Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Ik vraag me wel eens af of dit werkelijk wat oplevert als je de fiets inruilt.Ik heb bij het inruilen althans nog nooit meegemaakt dat ze heel uitgebreid de fiets onderzoeken op krasjes. Ze kijken er meestal even vluchtig naar, vragen om de kilometerstand en that's it.Maar misschien hebben anderen andere ervaringen?
GarantieSinds 03/04/2008 ben ik in het bezit van een nieuwe Yamaha FZ1 Fazer GT?Ik wil bij deze een klacht bij Yamaha Nederland indienen met betrekking tot de lak. De zijkant van mijn tank begint nu al behoorlijke doffe plekken te vertonen van mijn knieen. Ik heb nu 7600 km met de motor gereden en al diverse malen getracht deze doffe plekken weg te poetsen. Helaas blijkt het gewoon slijtage van de lak te zijn en voor een motor van amper 4 maanden oud en een dergelijke kilometerstand ben ik van mening dat de lak niet van die kwaliteit is als dat ie zou moeten zijn. Ik ben wel eens benieuwd wat Yamaha daar aan denkt te gaan doen want ik mag wel een ding zeker zeggen da ik hier zeer teleurgesteld over ben en dat dit fenomeen het plezier van de anders zo geweldige motor voor een groot deel bederft. Ik verwacht dan ook een schriftelijke reactie en ben van mening dat deze abnormale slijtage van de lakdelen zeer zeker onder de garantiebepalingen vallen. Hoop spoedig van u te horen, want e.e.a. stoort mij enorm. Ik van andere FZ1 rijders begrepen dat die met hetzelfde euvel zitten. Het lijkt mij een fabricagefout van Yamaha als de lak zo snel slijtageplekken vertoont.HoogachtendNico Mares
goeie zaak !... hou ons op de hoogte !
Citaat van: Roadrad op 14 augustus 2008, 22:19:35goeie zaak !... hou ons op de hoogte !Vanavond nog een telefoontje van de dealer gehad en volgens hun hebben ze nog geen klachten gehad behalve van mij.Ze willen het allereerst zien alvorens ze actie gaan ondernemen. Begrijpelijk maar in ieder geval wel gelijk gereageerd dat is weer positief.
Citaat van: Getlost op 14 augustus 2008, 23:43:49Citaat van: Roadrad op 14 augustus 2008, 22:19:35goeie zaak !... hou ons op de hoogte !Vanavond nog een telefoontje van de dealer gehad en volgens hun hebben ze nog geen klachten gehad behalve van mij.Ze willen het allereerst zien alvorens ze actie gaan ondernemen. Begrijpelijk maar in ieder geval wel gelijk gereageerd dat is weer positief.ben eigenlijk benieuwd naar de afloop , heb je al meer gehoord van je dealer of yamahagr, ruben