FZ8 (Naked) en FZ8(Fazer) alle modellen > Algemene vragen over je FZ8

Hitte frame

<< < (2/3) > >>

FZééntje:
Met de hete dagen afgelopen periode bleef de temp op lange snelweg stukken gewoon op
een graadje of 82 echter bij het in de bebouwde kom rijden liep de temp heel snel op to 102 graden.
Op die momenten ervaar ik ook een hitte uitstraling naar mijn knieën
Ik heb nooit aan mijn frame gevoeld maar kan me zo voorstellen als heiblok 102 graden is
dat door de stralings warmte het frame ook warm/ heet wordt.

Je beschrijft niet of je temp zo hoog is met snelweg gebruik of met steeds optrekken zoals binnen de bebouwde kom?
Als je temp met snelweg gebruik oploopt tot 106 graden zou ik er aandacht aan schenken
Geen idee of er een thermostaat in de motor zit zoals bij een auto anders zou die een test mogen hebben
Kan jezelf ook demonteren in een pannetje met water op het vuur en kijken of die voor het kookpunt
openspringt.
In ieder geval succes ermee en hopelijk is het niks ernstig

 :99

Hans R:
De FZ8 geeft behoorlijk wat warmte af aan de berijder, dat was mij toen ik hem kocht ook opgevallen.
Bij snelweg en autoweg gebruik ligt de temperatuur rond de 80 graden, kom ik in de stad staat de meter al snel op 100 graden.
De 2,5 liter koelvloeistof is dan zo opgewarmd , door deze kleine inhoud schommelt de temperatuur nogal.
De thermostaat (die er wel is) zal de schuldige niet zijn, maar waarschijnlijk de capaciteit van de radiateur.
Dus als de hoge temperatuur in de stad is gemeten zal ik mij geen zorgen maken.

Wallie:
Niks aan de hand lijkt mij. Zolang de fan maar aanslaat en de temperatuur dan weer zakt!
En natuurlijk wordt de rest van de motor heet! Lijkt mij vrij logisch als het zo dicht op elkaar gemonteerd zit. Wellicht heeft de Z750 andere materialen die sneller warmte geleiden en dus ook sneller afkoelen bij rijwind?? De Z1000 van mijn buurman wordt in ieder geval ook loeiheet.
Stroef schakelen lijkt mij niet in orde...

VINO:
Stoef schakelen heb ik ook gehad met mijn nieuwe Fz1gt, voornamelijk na de 1000km beurt.
Bij navraag bij de motorzaak die die beurt uitgevoerd had, hoogwaardige (dure) motorolie ingemikt.
Alles weer afgetapt en de door yamaha voorgeschreven olie ingegooid was het schakelen weer een stuk beter ???
Vergeleken met de Ktm was het bij de Fazer als door boter ;D

32B:
Sinds een week of twee rij ik op mijn (nieuw gekochte) FZ8 Fazer. En twee weken lang grill ik mijn knieen en omliggende delen.
Ik kom van een TDM (vier jaar - 80.000 km) en heb daar nooit problemen gehad met warmte van het blok/frame.

Ik rij bijna dagelijks zo'n 130 km woon/werk/woon, voornamelijk snelweg. De temperatuurmeter geeft dan rond de 80 graden aan maar ook dan wordt het frame bizar heet.
Bij rijden tussen de file loopt de temperatuur op tot 100 graden. En door het ontbreken van rijwind wordt het onaangenaam warm.

Is er een oplossing voor? Wordt het beter na verloop van tijd of moet ik echt wachten op de winter  >:(


PS: Ik zal mij binenkort even voorstellen en een fotootje plaatsen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie