Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Ketting , achterbrug wiel schoonmaken van vet.gebruik lampen olie kost geen drol en stukt niet en het vet vliegt er af.Grz. Stefan
Citaat van: stefankando op 3 februari 2010, 13:24:28Ketting , achterbrug wiel schoonmaken van vet.gebruik lampen olie kost geen drol en stukt niet en het vet vliegt er af.Grz. StefanOf WD40 gebruiken.Gewoon op een doekje spuiten en vegen maar.
Ik ontdoe het achterwiel van zand en stof, dan goede autowas opbrengen, oppoetsen, en je velg is brandschoon.Voor een langere levensduur van ketting en tandwielen smeer ik de ketting iedere 500 km.
een vochtig (schoon) vaat doekje is ook makkelijk, verpakt in een diepvries zakje.kan makkelijk onder de buddy.voor je vizier en eventueel je handen.
Niet zo'n leuk werkje maar af en toe wel nodig: je leren pak schoonmaken.Doe dit met groene zeep (wel een sopje maken) en zelfs alle wit in je pak wordt ook weer wit. (Mits je niet jaaaaaaaaren 't vuil erop hebt laten zitten, dan werkt het minder goed. Groene zeep is zacht en vriendelijk voor leer.Nog een tip: i.p.v. je leren pak invetten (waardoor het leer ook kan gaan glimmen als je dat niet wilt) en uitpoetsen: gebruik leerspray. Dit helpt ook vuil tegen te gaan en heeft een waterafstotende functie. Ten tweede gaat het ook sneller dan invetten en uitpoetsen.
Citaat van: FZ1 N Menke op 24 maart 2010, 19:30:58Ik ontdoe het achterwiel van zand en stof, dan goede autowas opbrengen, oppoetsen, en je velg is brandschoon.Voor een langere levensduur van ketting en tandwielen smeer ik de ketting iedere 500 km.Hoi.Ik doe altijd mijn ketting zuiver maken met remreiniger van Motip en dan ketting wax van castrol dan blijft ook je ketting zuiver van kleine zanddeeltjes Gr.Thomasfz1