Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Heb je de
activerings-mail
niet ontvangen?
Index
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Yamaha Forum
»
Algemeen
»
Voorstellen
»
marc zijn cafe racer (in wording ;-) )
Print
Pagina's: [
1
]
2
3
Topic: marc zijn cafe racer (in wording ;-) ) (gelezen 38142 keer)
marc 63
Senior
marc zijn cafe racer (in wording ;-) )
«
Gepost op:
25 augustus 2012, 14:57:16 »
Ok, het heeft even geduurd voor ik een topic wou aanmaken omdat er nogal wat vrienden en kennissen zich vragen stelden bij mijn keuze om de fz1 te verkopen en een thriumph bonneville aan te kopen met nog niet eens de helft van het vermogen van een fz1. Ik weet echter wat ik ermee wil doen en ook dat ik al jaren met dit idee in mn kop zit. Nu deed de kans zich voor en heb ik de knoop doorgehakt en maak ik een droom waar. Dit project loopt echt goed af,al zal het de nodige tijd duren,maar dat vind ik ook een deel van het plezier. Voor mij telt niet enkel het rijden op zich als hobby,ook het sleutelen/bezig zijn aan de motor is er een deel van. Ik heb dus een bonneville uit 2003 aangekocht. dat er carbu's op zitten heeft daar ook mee te maken. Op de nieuwere (vanaf 2006 dacht ik) zitten er fake carbu's op met weggewerkte injectie. dat wou ik niet,ik wil met die carbu's echt aan de slag kunnen gaan later. de bedoeling is om een caferacer te bouwen . Ik heb eerder eens een honda cb550 gebouwd,en die heb ik verkocht vooraleer hij af was. ik heb daar altijd spijt van gehad acheraf,en daarom word deze bonneville ongeveer hetzelfde als de oude honda. Enkel de speelkaarten komen niet op de thriumph,voor de rest zal de bestickering er ongeveer hetzelfde gaan uit zien. Op het moment ben ik zover dat alle onderdelen klaar liggen om maandag naar de spuiter te gaan. Nadien komen ze terug,breng ik de bestickering aan en gaat alles weer richting spuiter om er blanke lak over te zetten. En dan begint het verdere aanpassen maar goed. remschakelset,andere veren,bredere en zwarte velgen met chromm spaken , motor tunen,enz... ik ben nog even bezig met deze. maar 1 ding staat vast, hij gaat nooit meer weg. Ik heb die fout eens eerder gemaakt en zal dat geen twee keer doen. Ik heb er ook eerst een aantal weken mee gereden zoals ik hem aankocht(maar dan zonder de tassen,valbaren enz..) Het beviel me zelfs dan al.
Hier wat pics van de motor en de aanpassingen die reedes gedaan zijn.
Zo kwam de bonnie thuis aan.
een uurtje later.
Ben er dan zo een poos mee gaan rijden
en we zijn vertrokken.
Voila,zover staan we.Nog veel te doen,maar we komen er wel.
greetz marc
«
Laatst bewerkt op: 25 augustus 2012, 15:02:10 door marc 63
»
FZééntje
Gast
Re:marc zijn cafe racer (in wording ;-) )
«
Reactie #1 Gepost op:
26 augustus 2012, 12:17:43 »
Nou Marc zo te zien heb je nog een lange weg te gaan
ziet er goed uit en ben benieuwd naar het eind resultaat.
Wellicht moet je smiddags eens kijken op discovery rond 16.45
zijn ze een programma begonnen over cafe racers weet alleen niet of het elke dag is.
Wellicht kan je er nog een ideetje opdoen?
suc6 met de verbouwing en wellicht tot een keer in doel
marc 63
Senior
«
Reactie #2 Gepost op:
26 augustus 2012, 16:37:12 »
Ja, dat weet ik. ik neem dat elke keer op,en kijk dan als het me uitkomt.
marc 63
Senior
«
Reactie #3 Gepost op:
28 augustus 2012, 18:09:46 »
Vandaag de gespoten onderdelen terug gaan halen. Ik had gevraagd om er wat metallic in te steken,en da's zeker
goed meegevallen. da lijkt nu grijzig,maar word echt zwart als er morgen de vernis word overgespoten. De zijkappen blijven gewoon zwart zonder stickers. Ik had er dus de ace of spades emblemen opgezet,maar dat was te druk,dus er maar weer afgehaald.Hier enkele pics.
FZééntje
Gast
«
Reactie #4 Gepost op:
28 augustus 2012, 22:29:24 »
Ziek er lekker strak uit Marc en die glitters zijn op 1foto al zichtbaar
Met de blanke lak komt die zeker beter tot zijn recht en is het toch een beetje
Mijn zwarte heeft ook glitters hahaha
Hoop hem ooit eens in het echt te zien.
By the wat zal ik op je fz1 topic maar een slotje gooien aangezien hij verkocht is?
Suc6 met de verbouwing en niet alleszins 1 keer anders zoetje straks weer een nieuw project
Kan je er altijd weergeven fz1 naast nemen
marc 63
Senior
«
Reactie #5 Gepost op:
29 augustus 2012, 19:12:01 »
Ja, doe dat topic maar op slot hoor. De fz1 is ondertussen bij de dealer ook de deur uit. benieuwd of ik die ergens zie opduiken.
marc 63
Senior
«
Reactie #6 Gepost op:
30 augustus 2012, 19:35:41 »
Voila, de basis zit in elkaar.
vanaf nu kan ik terug bollen en ondertussen prullen aanpassen/veranderen . En dat zijn er nogal wa,t'is nog helemaal niet gedaan.
Hier alweer wat pics.
Als je goed kijkt zal je op het linker zijdeksel een fout in de verf zien. dat komt omdat ik de ace of spades stickers er weer heb
afgehaald en er wat verf is meegekomen.
Da word volgende week opgelost
Wallie
Held
FZ1 for fun
«
Reactie #7 Gepost op:
30 augustus 2012, 21:06:32 »
Wat een onwijs gaaf ding!!!!!!!!!!!
Snap dat het heel iets anders is als een FZ1 maar ik vind het wel erg leuk.
FZééntje
Gast
«
Reactie #8 Gepost op:
30 augustus 2012, 21:09:33 »
Gaat de goede kant op Marc nu de cafe's maar af racen
Wallie
Held
FZ1 for fun
«
Reactie #9 Gepost op:
31 augustus 2012, 14:08:05 »
Niet teveel biertjes drinken dan...
marc 63
Senior
«
Reactie #10 Gepost op:
20 september 2012, 18:52:26 »
Ondertussen nog niet zo veel veranderd aan de triumph. Wel weer een ander stuurtje gekocht. Op de een of andere manier klopte het plaatje niet vond ik,en toen ik dit zag wist ik meteen wat.
er komen ook nog zwarte risers op,en de tellers gaan waarschijnlijk verdwijnen en plaats maken voor een klein tellertje dat ik IN de koplamp ga inbouwen.
Montage zoals dit ongeveer,Teller is een retro look met digiltale cijfers.
teller.
En hier het gemonteerde stuurtje.
FZééntje
Gast
«
Reactie #11 Gepost op:
20 september 2012, 19:51:31 »
Het gaat al ergens op lijken zo Marc
en de risers kan je toch laten poedercoaten dan hou je de orginele
ronald
Junior
«
Reactie #12 Gepost op:
21 september 2012, 11:23:16 »
hallo Marc, is dit een caféracer in wording? Volgens mij is hij al helemaal af, al vind je dit zelf misschien niet.
Het wordt hoog tijd dat je van je hobby je beroep gaat maken, als ik het resultaat zie. Hou ons alstublief op de hoogte als je nog verdere wijzigingen doet, als dit met een Bonnie lukt, wat dan met een doorsnee Yam bvb. XJR1300
Respect!!!!
marc 63
Senior
«
Reactie #13 Gepost op:
25 september 2012, 16:17:18 »
Hey Ronald . bedankt voor het compliment.
Maar er mijn beroep van maken dat zal iets te ver gaan denk ik.
Hobby is mooi genoeg
. En af ?? Hij is nooit af , anders heb ik weer niks meer te doen. Er komen nog allerlei dingen op , ook onderhuids. momenteel liggen de carbs op de werkbank. Ik wacht op een dynojet kitje (al 3 weken
) het zou nu toch eind deze week binnenkomen. dan ga ik de carbs een revisie geven , het kitje monteren en de boel afstellen op gevoel.Als ik denk dat het goed is gaat de bonnie naar Goes bij ruud fredericks op de bank voor de fijn afstelling. Ik blijf het hier wel posten,al kan het soms wat duren.Pics van de carbs volgen nog.
«
Laatst bewerkt op: 25 september 2012, 16:19:01 door marc 63
»
marc 63
Senior
«
Reactie #14 Gepost op:
12 oktober 2012, 21:33:54 »
Ondertussen nog wat kleinigheden veranderd aan de bonneville. ik heb er een dynojet kit inzitten,motor trekt nu beter en geleidelijker door. Ook andere handvaten(bruine vintage) handvaten,een kettingcover en een tandwielcover geplaatst . Hier enkele pics. Focus niet te fel op de handvaten. Als je de moto in het echt ziet is het echt vet,of foto vind ik ze zelf nogal fel van kleur.
Grtz Marc
Print
Pagina's: [
1
]
2
3
Yamaha Forum
»
Algemeen
»
Voorstellen