Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
De mijne stond reeds van bij aanvang op 150 (okazie gekocht).aangezien ik bijna dagelijks en gans het jaar door rij wou ik toch eens voelen wat het geeft om met de 100 te rijden(voor regenweer ed).En ik moet zeggen: weinig verschil gemerkt.zoals zwieper zegt, ik denk dat je het ook maar effectief gaat voelen bij hoge toerentallen.Maar wanneer gebruik je de volle 150pk... Als je de motor in toeren jaagt in eerste versnelling zit je meteen al boven de 100km/uBij het accelereren bij groen licht, voelde ik duidelijk het verschil: motor vraagt om meer te schakelen.Wat ik eigenlijk niet zo slecht vond, want meestal is het na de tweede versnelling gewoon terugschakelen naar lager toerental...(gesteld dat je rond 120 snel genoeg rijdt uiteraard)Voor de rest ben ik een brave chauffeur, dus een snelheidsduivel zal mij waarschijnlijk wel tegenspreken.Ik denk echter dat de 100pk niet te vergelijken valt met 100pk van een 600ccIk had vroeger een cb hornet 600 (90-100pk) en de fazer lijkt mij toch een pak beter kwa koppel.het koppel van de motor lijkt mij ongewijzigd of het nu 100 of 150pk is.De motor draait naar mijn gevoel zachter, soepeler bij een snelheid van 120Waarschijnlijk een placebo effect Samengevat: Ik vind de 100pk eigenlijk best goed meevallen.