Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Miljaar, 2 weken mijn FZ1 en de eerste is alweer binnen.Gezellig even met de mannen gaan rijden in de Eifel resulteerde in enkele spannende ogenblikken.Tempo zat er lekker in, toen uit het niets een BMW achter me opdook (hij had toch aardig gas moeten geven aangezien ik me voor 4 auto gevrot had in een bochtencombinatie )Het was al snel duidelijk wie meneer was en dat hij op jacht was naar de kopman.Paar honderd meter later en wat zijkoffers aan de grond, had meneer hem te pakken en konden we allemaal aan de kant.We hielden er allemaal al rekening mee dat we onze rijbewijzen konden inleveren, tot we hoorden dat we een boete kregen voor meerdere malen inhalen over een doorgetrokken streep. (40 Euro )Meneer gaf ook te kennen dat de snelheid ook ver boven de 100 km/u lag, waar was toegestaan.Maar aangezien we netjes in de dorpjes reden en ook wel relatief netjes hard reden, kregen we daar geen prent voor.Samen nog even de videobeelden bekeken en de agent was zelfs zo vriendelijk ons zijn fles water te geven aangezien de bonnen op zich lieten wachten (krijg je met zo veel man )Verder had hij ons meteen even verteld welke collega's met welke motoren en kleur in de andere regio's reden.Al met al gelachen en de prent daar zeiken we niet over.
In eerste instantie was ik inderdaad rijbewijs kwijt, omdat ik volgens hem meer dan 50km te hard reed, maar hij gaf toe dat hij dat niet goed had kunnen meten (ik vroeg meteen naar een bewijs van de meting) zodoende na wat touwtrekken en overleg met officier van justitie wilde hij het verlagen naar "slechts" een procesverbaal voor 47 km.