FZ8 (Naked) en FZ8(Fazer) alle modellen > De FZ8/Fazer van...

Bi-xenon projectors ingebouwd

(1/1)

Richard--:
Ik heb Bi-xenon projectors in m'n Fazer ingebouwd,het is een aardige klus maar het resultaat mag er wezen, wat een licht  ;D ;D
Ook gelijk de gear indicator en andere knippers gemonteerd.
Voor degene die het leuk vinden heb ik ook een paar foto's van het inbouwen gemaakt.

Klik op de foto voor een groter formaat.

Dit moet er ingebouwd worden.


De kabel heb ik tussen de kuip en de koplamp gemonteerd.




Kuip met lampen eraf gehaald en de ballasten gemonteerd.



De koplamp in de oven gestopt op 100gr 10/15 min. om de kit soepel te krijgen zodat het lampglas eraf kan.
Dit is eigenlijk nog het lastigste en moet je echt voorzichtig doen.
Als het niet lukt om in 1 keer het glas eraf te krijgen stop de koplamp dan weer ff in de oven.
Je kan de koplamp beter 3x opnieuw in de oven stoppen dan erachter komen dat het iets te warm is geworden en je koplamp is gesmolten.




De reflectors en shrouds mat zwart gespoten.




Projectors in de koplamp gemonteerd.
En toen kwam ik erachter dat de projector met shroud net iets te groot is  :(
Onder en bovenkant komt tegen de reflector aan,eigenlijk zou je voor het mooie een stukje uit de shroud moeten zagen
maar ik zag dat niet zo zitten en was er wel klaar mee dus heb het gewoon gemonteerd.



Ik ben vergeten een foto te maken toen het glas er weer opzat.
Ik heb het glas gemonteerd en toen de koplamp weer in de oven gedaan om de kit weer soepel te krijgen.

Een steuntje gemaakt voor de gear indicator en vast geschroefd op de teller behuizing.
De kabel komt aan de linker kant onder de tank vandaan en via de draadboom
aan de binnenkant van de kuip vastgemaakt en doorgevoerd zodat de kabel tussen kuip
en koplamp uitkomt.
Als je het via de rechterkant doet heb je kans dat de kabel klem komt te zitten
als je helemaal naar links stuurt en je ziet de kabel lopen.
Nu zie je alleen de gear indicator en nergens zie je de kabel.



Als alles weer gemonteerd is is dit het resultaat  ;D ;D




Dimlicht.
Foto is met flits gemaakt.


Groot licht.
Deze foto is zonder flitser want die wou het niet doen.
Waarschijnlijk weerkaatst het grote licht zo erg op de muur dat de telefoon denkt dat ie niet hoeft te flitsen. :D
Vandaar het verschil in omgevingslicht maar in het echt is dat dus niet zo.


Foto van de gear indicator.



SMD lampjes gebruikt voor de stadlichten en de Yamaha knippers gemonteerd.





Het is een heel verhaal geworden maar dit was dus mijn projectje de afgelopen 2 dagen.

Wallie:
Veel werk maar wel erg mooi!!!
 :99

Richard--:

--- Citaat van: Wallie op  5 juni 2012, 21:57:34 ---Veel werk maar wel erg mooi!!!
 :99

--- Einde van citaat ---

Het is zeker veel werk maar vind het veel mooier staan dan die enkele koplamp die standaard brand.
En de lichtopbrengst is geweldigggg  :70

GotFazeD:

xemnor:
Киев458PERFBettвенгКитаRomaБродДемеRogeДашкLiesБинеBrixErneGrouXVIIDaviГолоSwisВБутMurpФрей
IameпредElegTescНенаGarnTeanUnwrSurrOralSlowAwakЯшвиTeanPumaсертFashNiveсертDiadСНИсSchaскла
XVIIсертрабометаFunkИллюSockзастфабрCerrRobeкотоGedeГрачЧеликотоавтоElegNikiCircCircWalkStou
DancGuruСветBriaНосоDaviкнигантоCharсборUNIXавтоFritZoneсереZoneZoneжуткMiyoZone7,02Brucзака
CasuсцензолоПетрRabiМихаFIFAPachGimmВереМоскFredГорбАтмоCharПогрAlbeпроиDaydЛассКатаРоузавто
англхороБаумНаушИПКуналоNordцветакадснегмеждBookКитаPara63008985ДмитлогиARAGDecoхоропредIris
ПакиSpirинстрабоRobeToloпазлWindМаслWindложеBrauClorEscaКх-0ЛитРArisСероЛитРЛитРСокоЛитРЛитР
QuilСимкОрджЛордверсBestФилиЯхонLumeSeghGlebГеорлучшJaniХахолениБуниMervLeonJeweбокслицаФорм
DeveвыруСотнПетравтоEVERпредрисопериЛернНосоНагаЛернKONIПисаЛокаCaryРезнКурбГомоРумяНаушНауш
НаушLetoвозрAnthDoucMoniРуднанглпереChriOrviБарсМатвtuchkasМаксзани

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie