Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Ik ga een beetje met m'n voor en achter demping spelen want bij hard uitaccelereren staat het wel erg slap afgesteld ( rijdt toch heel anders met die 16-47 verhouding ) Om de voorvering wat strakker tezetten ,zonder deze te beschadigen, heb ik deze veerverstellers bij mdi gekocht.Vervolgens ga ik met de in- en uitgaande demping aan de slag.Laat me jullie instelling eens weten. Ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn.
Als ik me niet vergis is de FZ1 vanaf modeljaar 2007 uitgevoerd met iets zachtere vering dan de modeljaren daarvoor, dus zou goed kunnen dat er dus verschil is.Ik had het bij mijn 2007 model ook, uiteindelijk kreeg ik de vering niet naar mijn zin, bleef te zacht en te deinerig.Een setje Hyperpro veren heeft goed uitkomst geboden.Ik heb nog wel een stukje over de vering, weet niet meer waar ik dit toen gevonden heb, maar het is een begin.voorvering:Comp of te wel ingaande demping: 3 klikken van volledig ingedraaid (rechts om is ingedraaid)Ten of te wel uitgaande demping: 11 klikken van volledig ingedraaidVeervoorspannig op de 6e ring dus 5 volle ringen in het zicht.Achter: 4 klik van volledig inveerspanning op maximaal voor de grondspelling en sneller sturen. Deze instelling is voor mijn erg prettig.Gewicht van mijzelf is 90kgLet wel op dat je de orginele instellingen ook opschrijft voordat je gaat veranderen!!Zodat je altijd nog terug kan.Veel plezier ermeeDit is de afstelling van de veringman van Ten kate.Ik vond dit nog steeds te zacht, maar het is een indicatie die je misschien kan gebruiken.
Heb je nog steeds de tailraisers erop, Berry?
Citaat van: Robbedoes op 18 februari 2011, 12:04:45Heb je nog steeds de tailraisers erop, Berry?Zelfs zo erg dat berry in de tunnel moet bukken , zo hoog staat die van hem , ( als je hem met die van mij FZ1 vergelijkt en die is door de vorige bewoner verlaagt)
He berry Lukt het allemaal , het is rustig hier op straat neem aan dat je nog bezig bent.