Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Citaat van: Plastic Power op 7 april 2009, 22:40:48Citaat van: Spritze op 7 april 2009, 22:03:32Pyreneeën hoop ik nog te doen, alleen dit jaar zal dat niet meer lukken.In september met 5 man een Dolomieten tour van een dikke 3000 km Hier een leuk linkje Als ik je een tip mag geven (ik ben meerdere malen in de Dolomieten geweest): Als je daar gaat rijden is Levico een erg mooie uitvalsbasis. De wegen daar zijn wat meer links/rechts bochten. Ga je in de buurt zitten bij Bolzano (of waar wij zaten vorig jaar: Figo di Fassa - ten zuid oosten van Bolzano), dan tref je weliswaar qua natuur erg mooie passen, maarrrr... dus ook erg veel haarspeldbochten.Mocht je nog routes (geschikt voor Garmin) willen hebben (bij Levico zijn het Vrij Uit routes), kun je ze downloaden op onze website.In ieder geval heeeeeel veel plezier (al duurt het nog wel eventjes)!!Bedankt voor je tips !!!Geluk is dat een maatje van me de routes al heeft uitgezet. Hij heeft namelijk al eens eerder een Dolomieten tocht gemaakt.Het plan:Dag1 : Tot de Oostenrijkse grens rijden en dan richting ons hotel in Piller (1350m) via Shloss neu Schwanstein. (totaal 700 km)Dag2: Via Solden zullen we naar de Ötztaler Gletscherstrasse rijden. Zal ook meteen het hoogste punt van onze trip zijn. (2829 mtr) Daar na rijden we verder over de Timmelsjoch Italie in. In Italie rijden we richting de Stelvio Pas.Bij Trafoi gaan we de stelvio op. De 48 haarspeld bochten brengen ons naar een hoogte van 2758 mtr. Als we boven op de Stelvio weer de nodigge foto's hebben gemaakt, rijden we de Stelvio verder af naar Bormio.Van uit Bormio gaan we naar Livinio, een belasting vrij dorpje in de Italiaanse Alpen. Bij Livinio rijden we door de tunnel naar het Schweitzer natinaalpark in Zwitserland. Van daar uit rijden we weer terug naar ons hotel. (Deze route is 408 km.)Dag3: We rijden via de Resia pas en loago di Resia. (bekend van de kerktoren in het water.) Van daar uit rijden we naar de Umbrail pas op en weer via de Stelvio naar bormio omlaag. Daarna gaan we naar de Gavia Pas en rijden we via het Idro meer en Langs het topje van het Garda meer naar ons volgende hotel. (Deze route is +/-425 km)Dag4: Ontbijten zal wel weer rond de zelfde tijd zijn en vertrek ook. Deze dag rijden we groten deels over de Strade Statale Delle Dolomiti. Een super mooi gebied met verschillende passen en natuurlijk de bij behorende bochten. Ook zullen we deze dag de Drei Zinnen Panorama strasse omhoog rijden. (+/- 270KM )Dag5: We rijden door de Dolomieten naar de Oostenrijkse grens. Via Lienz rijden we naar de Grossglockner. Van daar uit dus naar ons eerste hotel in Piller.Deze route is 477 km.Dag6: Op deze dag rijden we op ons gemak, de 700km naar huis.@Plastic Power: zegt de route jou iets? Ooit iets van gereden?
Citaat van: Spritze op 7 april 2009, 22:03:32Pyreneeën hoop ik nog te doen, alleen dit jaar zal dat niet meer lukken.In september met 5 man een Dolomieten tour van een dikke 3000 km Hier een leuk linkje Als ik je een tip mag geven (ik ben meerdere malen in de Dolomieten geweest): Als je daar gaat rijden is Levico een erg mooie uitvalsbasis. De wegen daar zijn wat meer links/rechts bochten. Ga je in de buurt zitten bij Bolzano (of waar wij zaten vorig jaar: Figo di Fassa - ten zuid oosten van Bolzano), dan tref je weliswaar qua natuur erg mooie passen, maarrrr... dus ook erg veel haarspeldbochten.Mocht je nog routes (geschikt voor Garmin) willen hebben (bij Levico zijn het Vrij Uit routes), kun je ze downloaden op onze website.In ieder geval heeeeeel veel plezier (al duurt het nog wel eventjes)!!
Pyreneeën hoop ik nog te doen, alleen dit jaar zal dat niet meer lukken.In september met 5 man een Dolomieten tour van een dikke 3000 km Hier een leuk linkje
Citaat van: Spritze op 8 april 2009, 21:38:34Citaat van: Plastic Power op 7 april 2009, 22:40:48Citaat van: Spritze op 7 april 2009, 22:03:32Pyreneeën hoop ik nog te doen, alleen dit jaar zal dat niet meer lukken.In september met 5 man een Dolomieten tour van een dikke 3000 km Hier een leuk linkje Als ik je een tip mag geven (ik ben meerdere malen in de Dolomieten geweest): Als je daar gaat rijden is Levico een erg mooie uitvalsbasis. De wegen daar zijn wat meer links/rechts bochten. Ga je in de buurt zitten bij Bolzano (of waar wij zaten vorig jaar: Figo di Fassa - ten zuid oosten van Bolzano), dan tref je weliswaar qua natuur erg mooie passen, maarrrr... dus ook erg veel haarspeldbochten.Mocht je nog routes (geschikt voor Garmin) willen hebben (bij Levico zijn het Vrij Uit routes), kun je ze downloaden op onze website.In ieder geval heeeeeel veel plezier (al duurt het nog wel eventjes)!!Bedankt voor je tips !!!Geluk is dat een maatje van me de routes al heeft uitgezet. Hij heeft namelijk al eens eerder een Dolomieten tocht gemaakt.Het plan:Dag1 : Tot de Oostenrijkse grens rijden en dan richting ons hotel in Piller (1350m) via Shloss neu Schwanstein. (totaal 700 km)Dag2: Via Solden zullen we naar de Ötztaler Gletscherstrasse rijden. Zal ook meteen het hoogste punt van onze trip zijn. (2829 mtr) Daar na rijden we verder over de Timmelsjoch Italie in. In Italie rijden we richting de Stelvio Pas.Bij Trafoi gaan we de stelvio op. De 48 haarspeld bochten brengen ons naar een hoogte van 2758 mtr. Als we boven op de Stelvio weer de nodigge foto's hebben gemaakt, rijden we de Stelvio verder af naar Bormio.Van uit Bormio gaan we naar Livinio, een belasting vrij dorpje in de Italiaanse Alpen. Bij Livinio rijden we door de tunnel naar het Schweitzer natinaalpark in Zwitserland. Van daar uit rijden we weer terug naar ons hotel. (Deze route is 408 km.)Dag3: We rijden via de Resia pas en loago di Resia. (bekend van de kerktoren in het water.) Van daar uit rijden we naar de Umbrail pas op en weer via de Stelvio naar bormio omlaag. Daarna gaan we naar de Gavia Pas en rijden we via het Idro meer en Langs het topje van het Garda meer naar ons volgende hotel. (Deze route is +/-425 km)Dag4: Ontbijten zal wel weer rond de zelfde tijd zijn en vertrek ook. Deze dag rijden we groten deels over de Strade Statale Delle Dolomiti. Een super mooi gebied met verschillende passen en natuurlijk de bij behorende bochten. Ook zullen we deze dag de Drei Zinnen Panorama strasse omhoog rijden. (+/- 270KM )Dag5: We rijden door de Dolomieten naar de Oostenrijkse grens. Via Lienz rijden we naar de Grossglockner. Van daar uit dus naar ons eerste hotel in Piller.Deze route is 477 km.Dag6: Op deze dag rijden we op ons gemak, de 700km naar huis.@Plastic Power: zegt de route jou iets? Ooit iets van gereden?Pfoe zeg... dat zijn mooie, lange maar ook vermoeiende dagtochten... wat een kilometers! Maar wel helemaal geweldig als ik het zo lees. Ja, ik heb wat ik vet heb gemaakt gezien en/of (gedeeltelijk) gereden. Jij zit in een wat hoger gelegen gebied in de Dolomieten. Ik heb 2x in de buurt van Trento / Levico gezeten, dat ligt een stukje zuidelijker.De Strade Statale Delle Dolomiti heb ik voor een groot gedeelte gereden: wat een genot!! Echt, je zult super gaan genieten. Als je weer terug bent, wil ik graag horen hoe het 'bovenin' de Dolomieten beviel, wie weet is dat ook voor ons nog eens een optie om naartoe te gaan.Ik zal je zeker op de hoogte brengen via het forum O ja, pas wel enorm op je snelheid op in Zwitserland. Daar hebben ze echt een zero tolerance beleid... En van de boetes krijg je ook huiduitslag. Niet dat ik het zelf heb meegemaakt, maar ik heb er familie wonen en vorig jaar een aantal jongens ontmoet die een deel van hun vrienden er hebben moeten achterlaten omdat die voor het gerecht moesten verschijen i.v.m. te hoge snelheid.Dat is een tip waar we iets aan hebben. Zal me in die regionen zeker gaan gedragen met jouw verhaal in mijn achterhoofd.
Net weer terug van een weekje Pyreneeën,Het was weer een avontuurlijk weekje precies zoals ik gewend ben.Snelle routes, langzame ritjes doorwadingen en ga zo maar door.Kijk hier maar eens voor een kleine impressie van De Vallei van Ordesa