Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Heb je de
activerings-mail
niet ontvangen?
Index
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Yamaha Forum
»
FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen
»
De FZ1/Fazer van...
»
Marc zijn zwarte FZ1
Print
Pagina's:
1
[
2
]
3
4
...
20
Topic: Marc zijn zwarte FZ1 (gelezen 250980 keer)
marc 63
Senior
Re:Marc zijn zwarte FZ1
«
Reactie #15 Gepost op:
18 december 2010, 16:11:28 »
Zal wel betere pic's posten eens de sneeuw weg is,ook wat detail foto's van die zijplaatjes dan. En de zwarte lak op de velgen is nog steeds de standaard lak hoor. heb dat bij al mn moto's al zo gedaan. Enig minpuntje is dat het niet tegen zout kan,maar ik rijd normaal gezien enkel tot ze beginnen strooien en haal de motor pas weer buiten asl het zout van de baan is gespoelt. Verder kan je dat prima onderhouden door bij elke was of poetsbeurt er even over te gaan met een alu polisch. duurt ongeveer 20 minuutjes om beide velgen te reinigen en net als nieuw te houden.
FZééntje
Gast
«
Reactie #16 Gepost op:
18 december 2010, 16:20:10 »
Dat is dus waar ik op doelde de gevoeligheid voor zout.
ik rij zelf ook niet als er pekel gestrooid is want ik vind het zo wie zo zonde van de motor.
Winter is inderdaad de tijd om er van alles aan te doen.
Zit zelf op onderdelen uit engeland te wachten welke een familielid mee gaat brengen.
Hoop nog dit jaar maar ben bang dat dat niet meer gered wordt. o.a carbon hitteschilden
voor de uitlaat.
sterkte met al je verdere aanpassingen en ik wacht de pics af
ronald
Junior
«
Reactie #17 Gepost op:
18 december 2010, 17:31:02 »
inderdaad een prachtig resultaat Marc, als ik je zo bezig zie(lees), is dit nog niet het einde van je persoonlijking van de Fz1. Als toekomstig eigenaar van een Fazer8, ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar alle links, verbouwingen,enz.
grtjs, Ronald
marc 63
Senior
«
Reactie #18 Gepost op:
20 december 2010, 18:10:27 »
Vorige Vrijdag had ik op ebay deze hendels zien staan.Ik heb deze bij een maat van mij reeds in het echt gezien en ze zien er gewoon goed uit. Waarom dan ook niet riskeren van ze daar te bestellen dacht ik? Ik dus Vrijdag een setje besteld en vandaag reeds een mail gekregen dat ze op de post gaan, kompleet met foto van het pakje en een link waar ik het kan volgen. Deze hendels komen uit China,en voor het geld kan je het best riskeren van ze te bestellen. Ik heb verzendkosten inclusief 37€ betaald. het is echter wel mogelijk dat ik aan de postbode nog 10€ invoerrechten moet betalen,maar dan zitten we nog maar aan 47€. En een ander maat heeft die 10€ niet moeten betalen,weet ook niet waarom.De goudkleurige verstellers ga ik wel zandstralen zodat ze alu kleurig worden.
marc 63
Senior
«
Reactie #19 Gepost op:
27 december 2010, 19:10:30 »
Vandaag een pakske ontvangen van de postbode. De top block voetsteuntjes zijn binnen. heb ze meteen gemonteerd ook,ben toch thuis tot 10 januari.
En deze namiddag eens tot aan de motorshop gereden in temse,da's een nieuwe zaak voor moto accessoires en hij voert trouwens het nieuwe merk barracuda in. Schoon gerief zulle . Ik ging om die handvaten en zie ik daar toch schone zwarte risers liggen voor een 28 mm stuur zeker. Ik heb ze me meegebracht en zal straks de rizoma's afzeggen,wacht er al te lang op.
Hier de risers en handvaten.
oude situatie.
Nieuwe, ik heb meteen ook de kroonplaat in het zwart gezet. Normaal gezien kwam hier nog carbon op maar de pasvorm was niet echt je dat.
Die heb ik dus maar niet gemonteerd.
En de handvaatjes
jona1000
Nieuweling
«
Reactie #20 Gepost op:
27 december 2010, 21:48:35 »
Wederom knappe update marc!
marc 63
Senior
«
Reactie #21 Gepost op:
30 december 2010, 18:32:16 »
vandaag mijn
voor de eerste keer bereden,en voor mijn part mag de winter nu direct ophoepelen.
Man ,dat deed echt deugd van nog is met de motor te rijden. en dan vooral omdat ik de fz1 al sinds november heb,maar er nog niet mee had kunnen rijden. Vandaag dus wel en het is me echt wel bevallen.
GotFazeD
Held
«
Reactie #22 Gepost op:
30 december 2010, 19:26:09 »
Ziet er
TOPPIE
uit.Heel veel plezier met je
super
bike. Hopelijk word het weer snel mooi weer.
riding a Fz1 is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my Fz1.,Groetjes Berry
joe
Senior
«
Reactie #23 Gepost op:
30 december 2010, 19:37:11 »
Mooimooi
zie dat je ook al het nw type nr plaat hebt
het oude type was toch mooier maar tis toch de motor die telt hé
Greetz....Joe
marc 63
Senior
«
Reactie #24 Gepost op:
30 december 2010, 20:16:40 »
Ja, de oude nr plaatjes waren inderdaad beter,of minder lelijk. Maar als je het vergelijkt met onze noorderburen hun nr plaat dan prijs ik me nog steeds gelukkig. Worden ze trouwens in Nederland ook niet aangepast ? Ik heb nu nog gauw een Led achterlichtje besteld met ingebouwde pinkers. dan komen die pinkertjes naast de nr plaat toch al te vervallen. Ik heb het trouwens in Nederland besteld,heb het nergens goedkoper gevonden.
http://www.immers.info/Webwinkel-Category-195016/Achterlichten.html
Ik heb de clear versie besteld, omdat ik denk dat de smoke de kont een beetje te eentonig zou maken.
FZééntje
Gast
«
Reactie #25 Gepost op:
30 december 2010, 23:37:49 »
Ik denk dat onze plaat niet veel afwijkt qua maatvoering met die van jullie.
Moet wel even kwijt dat ik bij het zien van jouw kenteken een
beetje de behoefte krijg om een big mac en een shake te bestellen
Maar je motor ziet er goed uit apart dat je er al zoveel aan verander terwijl je er nog niet op gereden had
Goede jaarwisseling en idd laat de zomer maar komen
marc 63
Senior
«
Reactie #26 Gepost op:
31 december 2010, 09:10:35 »
[quotebeetje de behoefte krijg om een big mac en een shake te bestellen
][/quote]
Ze zijn enkel de R vergeten in ma c
En die veranderingen,da's iets wat sterker is dan mezelf. heb dat steeds gehad en dat zal nooit stoppen vrees ik.
Ik was er wel vrij zeker van dat hij me ging bevallen omdat ik een aantal maatje's heb die er ook mee rijden en me vertelden dat
dit beter bij me pastte dan de Honda cbr. Blijkt ook zo te zijn nu.
aan allen een prettig eindejaar en een fijn,zorgeloos en motor kilometers rijk 2011 gewenst.
marc 63
Senior
«
Reactie #27 Gepost op:
31 december 2010, 16:48:41 »
Op de laatste dag van 2010 toch nog een beetje geklooid in de garage. :yes: Ik heb de airbox mod. gedaan en ook de katalisator uit de collector gehaald. een 3de mod,verwijderen van de exup klep en kabels was reeds gedaan(niet door mij,door de vorige eigenaar)
Hier zie je de standaard airbox. je ziet dat de lucht inlaat redelijk klein is. Ik heb de aanzuig een pak groter gemaakt . Ik heb er nog niet mee gereden,maar hij klinkt alleszins beter,zelfs stationair. testritje volgt nog. Hier wat pics.
De standaard airbox.
Je ziet dat de opening een stuk groter geworden is.
Luchtfilter weer gemonteerd,hier komt binnenkort wel een k&n in.
En hier de katalisator in de collector.
half uurtje later is er alles uit. Nog even in de buis geweest met de stofzuiger en nadien even laten draaien zonder demper
om de laatste restjes er uit te blazen(amai mijn oren
:
En de brokjes die verwijderd zijn. Is wel niet zo simpel. Je moet het eerst wat stuk boren,dan met een versleten schroevedraaien verder uit elkaar kloppen en stukje voor stukje verwijderen. Ook opletten voor de lambda sonde die iets verderop in de buis zit.
Met dank aan wallie voor de uitleg over de kat.
«
Laatst bewerkt op: 31 december 2010, 16:51:29 door marc 63
»
marc 63
Senior
«
Reactie #28 Gepost op:
31 december 2010, 16:50:46 »
daarnet nog een accesoire besteld. Carbon kontstukje waar het achterlicht in verwerkt zit. Levertijd is wel een 5 tal weken,maar dat vind ik echt niet erg.
«
Laatst bewerkt op: 2 januari 2011, 10:12:21 door marc 63
»
marc 63
Senior
«
Reactie #29 Gepost op:
3 januari 2011, 18:01:06 »
Vandaag een pakje uit hong kong binnen gekregen. De rem en koppelingshendel waren binnen. ik wou ze dus meteen monteren,maar dat lukte maar voor 50 procent hoor.
De koppelingshendel passte perfect,maar de remhendel is verkeerd geleverd. ik heb nu een mailtje gestuurd , en nu even afwachten of ze er wat aan gaan doen. t'is tenslotte mijn schuld niet dat ze een verkeerde leveren.
Print
Pagina's:
1
[
2
]
3
4
...
20
Yamaha Forum
»