Algemeen > Voorstellen

Toekomstige FZ1 rijder ??!

(1/5) > >>

-MB-:
Hey allemaal,

Ik ben Mark, 29 jaar oud en gelukkig getrouwd.
Rij nu al zon 6 jaar op me yamaha R6 uit 2002.
En waarschijnlijk is iedereen lekker foto lijp dus bij deze ;)



Nu wil ik wat anders. ( meer vermogen/koppel)
Dus ik naar een motor zaak toe om een test ritje te maken op een yamaha R1 (180pk) en een Yamaha FZ1 Naked( 150pk)
De Fz1 rijd heerlijk, kon hem echt lekker de hoek om smijten en het was echt een pracht motor.
Maar had niet het gevoel dat ik op een mooie motor reed , yamaha R1 was meteen erg vertrouwd en voelde geweldig..
De deal toch maar afgeblazen omdat ik nog geen keuze kan maken...

Nu heb ik het idee dat het aan de zithouding ligt waarom ik niet het gevoel heb dat ik op een mooie motor rijd..
Dus dacht ik mischien als de zithouding aan gepast kan worden van de FZ1, dat die dus een wat agressievere houding krijgt. ( meer voorover)
Dat ik er dan wat lekkerder op rijd en meer gevoel er mee heb..

Heb daardoor ook al naar een kawa z1000 gekeken... ( ik weet het tis geen yammie :P )

Is dat mogelijk om een wat sportievere zithouding te creƫren door bijvoorbeeld ander stuur te monteren van bijvoorbeeld Rizoma ??
Zijn er nog andere opties ?
Is het een kwestie van wennen ?

Greets -MB-

GotFazeD:
Ik heb bij mij een tailraiser erop. Daardoor staat de achterkant 3 cm hoger.
Hierdoor word de zithouding wat sportiever en valt de motor sneller de bocht in.
Je kunt natuurlijk ook de voorpoten wat door de kroonplaat laten zakken en in plaats van een 190/50 achterband een 190/55 band erop leggen.
Hierdoor krijg je ook een andere zithouding.

Keuze genoeg zou ik zeggen  ;)

Als diit allemaal niet afdoende is zou ik toch voor die r1 gaan ;D

-MB-:
Okee dat klingt goed een tailraiser, voor vering is zo aan te passen ?
Mensen ook ervaring met rizoma stuur?
Had gezien dat je die ook onder een bepaalde hoek kan zetten...
Krijg je daardoor ook een andere houding ?
Tailraisern en stuur zelf goed te vervangen? (ik ben wel handig)

GotFazeD:
Al deze wijzigingen zijn makkelijk zelf te doen.
Wel moet je iemand hebben die je bike ff vasthoud (of je moet je bike ergens aan kunnen ophangen) bij de montage van de tailraiser.

-MB-:
Das mooi :-)

Nog mensen hier ervaring met ander stuurtje om de houding wat sportiever te maken ?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie