FZ8 (Naked) en FZ8(Fazer) alle modellen > Algemene vragen over je FZ8

Banden FZ8

<< < (2/3) > >>

Rush Fazer:

--- Citaat van: cees op 30 maart 2014, 14:40:32 ---het verschil zit meestal tussen de oortjes.

--- Einde van citaat ---

Dat mag jouw mening zijn. Ik vind absoluut niet zo.
Mijn FZ1S Fazer werd afgeleverd met Conti banden. Deze waren erg gevoelig voor witte opliggende strepen op de weg en het duurde lang voor ze op temperatuur waren. Als ik van huis reed had ik regelmatig bij de eerste rotondes dat ik de Fazer voelde glijden. Daarnaast waren deze banden al bij 8.000 km ver heen. Nadat ik er Michelin Pilot Road3 erop had laten leggen reed mijn motor veel beter en bij de rotondes geen wegglijden meer.

peterdrums:
Ik ben het met Rush eens. Het verschil tussen de standaard Dunlops (D210?) op mijn FZ1S en de Dunlop Roadsmarts, die er nu onder zitten, was aanzienlijk.
De originele hebben mij nooit vertrouwen gegeven en dat was met de nieuwe banden wel anders.
En ik ben echt geen bochtenridder, die een verschil van 0,1 bar in zijn banden al voelt, dus het "tussen de oortjes" verhaal, kan ik hiermee direct ontkrachten.
Ik kan me wel voorstellen dat het verschil tussen de topbanden van de verschillende merken, moeilijker te voelen is, maar het verschil tussen een goede en een slechte band is wel duidelijk.

Gr peter
 :99

peterdrums:
En Cees heeft natuurlijk absoluut gelijk met de extra lessen. Je bent tenslotte nooit uitgeleerd.

FZ8Fan:
Bedankt voor de reacties allemaal!

Zachtere banden ga ik proberen.

asphaltD:
Hoi,

Ik heb veel vertrouwen in de pilot road 2 onder de FZ1. Zachtere banden zou ik me goed in verdiepen inde eigenschappen op nat wegdek als je dit belangrijk vind. Ik heb nu voor het eerst de pilot road 3 vooralsnog positief.

Groet arthur

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie