Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Hallo allemaal, mijn naam is Bas en rijd nu momenteel een honda cbr 600 rr en het is een fijne machine.Deze motor heb ik vorig jaar bij molenaar ysselstein gekocht en was er natuurlijk mee tevreden.Sinds enige tijd ben ik me gaan interesseren in yamaha en dan wel een model waar je rechtop zit.Ik ben namelijk al 41 en ik word een beetje moe in m'n armen op die cbr.Vandaag ben ik gaan kijken bij motorport rotterdam en ben toch wel weg van de fz1 met kuip.Hier zit je rechtop en het is ook een zeer sportief model. Je kan er volgens mij lekker mee blazen en ook lekker mee toeren.Het is voor mij namelijk erg moeilijk om een keuze te maken tussen de fazer fz6 en de fz1.Kan iemand mij vertellen hoe het is om op de fz1 te rijden? Groetjes,Bas
Citaat van: basvanherk op 8 augustus 2009, 22:31:51Hallo allemaal, mijn naam is Bas en rijd nu momenteel een honda cbr 600 rr en het is een fijne machine.Deze motor heb ik vorig jaar bij molenaar ysselstein gekocht en was er natuurlijk mee tevreden.Sinds enige tijd ben ik me gaan interesseren in yamaha en dan wel een model waar je rechtop zit.Ik ben namelijk al 41 en ik word een beetje moe in m'n armen op die cbr.Vandaag ben ik gaan kijken bij motorport rotterdam en ben toch wel weg van de fz1 met kuip.Hier zit je rechtop en het is ook een zeer sportief model. Je kan er volgens mij lekker mee blazen en ook lekker mee toeren.Het is voor mij namelijk erg moeilijk om een keuze te maken tussen de fazer fz6 en de fz1.Kan iemand mij vertellen hoe het is om op de fz1 te rijden? Groetjes,Bas Als je van sportief rijden houdt, dan kan dat op een FZ1.Als je wilt toeren (nee ), dan kan dat ook op de FZ1.Als je van een houten kont houdt na zo'n 200 km, dan krijg je die op een FZ1Als je een beetje plat door de bocht gaat, dan rijd je de stepjes aan de grond bij de FZ1 (weinig grondspeling)Als je sportief rijd en zeker in combinatie met slecht wegdek, dan wil de FZ1 licht aanvoelen aan de voorkant (o.a. door vroeg en redelijk op het gas in de bocht) en dan gaat ie zoeken.Als je daar niet van houdt, dan laat je er fijne veren onderleggen (heb ik ook gedaan).Als je heeeeeeeeeeeeel veel rijplezier wilt hebben: koop een FZ1.Op een 600 ben ik inmiddels uitgespeeld (tenzij het een supersport is, dat blijft altijd leuk gooi en smijtwerk).Mijn antwoord is geloof ik wel duidelijk
hallo! wil me even voorstellen, ik ben dave met jawel... een nieuwe fz1! heb nog nooit een motor gehad waar ik zo snel aan gewend was, wat een stuur fiets....heb hiervoor alleen maar 1000cc buikschuivers gereden maar dit is een heel andere wereld!
Goede middag,Wil me ff voorstellenSinds begin augustus eigenaar van FZ1-S (bouwjaar 06)fazer 600 ingeruild twee weken voor mijn vakantie naar de Vogezenwerd geconfronteerd met het vermogen probleem en heb de vlinder kleppen verwijderd en de exupklepkabels losgegooidtasssen erop meisje op de buddy en gaan naar frankrijkWat een geweldige motor, wat een power super, op de snelweg en plat naar boven op de Grand BallonGeen problemen met wegvallen vermogen.Heb inmiddels wat mods toegepast donker ruitje van PUIG, korte kentekenplaathouder uit duitslandachterspatbord van MDI, en last but not least een GP1 uitlaat van BOS (RVS) Db-killer laten zitten maar toch een prachtig geluidDit is mijn motor en ik geniet ervanVandaag bij van Meel op de testbank gezet (zie bijlage)testmonteur zei "niets meer aan doen"Oh en CO2 op =+10 gezet (alle vier)Nou dat was ie wel, of toch nog de vering (vooral met meisje achterop moeilijk af te stellen, tips welkom)
Hallo,Ik zal me ook ff voorstellen!Nadat mijn R6 was gestolen uit de tuin, mijn FZ1s Silver Tech 2007, met 5500 km op de teller, vorige maand opgehaald in Zeeland. Heerlijk.......de combinatie tussen een tour -en race fiets zeg. Net zo snel als een R6 en het comfort van een tourfiets.Circuit ervaring met de R6: Zandvoort, Zolder en Assen, hopelijk volgend jaar met de FZ.Jammer van de grondspeling, ik heb de stepjes al na 1 maand moeten vervangen omdat ze totaal weggesleten waren. Ga ff kijken naar tailrisers voor betere grondspeling.In bestelling: seatcover, bellypan en Puig race screen.Groeten,Bunzing