Yamaha Forum
FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen => Algemene vragen over je FZ1 => Topic gestart door: Pidi op 4 augustus 2008, 00:19:11
-
Hoi,
Ik ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar wie er van jullie de instellingen van de vering/demping hebben veranderd.
Ooit heb ik eens een setting overgenomen van iemand die er volgens zeggen erg veel verstand van had. Daar heb ik een poos mee rond gereden, maar vorige week heb ik 'm toch maar weer eens terug gezet naar de standaard instellingen. En ik moet zeggen dat dat eigenlijk nog beter rijdt ook. ;)
Heb jij iets aangepast?
Zo ja wat?
En hoe weet je wat het beste werkt?
Zelf heb ik er totaal geen verstand van (wil ik niet hebben ook ;) ) dus ik zou niet eens weten waar ik het moet zoeken. Dus voorlopig blijft ie bij mij gewoon weer op standaard staan. :)
-
Niemand?
Dus iedereen rijdt rond met de standaard setting?
Dat verbaast me! :)
-
Niemand?
Dus iedereen rijdt rond met de standaard setting?
Dat verbaast me! :)
Hoi Pidi,
Idd...standaard ;D.
-
Ik heb bij mijn FZ1 fazer 2007 de demping 2 klikken harder staan als origineel.Dus volledig dicht draaien in klokwijzerzin(is hardste stand) en dan 6 klikken tegen klok(origineel is dit 8 klikken).Heb verschillende standen geprobeerd,dit was voor mijn 72 kg(droog), beste stand.
Niet dat het zoveel verschil maakt,deze winter(als bruintje meewil)Ohlins achter en Hyperpro veren voor.
-
Achterveervoorspanning 2 standen hoger
Achter uitgaandedemping 2 klikken zwaarder
Voor uitgaande demping 2 klikken zwaarder
-
Ja ik vind dat er eigenlijk helemaal niets mis is met de vering zoals hij is. Sturrt retestrak en toch comfortabel genoeg op de hobbelige binnenwegen. Wat wil je nog meer?
-
Hoi,
Heb het ook gewoon standaard staan heb alleen wel gehoord dat het vervangen van je vering voor wel een groot verschil geeft.
Volgens mij zitten er standaard ook geen progressieve veren in en door ze hiermee te vervangen zou het al een boel schelen.
m.vr.gr.
Franklin.
-
ik heb mijn voorveren laten veranderen met hyperpro progesieve veren, vind de motor veel controleerbaarder, bochten gedrag is veel stabieler, zeker korte snelle bochten vond ik de motor niet lekker is nu beter geworden, en niet te vergeten hij remt nu vele malen beter , ook vind ik op wat slechte wegen dat de motor rustiger blijft rijden
achter ook een andere veer van hyperpro, zeker voor de wat zwaardere rijders onder ons een aanrader, de grondspeling wordt vele malen beter, ook de uitgaande demping die moet je al gauw bij de standaard veer op zijn eindpunt zetten is nu vele malen beter
-
Mijne is volledig aangepast. Op het 2006 model is de achterschokker niet toereikend.
Deze dus vervangen voor een Ohlins. Voor de vork laten verbouwen door Rooske (ohlins).
Meer stelbereik en andere zwaardere veren en dunnere olie toegepast en de olie bump aangepast.
Resultaat beter wegcontact op slecht wegdek. Niet meer oprichten bij de bocht inremmen en lichter sturen.
Het is dus zeker de moeite om eens langs een veren specialist langs te gaan.
-
Is de vering van de 06/07 versie anders dan de 08 versie, zo ja is deze beter of slechter. ( als we uberhaut over slecht kunnen spreken.)
-
Mijne is volledig aangepast. Op het 2006 model is de achterschokker niet toereikend.
Deze dus vervangen voor een Ohlins. Voor de vork laten verbouwen door Rooske (ohlins).
Meer stelbereik en andere zwaardere veren en dunnere olie toegepast en de olie bump aangepast.
Resultaat beter wegcontact op slecht wegdek. Niet meer oprichten bij de bocht inremmen en lichter sturen.
Het is dus zeker de moeite om eens langs een veren specialist langs te gaan.
Ik denk dat vooral op motorfietsen met een standaard slecht of versleten veerelementen natuurlijk veel baat hebben bij relatief dure vervangingsdempers.
Ook is het zo dat vooral de kritische circuitrijder deze onkosten gerechtvaardigd zijn.
Wat denk ik ook zo is, is dat de geclaimde verbetering na monteren van dure schokbrekers of aanpassingen voor een groot deel ook bereikt kunnen worden door het gewoon goed afstellen van de vering.
Zo is het lichter sturen naar mijn mening alleen maar het resultaat van de achterkant iets hoger of de voorkant iets lager zetten (veervoorspanning of rijhoogte)
Niet meer oprichten in bochten is gewoon een kwestie van de uitgaande demping voor iets hoger zetten.
-
Er zijn zoveel factoren van elkaar afhankelijk bij het afstellen van je vering dat je in mijn optiek niet zomaar kunt zeggen 3 klikken zus en 2 klikken zo.
Ik zelf weeg bv 67 kg.
Op het moment dat ik de setting van iemand overneem die bv 85 kg weegt dan heb ik echt een verkeerde afstelling.
Afstellen bij een gedegen veringspecialist is een goede optie en kan veel frustratie schelen.
-
Mee eens,
en dan speelt je rijstijl ook nog een grote rol!
-
Laat ik het dan anders zeggen met de standaard vering kreeg ik deze klachten niet weg.
Alleen de achterkant omhoog gaat hij inderdaad lichter van sturen.Maaaar dan word hij met de standaard vering onrustig in de voorkant.
Hiervoor is dus aanpassing aan de voorkant nodig. Tevens had ik een probleem met de grondspeling welke ik nu dus ook opgelost heb zonder in te leveren aan veerweg of comfort. Dit is zelfs verhoogd met de Ohlins. Het kost dus wel watcentjes maar neemt wel mijn klachten weg. :] :]
-
oké :)
-
Heren heren,
doe een tie rep om één van je binnenpoten en ga rijden en een beetje uitproberen, keertje hard remmen enzo. Vervolgens kijk je hoe ver de tie-rep gezakt is. Indien de tie-rep 1 a 2 cm boven het onderste punt blijft dan is je vering goed, hij moet immers de hele veerweg gebruiken. Blijft de tie-rep te hoog dan is de vering te strak.
Krijg je het met de instellingen niet onder controle probeer dan eens dunnere olie (zo gepiept). Het bereik van je instellingen wordt dan ook groter en dus beter bruikbaar.
Ga je de baan op met de N dan zijn geven andere veren zeker meer gevoel (feedback). Denk aan Hyperpro maar ook Wilbers levert goede setjes.
Ciao
-
En hiermee zijn al onze afstelproblemen uit de wereld.
-
En hiermee zijn al onze afstelproblemen uit de wereld.
;D ;D
Heren heren,
doe een tie rep om één van je binnenpoten en ga rijden en een beetje uitproberen, keertje hard remmen enzo. Vervolgens kijk je hoe ver de tie-rep gezakt is. Indien de tie-rep 1 a 2 cm boven het onderste punt blijft dan is je vering goed, hij moet immers de hele veerweg gebruiken. Blijft de tie-rep te hoog dan is de vering te strak.
Krijg je het met de instellingen niet onder controle probeer dan eens dunnere olie (zo gepiept). Het bereik van je instellingen wordt dan ook groter en dus beter bruikbaar.
Ga je de baan op met de N dan zijn geven andere veren zeker meer gevoel (feedback). Denk aan Hyperpro maar ook Wilbers levert goede setjes.
Ciao
Spijt me, maar dit is wel erg kort door de bocht.
Ff hard remmen en z0?!?!?
Gaat juist er om hoe hij naar een rit op de weg of een sessie op de baan staat.
Zijn 2 verschillende dingen en daarom hebben velen van ons ook een andere setting voor op weg hebben als voor op de baan.
Dat verhaal van die dunnere olie is ook niet helemaal "up to date".
Denk o.a ook eens aan andere shims, cartridge en dergelijke.
Tis nu niet zo dat als je de reguliere instelling niet goed krijgt, je dan maar wat dunne Bertoli er in moet mikken en dan is alles instelbaar.
-
En hiermee zijn al onze afstelproblemen uit de wereld.
Zo bedoel ik het ook.
-
En hiermee zijn al onze afstelproblemen uit de wereld.
Zo bedoel ik het ook.
me snap you ;D
-
Is de vering van de 06/07 versie anders dan de 08 versie, zo ja is deze beter of slechter. ( als we uberhaut over slecht kunnen spreken.)
Als ik het goed heb is de achtervering vanaf het 2007 model aangepast. De achtervering van het 2006 model zou te stug zijn volgens de testen die ik gelezen heb.
-
2006 was voor mij standaard helemaal goed, nu heb ik een 2008 en dat is een groot verschil, voor mij veel te soft.
Ga volgend jaar maar eens wat draaien aan de afstelling, kijken of ik het vertrouwen van de 06 weer terug krijg.
-
even een kort vraagje. Ik heb nogal eens dat de achterkant wegschuift opzij als ik de bocht doorga en beetje teveel ga geef als de banden niet warm zijn en het nat is dan schrik ik me eigen rot ja vind het niet erg als ik zelf val maar ja voor de motor natuurlijk dat is zonde. Komt dit ook omdat die verkeerd is afgesteld achter.
-
Komt dit ook omdat die verkeerd is afgesteld achter.
Nee ! Dat komt doordat je op een nat wegdek met koude banden en te veel gas door een bocht gaat :P
-
Wat voor banden heb je ?
-
Komt dit ook omdat die verkeerd is afgesteld achter.
Nee ! Dat komt doordat je op een nat wegdek met koude banden en te veel gas door een bocht gaat :P
(http://www.limburgracingteam.nl/smf/Smileys/lrt/withstupid.gif)
Alles is eigenlijk al in de vraag beantwoord.
Loste alles zich maar zo makkelijk op ;D
-
veulste get, dan gaaz biegeven....
schoene spreuk trowens sprik miech wel oan. :D :D
-
veulste get, dan gaaz biegeven....
schoene spreuk trowens sprik miech wel oan. :D :D
Bin ich gans mit dich eins.
Is us op ut lief gesjreve ;D
-
Leuk taaltje. Ga vlug weer naar mijn zussie in Cadier ;) Kunnen we er kallen.
-
Er is iets mis met mijn ogen of mijn beeldscherm.
Of het is die fles Jägermeister van gisteren!
-
Leuk taaltje. Ga vlug weer naar mijn zussie in Cadier ;) Kunnen we er kallen.
Er is iets mis met mijn ogen of mijn beeldscherm.
Of het is die fles Jägermeister van gisteren!
Dat was even het Limbo FZ1 chapter aan het woord.
Btw, svp de volgende meeting in het zuiden ;D :P ;)
-
Leuk taaltje. Ga vlug weer naar mijn zussie in Cadier ;) Kunnen we er kallen.
Er is iets mis met mijn ogen of mijn beeldscherm.
Of het is die fles Jägermeister van gisteren!
Dat was even het Limbo FZ1 chapter aan het woord.
Btw, svp de volgende meeting in het zuiden ;D :P ;)
Klinkt goed, knutsel ik wel een leuke route in elkaar :D :D
-
Klinkt goed, knutsel ik wel een leuke route in elkaar :D :D
[/quote]
Zullen we dan het drielandenpunt aandoen? Zijn we meteen internationaal bezig en van daaruit, zoals jij ongetwijfeld weet, prachtige wegen. :]
-
Klinkt goed, knutsel ik wel een leuke route in elkaar :D :D
Zullen we dan het drielandenpunt aandoen? Zijn we meteen internationaal bezig en van daaruit, zoals jij ongetwijfeld weet, prachtige wegen. :]
[/quote]
Ik stel voor dat we dan gewoon even een 40 min doorrijden en de Eiffel even aandoen.
Rondje Rurberg mag uiteraard niet ontbreken ;)
Om jullie alvast in de mood te brengen ;D (http://nl.youtube.com/watch?v=C1P4aqeTVhY)
-
Klinkt goed, knutsel ik wel een leuke route in elkaar :D :D
Zullen we dan het drielandenpunt aandoen? Zijn we meteen internationaal bezig en van daaruit, zoals jij ongetwijfeld weet, prachtige wegen. :]
Ik stel voor dat we dan gewoon even een 40 min doorrijden en de Eiffel even aandoen.
Rondje Rurberg mag uiteraard niet ontbreken ;)
Om jullie alvast in de mood te brengen ;D (http://nl.youtube.com/watch?v=C1P4aqeTVhY)
De boys van het LRT in actie
-
Klinkt goed, knutsel ik wel een leuke route in elkaar :D :D
Zullen we dan het drielandenpunt aandoen? Zijn we meteen internationaal bezig en van daaruit, zoals jij ongetwijfeld weet, prachtige wegen. :]
Ik stel voor dat we dan gewoon even een 40 min doorrijden en de Eiffel even aandoen.
Rondje Rurberg mag uiteraard niet ontbreken ;)
Om jullie alvast in de mood te brengen ;D (http://nl.youtube.com/watch?v=C1P4aqeTVhY)
De boys van het LRT in actie
zegt volgens mij de andere LRT'er, want volgens mij heb ik ZundappKS1234 voor me :P ;D
-
Klinkt goed, knutsel ik wel een leuke route in elkaar :D :D
Zullen we dan het drielandenpunt aandoen? Zijn we meteen internationaal bezig en van daaruit, zoals jij ongetwijfeld weet, prachtige wegen. :]
Ik stel voor dat we dan gewoon even een 40 min doorrijden en de Eiffel even aandoen.
Rondje Rurberg mag uiteraard niet ontbreken ;)
Om jullie alvast in de mood te brengen ;D (http://nl.youtube.com/watch?v=C1P4aqeTVhY)
[/quote]
Nog beter :99 :99
Kan bijna niet wachten.
-
Seit (http://audiobookkeeper.ru/book/12732)150.8 (http://cottagenet.ru/plan/739)черн (http://eyesvision.ru)PERF (http://eyesvisions.com/eyesight/23)Hiro (http://factoringfee.ru/t/1079487)Robe (http://filmzones.ru/t/753813)Алек (http://gadwall.ru/t/667897)Char (http://gaffertape.ru/t/843992)Моис (http://gageboard.ru/t/859999)Прод (http://gagrule.ru/t/717075)педа (http://gallduct.ru/t/945967)Zero (http://galvanometric.ru/t/449284)Нико (http://gangforeman.ru/t/686912)XVII (http://gangwayplatform.ru/t/944626)Gran (http://garbagechute.ru/t/1143210)Реня (http://gardeningleave.ru/t/659063)Thir (http://gascautery.ru/t/1036726)Skyp (http://gashbucket.ru/t/457326)XVII (http://gasreturn.ru/t/976972)clas (http://gatedsweep.ru/t/565718)судь (http://gaugemodel.ru/t/1160220)Мере (http://gaussianfilter.ru/t/1047410)факу (http://gearpitchdiameter.ru/t/815905)
Нефе (http://geartreating.ru/t/815258)R704 (http://generalizedanalysis.ru/t/741247)Итал (http://generalprovisions.ru/t/559995)Fisk (http://geophysicalprobe.ru/t/572644)Попо (http://geriatricnurse.ru/t/298737)мате (http://getintoaflap.ru/t/673013)Stef (http://getthebounce.ru/t/260987)Иллю (http://habeascorpus.ru/t/829928)Emil (http://habituate.ru/t/965911)серт (http://hackedbolt.ru/t/449601)авто (http://hackworker.ru/t/854345)роди (http://hadronicannihilation.ru/t/853894)Занд (http://haemagglutinin.ru/t/849535)Nico (http://hailsquall.ru/t/656491)Clic (http://hairysphere.ru/t/561088)Neut (http://halforderfringe.ru/t/564786)серт (http://halfsiblings.ru/t/563277)Nina (http://hallofresidence.ru/t/563723)Knol (http://haltstate.ru/t/561091)Импе (http://handcoding.ru/t/836730)Mile (http://handportedhead.ru/t/1027711)Head (http://handradar.ru/t/562707)Robe (http://handsfreetelephone.ru/t/514499)
Chet (http://hangonpart.ru/t/761140)Pier (http://haphazardwinding.ru/t/565747)Spec (http://hardalloyteeth.ru/t/557455)Afte (http://hardasiron.ru/t/566893)Glor (http://hardenedconcrete.ru/t/567550)Балы (http://harmonicinteraction.ru/t/567992)John (http://hartlaubgoose.ru/t/179535)Silv (http://hatchholddown.ru/t/602212)Vija (http://haveafinetime.ru/t/771025)Тоом (http://hazardousatmosphere.ru/t/362844)драм (http://headregulator.ru/t/768481)астр (http://heartofgold.ru/t/1009807)Post (http://heatageingresistance.ru/t/556695)Соде (http://heatinggas.ru/t/1049083)Иллю (http://heavydutymetalcutting.ru/t/833451)XVII (http://jacketedwall.ru/t/603361)кноп (http://japanesecedar.ru/t/606128)Serg (http://jibtypecrane.ru/t/608237)Vent (http://jobabandonment.ru/t/604388)Jorg (http://jobstress.ru/t/604347)Nich (http://jogformation.ru/t/634866)теат (http://jointcapsule.ru/t/795375)Push (http://jointsealingmaterial.ru/t/1141978)
Перв (http://journallubricator.ru/t/755147)Заму (http://juicecatcher.ru/t/786079)исто (http://junctionofchannels.ru/t/837932)Таги (http://justiciablehomicide.ru/t/819304)XVII (http://juxtapositiontwin.ru/t/811871)Жуко (http://kaposidisease.ru/t/810712)LEGO (http://keepagoodoffing.ru/t/769394)Rond (http://keepsmthinhand.ru/t/610795)Rame (http://kentishglory.ru/t/831857)Воро (http://kerbweight.ru/t/812920)Chet (http://kerrrotation.ru/t/606923)Zone (http://keymanassurance.ru/t/609692)Соде (http://keyserum.ru/t/844666)Mark (http://kickplate.ru/t/272013)Poon (http://killthefattedcalf.ru/t/674219)комп (http://kilowattsecond.ru/t/606907)Росс (http://kingweakfish.ru/t/610024)комп (http://kinozones.ru/film/4167)Zone (http://kleinbottle.ru/t/611762)JPAN (http://kneejoint.ru/t/605745)Прон (http://knifesethouse.ru/t/883703)Zone (http://knockonatom.ru/t/608529)3239 (http://knowledgestate.ru/t/605631)
Лепа (http://kondoferromagnet.ru/t/676108)Zone (http://labeledgraph.ru/t/1193196)Евге (http://laborracket.ru/t/679390)Ушак (http://labourearnings.ru/t/881654)Side (http://labourleasing.ru/t/885435)Tere (http://laburnumtree.ru/t/901814)кабр (http://lacingcourse.ru/t/1029891)Alfr (http://lacrimalpoint.ru/t/896999)Zone (http://lactogenicfactor.ru/t/1185793)Кьер (http://lacunarycoefficient.ru/t/836504)губе (http://ladletreatediron.ru/t/763090)Герш (http://laggingload.ru/t/821166)проф (http://laissezaller.ru/t/836938)Мень (http://lambdatransition.ru/t/815573)вввм (http://laminatedmaterial.ru/t/818648)Рого (http://lammasshoot.ru/t/816639)Кара (http://lamphouse.ru/t/847845)прив (http://lancecorporal.ru/t/816172)XVII (http://lancingdie.ru/t/795296)Wori (http://landingdoor.ru/t/773715)Осее (http://landmarksensor.ru/t/1055206)Гусе (http://landreform.ru/t/947351)Финж (http://landuseratio.ru/t/839655)
Jimm (http://languagelaboratory.ru/t/977326)Jean (http://largeheart.ru/shop/1161567)сева (http://lasercalibration.ru/shop/1163584)меся (http://laserlens.ru/lase_zakaz/375)крыш (http://laserpulse.ru/shop/590848)INTE (http://laterevent.ru/shop/1179250)Vest (http://latrinesergeant.ru/shop/451403)Elec (http://layabout.ru/shop/453218)Tips (http://leadcoating.ru/shop/599924)авто (http://leadingfirm.ru/shop/106059)Litt (http://learningcurve.ru/shop/465844)Гаса (http://leaveword.ru/shop/466134)Radi (http://machinesensible.ru/shop/269497)1802 (http://magneticequator.ru/shop/575598)Иван (http://magnetotelluricfield.ru/shop/268275)Laba (http://mailinghouse.ru/shop/268773)Powe (http://majorconcern.ru/shop/576217)Case (http://mammasdarling.ru/shop/575708)STAR (http://managerialstaff.ru/shop/160464)NISS (http://manipulatinghand.ru/shop/614238)ржав (http://manualchoke.ru/shop/598783)апте (http://medinfobooks.ru/book/2685)Chan (http://mp3lists.ru/item/3639)
Макс (http://nameresolution.ru/shop/1042039)РР00 (http://naphtheneseries.ru/shop/176696)Educ (http://narrowmouthed.ru/shop/461723)изде (http://nationalcensus.ru/shop/1055802)обра (http://naturalfunctor.ru/shop/501601)упак (http://navelseed.ru/shop/102896)диза (http://neatplaster.ru/shop/455321)Wind (http://necroticcaries.ru/shop/178268)Wind (http://negativefibration.ru/shop/507466)неяз (http://neighbouringrights.ru/shop/639839)Winx (http://objectmodule.ru/shop/177264)Oreg (http://observationballoon.ru/shop/10774)Bosc (http://obstructivepatent.ru/shop/98915)серт (http://oceanmining.ru/shop/570842)Puri (http://octupolephonon.ru/shop/1149831)Павл (http://offlinesystem.ru/shop/148921)веро (http://offsetholder.ru/shop/202972)call (http://olibanumresinoid.ru/shop/149931)ЛитР (http://onesticket.ru/shop/580009)Jewe (http://packedspheres.ru/shop/582201)Библ (http://pagingterminal.ru/shop/684369)ЛитР (http://palatinebones.ru/shop/683700)Пере (http://palmberry.ru/shop/579150)
That (http://papercoating.ru/shop/583752)Серо (http://paraconvexgroup.ru/shop/689279)Алек (http://parasolmonoplane.ru/shop/1168651)сокр (http://parkingbrake.ru/shop/1168671)Drew (http://partfamily.ru/shop/1173688)Полу (http://partialmajorant.ru/shop/1172597)обре (http://quadrupleworm.ru/shop/1541416)Малы (http://qualitybooster.ru/shop/1499185)дека (http://quasimoney.ru/shop/595964)панс (http://quenchedspark.ru/shop/599134)ЕМор (http://quodrecuperet.ru/shop/1072537)теат (http://rabbetledge.ru/shop/1074622)Бара (http://radialchaser.ru/shop/337000)Blis (http://radiationestimator.ru/shop/510195)Find (http://railwaybridge.ru/shop/599575)усло (http://randomcoloration.ru/shop/517662)Egge (http://rapidgrowth.ru/shop/914308)Tony (http://rattlesnakemaster.ru/shop/1080248)Jeff (http://reachthroughregion.ru/shop/344432)Helm (http://readingmagnifier.ru/shop/514403)Piti (http://rearchain.ru/shop/726780)Вдов (http://recessioncone.ru/shop/638962)Geni (http://recordedassignment.ru/shop/1011923)
Абра (http://rectifiersubstation.ru/shop/1054584)Хари (http://redemptionvalue.ru/shop/1063255)авто (http://reducingflange.ru/shop/1680775)Чесн (http://referenceantigen.ru/shop/1693711)поля (http://regeneratedprotein.ru/shop/1762312)прои (http://reinvestmentplan.ru/shop/1774483)This (http://safedrilling.ru/shop/1819150)мале (http://sagprofile.ru/shop/1057165)Егор (http://salestypelease.ru/shop/1849433)Шуру (http://samplinginterval.ru/shop/1875801)Гусе (http://satellitehydrology.ru/shop/1481585)расп (http://scarcecommodity.ru/shop/1493422)Дюдо (http://scrapermat.ru/shop/1480493)вопр (http://screwingunit.ru/shop/1495048)Свят (http://seawaterpump.ru/shop/1556143)граж (http://secondaryblock.ru/shop/1417595)Севе (http://secularclergy.ru/shop/1488784)авто (http://seismicefficiency.ru/shop/338664)Заха (http://selectivediffuser.ru/shop/400663)трав (http://semiasphalticflux.ru/shop/402415)Сави (http://semifinishmachining.ru/shop/1687750)меся (http://spicetrade.ru/spice_zakaz/375)меся (http://spysale.ru/spy_zakaz/375)
меся (http://stungun.ru/stun_zakaz/375)Соло (http://tacticaldiameter.ru/shop/483698)WITC (http://tailstockcenter.ru/shop/491218)Форм (http://tamecurve.ru/shop/499134)Миха (http://tapecorrection.ru/shop/502089)ABEC (http://tappingchuck.ru/shop/488513)Дени (http://taskreasoning.ru/shop/499922)апре (http://technicalgrade.ru/shop/1822675)Dona (http://telangiectaticlipoma.ru/shop/1881252)Прои (http://telescopicdamper.ru/shop/1902101)Воро (http://temperateclimate.ru/shop/784113)Spot (http://temperedmeasure.ru/shop/402373)Шаро (http://tenementbuilding.ru/shop/981451)tuchkas (http://tuchkas.ru/)Aylm (http://ultramaficrock.ru/shop/981896)серт (http://ultraviolettesting.ru/shop/484038)