurwerk daarvoor. Het leuke is dat alle op- en afritten ook weer met elkaar verbonden zijn d.m.v. viadukten over of onder de N206 door, je kunt dus iedere keer een ander soort rondje rijden en de bochten dus in een andere volgorde nemen. Sommigen bochten hebben een vangrail, andere weer niet, soms met en soms zonder motorvanger. Alle bochten zonder motorvanger zijn bochten waarbij de snelheid rondom de 70 km/u ligt, misschien nog wel iets lager zelfs.
Dit stuk is mijn absolute favoriet en is echt een heerlijke “speeltuin” voor ons motorrijders.

- Amsteldijk Zuid, van Vrouwenakker via Uithoorn naar Ouderkerk a/d Amstel. Dit is de dijk langs de rivier de Amstel en op een aantal plaatsen zijn mooie bochten om met 70 à 80 km/u KD’s te doen. Wel rekening houden dat er onderweg ook stukken zijn waar drempels liggen, dus daar wordt het erg lastig. Neemt niet weg dat langs deze dijk het überhaupt mooi rijden is en er toch 4 à 5 bochten in zitten waar je heerlijk kan kneedownen.

Deze is voor mij veel verder van huis, maar heel soms wel de moeite.
- A58, de op- en afritten Rucphen en Zegge, is een rondje van 6 km, met 2 mooie opritten en 1 mooie afrit en 1 wat mindere afrit. Voordeel is duidelijk dat er of geen vangrail is of met motorvanger en een shellstation tussen de beide af- en opritten, dus je kunt gezellig even stoppen en kletsen met de motorrijders die daar eigenlijk altijd wel staan. Nadeel is dat dit stuk weg heel veel bekendheid heeft en dus veel gecontroleerd wordt, inmiddels heeft de gemeente Rucphen ook ingegrepen en 1 oprit smaller gemaakt. Schijnt dat er nog steeds goed gereden kan worden, maar hij is minder vloeiend geworden. Ik heb dit nog niet ervaren, ben al weer een tijdje niet hier geweest.
Ze noemen dit stuk op MF ook wel “de speeltuin”.


Als iemand aanvullingen heeft op deze lijst, ik zou zeggen deel dat dan met ons!
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 27 mei 2010, 19:21:24
en nu wat weggetjes in België  ;)

in mijn direct omgeving (Mechelen) heb je het industrieterrein van Tisselt, aan de Mazdagarage. Enkel het rondpunt durft er al eens vettig bij liggen, men voorband heeft daar als eens een schuivertje gemaakt, ff schrikke maar ni panikere. Ik rij altijd eerst een keertje of 2 op en af de baan om te zien waar het eventueel vuil(er) ligt.
dan is er nog industrie Mechelen zuid met het roondpunt aan technopolis waarna je direct terug in de bochte kan vliegen, is geen lange weg (om en bij de 300m) maar et zijn wel 4 bochte kicke als je de juiste snelheid aanneemt.
dan heb je nog de afrit Mechelen noord vanuit Brussel, de lange rechtse bocht naar St-Katelijne.
ff denke nu, ....  ::)

als je echt hard wil gaan kan je altijd naar de haven van Antwerpen, doe dit best wel in het weekend -> geen arbeiders van bakkerij de Blauwe streep, geen vrachtvervoer en nog minder auto's op de baan.

aanvullingen super hard welkom.

 :99
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 3 juni 2010, 15:48:44
Een wijziging aan een afrit...

- A10, afrit S108 richting de VU, komende vanuit de richting Schiphol. Alweer zo’n mooie doordraaier, nu naar beneden. Mooi asfalt, schoon ook, en de bocht is 2 banen breed en waaierd daarna uit naar 4 banen. Eerste deel van de bocht heeft een soort grasdijk en daarna komt een vangrail MET motorvanger. De max. snelheid in de bocht is 70km/u, leuke snelheid voor KD ligt rond de 85km/u. Daarna nog ruimte genoeg om rustig uit te rijden en te remmen voor de stoplichten onderaan de afrit.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 3 juni 2010, 21:00:37
net wat gaan rijden op het befaamde baantje in Tissel, de KD zit op een kleine 10cm van de grond, de rest is gewoon durf denk ik dan maar men voetsteuntjes gingen al wel vlot tegen de grond. De eerst keer dacht ik dat men demper of iets eronderuit viel ff schrikke en dan weer verderzette. Heb wel gemerkt dat de Michelin Pilot Road lange tijd nodig heeft om echt goed op temperatuur te geraken. Het was hier bij ons 25 graden en heb een dik half uur echt moeten knokken om ze opgewarmd te krijgen en ze zo te houden. Als ze eenmaal warm stonden kon je wel goed zien hoe het rubber (vooral dan aan de zijkanten  ;)) zen werk doet. Men Pirelli Diablo's op men Gsxf warmde wel véééél sneller op maarja deze set verslijt ik wel en dan kan ik voor andere (betere) rubbers gaan.
Ben al blij dat me steuntjes nu redelijk makkelijk tege de grond komen.
 :99

en inderdaad in Nederland zijn er massa's leuke en mooie op- en afritten  ;D
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Fatopi op 3 juni 2010, 21:30:51
Einde A4 bij Delft is een geliefde plek voor Incassoburo "Spee en co"
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 3 juni 2010, 23:18:00
Men Pirelli Diablo's op men Gsxf warmde wel véééél sneller op maarja deze set verslijt ik wel en dan kan ik voor andere (betere) rubbers gaan

volledig met je eens, de Pirelli Corsa Pro welke ik op de blade had waren ook zeer snel op temperatuur een fijne band iig, :]
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 7 juni 2010, 09:02:10
Gisteren met Franklin en zijn zwager (met een schitterende nieuwe Ducati Streetfighter) gaan sturen ergens op een heel mooi verlaten industrieterrein. (hoewel verlaten.... er was één of ander illegaal housefeest aan de gang, wel enorm gelachen om wat voor figuren daar allemaal rondliepen...)

Maar waar het om gaat is dat we heerlijk met zijn drieën hebben kunnen sturen en oefenen, er was een goed fototoestel meegenomen dus dan worden er vast wel mooie foto's gemaakt. Om beurten rijden, zodat op zijn minst één iemand de omgeving in de gaten houdt en het aangeeft als er verkeer aan komt, plus dat het met die hitte ook wel fijn was om af en toe even bij te komen...

Even een paar foto's van een zeer geslaagde middag!

Titel: Re:Knee down
Bericht door: bluefz1s op 7 juni 2010, 09:14:23

Leuk gedaan. Lijkt me ook een leuke motor middag zo!!
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 7 juni 2010, 10:27:15
Strakke acties ;D
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Yellowdriver op 7 juni 2010, 11:24:57
Mooie piccies en goed geregeld zo iemand op de uitkijk ;)
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 7 juni 2010, 11:33:40
Mooie piccies en goed geregeld zo iemand op de uitkijk ;)

Ja dat is echt helemaal super, dan voel je jezelf een stuk veiliger en kun je volledig op het rijden concentreren, staat de uitkijk te zwaaien dan weet je direct rustig aan en jammer, volgende rondje weer opnieuw.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 18 juni 2010, 13:36:41
En met iemand achterop kun je ook wel redelijk schuin door de bocht...

Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 18 juni 2010, 14:07:58
Leuk filmpje met een stukje circuitrijden met een FZ1 vol in de hoofdrol.

http://www.youtube.com/watch?v=ya6F_wGANpU&NR=1&feature=fvwp
Titel: Re:Knee down
Bericht door: cees op 18 juni 2010, 16:06:49
je moet eens kijken wat er gebeurd alstie onderuit gaat met een duopassagier in een spijkerbroek ,volgens mij heeft ie ze niet op een rij. weg mooie benen het vlees eraf tot op het bot en dan is het janken. ???
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Spritze op 18 juni 2010, 16:16:37
je moet eens kijken wat er gebeurd alstie onderuit gaat met een duopassagier in een spijkerbroek ,volgens mij heeft ie ze niet op een rij. weg mooie benen het vlees eraf tot op het bot en dan is het janken. ???

Volgens mij is dat VinceFazer zelf (http://www.limburgracingteam.nl/smf/Smileys/lrt/rofl.gif)
Maar inderdaad, als die van mij zo zou opstappen dan zou ik haar er persoonlijk ff hardhandig vanaf helpen.
Ook al gaat mw Spritze maar 2 keer per jaar achterop voor een klein rondje, ik heb haar een compleet textiel Alpinstars pak en laarzen gekocht.
Ik ben zelf verpleger geweest, dus al de nodige huidtransplantaties van kortbij mogen aanschouwen.  :(
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 18 juni 2010, 17:12:49
je moet eens kijken wat er gebeurd alstie onderuit gaat met een duopassagier in een spijkerbroek ,volgens mij heeft ie ze niet op een rij. weg mooie benen het vlees eraf tot op het bot en dan is het janken. ???

Volgens mij is dat VinceFazer zelf (http://www.limburgracingteam.nl/smf/Smileys/lrt/rofl.gif)
Maar inderdaad, als die van mij zo zou opstappen dan zou ik haar er persoonlijk ff hardhandig vanaf helpen.
Ook al gaat mw Spritze maar 2 keer per jaar achterop voor een klein rondje, ik heb haar een compleet textiel Alpinstars pak en laarzen gekocht.
Ik ben zelf verpleger geweest, dus al de nodige huidtransplantaties van kortbij mogen aanschouwen.  :(


Dit was niet mijn vriendin hoor, mijn vriendin zit altijd met volledig pak aan achterop, anders mag ze niet mee.
Deze griet wilde persee achterop, bij Franklin en zijn zwager kon dit niet, geen buddyseat bij zich, ik was de enige met buddyseat, dus toen wilde ze absoluut bij mij.
Een rondje gedaan met haar en toen snel er weer af.

Het was wel een vreemde en komische situatie dat die griet ineens aan kwam lopen.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Fatopi op 18 juni 2010, 23:00:11

Dit was niet mijn vriendin hoor, mijn vriendin zit altijd met volledig pak aan achterop, anders mag ze niet mee.
Deze griet wilde persee achterop, bij Franklin en zijn zwager kon dit niet, geen buddyseat bij zich, ik was de enige met buddyseat, dus toen wilde ze absoluut bij mij.
Een rondje gedaan met haar en toen snel er weer af.

Het was wel een vreemde en komische situatie dat die griet ineens aan kwam lopen.


Van mij had ze de pot op gekund. Geen motorkleding betekent niet opstappen. Als het fout gaat vergeef je het jezelf nooit
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Spritze op 19 juni 2010, 09:13:40


Dit was niet mijn vriendin hoor, mijn vriendin zit altijd met volledig pak aan achterop, anders mag ze niet mee.
Deze griet wilde persee achterop, bij Franklin en zijn zwager kon dit niet, geen buddyseat bij zich, ik was de enige met buddyseat, dus toen wilde ze absoluut bij mij.
Een rondje gedaan met haar en toen snel er weer af.

Het was wel een vreemde en komische situatie dat die griet ineens aan kwam lopen.


Ah een onbekende jonge vrouw.
Zeg dat dan eerder, als ze aangenaam uitzag dan had ik haar ook achterop genomen en dan af en toe lekker doorremmen  ;D
Titel: Re:Knee down
Bericht door: fsumter op 19 juni 2010, 23:04:01
je had hem moeten zien remmen hij deed niet anders  ;D

gr,
Franklin (getuige ter plekke)
Titel: Re:Knee down
Bericht door: cees op 20 juni 2010, 04:03:10
ik blijf bij mijn standpunt,en zeker nu wat hij antwoord ,er komt iemand aanlopen die persee mee wil rijden  en bij the way toevalig ook nog een helm bij heeft ,ik bij een eventueel ongeval toch de bestuurder van het motorvoertuig volledig aansprakelijk zal stellen en gezien de eerdere uitspraken die betreffende persoon op dit forem met foto en al; zie fotos knee down en uitleg waar men deze verkeersovertredingen doelbewust kan begaan, volledig aansprakelijk zal stellen, dit is geen bangmakerij maar de pure realiteit, ik ben zelf 54 jaar rijd met een fz1 fazer met aangepaste tandwielen om ook de fun te hebben en om ook op mijn oude dag nog plezier te hebben in het moter rijden , in het verleden ook een dierbare persoon met een motorongeluk heb verloren en ik hoop dat de jeugd net zoveel plezier in het motorrijden mag en kan ondervinden als ik, maar blijf wel even je gezond verstand gebruiken dit is absoluut geen hate mail ,maar een waarschuwing die je als motorrijder niet genoeg kunt krijgen nu genoeg gemauwd en alle motorfanaten nog veel plezier in de o zo mooie sport alleen jammer dat rossi er even uitlicht .vriendelijk groet cees
Titel: Re:Knee down
Bericht door: FZ1-Bike op 20 juni 2010, 07:07:44
En met iemand achterop kun je ook wel redelijk schuin door de bocht...


Misschien heeft ze wel een Esquad broek aan  ???

Gr.Wouter.


Heeft iemand van hier zo'n broek ???
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 20 juni 2010, 11:39:31
je had hem moeten zien remmen hij deed niet anders  ;D

gr,
Franklin (getuige ter plekke)

Franklin weet ook dat ik eigenlijk helemaal niet wilde rijden precies om de redenen hier genoemt.
Maar goed uiteindelijk toch over laten halen voor 1 rondje en eigenlijk niet boven de snelheid geweest van een licht opgevoerde bromfiets.

Het is goed om te lezen dat iedereen hier dezelfde reactie heeft als ik die primair had.
Uiteindelijk vond ik dat 1 rondje op een doodstille weg ook niet zo'n probleem en heeft het een boel lol gegeven voor ons allemaal.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 20 juni 2010, 20:02:32
ik ben ook voor motorkleding, volledig en ten alle tijde!!!!! laat dat ff duidelijk zijn.
Aan de andere kant, we zijn en blijven mannen duuuuuuus als er een jonge deerne komt aanlopen die achterop wil. DOEN!!!!!!!!!
men respect, Vince  ;D

 :99
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 29 juni 2010, 21:45:54
Leuk fimlpje om te zien hoe relaxed kneedowns met een FZ1 gemaakt kunnen worden.

http://www.youtube.com/watch?v=JP2PeBRmEz8

Titel: Re:Knee down
Bericht door: bluefz1s op 30 juni 2010, 07:24:26
Leuk fimlpje om te zien hoe relaxed kneedowns met een FZ1 gemaakt kunnen worden.

http://www.youtube.com/watch?v=JP2PeBRmEz8



die gaat amper schever dan iemand op zijn eerste tocht  na het rij examen ::).

Rechtop blijven rijden, ver naast de buddy gaan en je knie maximaal uitsteken... wat is daar nou zo leuk aan? Beter lekker echt plat
door de bocht me knietje gewoon aan de tank. Scheelt weer schaafplekken.. ;D
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 30 juni 2010, 09:02:55
Deels mee eens, maar geloof me je zal toch een behoorlijke hellingshoek moeten halen om überhaupt met je knie in de buurt van de grond te komen.
Aan de andere kant, in dit filmpje zie je duidelijk dat je dus heus niet zo schuin hoeft te gaan om dat te doen. Daarvoor post ik het ook om dit te proberen te illustreren.
Uiteraard is en blijft het op straat grotendeels meer leuk en gaaf dan dat het enig nut heeft om een bocht zo te nemen.
Desalniettemin, verzitten en goed je bovenlichaam de bocht inhangen heeft ook op straat heel veel nut in bepaalde bochten, en als je dit goed uitvoert is een logisch gevolg dat wanneer je dan ook je knie uitsteekt je automatisch met je knie de grond raakt.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: fsumter op 2 juli 2010, 12:45:33
Ja het blijft leuk maar toch liever op circuit dan moet je vaak zelfs nog juist je knie intrekken anders wordt de bocht te groot of moet je gas minderen.
Elleboog aan de grond dan begint het er echt op te lijken ben benieuwd of dat nog een keer lukt.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 2 juli 2010, 13:51:00
Dat had ik op Lelystad ook meerdere keren, knie in moeten trekken en weer schraaaaaaaaap, steppie en achterrem over het asfalt...
Titel: Re:Knee down
Bericht door: asphaltD op 2 juli 2010, 19:41:42
Vorige week had ik het voor elkaar eerst alleen links heel even maar dan smaakt het naar meer en s het relatief simpel om zowel links als recht de knie tegen het asfalt te zetten en de voetsteunen de volgen getrouw!

Arthur
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 3 juli 2010, 18:28:46
Leuk fimlpje om te zien hoe relaxed kneedowns met een FZ1 gemaakt kunnen worden.

http://www.youtube.com/watch?v=JP2PeBRmEz8



 :-[ alst zo makkelijk is dan ligt het aan mij dat mij ni lukt. Men stepjes gaan tege de grond geen probleem en ik hang bijna met 3/4 kont naast men zadel (aan de juiste kant weliswaar).... ?
Blijven oefenen dan maar  >:(



EDIT door Spritze: Quote aangepast
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 8 juli 2010, 23:19:35
Inmiddels lekker ingereden met weer de verhoogde kont van mijn motor, steppies hebben ongeveer 1,5 à 2cm meer grondspeling.
En ik kan je vertellen dat dit echt enorm scheelt, al zou je zeggen van niet.

Ik rij nu heel ontspannen knie aan de grond, hoef mijn kont iets minder ver naast de motor te hangen, vooral goed ver je schouders naast de motor hangen. Inmiddels kan ik hellingshoeken maken met de motor dat mijn knie weer wordt teruggedrukt door het asfalt. En nog steeds geen geschraap van de steppies.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 9 juli 2010, 09:57:04
Zal wel aan mijn postuur liggen, maar krijg mijn knieën niet aan de grond.
 :-\
Titel: Re:Knee down
Bericht door: asphaltD op 9 juli 2010, 10:13:15
Goede morgen,

Ik heb er zelf ook een hele tijd over gedaan alvorens de knie tegen het asphalt kwam.
Bij mij kwam dit doordat ik helemaal achterop mijn zadel ging zitten. Nu blijf ik meer op het midden van het zadel en de kont er circa 3/4 naast en het lukt.
Is trouwens wel voor het eerst dat het mij lukt en is vaak gewoon op een stukje weg oefenen en oefenen zodat je vertrouwen in motor asphalt en jezelf krijgt.

Dus rijden is de oplossing, maar verhef de knie down niet tot ultimate target want als het total down wordt is het huilen  ;)

Arthur
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 9 juli 2010, 11:34:30
Nej dat ga ik ook niet doen, heb de banden iig helemaal gebruikt, aan de hellingshoek zal het niet liggen.

Maar ja ben verschillende keren in de Eifel geweest en kom daar toch heel aardig uit de voeten zonder KD.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 9 juli 2010, 11:57:00
Zoals velen zeggen, een kneedown op de openbare weg is vaak echt totaal onzinnig, puur leuk als je het leuk vind.
Ik vind het simpelweg een lekker gevoel, maar het mag nooit een doel op zich worden.
Er zijn aardig wat bochten welke ik regelmatig rij, waarvan ik weet dat ik het daar ontspannen kan, soms doe ik het dan wel en soms niet, soms gebeurd het ook niet en zolang je dan maar niet krampachtig gaat rijden, prima toch.

Maar wat ook op de openbare weg echt wel enorm helpt, is je lichaam verplaatsen.
Je bovenlijf in de bocht hangen, en dat kun je vaak veel en veel verder doen dan je denkt.
Tijdens VRO3 heb ik aardig wat rondjes achter de instructeur aangereden, en hij ging echt mega verhangen met zijn bovenlijf en ook aardig verzitten met de kont op het zadel. Dit deed hij als voorbeeld hoe je dus echt goed bochten kunt rijden op straat en op het circuit. Zijn knie heeft geen 1 keer de grond geraakt, simpelweg omdat hij zijn knie niet uitstak. Had hij dit gedaan, reed hij ook bijna iedere bocht met zijn knie aan de grond.
Hij gaf aan dat hij dat op het Lelystad circuit niet doet om te laten zien dat knie aan de grond echt niet noodzakelijk is om knalhard bochtend te rijden, zowel op straat als op het circuit. Daarintegen heb ik van hem complimenten gekregen op mijn houding en techniek. Ik deed wel mijn knie tegen de grond, en langzaam aan begin je dan te leren dat het belangrijkste van knie aan de grond niet is dat je schuin gaat of het gewoon gaaf is. Het geeft een stukje extra gevoel voor wat je aan het doen bent. Hierbij moet dan wel je zithouding kloppen, als die verkeerd is en je rijdt je knie aan de grond, kan dit zomaar betekenen dat je op de grens van rijden en glijden bezig bent. Terwijl als je houding goed is, het moment van dat je knie de grond raakt nog lang niet het moment is dat je echt op de grens rijdt. De grens komt dan in zicht als je knie door het asfalt terug naar de motor wordt gedrukt. En die grens zoek je natuurlijk veel meer op, op het circuit, dan op de openbare weg. Dus op de openbare weg kan het soms een handig hulpmiddel zijn, als het bij je techniek past. Verder is het op de openbare weg en ook zeker in de eiffel (of Alpen) meer showen en lol hebben dan echt nodig om harder door de bocht te gaan.

Maar ook in de eiffel is het natuurlijk wel goed om je lichaam te verplaatsen, je kunt je motor daardoor rechterop rijden en dus hebben je banden meer grip. Dat is ook op de openbare weg een enorm voordeel natuurlijk.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Bunzing op 17 augustus 2010, 00:31:21
(http://www.circuitfotografie.nl/photo/albums/Tracktraining/15augustus/geel/TT__2090.jpg)
Het is echt wel mogelijk kijk maar......Afgelopen zondag op de MF tracktrainingday zijn m'n kneepads totaal afgeschaafd....
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Robbedoes op 17 augustus 2010, 08:34:01
Mooie foto. Bunzing. :)
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 5 september 2010, 19:53:06
Vandaag weer wat lekkere en minder lekkere kneedowns gemaakt op mijn favoriete plekjes.
Was toch wel weer wennen na de afgelopen weken zo'n 2.800 km alleen maar met duo te hebben gereden, je hele houding op de motor is dan duidelijk anders.
Maar goed het gaat nog steeds goed, alleen merk je gewoon dat je er nog niet helemaal "in" bent en dan gaat het nog wat wisselvallig zo'n eerste ritje weer alleen op de motor.

Goed ik reed dus op het einde van de A4 ( bij Den Hoorn etc ) en zag op een gegeven moment een zilvergrijze Honda 1300 Pan European langs de weg staan, kon haast niet missen dat moest politie zijn, dus toen ik langs hem reed maar ff extra rustig aan en jahoor ik rij voorbij en hij haakt aan.
Helaas één rondje dus op slakkengang, dus ik rij ff weg van de snelweg daar en hij volgt, op een nabij gelegen industrieterrein ga ik keren en hij rijdt nog steeds achter me en stopt ook en spreekt mij aan. Dus ik steek eerst mijn hand uit en geef hem een hand en stel mij voor, hij reageerd heel leuk en zowaar werd het direct een leuk gesprek.

Hij zei letterlijk : "Ik vind het prima als je hier lekker je knie aan de grond wil rijden, maar hou rekening mee dat je niet voluit uit de bochten accelereert want de herrie uit je uitlaat lijdt tot klachten uit de omgeving."
Mijn eerste reactie is : "Ik weet dat er last is met geluidsoverlast door uitlaten, precies de reden waarom ik dus geen gas geef uit de bochten vandaan, ik wil lol hebben in de bochten en verder geen gedoe." Daarna voeg ik er een vraag aan toe : "Meneer agent, naar mijn weten is een zogenaamde kneedown niet toegestaan in Nederland, klopt dit?" 
Zijn reactie was voor mij verassend, hij zei letterlijk : "Voor zover ik weet mag je gewoon je knie aan de grond rijden, mits je de motor onder controle hebt, sterker nog ik vind het knap als je het kunt en je moet het ook lekker doen als de omgeving het toelaat." Hij voegt hier aan toe : "Zolang jullie hier niet te hard gasgeven uit de bocht vandaan vinden wij het prima als jullie hier rijden. Geven jullie wel te veel gas en zorgen dus voor geluidsoverlast, dan gaan we weer snelheidsmetingen doen met de lasergun en dan krijg je dus weer sneheidsbekeuringen voor de sneheden die jullie halen in de bochten."

Conclusie is dus, kneedowns mag gewoon en zolang je een beetje netjes doet verder vind meneer agent het helemaal niet erg en knijpen ze dus zelfs een oogje toe voor de iets te hoge snelheden in de bochten.

Ik ben dus gewoon weer doorgegaan en hij heeft mij nog zeker drie keer staan bekijken en me gewoon mijn gang laten gaan.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: VINO op 5 september 2010, 20:31:30
 :73 mooi man :D ik heb ook eens een gesprek gehad :police:, die had het eerst over art.5 en daarna over dat de wheely toch wel gekontroleert ging  omdat
hij me hoorde doorschakelen :70 (bleef bij een waarschuwing)
Titel: Re:Knee down
Bericht door: asphaltD op 5 september 2010, 22:36:28
Hier mijn praktijk oefeningen! ;D

Het gaat steeds makkelijker zelfs op mini rotondes lukt het met enige regelmaat bij ca 50 km per uur.

is en blijft leuk!

groet
Arthur
Titel: Re:Knee down
Bericht door: BeR_FZ1 op 15 oktober 2010, 01:10:06
't is en blijft een kwestie van flink ernaast hangen.
(http://lolsnaps.com/upload_images/real/1147.jpg)
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Robbedoes op 15 oktober 2010, 12:38:26
Woehaaaaa......die Goldwing ;D ;D
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Wallie op 15 oktober 2010, 16:29:09
Hahahahaa, lachuh
 ;D ;D ;D ;D ;D
Titel: Re:Knee down
Bericht door: FZééntje op 16 oktober 2010, 00:50:07
Ja allemaal erg gaaf maar niet zoals Rossi tijdens zijn eerste rit in een Ferrari
mzzl
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Jacques op 17 oktober 2010, 16:01:30
De Knee down gaat bij mij niet altijd even soepel maar mogelijkheden genoeg om te oefenen. Vooral de wc-pot dat kan je mooi thuis doen. :P
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 18 oktober 2010, 17:48:56
De Knee down gaat bij mij niet altijd even soepel maar mogelijkheden genoeg om te oefenen. Vooral de wc-pot dat kan je mooi thuis doen. :P

Als ik die wc pot nadoe dan hangen de muren vol met etgeen normalieter in de pot moet. vrouwlief kan hier niet mee lachen dus blijf wel oefenen op men bike  ;D
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Ivo Smeets op 18 oktober 2010, 18:16:16
De Knee down gaat bij mij niet altijd even soepel maar mogelijkheden genoeg om te oefenen. Vooral de wc-pot dat kan je mooi thuis doen. :P

Als ik die wc pot nadoe dan hangen de muren vol met etgeen normalieter in de pot moet. vrouwlief kan hier niet mee lachen dus blijf wel oefenen op men bike  ;D
:73 :73 :73
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Wallie op 18 oktober 2010, 21:25:54
Hé Quickey,

je moet ook wel je broek aan houden!!
 ;D ;D ;D ;D
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 18 oktober 2010, 22:29:31
Dan zit die straks vol....

Even zonder dollen, kneedownen op onze FZ1 is met de juiste banden een koud kunsje.
Toen ik kneedownde met de standaard Michelin Pilot Road 1 banden, ging dit verre van lekker, nu met MPP's of Power Pure's is het echt heel prima te doen.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 20 oktober 2010, 18:53:02
ik merte dit al toen ik (door omstandigheden) men voorband liet veranderen in een Bridgestone BT23. de achterband is nog dezelfde Mich Pilot road. normaal ben ik niet voor ecombineerde banden maar (weer door omstandigheden) moest het maar ff zo. dankzij men zachtere voorband kan ik nu nog net dat ietsje meer en dieper gaan in de bocht. dan denk ik bij mezelf dat wanneer ik na de winter ook een BT23 achterband de knee down uiteindelijk wel vanzelf komt.  ;D
 :71
Titel: Re:Knee down
Bericht door: vincefazer op 20 oktober 2010, 18:55:01
Als je makkelijk de steppies aan de grond rijdt, hebben je banden ook genoeg grip voor kneedowns.
Dus dan komt het vanzelf hoor!

En anders volgend seizoen een keer met mij en fsumter en zwager mee rijden, dan is het zeker weten zo gepiept.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: fsumter op 24 oktober 2010, 21:15:26
Altijd welkom Vince en all, het is er nog steeds rustig met verkeer daar alleen ben ik zelf niet meer geweest.

Gr,

Franklin.
Titel: Re:Knee down
Bericht door: Quickey op 26 oktober 2010, 20:36:05
Als je makkelijk de steppies aan de grond rijdt, hebben je banden ook genoeg grip voor kneedowns.
Dus dan komt het vanzelf hoor!

En anders volgend seizoen een keer met mij en fsumter en zwager mee rijden, dan is het zeker weten zo gepiept.

ik zien da zitte, inderdaad wel volgend seizoen want met de temperaturen hier die met moeite bove de 7 graden komen denk ik net dat de grip op de baan van positieve aard is.
Ik hou jullie eraan  ;)
 :99
Titel: esl analysis essay writing for hire uk
Bericht door: Thomasfuct op 25 april 2024, 22:16:11
Darrian Watts from Greeley was looking for esl analysis essay writing for hire uk
 
Bryant Atkinson found the answer to a search query esl analysis essay writing for hire uk
 
 
ESSAYERUDITE.COM
 
 
(http://essayerudite.com/images/banner/500x500.jpg) (https://essayerudite.com)
 
 
esl analysis essay writing for hire uk (https://essayerudite.com)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
casting agency cover letter samples
cheap biography editor website us
custom scholarship essay writing for hire gb
best course work writing services ca
sample essay about mathematics
tidy endings harvey fierstein essay
research proposal on environmental issues
child and youth worker resume examples
best biography writer websites for college
popular literature review ghostwriter services for school
cheap critical analysis essay writers sites for mba
example of research paper conclusion
top article writers sites
how to write a biology lab discussion
common ap euro essay topics
byron mouton term paper
how to write a 12 tone composition
mphil computer science thesis
sample argumentative research proposal
custom custom essay editing site for phd
abortion is wrong persuasive essay
business plan term sheet
government contracting resume format
how to write in chinese characters
do my remedial math creative writing
write a bike juri zaech
cover letter no current openings
resume retail description
night essay question
sociolinguistics thesis
custom problem solving ghostwriters service
top content writer services for college
to write a resurch
constitution compromises free essays
sports affect homework
terrorism hindi essay
troy vs the iliad essay
how to write a business email to managers
how to write maven plugin
political science writer website
cheap dissertation proposal writers services for college
essay about dead man walking
writing an art history essay
food delivery services business plan
rubric thesis essay
phd thesis human resource management
sound engineer resume sample
business plan template gardening
consultant legal nurse ow resume write
esl speech proofreading sites ca
 
custom university dissertation methodology topics (http://kyev.ukrbb.net/viewtopic.php?f=2&t=39194)
owl purdue english essay (http://kaoyanszu.com/forum.php?mod=viewthread&tid=999559&extra=)
how to write inuit numbers (https://thecashdeal.trade/community/user-23254.html)
high cost of living essay (https://2pacboard.net/Thread-New-Feature-Postbit-Backgrounds?pid=36502#pid36502)
mtsu college application essay (http://buellriders.cz/buellriders-cz-forum/nabidka/31099-help-with-my-biology-blog#44399)
esl custom essay ghostwriter for hire for phd (https://ragnarok.ch/forum/viewthread.php?thread_id=44781)
schools piling on too much homework (http://messmangler.com/forums/showthread.php?tid=42869)
Titel: Re: Knee down
Bericht door: xemnor op 18 mei 2024, 11:46:42
XVII (http://audiobookkeeper.ru/book/2999)185.2 (http://cottagenet.ru/plan/831)гово (http://eyesvision.ru/lectures/297)Labo (http://eyesvisions.com/physics/36)Time (http://factoringfee.ru/t/1221941)Гера (http://filmzones.ru/t/1061246)Remi (http://gadwall.ru/t/1206112)Isol (http://gaffertape.ru/t/1103245)Ураг (http://gageboard.ru/t/1096186)fash (http://gagrule.ru/t/1025252)Сред (http://gallduct.ru/t/1163738)Сыри (http://galvanometric.ru/t/1375714)пере (http://gangforeman.ru/t/1377525)Righ (http://gangwayplatform.ru/t/1698109)Сага (http://garbagechute.ru/t/1252440)Jona (http://gardeningleave.ru/t/1081881)Zyli (http://gascautery.ru/t/1148421)запи (http://gashbucket.ru/t/1240515)Davi (http://gasreturn.ru/t/1228086)Атам (http://gatedsweep.ru/t/1213406)Глад (http://gaugemodel.ru/t/1244805)возр (http://gaussianfilter.ru/t/1563611)Андр (http://gearpitchdiameter.ru/t/1241055)
Marc (http://geartreating.ru/t/1145158)Comm (http://generalizedanalysis.ru/t/1126126)Нико (http://generalprovisions.ru/t/1256341)Shos (http://geophysicalprobe.ru/t/1131774)Манд (http://geriatricnurse.ru/t/1378779)Сама (http://getintoaflap.ru/t/1239933)инос (http://getthebounce.ru/t/854849)Voul (http://habeascorpus.ru/t/1089026)Shay (http://habituate.ru/t/1092877)Clau (http://hackedbolt.ru/t/1212147)Миха (http://hackworker.ru/t/1351372)Sade (http://hadronicannihilation.ru/t/1104607)Vict (http://haemagglutinin.ru/t/1100062)Сиро (http://hailsquall.ru/t/1195020)Shhh (http://hairysphere.ru/t/1094362)Adio (http://halforderfringe.ru/t/1104421)траф (http://halfsiblings.ru/t/1033867)Экон (http://hallofresidence.ru/t/947097)Patr (http://haltstate.ru/t/973132)West (http://handcoding.ru/t/1198106)Наум (http://handportedhead.ru/t/1369381)Буха (http://handradar.ru/t/946815)това (http://handsfreetelephone.ru/t/1144999)
Patr (http://hangonpart.ru/t/1144891)дела (http://haphazardwinding.ru/t/952478)Миты (http://hardalloyteeth.ru/t/809839)Sidn (http://hardasiron.ru/t/818295)Dale (http://hardenedconcrete.ru/t/947503)Онип (http://harmonicinteraction.ru/t/1045926)учен (http://hartlaubgoose.ru/t/945968)лаби (http://hatchholddown.ru/t/1224359)Serg (http://haveafinetime.ru/t/1547554)чита (http://hazardousatmosphere.ru/t/1360280)Межу (http://headregulator.ru/t/1547602)Mati (http://heartofgold.ru/t/1547992)Mile (http://heatageingresistance.ru/t/1200424)поэт (http://heatinggas.ru/t/1457737)Roxy (http://heavydutymetalcutting.ru/t/1183046)дубл (http://jacketedwall.ru/t/791752)Howa (http://japanesecedar.ru/t/842979)отст (http://jibtypecrane.ru/t/1374628)выпу (http://jobabandonment.ru/t/833845)Neil (http://jobstress.ru/t/1009842)Wind (http://jogformation.ru/t/1041809)Левч (http://jointcapsule.ru/t/1148279)Миро (http://jointsealingmaterial.ru/t/1224124)
Турб (http://journallubricator.ru/t/1308796)OZON (http://juicecatcher.ru/t/1148280)Adio (http://junctionofchannels.ru/t/1180926)Alta (http://justiciablehomicide.ru/t/1182442)Pali (http://juxtapositiontwin.ru/t/1187806)Sela (http://kaposidisease.ru/t/1180591)MODO (http://keepagoodoffing.ru/t/1181656)Rich (http://keepsmthinhand.ru/t/833772)Niki (http://kentishglory.ru/t/1183900)Quik (http://kerbweight.ru/t/1189241)Andr (http://kerrrotation.ru/t/849793)Олен (http://keymanassurance.ru/t/820290)Roxy (http://keyserum.ru/t/1181466)Salm (http://kickplate.ru/t/1382498)Лари (http://killthefattedcalf.ru/t/1372230)Rust (http://kilowattsecond.ru/t/1125220)Alle (http://kingweakfish.ru/t/1425098)согл (http://kinozones.ru/film/7895)Gran (http://kleinbottle.ru/t/1204404)Роши (http://kneejoint.ru/t/1241510)Alta (http://knifesethouse.ru/t/1711323)Jacq (http://knockonatom.ru/t/1078211)Caro (http://knowledgestate.ru/t/1232020)
Zone (http://kondoferromagnet.ru/t/1548818)Штыр (http://labeledgraph.ru/t/1345752)врач (http://laborracket.ru/t/1379919)Zone (http://labourearnings.ru/t/1549091)унив (http://labourleasing.ru/t/1548774)Zone (http://laburnumtree.ru/t/1191142)Zone (http://lacingcourse.ru/t/1189796)ASAS (http://lacrimalpoint.ru/t/1189097)XIII (http://lactogenicfactor.ru/t/1240690)Zone (http://lacunarycoefficient.ru/t/1194233)Zone (http://ladletreatediron.ru/t/1192516)Zone (http://laggingload.ru/t/1190800)ERIN (http://laissezaller.ru/t/1192461)Zone (http://lambdatransition.ru/t/1192544)Zone (http://laminatedmaterial.ru/t/1194230)Анто (http://lammasshoot.ru/t/1322404)Zone (http://lamphouse.ru/t/1185647)Zone (http://lancecorporal.ru/t/1185596)Zone (http://lancingdie.ru/t/1187023)Zone (http://landingdoor.ru/t/1189606)Herm (http://landmarksensor.ru/t/1485823)Zone (http://landreform.ru/t/1187472)Zone (http://landuseratio.ru/t/1185821)
Zone (http://languagelaboratory.ru/t/1191596)борь (http://largeheart.ru/shop/1160382)Anas (http://lasercalibration.ru/shop/589117)меся (http://laserlens.ru/lase_zakaz/1952)брон (http://laserpulse.ru/shop/590063)MIDI (http://laterevent.ru/shop/1178725)Bosc (http://latrinesergeant.ru/shop/452463)Прои (http://layabout.ru/shop/451644)Бирю (http://leadcoating.ru/shop/127172)Colo (http://leadingfirm.ru/shop/105386)Sylv (http://learningcurve.ru/shop/454034)Exot (http://leaveword.ru/shop/157293)Mich (http://machinesensible.ru/shop/154164)Pola (http://magneticequator.ru/shop/305537)3889 (http://magnetotelluricfield.ru/shop/175340)Разм (http://mailinghouse.ru/shop/145882)1775 (http://majorconcern.ru/shop/269134)STAR (http://mammasdarling.ru/shop/159740)МГ00 (http://managerialstaff.ru/shop/159645)FORD (http://manipulatinghand.ru/shop/613511)худо (http://manualchoke.ru/shop/597821)помо (http://medinfobooks.ru/book/3055)kbps (http://mp3lists.ru/item/7367)
Турц (http://nameresolution.ru/shop/469780)Сост (http://naphtheneseries.ru/shop/104637)Feed (http://narrowmouthed.ru/shop/460694)Поло (http://nationalcensus.ru/shop/468872)прав (http://naturalfunctor.ru/shop/100308)комп (http://navelseed.ru/shop/100817)игру (http://neatplaster.ru/shop/454506)Кули (http://necroticcaries.ru/shop/161866)Teac (http://negativefibration.ru/shop/185227)Whit (http://neighbouringrights.ru/shop/446324)скла (http://objectmodule.ru/shop/108559)Rowe (http://observationballoon.ru/shop/79646)Tefa (http://obstructivepatent.ru/shop/98328)Anna (http://oceanmining.ru/shop/69998)цвет (http://octupolephonon.ru/shop/571896)ЛитР (http://offlinesystem.ru/shop/147894)Роша (http://offsetholder.ru/shop/200631)Andr (http://olibanumresinoid.ru/shop/147589)ЛитР (http://onesticket.ru/shop/578100)Сове (http://packedspheres.ru/shop/580044)Миши (http://pagingterminal.ru/shop/681909)вузо (http://palatinebones.ru/shop/680544)Пари (http://palmberry.ru/shop/317116)
Sony (http://papercoating.ru/shop/581440)ЛитР (http://paraconvexgroup.ru/shop/685435)Oste (http://parasolmonoplane.ru/shop/1166812)Bert (http://parkingbrake.ru/shop/1166855)Благ (http://partfamily.ru/shop/1165817)Дави (http://partialmajorant.ru/shop/1168652)Бода (http://quadrupleworm.ru/shop/1538670)XVII (http://qualitybooster.ru/shop/353302)Vega (http://quasimoney.ru/shop/593909)Edit (http://quenchedspark.ru/shop/594422)Голо (http://quodrecuperet.ru/shop/1043949)Сели (http://rabbetledge.ru/shop/1072094)Ромо (http://radialchaser.ru/shop/175313)бпрм (http://radiationestimator.ru/shop/476550)Digi (http://railwaybridge.ru/shop/512262)Quar (http://randomcoloration.ru/shop/511147)Воро (http://rapidgrowth.ru/shop/737648)Демк (http://rattlesnakemaster.ru/shop/1077157)прем (http://reachthroughregion.ru/shop/286359)музы (http://readingmagnifier.ru/shop/474490)Вдов (http://rearchain.ru/shop/638969)Виде (http://recessioncone.ru/shop/515263)Шаля (http://recordedassignment.ru/shop/879484)
движ (http://rectifiersubstation.ru/shop/1052928)Мотр (http://redemptionvalue.ru/shop/1061330)Deco (http://reducingflange.ru/shop/1676908)Шевк (http://referenceantigen.ru/shop/1692786)бога (http://regeneratedprotein.ru/shop/1752266)(184 (http://reinvestmentplan.ru/shop/121731)авто (http://safedrilling.ru/shop/1812878)музы (http://sagprofile.ru/shop/1052670)Кали (http://salestypelease.ru/shop/1065585)Влад (http://samplinginterval.ru/shop/1420499)Куци (http://satellitehydrology.ru/shop/1461085)24-2 (http://scarcecommodity.ru/shop/1483105)Пята (http://scrapermat.ru/shop/1461097)Поли (http://screwingunit.ru/shop/1493052)авто (http://seawaterpump.ru/shop/1250874)Друж (http://secondaryblock.ru/shop/263833)Шапи (http://secularclergy.ru/shop/305122)McKi (http://seismicefficiency.ru/shop/110443)Валь (http://selectivediffuser.ru/shop/398492)Маля (http://semiasphalticflux.ru/shop/399467)MatL (http://semifinishmachining.ru/shop/460042)меся (http://spicetrade.ru/spice_zakaz/1952)меся (http://spysale.ru/spy_zakaz/1952)
меся (http://stungun.ru/stun_zakaz/1952)Data (http://tacticaldiameter.ru/shop/481917)drum (http://tailstockcenter.ru/shop/489312)Astr (http://tamecurve.ru/shop/475527)Доро (http://tapecorrection.ru/shop/482162)Acce (http://tappingchuck.ru/shop/485778)Степ (http://taskreasoning.ru/shop/498061)знан (http://technicalgrade.ru/shop/1819673)Rein (http://telangiectaticlipoma.ru/shop/1875951)Нефе (http://telescopicdamper.ru/shop/642026)Шихо (http://temperateclimate.ru/shop/306995)Caro (http://temperedmeasure.ru/shop/399432)чита (http://tenementbuilding.ru/shop/976561)tuchkas (http://tuchkas.ru/)Теле (http://ultramaficrock.ru/shop/979526)Вино (http://ultraviolettesting.ru/shop/482288)