Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Heb vandaag de sportsmarts erop gelegt, dus ff nog een paar duizend km geduld Citaat van: Jacques op 6 februari 2011, 00:26:17De Dunlop Sportsmart zal zich eerst nog moeten bewijzen in de praktijk en hoeveel km gaan ze mee.Ook over de Michelin Power Pure waren de meesten zeer te spreken.Ik moet binnenkort een keuze maken, maar het wordt er niet gemakkelijk op.Toch even wachten op de ervaringen van anderen.
De Dunlop Sportsmart zal zich eerst nog moeten bewijzen in de praktijk en hoeveel km gaan ze mee.Ook over de Michelin Power Pure waren de meesten zeer te spreken.Ik moet binnenkort een keuze maken, maar het wordt er niet gemakkelijk op.Toch even wachten op de ervaringen van anderen.
Vandaag ff een stukje wezen rijden.Kan zeggen dat de Michelin Power Pure (had ik hiervoor erop) door z'n zachte karkas wat nerveuzer stuurt dan de Sportsmart.De Michelin Power Pure word wel sneller warm dan de Sportsmart maar eenmaal warm is die wel stabieler dan de Pure en valt ie lekker in de bochtjes.Plakken doen ze bijde goed maar kan zeggen dat de Sportsmart me nu al meer vertrouwen geeft (zit toch tussen de oren he )Onafhankelijke testpartner Dekra voerde een aantal tests uit met de SportSmart en drie vergelijkbare banden; Michelin Power Pure, Pirelli Diablo Rosso en Bridgestone BT016. Daarbij bleek de levensduur van de banden inderdaad enorm te verschillen; de SportSmart ging 25% langer mee dan de Michelin Power Pure, 46% langer dan de Pirelli Diablo Rosso ( niet de Rosso Corsa) en 64% langer dan de Bridgestone BT016.We zullen zien. Zowel Yellowdriver als moi op de fz1 en abcman op z'n cbr1000 rr fireblade 2009 (178pk)beginnen onze eigen test.We zullen de km beginstand noteren zodat als ze op zijn we precies weten hoelang ze zijn meegegaan.Er zal vooral sportief gereden worden en met de juiste bandenspanning zodat we een goed overzicht gaan krijgen.
Nou,we zijn eruit.Na zowel voor de fireblade als voor de fz1 het eind is aangebroken van de achterband zijn we beide van mening dat de sportsmart een geweldige sportband is.Het is een band die erg veel vertrouwen geeft en ons niet 1 keer in de steek heeft gelaten.Over de slijtvastheid hebben ze bij Dunlop niets teveel gezegt.6000km doen we beide met de achterband en da's geen slecht resultaat Het is een fijne band die altijd z'n werk doet.Een aanrader dus Gezien m'n zoon geen tailraiser op z'n bike heeft wilt hij de 190/55 eens proberen gezien die in de bochten iets harder invalt.Ben benieuwd hoe deze hem bevalt.Vandaag is het zover en zijn de 2 nieuwe sportsmarts binnengekomen (Ps.hoe is het met jou rubber gesteld Erwin)