Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Heb je de
activerings-mail
niet ontvangen?
Index
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Yamaha Forum
»
FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen
»
De FZ1/Fazer van...
»
Marc zijn zwarte FZ1
Print
Pagina's:
1
...
10
11
[
12
]
13
14
...
20
Topic: Marc zijn zwarte FZ1 (gelezen 250403 keer)
marc 63
Senior
Re:Marc zijn zwarte FZ1
«
Reactie #165 Gepost op:
14 oktober 2011, 18:53:25 »
Voila, de demper zit er al onder. Ik heb het reservoir half uit het zicht gezet zo dat het niet echt teveel opvalt. De kont staat nu 2 cm hoger . Ik kan het regelen,maar dit lijkt me mooi om te beginnen. Morgen ga ik hem testrijden
het oliepotje van de achterrem kon niet meer op dezelfde plaats gemonteerd worden omdat het reservoir van de demper nu in de weg zat. Ik heb het dan maar verwijderd, en een boutje in de remleiding geplaatst,remt evengoed hoor
Hier enkele pics.
FZééntje
Gast
«
Reactie #166 Gepost op:
14 oktober 2011, 19:35:22 »
Ziet er netjes uit maar kon het reservior niet gemonteerd worden
aan de binnenkant van je uitlaatsteun?
kan je ook je remreserior gewoon monteren
marc 63
Senior
«
Reactie #167 Gepost op:
14 oktober 2011, 20:09:36 »
Nee kon niet. Ik had ook eerst dat idee,maar eens het er op stond zat het te dicht tegen de achterbrug. Hij zou bij invering dan geraakt hebben. Had hem nochtans graag daar gezet,was wel mooi hoor.
Quickey
Volwaardig lid
«
Reactie #168 Gepost op:
15 oktober 2011, 20:42:57 »
de knal rode kleru van de vering zelf valt op zich toch nog goed mee hoor. heel schoon man, goe bezig zou ik zo zegge
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
marc 63
Senior
«
Reactie #169 Gepost op:
16 oktober 2011, 14:12:29 »
Deze morgen samen met mn schoonbroer de nieuwe veer gaan testen. Ik had hem afgesteld net in het midden. Dus alle regelingen op de helft ingesteld. dan de veervoorspanning zo dat de motor,als je hem rechtzet hij net in de veren gaat hangen. Nu weet ik niet wat ik daar nog aan kan verbeteren
. Het rijd gewoon super zo . hij is iets harder,maar dat voel je wel in als je de bochten uittkomt en weer op het gas gaat . Hij ligt nog vaster vind ik. En zeker weten dat die veer nog helemaal niet perfect staat,maar ik ken daar niet genoeg van om er dus zelf nu nog zonder verdere uitleg aan te gaan prutsen. Ik ga ze voorlopig zo laten staan,en eens bij Dirk van Mol langsgaan zodat ik wat wijzer hierin word en dan verder proberen af te stellen. We hebben natuurlijk ook weer wat foto'kes genomen
. T'was koud deze morgen,maar wel mooi zonnig weer. Davy, dat doen we zeker nog een paar keer over he.
En de beide samen
En eentje van de mooie Z1000 van mn schoonbroer.
«
Laatst bewerkt op: 16 oktober 2011, 14:15:03 door marc 63
»
FZééntje
Gast
«
Reactie #170 Gepost op:
16 oktober 2011, 21:16:38 »
Mooie foto's Marc
En zie dat je toch maar weer je bar end spiegels gemonteerd hebt.
Die van Baracuda bevielen dus toch minder vanwege het beperkte zicht
marc 63
Senior
«
Reactie #171 Gepost op:
17 oktober 2011, 17:26:53 »
Ja, ik heb ze weer verwijderd en verkoop ze zelfs niet verder wegens " niet goed
" Ze trillen steeds los zodat ze door de rijwind zichzelf verstellen. Ik heb zelfs al loctice aan de bevestigsboutjes gedaan en zelfs dan komt het steeds weer los , dus buiten daarmee
. weer mn bar ends gemonteerd en ik ga ze nu gewoon laten staan.
FZééntje
Gast
«
Reactie #172 Gepost op:
17 oktober 2011, 18:49:41 »
Kan je met die klacht niet naar je leverancier dan?
Vorige keer hebben ze je daar toch ook netjes geholpen met je handvaten?
marc 63
Senior
«
Reactie #173 Gepost op:
17 oktober 2011, 19:40:45 »
Ja, zou ik kunnen doen,maar dan nog zou ik ze niet terug plaatsen door het mindere zicht tegenover de bar ends. Ik ben altijd van mening dat als ik iets verander ,en het is niet goed ,of niet zo goed dan hetgeen ik eerder had ,dat het er dan weer af moet ,ook al staat het mooier . Als ik nu bij barracuda zou gaan , zou ik misschien wel andere krijgen ,maar ze toch niet meer monteren vanwege het mindere zicht.(je moet steeds de ellebogen wegtrekken,wil je er iets in zien) Dus laat ik het maar zo.
FZééntje
Gast
«
Reactie #174 Gepost op:
17 oktober 2011, 20:56:59 »
Mijn gedachten gingen meer uit naar restitutie van je geld want je hebt iets gekocht
wat niet voldoet.
Ze kosten meer als een pakje boter dus ik zou het gewoon proberen als het mij overkomen was.
Of je moet nog een modelauto gevonden hebben
marc 63
Senior
«
Reactie #175 Gepost op:
18 oktober 2011, 17:28:45 »
Goeie hoor . Ik ben zoekende
je hebt in feite wel gelijk. Ik zal er komend weekend eens langsgaan en hem erover aanspreken.Eens kijken wat de reactie is. Hij weet dat ik zowiezo bij hem nog een gianelli uitlaatspruitstuk zal bestellen komende winter,dus da's voor mij ook een pluspunt . Ik hou je op de hoogte.
Wallie
Held
FZ1 for fun
«
Reactie #176 Gepost op:
20 oktober 2011, 09:17:57 »
Hoi Marc,
Je motor ziet er top uit zo!!
Ik heb alleen m'n twijfels over het weglaten van het remreservoir. Het moment dat je vloeistof iets te laag gaat worden doordat je remblokken slijten, zou je te weinig vloeistof kunnen hebben. Of, doordat het slangetje is afgestopt misschien een vacuum ontstaan.
Waarom verleng je de slang naar het reservoir niet om deze alsnog te monteren op een andere plek?
Ik heb nog een vraag voor je. Je bent eens bezig geweest met een bedrijf om die aan-uit-gasreactie te verbeteren. Mogelijk was het een hele simpele en goedkope oplossing. Is daar al iets meer over bekend??
Ben benieuwd.
Groetjes,
Wallie
marc 63
Senior
«
Reactie #177 Gepost op:
20 oktober 2011, 17:45:21 »
Hey wallie.
Kijk even op blz 9 van dit topic,daar staat de info over dat doosje voor de on/off. Ik ben er zeer tevreden over hoor. Vermogenswinst heb je hiermee zeker niet,maar het vervelende on/off is echt KOMPLEET weg.
Het is geen powercommander,maar als je een relatief goedkope oplossing zoekt voor dit probleem is het zeker een aanrader. Ik weet nu niet of je het ergens in nederland kan vinden. je zal even op hun site moeten gaan neuzen bij dealers. Hier een linkje :
http://www.hpi.be/applist.htm
Doorklikken op " roadbike" yamaha - 1000cc - fz1 en dan kom je bij de efi005 uit.
Er zit ook een tabblad met dealers bij.
Grtz Marc
Wallie
Held
FZ1 for fun
«
Reactie #178 Gepost op:
20 oktober 2011, 22:22:47 »
Super!
Ik heb nog een beetje last van de aan-uit-reactie. Ik vind dit nog wel een redelijk bedrag om te proberen. De FCE van Ivan is véél te duur.
Hopelijk krijg ik antwoord op het mailtje dat ik naar HPI heb gestuurd. Mocht het toch niet lukken om het zelf te bestellen, kan ik dan een beroep op jou doen?
Groetjes,
Wallie
Wallie
Held
FZ1 for fun
«
Reactie #179 Gepost op:
20 oktober 2011, 22:23:30 »
Oh, heb je nog gelezen over je remreservoir?
Print
Pagina's:
1
...
10
11
[
12
]
13
14
...