Yamaha Forum

FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen => Algemene vragen over je FZ1 => Topic gestart door: tisnix op 13 maart 2008, 10:48:46

Titel: acceleratie
Bericht door: tisnix op 13 maart 2008, 10:48:46
ik zag vandaag een uitzending van lamborghini op televisie
die ging naar 100km/u in 3,6 seconden.
Hoe lang doet de fazer hier eigenlijk over?
Bestaat hier een officieel cijfertje van?
Titel: Re: acceleratie
Bericht door: Watchdog op 13 maart 2008, 11:11:44
Dat doet ie origineel in 3.23 seconden.
Natuurlijk met wat tuningwerk kan je er altijd nog wat nol-komma-tientjes afpietsen ...
Titel: Re: acceleratie
Bericht door: tisnix op 13 maart 2008, 19:17:02
origineel 100pk of origineel 150pk?
Titel: Re: acceleratie
Bericht door: PY op 13 maart 2008, 19:22:07
2.9 sec full power......
Titel: Re: acceleratie
Bericht door: FZ1-Bike op 1 juni 2009, 11:16:53
origineel 100pk of origineel 150pk?

Je kan zelf controleren of je motor op 100 pk of op 150 pk staat ingesteld.
Hoe  ??? , kijk maar eens hier: http://s259.photobucket.com/albums/hh301/DenArnold/?action=view&current=001.flv

Gr.Wouter  :]

Ik geloof dat de FZ1 en de FAZER in Belgie standaard met 100 pk wordt afgeleverd.
Titel: Re:acceleratie
Bericht door: Triple-B op 1 juni 2009, 23:27:23
hmm moeilijk te geloven probeer eens uit zou ik zeggen ik zelf doe dat niet wat als je iets verkeerd doet wat dan ?
Titel: Re: acceleratie
Bericht door: Hanzel op 3 juni 2009, 13:19:26
Ik geloof dat de FZ1 en de FAZER in Belgie standaard met 100 pk wordt afgeleverd.

In België wordt hij standaard met 100 pk afgeleverd, maar dat is een kwestie van inschrijving (taksen...). Bij het eerste onderhoud zet de garagist dit naar mijn mening zonder al te veel moeite om naar 150.

In principe zou hij bij mij ook op 150 moeten staan, ik wacht even af tot iemand de handeling uit het filmpje heeft uitgeprobeerd...you never know what might explode!  ::)
Titel: Re:acceleratie
Bericht door: FaZt 1 op 3 juni 2009, 18:13:32
Hallo,

Ik had het ook gevraagd aan mijn garagist maar ik moest een afspraak maken. Een ganse dag mijn moto daarlaten en het zou ongeveer 65 euro gaan kosten.Vond ik redelijk snel verdiend voor een werkje van 5 min.Ik had al een beetje opzoekingswerk gedaan en wist ongeveer wat er moest gebeuren.Had info gevonden op you tube :www.youtube.com/watch?v=yEjQESm07HE  en ook op een frans forum:Débridage au compteur

1- mettre le coupe circuit sur "Off",
2- appuyer sur les 2 boutons ("Select" et "Reset") en même temps et maintenir,
3- mettre le contact, au bout de 5-6 secs vous voyez apparaître "DIAG" sur l'écran de Droite,
4- Relâcher les boutons et appuyer sur les 2 simultanément (cela affiche les codes pannes),
5- faire défiler les code panne jusqu'a 63 ("Select" code panne suivant, "Reset" code précèdent),
6- appuyer sur "Select" (code panne 70) et dans la fraction de seconde suivante sur "Reset",
7- Maintenir les 2 boutons enfoncés pendant 20 sec jusqu'a ce que l'indicateur de défaut moteur (Led orange avec pictogramme moteur) s'allume fixe,
8- appuyer sur "select" pour le faire clignoter (Clignote=Full Power, fixe=100cv),
9- puis couper le contact pour enregistrer.

Pour repasser en 100cv, c'est la même manip. Il faut juste remettre le voyant de défaut moteur au "fixe".
Op deze site zeiden ze dat borne 19 van het stuurapparaat aan de massa moet liggen.Ik ging ervan uit dat deze eraan lag omdat hij al van 150 naar 100pk is gezet.Heb dus de handeling zelf gedaan en het werkt.Snel verdiend zou ik zeggen. ::) ::) ::)

Groeten,
Bruno
Titel: Re:acceleratie
Bericht door: Fz1-Bert op 3 juni 2009, 19:38:22
Citaat
Geplaatst door: FaZt 1
Citaat
1- mettre le coupe circuit sur "Off",
2- appuyer sur les 2 boutons ("Select" et "Reset") en même temps et maintenir,
3- mettre le contact, au bout de 5-6 secs vous voyez apparaître "DIAG" sur l'écran de Droite,
4- Relâcher les boutons et appuyer sur les 2 simultanément (cela affiche les codes pannes),
5- faire défiler les code panne jusqu'a 63 ("Select" code panne suivant, "Reset" code précèdent),
6- appuyer sur "Select" (code panne 70) et dans la fraction de seconde suivante sur "Reset",
7- Maintenir les 2 boutons enfoncés pendant 20 sec jusqu'a ce que l'indicateur de défaut moteur (Led orange avec pictogramme moteur) s'allume fixe,
8- appuyer sur "select" pour le faire clignoter (Clignote=Full Power, fixe=100cv),
9- puis couper le contact pour enregistrer.

kun je de tekst ook misschien in het nederlands zettten??
Titel: Re:acceleratie
Bericht door: FaZt 1 op 3 juni 2009, 20:55:46
Heb het nog eens gecheckt op mij moto.
Dus als volgt.
- Zet contact op OFF.
- Duw gelijktijdig op de beide knoppen " SELECT EN RESET" en houd deze ingedrukt.
- Zet contact op  ON en na 5 a 6 sec zie je DI op je scherm.
- Laat beide knoppen los en duw opnieuw op beide knoppen ->geeft codes weer-> CO.
- Ga met de SELECT knop tot code 63.( select is vooruit , reset is terug )
- Duw op SELECT ( code 70 verschijnt ) en duw dan onmiddelijk op RESET en houd beide knoppen +- 20 sec ingedrukt tot oranje led van de motor verschijnt.
- Maak je keuze met de SELECT knop - led brand constant->100pk
                                                                      - led knippert->150pk
- Na uw keuze zet je het contact op OFF. ;)

-
Titel: Re:acceleratie
Bericht door: Fz1-Bert op 3 juni 2009, 22:14:10
Helemaal toppie  ;)
Titel: Re:acceleratie
Bericht door: Triple-B op 3 juni 2009, 23:54:33
ik heb navraag  gedaan bij mijn dealer Felix en Jos te Beringen en dat lukt enkel als hij geknipt is dus eerst op 150pk laten zetten en dan kan je in de winter bvb naar 100 pk gaan als je wilt
Titel: Re:acceleratie
Bericht door: Fatopi op 4 juni 2009, 20:15:36
ik heb navraag  gedaan bij mijn dealer Felix en Jos te Beringen en dat lukt enkel als hij geknipt is dus eerst op 150pk laten zetten en dan kan je in de winter bvb naar 100 pk gaan als je wilt

Geknipt? ( als in geschikt?)
Titel: Re:acceleratie
Bericht door: JurgenS op 14 juni 2009, 19:47:02
Hoi mensen,

Heb het vandaag ook geprobeerd, de mijn stond op een continu brandend lampje  :-\ Maar toen ik hem overzette naar het knipperende lampje, veranderde er niet veel. Hoe weet je of je motor er "geknipt" voor is? Het is een originele nederlander, dan zou het toch altijd 150pk moeten zijn (bij knipperend lampje)?