Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
oke ik hoor niemand over de rider2 van tomtom met het nieuwe proggie onroute wat je erbij krijgt of kan kopen tegenwoordig kan je ook heel makkelijk een route makenzie deze pagina http://nieuws.onroute.nl/13
Citaat van: ruben op 3 april 2008, 12:11:32oke ik hoor niemand over de rider2 van tomtom met het nieuwe proggie onroute wat je erbij krijgt of kan kopen tegenwoordig kan je ook heel makkelijk een route makenzie deze pagina http://nieuws.onroute.nl/13Met het programma Onroute kun je niet fijn routes maken (heb ik zelf uitgeprobeerd en ondervonden). Ook als je bijvoorbeeld aangeeft dat je route zo'n 200 km lang moet worden (of welke andere lengte dan ook), dan zit ie er heel vaak ver boven (en dan heb ik het over 40 of 50 km en niet over 10 km).Ik gebruik het programma niet meer.
welk type navigatie's is de beste de tomtom rider 2 de sumo550 diversen garmins welke ervaring hebben jullie
Citaat van: ruben op 2 april 2008, 19:15:38welk type navigatie's is de beste de tomtom rider 2 de sumo550 diversen garmins welke ervaring hebben jullieRuben,Het hangt er een beetje vanaf wat je ermee wil gaan doen.Heb je 'm alleen maar nodig om van A naar B te rijden (zonder zelf je route uit te plannen), dan kun je prima volstaan met ieder willekeurig apparaat.Wil je 'm echter aanschaffen om routes te rijden die je zelf uitstippelt of die je download van internet, dan kun je het beste een Garmin aanschaffen. Hoe de Rider 2 het doet, durf ik niet te zeggen, maar met de Rider 1 sloeg TomTom de plank totaal mis. Zodra je daarmee even afweek van de uitgestippelde route, berekende het apparaat zelf weer een totaal nieuwe route. De Garmins doen dat niet en houden je keurig aan de route die je had uitgestippeld (niet alle Garmins overigens, maar dat kunnen ze je bij WayPoint haarfijn uitleggen).Ik heb zelf al jaren de Quest 1 en die bevalt op zich uitstekend. Nee, het is geen gelikt apparaat met toucschreen en blue tooth. Dat was er toen ik 'm kocht allemaal nog niet en toch heb ik 'm nog steeds niet vervangen.Grote voordeel van de Quest is dat ie lekker compact is (je stopt 'm zo in je zak als je even wat weg moet van je motor) en hij heeft een batterijduur waar menig MP3 speler een puntje aan kan zuigen (20 uur). Dus geen gepiel met voeding op je motor; je kunt gerust een weekend vooruit op 1 batterij lading.Maar ik zou me voor kunnen stellen dat je de Quest ondertussen oud-dated vindt. In dat geval zou ik je de Zumo adviseren, hoewel de Quest nog steeds op sommige puntjes iets beter scoort.Groet,Pieter