Yamaha Forum
FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen => FZ1 Accessoires => Topic gestart door: joe op 16 maart 2009, 21:17:09
-
Ben op zoek naar een tas die niet al te moelijk op de duozit te bevestigen is ,had er een voor op mijn Fzs 1000 maar deze past niet echt goed op de FZ1 fazer
Deze op de japanse site lijkt me wel wat ( op de GT )maar kun je die ergens bestellen ?
of iets anders moet niet overdreven groot zijn maar makkelijk te bevestigen zonder te veel afplakwerk tegen lakschade
Heb meestal voldoende ruimte voor mijn bagage met een tanktas en een zadeltas voor een dag of Vijf
de FZ1 fazer rijdt nu toch al van 2006 dus zullen er wel personen zijn met een goede zadeltas
alvast bedankt voor jullie suggesties
greetz.............joe :)
-
http://www.kriega.com/pages_uk/home/topframeset.html (http://www.kriega.com/pages_uk/home/topframeset.html)
ik heb een R35 gekocht vorige maand en die zit best goed geen gewapper meer op je rug
-
Heb er zelf eentje van richa zit ook supergoed maar vier 'a vijf dagen met een rugzak is wat van het goede teveel zeker als hij vol zit vandaar dat ik op weekends altijd een zadeltas gebruik :)dus daar ben ik nu naar op zoek
-
Joe , heb je hier al gekeken : http://www.forum.fz1.nl/index.php/topic,245.0.html
Misschien staat er iets bij voor je.
Gr.Wouter :]
-
Ik heb iets wat lijkt op de Whoppa bag (http://www.bagster.com/en/showroom.php?id=14) van bagster.
Zit nu niet thuis en kan even niet op de merknaam komen..
Hoe dan ook, die is sinds gisteren te koop ivm de aanschaf van een andere tweewieler.
Hij is nooit gebruikt, dus gloednieuw.
Heb ik vorig jaar gekocht omdat ik naar Zwitserland zou gaan op de motor, maar net de week daarvoor werd ik doodziek en werd er Pfeiffer geconstateerd. :'(
Als je interesse hebt dan hoor ik het wel.
-
hey Pidi...........zie pm
greetz.........joe
-
Nog iemand suggesties ???
-
Nog iemand suggesties ???
Ik heb deze van Qbag ....
(http://www.limburgracingteam.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=5869.0;attach=86181;image)
(http://www.limburgracingteam.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=5869.0;attach=86182;image)
-
je kan ook de tailpack nemen US-10 denk ik
-
Van welk merk zijn deze tassen ? vind ze niet op internet, of waar worden ze verkocht?
greetz.............joe
-
http://www.bags-connection.com/?sprach_id=2
ik heb de cargo bag, ben er meet op vakantie geweest, en ben er erg tevreden over.
mzzl
-
thx voor de info
joe............ :99
-
Het is de Whoppa bag van bagster geworden :) van zodra ik een foto heb zal ik hem hier posten :)
Joe
-
sunde hier stond ook nog een mooi setje. :-\
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/233165/set-oxford-sport-zijtassen-toptas-blauw-NIEUW-1.html
misschien iemand anders??
:99 :99
-
sunde hier stond ook nog een mooi setje. :-\
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/233165/set-oxford-sport-zijtassen-toptas-blauw-NIEUW-1.html
misschien iemand anders??
:99 :99
Is mooi ja maar hou niet zo van riempjes en gedoe, bij bagster gewoon onder je zadel bevestigd met opmaat gemaakt onderstuk zonder verdere riempjes :)
-
Whoppa bag eindelijk na 5 weken toegekomen :D ( ze zijn ook niet van de snelste bij bagster :( )
(http://img521.imageshack.us/img521/9889/bild1437.jpg) (http://img521.imageshack.us/my.php?image=bild1437.jpg)
(http://img521.imageshack.us/img521/4570/bild1438.jpg) (http://img521.imageshack.us/my.php?image=bild1438.jpg)
greetz ....... joe :99
-
Iemand pro en contra van tanktas (quick-lock) vs bagage acherop???
Sta namelijk op het punt van een tas te kopen, maar twijfel nog tussen tanktas of achterop...
En hoe zit het met krassen bij deze 2 methodes?
-
Vind het zelf niet aangenaam rijden met een tanktas voor me,en opbergruimte is ook beperkter.
Als je aleen rijdt vind ik achterop veel aangenamer rijden en in een deftige zadeltas kan er heel wat mee :)
-
IK heb deze van motozoom.nl
Werkt perfect en kost geen 'drol' twee span bandjes zitten erbij kunnen mooi door de lusjes van de duo zit en komt er nooit af!
-
bagster spider
ben ik heel tevreden mee,
vooral omdat de tas totaal niet raakt aan de lak van de staart
(http://lh4.ggpht.com/_kKYuZt9KqEE/SmmKJqFYZOI/AAAAAAAABCk/nXhr4cy0uuo/s720/DSC02000.JPG)
het bevestigingssysteem (haakjes onder het zadel) kan je ook appart gebruiken.
en je hebt ook meteen de nodige haakjes om een bagagenet vast te hangen.
Het bevestigingssysteem staat uitgelegd op www.bagster.com
vroeger gebruikte ik steeds de tankstas, maar nu ik deze heb, gebruik ik de tanktas enkel nog bij "grote vrachten"
-
Ikzelf heb de Cargobag van Bag's Connection (http://www.bags-connection.com/hecktaschen/3__Hecktasche_Cargobag_1200D_Nylon_Schwarz_52_l.html (http://www.bags-connection.com/hecktaschen/3__Hecktasche_Cargobag_1200D_Nylon_Schwarz_52_l.html)) en ben daar ook zeer tevreden van. Ik gebruik wel verftape (op basis van papier) om de lak te beschermen voor eventuele vuiligheden die er zouden tussenkruipen.
Wat betreft de initiele vraag, ik vertrek steeds bijna met beide! ;)
-
Hanzel:
Hoe hangt die tas van bagconnection vast? is dit met riempjes onder de kont, of onder het zadel zelf?
Ziet er goed gerief uit.
Magneten tassen ben ik niet zo gek van.
Ooit iets onnozels tussen tank en tas gehad (wat zand denk ik) en de tank was gekrast.
Sindsdien steeds met tankovertrek gereden.
Bij mijn vorige bike (naked) kwamen de magneten soms los, en gingen de vleugels met magneten wapperen als de vleugels van een vogel.
De tas hing dus alleen nog meer vast aan balhoofd van de motor, angstaanjagend op de snelweg als die tas daar bengelt.
Maar dit zal waarschijnlijk een probleem van de tas zelf zijn
-
Hoe hangt die tas van bagconnection vast? is dit met riempjes onder de kont, of onder het zadel zelf?
Ziet er goed gerief uit.
Wel, de tas zelf zit vast met 4 riemen, 2 langs de voorkant, 2 langs de achterkant. Op de tas zelf heb je ook stoffen geleiders om de riemen wat meer richting te geven, met als doel dus zo universeel mogelijk te zijn eigenlijk.
De onderkant van de tas is gemaakt uit een soort van griphoudend textiel, zodat hij op het zadel niet zomaar makkelijk wegschuift. Ook het design van de tas zorgt ervoor dat ie over het passagierszadel "hangt". Hieronder op de foto zie je de riemen die ik heb vastgemaakt, vooraan aan de passagierspegs, achteraan ter hoogte waar de kentekenplaathouder op het chassis vast zit. Ik heb dus wel papieren tape gebruikt om de onderdelen te beschermen tegen vuiligheid dat er tussen zou vliegen en dan door het eventueel schuren of schuiven krassen zou maken. Het plaatsen en afnemen is dus een kwestie van een paar minuten, piece of cake!
Belangrijke tip die ik kan meegeven is dat je het gewicht goed moet verdelen. Er kan 52 liter in, en volgepropt voel je dit echt wel aan de moto. Geen gelijke verdeling zal zich dus makkelijker kunnen uiten.
Binnenin (op de zijzakken na) zit er een plastieken "zak" in die je kleren en andere moeten beschermen tegen regen. Heb zelf door regen/hagel/sneeuw en wind gereden en uiteindelijk moet de tas wel toegeven aan de vochtigheid (zeker als je de standaard taartschep hebt weggenomen ;) ), de interne standaard zak was dus ideaal! Volgende keer zal ik waarschijnlijk de zak even op voorhand inspuiten met een waterafstotend product.
Voor de rest, voor lange ritten geeft de zak toch een kleine steun aan de rug, wat het comfortabeler maakt. Wat betreft de inhoud, uit ervaring weet ik dat je tot 14 dagen bagage kan meekrijgen. En als laatste, wat betreft de maximum snelheid, van de fabrikant uit krijg je een bevestiging tot 130km/u als ik mij niet vergis, maar in Duitsland heb ik zonder enige problemen tegen de 160km/u en meer zitten cruisen...
8)
-
Dinsdag een dikke 3000 km voor de boeg richting de Dolomieten.
Daarom maar twee 41 liter koffers er op gegooit.
Ophanging is custom made, omdat originele kits niet passen.
in dit geval gaat gemak voor de looks. Zodra ik bij het hotel ben aangekomen, koffers er af klikken en gaaaaaaaaazzzzzzzzzz.
(http://robson.limburgracingteam.nl/gallery2/d/461-1/fz1+camel.jpg)
-
Ik gebruik gewoon een bagage rol van Louis met een er om heen een bagagenet om vast te zetten voor mij voldoende, alleen doe ik wel iets tussen de rol en het kunststof tegen beschadiging.
-
Ik denk dat ik ook voor de cargobag van bags connection ga, voor de weekendjes weg meer dan genoeg.
Voor de tripjes in NL, of dagtripjes naar de Eiffel koop ik dan een kleine tailpak.
Bijvoorbeeld van Motozoom.
(http://www.motozoom.nl/pics/fotoGroot/10025624z09_720_ANW01-kl_09.jpg)
En dan een kleine tanktas erbij ook van bags connection, de vina of de engage, dan heb je geen enkele last van je bagage en toch kun je genoeg spullen meenemen.
(http://shop.sw-motech.com/cosmoshop/pix/a/z/bck.tr6021/g/bck_tr6021_101259492512-32377.jpg)
of
(http://shop.sw-motech.com/cosmoshop/pix/a/z/bck.tr5101/g/bck_tr5101_101259492508-32377.jpg)
-
De keuze is voor mij gevallen op een tailpack van Vanucci voor achterop en de Quick Lock Vina tanktas.
Ziet er als volgt uit.
-
heb ondertussen ook al een tijdje een klein zadeltasje van Tuareg voor kleine spulletjes in op te bergen voor de dagritten ,superhandig :D
verkrijgbaar bij Hein-Gericke ;)
(http://i43.tinypic.com/3506o9e.jpg)
-
Dat is ook wel een heel handig tasje.
Vriend van mij rijdt trouwens met een heuptasje, dat is eigenlijk ook wel ideaal hoor!
Gisteren met hem een stukje gaan rijden en als ik achter hem reed, kon ik zien dat hij totaal geen last had van dat heuptasje.
-
Dat is ook wel een heel handig tasje.
Vriend van mij rijdt trouwens met een heuptasje, dat is eigenlijk ook wel ideaal hoor!
Gisteren met hem een stukje gaan rijden en als ik achter hem reed, kon ik zien dat hij totaal geen last had van dat heuptasje.
Ik rij daar ook mee, werkt echt top.
Tasje plaats ik altijd op mijn rug en niet tegen de tank.
Je merkt dan nog niet eens dat je iets bij je hebt, terwijl mijn peuken lekker snel bij de hand zijn ;D