Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Afstelling: Ja en Nee, afstelling is gewoon stock zoals yamaha het bedoeld heeft. Backfire komt door het AIS systeem van yamaha. In het kort (quote google):"The air induction system burns unburned exhaustgases by injecting fresh air (secondary air)into the exhaust port, reducing the emission ofhydrocarbons. When there is negative pressureat the exhaust port, the reed valve opens, allowingsecondary air to flow into the exhaust port.The required temperature for burning the unburnedexhaust gases is approximately 600 to700 °C (1112 to 1292 °F)."In jip en janneke taal komt het ongeveer hier op neer: Tegendruk opent een ventiel dat lucht (zuurstof) in de uitlaat loslaat om onverbrande gassen te verbranden en zo ons mileu te sparen. Bij een open uitlaat hoor en zie je dit alleen nogal goed.Met een Power Commander is dit overigens wel ver te verhelpen door air/fuel verhouding anders in te regelen rond de 7000 RPM, maar ach... het kan geen kwaad en kan soms best leuk zijn, en is best doseerbaar ook nog door te weten bij welke toerental dit gebeurt.
Citaat van: rolo op 30 augustus 2009, 00:14:55Afstelling: Ja en Nee, afstelling is gewoon stock zoals yamaha het bedoeld heeft. Backfire komt door het AIS systeem van yamaha. In het kort (quote google):"The air induction system burns unburned exhaustgases by injecting fresh air (secondary air)into the exhaust port, reducing the emission ofhydrocarbons. When there is negative pressureat the exhaust port, the reed valve opens, allowingsecondary air to flow into the exhaust port.The required temperature for burning the unburnedexhaust gases is approximately 600 to700 °C (1112 to 1292 °F)."In jip en janneke taal komt het ongeveer hier op neer: Tegendruk opent een ventiel dat lucht (zuurstof) in de uitlaat loslaat om onverbrande gassen te verbranden en zo ons mileu te sparen. Bij een open uitlaat hoor en zie je dit alleen nogal goed.Met een Power Commander is dit overigens wel ver te verhelpen door air/fuel verhouding anders in te regelen rond de 7000 RPM, maar ach... het kan geen kwaad en kan soms best leuk zijn, en is best doseerbaar ook nog door te weten bij welke toerental dit gebeurt.Zoek eens op naverbrandingsklappen met de zoekfunctie voor meer info
Citaat van: Robbedoes op 31 augustus 2009, 09:24:37Citaat van: rolo op 30 augustus 2009, 00:14:55Afstelling: Ja en Nee, afstelling is gewoon stock zoals yamaha het bedoeld heeft. Backfire komt door het AIS systeem van yamaha. In het kort (quote google):"The air induction system burns unburned exhaustgases by injecting fresh air (secondary air)into the exhaust port, reducing the emission ofhydrocarbons. When there is negative pressureat the exhaust port, the reed valve opens, allowingsecondary air to flow into the exhaust port.The required temperature for burning the unburnedexhaust gases is approximately 600 to700 °C (1112 to 1292 °F)."In jip en janneke taal komt het ongeveer hier op neer: Tegendruk opent een ventiel dat lucht (zuurstof) in de uitlaat loslaat om onverbrande gassen te verbranden en zo ons mileu te sparen. Bij een open uitlaat hoor en zie je dit alleen nogal goed.Met een Power Commander is dit overigens wel ver te verhelpen door air/fuel verhouding anders in te regelen rond de 7000 RPM, maar ach... het kan geen kwaad en kan soms best leuk zijn, en is best doseerbaar ook nog door te weten bij welke toerental dit gebeurt.Zoek eens op naverbrandingsklappen met de zoekfunctie voor meer infoIdem als hier boven Die klappen heb ik ook, maar stoort me niet.Maar die Yoshi doet even een partij naverbranden.Lijkt wel op een afterburner die uiteindelijk alle dempingwol er uit vlamt