Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
volgens mij loopt een fz1n het beste in de orginele staat!een fabrikant doet er jaren over om iets te ontwikkelen, en wij gooien er een andere demper op....je verliest tegen druk en dus... jawel, vermogen!mijn fiets is orgineel,en deze heeft 138,6 pk aant achterwiel en 106nm. toch netjes?niet aan rommelen dus .....
Tja, misschien heb je gelijk alleen jammer dat Yamaha zo'n mooie fiets ontwerpt en er dan zo'n lompe uitlaat aanhangt die totaal niet bij de motor past
Goede middag iedereen,zie een hoop nette waarde er tussen staan, keurig heb n Fz1 uit 2008, vorig jaar maart gekocht met 6500 km op de teller..daarne meteen een K&N luchtfilter, Power commander 5 en LEo vince GP style op laten zetten.. in het begin liep mijn motor niet echt super, mocht naar de importeur van Dynoyet in Oss voor een testbankrun waarbij hij zou worden afgesteld..Resultaat is 142.55 PK met max koppel van 98.63 op het achterwiel heeft iemand nog tips om het vermogen veder op te trekken?Ciaoo,Niels
Een viertakt motor presteert het beste zonder tegendruk. luister maar bij de GP1..... wel zijn er experimenten om bepaalde eigenschappen tot stand te brengen door vorm en lengte van uitlaat(pijp)Een tweetakt daarentegen heeft wel druk nodig, en er zijn zelfs experimenten geweest met de machine van Doohan (NSR 500) met waterinspuiting bij de uitlaat om de uitlaatgassen te koelen en daarmee te varieren in druk.GroetenFred