FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen > Algemene vragen over je FZ1

Stotteren FZ 1 N

(1/4) > >>

patrickfz1:
Hallo heren en dames.
Vandaag ging ik even woon werkverkeer doen op mijn FZ 1N uit 2006.
Op de terugweg ging de motor stotteren, de eerste keer dacht ik zal wel een vuiltje in de benzine zijn maar hierna ging hij het vaker doen.
Het lijkt net alsof je kortstondig de kill switch bediend. Soms doet hij het 1 keer maar ook wel eens ongeveer 5 seconden lang, in die 5 seconden lijkt het ook alsof je snel de kill switch aan/uit aan/uit zet. Het motorlampje heeft ook tijdens het rijden kortstondig gebrandt, is nu overigens weer uit. Op het moment dat het gebeurt rij ik niet hard en maak ook niet veel toeren, misschien dat hij het ook doet als ik hem doortrek maar ik ben rustig naar huis gereden en was blij dat ik thuis ben gekomen.
Nu had ik al eens wat gelezen op dit forum over het aan uit effect maar weet niet of dit overeenkomt met mijn klacht.
Wie heeft dit ook weleens of nog beter wie weet een oplossing?

GotFazeD:
Het heeft niets met het aan uit effect tedoen.
Denk eerder aan de benzine pomp of de Bougies of niet te vergeten: vocht

patrickfz1:
Mmh daar zou je inderdaad weleens gelijk in kunnen hebben. De motor heeft donderdag op het werk in de stromende regen gestaan, zal dit weekend eens gaan kijken of hij het nu nog doet aangezien die nu alweer een paar dagen in de droge schuur staat.
Bedankt voor het meedenken.

patrickfz1:
Nou vandaag weer even wezen rijden, in eerste instantie leek het goed te gaan op 2 hikjes na. Maar na een poosje rijden begon het weer het stotteren. Ik heb zelf het idee dat hij het alleen doet in het toerengebied tussen de 300 en 5000 rpm, zodra ik weer volgas geef gaat hij er na 1 hikje weer als een speer vandoor. Vocht zal het dus niet zijn aangezien ik de motor goed warm heb laten worden. Zal het dan toch een ontstekingsprobleem zijn? Iets met het brandstofsysteem? Wie heeft dit ook wel eens gehad? Helaas had ik vandaag nog geen tijd om de bougies eens even te bekijken.

FZééntje:
Een raar probleem kan wel eens opgelost worden met een nog vreemder iets.
Aangezien jij heb geschreven dat je lampje ook ging branden denk ik aan je
motormanagment. Als jij nu je accu loskoppeld en deze na een minuutje of zo
weer aansluit dan reset je de boel door de stroom onderbreking en zouden je problemen
opgelost kunnen zijn.
Niet geschoten is altijd mis en het kost maar heel even werk.

suc6  :99

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie