Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Indd een mooi artikel, zo leer je nog is wat Normale intervallen dat ga ik indd zeker doen, gaat mij om extra keren vervangen in mijn geval voor het seizoen.Had mischien even moeten melden dat ik alleen voor de fun rijd en meestal niet meer als een paar 1000 km per seizoen.Maar goed als ik het zo lees hoeft het niet elk jaar.Denk dat ik gewoon elke 2 jaar aanhoud om de boel te vervangen, dan zit ik altijd goed.Dit jaar kom ik wel aan de 10k dus dan kan volgend seizoen de boel mooi vervangen worden.Wat voor olie gebruiken jullie gewoon 10W40 ?Vanmiddag nog maar is ff lekker touren :-):-):-):-):-):-)
Inderdaad, de kosten zijn het niet. Het vervelendste is eigenlijk de oude olie dumpen als je daar geen adresje voor hebt.Misschien een goede tip: ik bewaar de oude oliefles (4 liter) om de oude olie in op te vangen. Dan kun je deze overgieten in de nieuwe (lege) flessen en inleveren. Op deze manier hoef je geen opvangbakken te kopen. Scheelt weer geld.
Ik vervang olie en oliefilter telkens om de 5000km.Dit doe ik zelf en is zo zeer voordelig.Ik ga wel eens op circuit, rij sportief (kan het anders met een fz1?) en doe veel snelweg.
Citaat van: Laurenzo op 15 april 2015, 16:46:03Ik vervang olie en oliefilter telkens om de 5000km.Dit doe ik zelf en is zo zeer voordelig.Ik ga wel eens op circuit, rij sportief (kan het anders met een fz1?) en doe veel snelweg.10k is de interval die Yamaha voorschrijft