Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Ja persoonlijk kan ik zonder probleem 2 uur sturen maar je bent niet de enige en je hebt diverse oplossingen-je zou je rit kunnen beperken tot een minuut of 40 maar is niet optioneel-er zijn diverse vervanings zadels in omloop bv een corbin welke je zitgenot verhogen-je kan je zadel opnieuw laten bekleden en er een dikkere vulling in laten plaatsen om je comfort te verhogenweet niet hoelang je de motor al rijd maar in het begin had ik hetzelfde na ong een uur enis toch gewoon een kwestie van doorzitten. Komt uiteindelijk goed
Corbin zadels zijn nogal prijzig en de meningen zijn daarover verdeeld.Zag dit ook nog http://www.youtube.com/watch?v=OLiLlzr1eWk maar dan zit je weer met een los kussen OP je zadel en is volgens mij ook niet waterdicht.Opnieuw bekleden kan ja maar moet het dan zachter of juist harder ook die meningen zijn weer verdeeld Misschien is er iemand hier die iets aan het zadel gedaan heeft dan hoor ik graag de ervaring.Ik heb hiervoor een Thundercat gehad en daar had ik veel minder last van zadelpijn en kon dus langer sturen wat wel zo prettig is.ik heb ook gedacht dat het misschien aan de motorbroek ligt,heb een textiel pak, blijft lastig om erachter te komen waardoor het precies komt.
vervaningszadels zijn idd prijzig dus de gebruikte markt in de gaten houden
Wellicht kan je hier een idee opdoen http://yamaha-forum.nl/index.php/topic,1373.0.html
ik denk dat een corbin zadel of welke andere vervangingszadel je probleem niet kunnen oplossen, als je al na 45 minuten zadelpijn krijcht is er maar een oplossing en dat is doorbijten.je kont moet natuurlijk wel hetzelfde als bij fietsen leren zitten en daar horen de nodige pijntjes bij, hoe zachter het zadel hoe eerder je zadelpijn krijcht.een vervangingszadel zoals corbin of yves malo hebben alleen nut als je flinke afstanden rijd. de standaardzadels van de fz1 zijn al van goede kwaliteit, dit is mijn ervaring maar misschien dat iemand anders een andere oplossing weet.
gewoon méér rijden, dan went het wel, is met de fiets toch ook zo !