Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
het is niet dat je makkelijker of moeilijker door de bocht kan met 180 dan een 190
Citaat van: Triple-B op 4 maart 2009, 20:24:09het is niet dat je makkelijker of moeilijker door de bocht kan met 180 dan een 190Bij de zelfde band zullen een aantal rijders zeker het verschil merken, maar veel straatrijders merken het echte verschil helemaal niet.Mannen die op de baan rijden merken het wel, vooral omdat ze daar net even anders rijden
Citaat van: Spritze op 5 maart 2009, 07:48:32Citaat van: Triple-B op 4 maart 2009, 20:24:09het is niet dat je makkelijker of moeilijker door de bocht kan met 180 dan een 190Bij de zelfde band zullen een aantal rijders zeker het verschil merken, maar veel straatrijders merken het echte verschil helemaal niet.Mannen die op de baan rijden merken het wel, vooral omdat ze daar net even anders rijden En vrouwen ook, dank u
dit jaar sowieso voor het eerst op de motor
Citaat van: Plastic Power op 1 april 2009, 17:08:44dit jaar sowieso voor het eerst op de motorDan zou ik helemaal gek worden.Dit jaar alweer 3000 km erop zitten en geen woon/werk.
Ja, ik heb het idee dat met de 180 band de motor vooral in lange doordraaiende bochten zoals op en afritten van snelwegen en op circuits, de motor makkelijker echt plat gaat. Nu met de 190 heb ik het idee dat de motor welliswaar licht stuurt, maar dat het laatste stukje platleggen wat meer overtuiging vergt.
Citaat van: Robbedoes op 22 april 2009, 13:12:19Ja, ik heb het idee dat met de 180 band de motor vooral in lange doordraaiende bochten zoals op en afritten van snelwegen en op circuits, de motor makkelijker echt plat gaat. Nu met de 190 heb ik het idee dat de motor welliswaar licht stuurt, maar dat het laatste stukje platleggen wat meer overtuiging vergt. Met een 190 band is het inderdaad moeilijker om hem helemaal 'rond' af te rijden. Rechts kreeg ik dat wel voor elkaar, maar links bleef ik toch altijd nog een dikke 2 mm schaamrand houden. Met een 180 band lukt dat makkelijk.
Ik weet niet wat je precies bedoelt met "pennenstreep", maar je bandenspanning kan mijnsinziens wel naar achter 2,6 en voor 2,3